Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xGoldenHero schreef:Ik begreep dat TS al vaker had aangegeven dat het niet goed ging maar haar vriend vond dat het onzin was en daarmee uit. Ook totaal niet naar haar luisteren en haar niet kunnen aanvoelen maar alleen met zichzelf bezig te zijn. Als hij dan ook nog agressieve trekken heeft, dan doet ze er juist goed aan om het op deze manier te doen. Want nu kan ze het goed plannen, en daarna uitvoeren zoals zij het wil. Iedereen die met een narcist heeft samen gewoond of geleefd weet hoe ze kunnen manipuleren en alles op een ander afschuiven en heel vreemd uit te hoek kunnen komen. TS heeft het al die jaren maar gepikt omdat zij graag anderen het naar hun zin maakt en haar eigen gevoel niet belangrijk genoeg vond, dus haar vriend is ontzettend verwend met haar als vriendin! En dat bedoel ik niet positief.
Als ze dan ineens tegen hem in gaat (de relatie verbreekt terwijl hij vind dat het allemaal prima gaat zo) kan je héle rare dingen krijgen, zeker bij een narcist.
Zo ben ik zelfs na aankondiging bij een narcist uit huis vertrokken en dezelfde dag wilde hij zichzelf ophangen. Als je dan geen plan hebt, is je eerste actie terug gaan om hem te ‘redden’. Hij hoeft zichzelf natuurlijk niets aan te doen maar kan wel andere dingen doen waardoor TS denkt terug te moeten.
Avalanche81 schreef:Absoluut niet, niets mis mee. Misschien idd wel voorzichtig zijn met diagnoses in het rond strooien.
Maar ik merk wel dat ik het veroordelende toontje van sommigen naar TS wel heel vervelend vind. Ze heeft het al moeilijk genoeg, zonder dat ze ook nog veroordeeld wordt. Ze kan het gewoon niet goed doen, en ik vind dat niet eerlijk.
Maflinger_S schreef:De man verdient een Oscar voor beste acteur. Wat een arsenaal heeft die man, fenomenaal.
Hij heeft in al die woordenbrij wel iets waars gezegd, namelijk dit:
"Hij wil graag dat ik ook naar een psycholoog ga, omdat ik niet genoeg naar mezelf kijk en echt dingen moet veranderen volgens hem."
Dit gun ik je van harte, voor jezelf. Je hebt zo te lezen leuke lieve vriendinnen, leuke lieve huisdieren en leuke lieve ouders. Mooie ingrediënten voor een nieuw begin. You go girl! Je bent het waard!
CalipsoLover schreef:![]()
Het is inderdaad even de zure appel doorbijten, maar ik denk dat je echt wel de juiste keuze maakt als je bij hem weggaat. Als ik dit allemaal lees lijkt het wel of jullie in een soort rollenspel zitten, zijn drama lijkt gewoon niet serieus en hij lijkt het precies gewoon een spelletje te vinden. Wat denk je als je dit zelf allemaal leest?
bigone schreef:Wij hebben niets goed of af te keuren. Maar mijn indruk is dat jij geestelijk zo word gemanipuleerd dat je ernstig gaat twijfelen. En met zo'n partner zou ik niet oud willen worden, baby's ?? Trouwen???? In welke realiteit leeft je vriend. Wanneer jij de beslissing neemt om te blijven of weg te gaan, alle twee zal lastig en moeilijk zijn de eerste tijd. Maar wanneer mijn man mij een uur in de kou liet staan wachten op de trein en dan thuis vraagt of ik koude handjes heb, tja, dan had hij een heel groot probleem. Ik vind zijn gedrag absoluut niet normaal.
Eponastable schreef:Lieve TS,
Waarom probeer je niet eens van even uit elkaar te gaan? om te kijken hoe het loopt?
Het is geen doen om zo de hele tijd wisselvallig te zijn tegen jou. Dit hou je niet vol.
Ik wens je heel veel moed in deze situatie maar ik blijf bij mijn vorig berichtje: Even een pauze inlassen lijkt me aan de orde hier.
Wat nog niet wilt zeggen dat je de relatie opgeeft maar dat je het een nieuwe start wilt geven eventueel... je moet echt eens tot rust komen.
Veel succes!
bigone schreef:En ts, weet je nog dat ik zei dat het me niet zou verbazen wanneer hij wel in al je accounts kan komen??? Dit is allemaal te toevallig, weekendje vrij, nu de opmerking dat je het uit gaat maken. Dus let aub heel goed op, maak nieuwe wachtwoorden voor al je belangrijke accounts of vernieuw ze. Laat je laptop/pc door een deskundige checken op instellingen waarbij iemand anders alles kan lezen. Ik ben geen deskundige maar weet dat dit kan, kennis is ook op zo'n manier behandeld terwijl ze dacht dat hij van niets wist kon hij blijkbaar al haar mails en accounts volgen.
bigone schreef:En ts, weet je nog dat ik zei dat het me niet zou verbazen wanneer hij wel in al je accounts kan komen??? Dit is allemaal te toevallig, weekendje vrij, nu de opmerking dat je het uit gaat maken. Dus let aub heel goed op, maak nieuwe wachtwoorden voor al je belangrijke accounts of vernieuw ze. Laat je laptop/pc door een deskundige checken op instellingen waarbij iemand anders alles kan lezen. Ik ben geen deskundige maar weet dat dit kan, kennis is ook op zo'n manier behandeld terwijl ze dacht dat hij van niets wist kon hij blijkbaar al haar mails en accounts volgen.
bigone schreef:En wachtwoorden wijzigen zal denk ik niet helpen, bevestigd hem alleen dat er wat gaande is en je hem dus door hebt. Dus mooi laten wezen en een extra telefoon erbij, die kun je gebruiken voor je dierbaren om te bereiken.
Maflinger_S schreef:Lieve TS (ik ken je niet, maar ik weet inmiddels uit je topic dat je lief bent): iemand die je een uur in de kou laat staan (letterlijk) en daarna opmerkt dat je koude handen hebt (duh) houdt niet van je. Als mij dat zou overkomen zou ik waarschijnlijk ook met een mond vol tanden staan. Dat is niet stom, zo'n opmerking is gewoonweg niet te bevatten.
Waarom ik denk dat jij persoonlijk wel iets aan een psycholoog of coach of zoiets zou hebben? Omdat het belangrijk is dat jij gaat inzien wat het verschil is tussen een ongelukkig leven lijden en een gelukkig leven leiden.
Shaggy09 schreef:Lieve TS, als ik dit zo lees denk ik echt aan iemand met (naast narcistische trekken) borderline. Of hij is gewoon van zich zelf al een ster in manipuleren en jou een slecht gevoel geven.
Ik snap dat je dit zo onwijs moeilijk vind want dat is het ook. Maar je moet jezelf nu even bedenken; als je er nu geen punt achter zet (op zo´n wankel en gewoon slecht punt in je relatie) wanneer zet je er dan wel een punt achter? Wanneer er weer schone schijn word gespeeld? Dat gaat hem waarschijnlijk nog veel bozer maken. Ik snap dat dit echt als onmogelijk voelt nu voor jou, maar bedenk je wel dat je minder verliest wanneer je ermee kapt dan wanneer je er mee doorgaat.![]()
Van dat afluisteren en inloggen krijg ik ook de rillingen, maar 1+1=2 en dit is wel erg toevallig allemaal...