Duurzame alternatieven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:21

Ze hebben komende week ook deo bij de Kruidvat in de 1+1 die heel natuurlijk is/zou moeten zijn. Salt of the earth.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:51

Sting schreef:
Ze hebben komende week ook deo bij de Kruidvat in de 1+1 die heel natuurlijk is/zou moeten zijn. Salt of the earth.

Komt deze in een plastic verpakking?
De aluin die ik nu gebruik komt in plastic en wil daar eigenlijk vanaf als deze op is.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:57

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:00

Het is glas met een plastic dop. Maar voor mij werkt SOTE aanzienlijk minder goed dan Lekker in een potje. Bij de laatste is het 1x per dag smeren, de 1e moet ik toch meerdere keren herhalen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:13

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:16

Hm ik heb lekker in een potje een tijd geprobeerd. Maar er zat waarschijnlijk iets in waar ik niet tegen kon, want ik heb er echt uitslag van gehad -O- . Best wel gek, want ik heb dit normaal nóóit. Maarja, kan gebeuren.

Ik gebruik nu deo van Ben+Anna, in een volledig kartonnen verpakking. Vegan en natuurlijke ingrediënten. Hopelijk is dit een groter succes, is overigens te koop bij de Etos!

Een tijd terug heb ik ook shampoo en zeep van Werfzeep besteld, over beide ben ik erg tevreden! Ik gebruik wel vloeibare conditioner er bij, ook omdat ik die nog had staan.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:20

Ben+Anna is nu ook in de actie zie ik. Misschien toch maar even langsfietsen zo. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:33

Ik heb lekker in een potje (blikje) die vind ik erg fijn (idd 1 keer smeren )
Ben&anna ook, maar daar moet ik wel echt even eerst de huid vochtig maken voor ik hem gebruik(hij is wat hard) buiten dat vind ik hem fijn

Ik had eerder ook nog we love the planet maar die was niet vegan
Buiten dat , fijne deo

Salt of the earth lavendel vond ik lekker ruiken
Maar ik bleef sprayen door de dag heen

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:58

Ah, ik heb ook SotE om te gebruiken nu maar ben ook niet geheel tevreden, moet toch bijgebruiken inderdaad. Lees graag mee qua andere tips.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 13:01

Welke douche zeep gebruiken jullie?
Ik wil hier ook graag een milieuvriendelijk alternatief voor vinden, zonder plastic fles en wat geen kwaad kan voor het leven in het water.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:05

Ik gebruik nu de boszeep van Werfzeep. Maar ik ga het denk ik afwisselen met Lush, aangezien ik een sucker ben voor kleurtjes en geurtjes :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:28

Welke hondenpoepzakjes gebruiken jullie?
Ik heb nu een merkloos rolletje maar ik moet er best een eind mee lopen (geen prullenbakken langs ons wandelrondje) en de geur komt er nogal doorheen %) dus er een eind mee lopen is niet zo aantrekkelijk....

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:08

8nnemiek schreef:
Ik wil hier ook graag een milieuvriendelijk alternatief voor vinden, zonder plastic fles en wat geen kwaad kan voor het leven in het water.

Ik gebruik al jaren zeep van de lush. Zowel om mijn handen mee te wassen als onder de douche. Sindskort hebben ze ook douchegels in vaste vorm, die zijn ook erg leuk *\o/*

Blijheid schreef:
Welke hondenpoepzakjes gebruiken jullie?
Ik heb nu een merkloos rolletje maar ik moet er best een eind mee lopen (geen prullenbakken langs ons wandelrondje) en de geur komt er nogal doorheen %) dus er een eind mee lopen is niet zo aantrekkelijk....

Wij hebben nog geen hond, maar als die er is willen we er van het merk Beco Pets, die maken allemaal duurzame hondenproducten! https://www.becopets.com/ Volgens mij gewoon ook te koop bij medpets.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:34

Ik heb zowel de aluin in een plastic verpakking (van Crystal) als de Ben&Anna. Ik vind de aluin prettiger in gebruik en die heb ik inmiddels ook zonder plastic verpakking gevonden (o.a. op de mannenafdeling voor scheren in kleinere blokjes die je los op een schaaltje kunt bewaren). Verder ben ik erg tevreden over zowel de zeep als de shampoo van Werfzeep!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:07

8nnemiek schreef:

Je kan van een stuk zeep ook vloeibare zeep maken en in een eigen dispenser doen, of anders gewoon een stuk zeep + katoenen washand werkt ook.

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:21

Ik heb nu ook de Lekker in een potje deo en werkt inderdaad perfect, net wat beter dan de Salt of the earth stick. Ik hou die wel voor de winter want ik doe er wel eindeloos mee en zonde om weg te gooien. Ik ben ook heel tevreden met de stacherbag van Kichenhugs. Maar nu zag ik deze en zou wel zo'n set willen aanschaffen. https://tope.store/products/e-3

Ze pretenderen ook 100% goede siliconen te gebruiken, maar ik ben toch een beetje wantrouwend. Iemand ervaring mee?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:27

Ik was afgelopen weekend op een open dag waar ze ook eigen gemaakte zeep verkochten. Soap7.nl is hun website. Ziet er allemaal ook biologisch etc uit en een stukje goedkoper. Ik kan ze zo ophalen, dus scheelt ook weer verzendkosten :). Misschien voor meer noorderlingen een idee?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:57

Al even stil hier in het topic. Maar was benieuwd of er producten in de 'gewone winkels' te koop zijn die heel duurzaam zijn. Weleda weet ik, en verder? Ik ben volgende week jarig en de familie wil wel wat leuks halen, maar dan moet ik duidelijk zeggen welk merk/product.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:16

Wat voor producten bedoel je precies?

Ik ben ondertussen helemaal weg van de producten van Marcel's Green Soap, mmm!

En verder zit ik aan de wasbare luiers, billendoekje, zoogcompressen en make-up remover pads.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:31

Wasbare billendoekjes? Held.

Wat voor producten bedoel je Sting?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:44

Ja, juist de billendoekjes zijn we superfan van. Qua luiers gebruiken we in de nacht en onderweg toch nog wel wegwerp.. Wel een merk dat het beste van het slechtst lijkt (Muumi). Bevallen ook super.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:46

Hoeveel heb je er dan wel niet en hoe vaak was je?
Luiers en billendoekjes zijn het enige waar ik geen concessies op wil doen :=
Ik wil pampers en Natusan billendoekjes. (Die laatste hebben wel een ecolabel, dus minder slecht)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:48

Denk een stuk of 50. Doe om de dag een billendoekjes/luierwasje.

De zoogcompressen gaan ook hard. :')

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 23:44

Ik zag vorige week dat ze bij de kruidvat bij ons in het dorp salt of the earth producten hebben

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 06:06

Sorry, ik bedoel verzorgingsproducten. Blokken zeep bijvoorbeeld.