Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerte schreef:Heeft inderdaad te maken met Mrsa en dat komt vaker voor bij mensen die in de veehouderij werken.
Citaat:Daarnaast komt MRSA ook bij verschillende diersoorten voor en kan MRSA van dier op mens worden overgedragen. Binnen de veehouderij komt MRSA regelmatig voor. Van de varkens- en vleeskalverhouderijen is 70-90% besmet met de bacterie. Het gaat hier om een specifiek type (MRSA-ST398). Ook 8% van de vleeskuikenhouderijen is besmet met MRSA. Mensen die intensief contact hebben met deze dieren zijn in ongeveer 30% van de gevallen drager van dit type MRSA. De overdracht van mens op mens lijkt vrij laag te zijn.
Indy_Mouse_9 schreef:\O/ Weer wat geleerd!
Maar mag je een koe die ‘vol zit’ met antibiotica wel gewoon opeten dan? Vleeskoeien worden toch vrij op tijd geslacht, niet pas na ~15 jaar?
Of bedoelt Jet dat het alternatief voor antibiotica bij de vleeskoeien ze volstoppen met bute is/was?
Britta31 schreef:Weet iemand in de omgeving van Nijmegen,Arnhem een winkel waar ze de luxe esspreso machines verkopen?Voor dagelijks gebruik.Alleen niet de standaard machienes die je in de winkel koop.En waar je goede uitleg kan krijgen.
Lestrange01 schreef:Weet iemand over regels zijn met werk over hoe zware dingen er getild moet worden? Ik snap dat er een maximum is, maar is dit afhankelijk van de lichaamsbouw van de werknemer?
Of hoe lang je in vriezer van -20 mag zijn zonder aanwezige beschermende kleding?
En, als je een ongeluk krijgt in said vriezer doordat je iets van je werkgever moet doen waarvan jij aan hebt gegeven niet sterk genoeg voor bent, zou je een schade vergoeding aan kunnen vragen? Ik heb namelijk al twee bijna dood ervaringen in dat ding gehad omdat ik vast zat en van de dozen af viel