Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:08

Hey ladies,

Oké, ik schrijf eerst even een algemene update, daarna zal ik de berichten van iedereen zo goed mogelijk beantwoorden. De meningen liepen nogal uiteen vorige week, dus eerst maar het globale verhaal van wat er is gebeurd allemaal.

Goed. Vorige week kwam er een vriendin op bezoek en zij is twee nachten blijven slapen (hence geen privacy/tijd). We hebben samen aan haar afstudeerproject gewerkt waarbij ik alle teksten moest nakijken, dus naderhand weinig zin in nog meer teksten en dus tijd voor gezelligheid.

De avond waarop ze aankomt hebben vriend en ik een gesprek (nu moet ik heel diep graven naar de details). O ja. Ik had lasagne gemaakt. Ik dacht: makkelijk en lekker en sowieso genoeg voor drie personen. De rest van de dag heb ik als een gek mijn opdrachten afgemaakt voor mijn werk, daarna het hele huis schoongemaakt en vele wasjes gedraaid, boodschappen gedaan en dus gaan koken. Ik zet net de lasagne in de oven wanneer vriend thuis komt. Het is even een awkward moment wie wie een kus geeft en vriend zegt: je mag me best een kus geven hoor, ik moet altijd naar jou komen. Ik (nog kokende) zeg: het is geen wedstrijd hoor. Hij: Dan had ik al lang gewonnen! Ik: oke.. let it go... Een stijve kus volgt.

Hij kijkt met een ontevreden blik door de keuken. Zucht. Drentelt wat heen en weer. Ik zeg: wat is er? Hij: wat ga ik eten dan? Ik: Lasagne...?
Hij: DAT eet ik niet!
Ik flabbergasted.
Hij: Dus wat moet ik nou eten? (hij wilde zo sporten).
Ik: Pff euhmmm pak een appel bak een ei?? (zo van, why the fiets ben ik hiervoor verantwoordelijk? Plus ik heb m'n best gedaan dacht ik zo??)

Gemok. Ik vraag hem of hij de lasagne zo uit de oven wil halen want ik had een (vergeten) afspraak bij de fysio. Mijn vriendin kon elk moment arriveren maar het leek erop dat ik het net misliep allemaal.

Nog verontwaardigder. Vriend kan écht niet de lasagne eruit halen want sporten en hij moest nog wat eten en bla bla bla. De deur even opendoen kon ook niet voor mijn vriendin. Dus ik zeg, laat de achterdeur dan maar open zodat ze erin kan, ik moet gaan.

Toen was vriend vrij pissig. Ik had geen rekening met hem gehouden, was respectloos en arrogant (omdat ik had gezegd dat ik vrij weinig begrip voor hem had nu). Ik zat echt met open mond te luisteren. Hij kijkt me aan met een donkere blik. Ik app mijn vriendin dat de achterdeur open is en fiets naar de fysio. Ook waarschuw ik haar voor de boze bui. Maar ik krijg een appje terug: Hij was er nog nét en deed vrolijk de deur open en wenste haar welkom. Geen spatje boosheid te bekennen.

Later die avond praten we niet meer over het voorval, want vriend is gevoelig voor mening van anderen en wat anderen wel/niet zien. Ik heb het er nog even over met mijn vriendin, al kunnen we niet in volledige vrijheid praten. Ze vindt de stemmingswisselingen bijzonder.

De volgende avond heb ik nog wat andere vriendinnen uitgenodigd om samen pizza te maken. Dit had ik al aangekondigd, maar toch deed vriend alsof ik weer niet had overlegd (of hij was het echt vergeten). Hij wil wederom niet mee-eten, maar eerst sporten. Vriendinnen en ik wachten op de pizza terwijl we een serietje kijken op Netflix. Ineens krijgt één van de vriendinnen een appje: of ik even op mijn telefoon wil kijken. Ze hebben direct door dat het een serieus bericht moet zijn.

Ik staar een poosje naar mijn telefoon en één van hen vraagt of het wel gaat. Ik schud langzaam nee. Vriend zegt namelijk dat hij het gevoel heeft dat ik het na deze week ga uitmaken. En of ik aub even wil zeggen dat het niet zo is. Ik zeg dat ik het eerlijk gezegd niet goed weet, en dat ik worstel met mijn gevoelens voor hem (als in, of ze er uberhaupt nog zijn). En ik geef aan dat ik op momenten zoals de vorige avonden echt geen begrip voor hem kan opbrengen. Hij reageert met dat ik gevoelloos ben, afstandelijk doe (dit klopt wel) en geen rekening houd met welk proces dan ook. Hij zegt dat hij zich niet kan verbeteren als ik 'elke keer een fase heb' waarin ik de relatie wil verbreken. En zegt: gisteren lag niet alleen aan mij (waar ik het dus niet mee eens ben). Hij vraagt welke stappen ik ga ondernemen. Dit allemaal via de app. Hij zegt dat hij wel weer naar huis komt om verder te praten.

Eenmaal thuis ben ik vrij emotioneel, maar als ik hem aankijk rolt hij met zijn ogen en verlaat hij met een zucht de kamer. Ik weet niet goed wat ik moet doen. Mijn vriendinnen zien me huilen en ik kan eigenlijk niet anders dan ze vertellen wat er aan de hand is. Ondertussen appt vriend weer vanaf de bovenverdieping. Hij vraagt waarom het moet met hen erbij. Ik zeg hem dat hij mijn vriendin appt en dat ze logischerwijs iets doorhebben. Volgens hem had ik ook niks kunnen zeggen en ga ik de situatie niet omdraaien. Kers op de taart, noemt hij het. En dan zegt hij: als je me normaal had begroet, was er niks aan de hand geweest. Ik zeg nog een keer dat ik niet weet wat ik hierop moet zeggen. Hij zegt dat ik op z'n minst naar hem toe kan komen om hem gerust te stellen. Dat zeg ik mijn vriendinnen, dat ik even naar boven loop, maar één van hen is streng: je gaat hem niet weer gerust stellen. En je zegt al helemaal geen sorry. Je hebt dit niet gestart vanavond, hij. Ik ben er ook van overtuigd en loop vol goede moed maar ook met lood in de schoenen naar boven.

We hebben een half uur een gesprek waarin hij vooral aan het woord is. Ik kan me eigenlijk alleen herinneren dat ik heb gezegd wat ik al een poosje in mijn hoofd heb: dat ik geen toekomst meer zie met hem. Daarop begint hij over kinderen krijgen en trouwen, dat hij dat heus wel wil als er geld voor zou zijn (we hebben echt geen geldnood of zo hoor.. maar dat terzijde) en dat hij me niet heeft gevraagd omdat ik toch nee zou zeggen. Hoe schattig het hem lijkt als er kleine miniversies van mij zouden rondrennen. Ik luister het stilletjes aan. WAAROM heb ik toen niet doorgedrukt? Ik heb geen idee. Ik wil mijn vriendinnen niet te lang alleen beneden laten en ga in verwarde staat weer naar beneden. Het is niet definitief uit maar goed is het ook niet. Ik praat ze bij en zeg dat ik denk dat vriend niet meer beneden komt na dit gesprek, maar na tien minuten steekt hij z'n hoofd om de hoek en zegt heel vrolijk: nu gaan we weer normaal doen hoor, niets aan de hand! En verdwijnt weer naar boven. We kijken elkaar allemaal aan met een 'wtf just happened' gevoel.

De volgende dag ga ik met de vriendin die 2 nachten bij ons had gelogeerd mee om haar nieuwe huisdieren op te halen. We gaan met het ov, dus hebben veel tijd om te praten. Ze zegt dat ze me beter snapt, maar het ook heel erg vond om te zien wat er de vorige avond gebeurde. Ze vindt dat hij me hersenspoelt al gebruik ik die term zelf nooit. Ze was na het hele gesprek en gebeuren enorm moe en voelde zich emotioneel uitgeput, hoewel ze niet eens in een gesprek heeft deelgenomen met hem, dus ze begreep goed hoe ik me voelde.. en waarom ik telkens terugkrabbel. Snap het zelf niet helemaal... maar goed.

Dan krijg ik al snel een bericht van mijn vriend. Het is druk op zijn werk en zijn vrije dag kan hij wel vergeten, zegt hij. Maar ik weet: vrij gevraagd = gewoon vrij. Ik heb een jaar bij hem op kantoor gewerkt. Vrij is vrij, ook al wordt het tien keer zo druk. Dus waarom hij zich zo loopt op te fokken, geen idee. Hij scheldt wat en doet boos. Heeft geen zin meer in zijn vrije dag en dat is mijn schuld, want "ik heb hem gisteren de ergste avond van zijn leven bezorgd". Alles is volgens hem naar de paasei en hij wordt hoe langer hij erover denkt hoe bozer op mij. Ik heb 0 inlevingsvermogen en doe alles 100% zoals hij NIET wil. Ik besluit niet te reageren op de appjes. Na een half uur zegt hij: sorry, ik raak weer in paniek. Maar dat is ook niet zo gek to be honest. Ik zeg: laten we dit niet via de app doen en thuis verder praten. Dan volgt er een storm van appjes waarin hij erg beschuldigend doet, dan weer zielig, hij vraagt om geruststelling, en wordt dan weer boos. Hij zegt dat hij hartkloppingen krijgt van het gedoe. Ik blijf zeggen: laten we thuis rustig praten. Weer beschuldigingen. Als ik er weer niet op in ga, zegt hij: laat me vanavond maar met rust. Er volgen geen appjes meer.

Op mijn terugweg app ik hem: ik moet nog anderhalf uur. Moet ik iets oppikken? Of wil je nog weer pizza maken? Ik kan ook iets anders koken. Ga je sporten? Hij geeft heel kort antwoord. Een uur of zo later kom ik erachter dat mijn laatste boemeltreintje nog maar 1x in het uur rijdt en ik dus een uur moet wachten in de kou en in het pikkedonker. Ik app hem maar hij negeert me. Eindelijk thuis vraagt hij poeslief: moest je lang wachten? En: wat zijn je handen koud zeg. Hij geeft me wel een kus en het is alsof er niks raars is gebeurd de hele dag. Ik ben verward.

Aangezien het dan al half 9 is, ga ik eerst iets te eten voor mezelf maken. Leftover pizza. Hij eet gezellig een hapje mee en we kijken een serie. Ondertussen zit ik hem te observeren met een soort wtf-wazige wolk in mijn hoofd. Pas na een paar uur van dit toneelspel wil hij praten. Hij vraagt zich af wat ik hier in godsnaam nog doe als ik geen gevoel meer heb, wat heeft het dan voor zin? Ik weet niet meer wat ik zei, ik haalde volgens mij mijn schouders op.. Hij zegt later ook dat hij liever zijn tijd aan iets anders besteed als er geen gevoelens meer zijn, dat hij liever iets anders opbouwt en dat we elkaar dan niet meer aan het lijntje moeten houden. Dat stelde me eigenlijk best gerust. Dat zegt mij in elk geval dat hij niet in een diep gat zal vallen, maar inderdaad bezig gaat met andere dingen of iemand anders. Toch heb ik toen niet gezegd: je hebt gelijk. We moeten dan maar de knoop doorhakken.

Waarom niet? Geen idee... Ik heb er nog spijt van. We hebben nog een keer zo'n gesprek gehad later in de week. Hij wil graag dat ik ook naar een psycholoog ga, omdat ik niet genoeg naar mezelf kijk en echt dingen moet veranderen volgens hem. Buiten of dat echt waar/nodig is, wil ik dat niet. Maandag (gisteren) had ik weer gesprek met mijn praktijkondersteuner en heb haar letterlijk gezegd wat hij wilde. En dat ik twijfelde of ik het dan voor mezelf doe of voor hem. Zij zegt dat ik eigenlijk maar twee keuzes heb: blijven of weggaan. In beide gevallen moet ik er 100% voor gaan. Anders werkt het niet. Bovendien, zei ze, zit je er al best een tijd mee, en het wordt niet beter. Hak een knoop door.

Weet ik allemaal wel. Maar het doen is echt moeilijk. Gisteren nog even met de vriendin hardgelopen die vorige week er ook was. Samen hebben we het gehad over de break up. Ik weet wat ik ga zeggen, het is kort en krachtig. Ook met mijn ouders heb ik gepraat. Ik wil het deze week echt gaan doen, ik voel me nu al super slecht over het idee dat ik misschien weer valse hoop geef of in elk geval die knoop niet doorhak. Het is echt.. letterlijk.. maddening. Voor ons allebei..

Dus... Nu hebben jullie in elk geval een update. Snap dat veel personen mijn aanpak niet goedkeuren, zou ik zelf ook neit doen als ik van een afstand stond te kijken, als je er zelf middenin zit is het toch heel anders en daarnaast ben ik gewoon iemand die zichzelf totaal niet belangrijk vindt en het moeilijk dan wel onmogelijk vindt om een mening uit te drukken, enfin ik weet niet waarom ik mezelf verdedig, het is zoals het is.

xxx

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:21

Ik moet nu weg maar even dit: :(:)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:26

Heel veel succes om door deze gigantische zure appel heen te bijten, zal even moeilijk en poedersuiker zijn. Maar hoe heerlijk zou het straks zijn als je niet meer met zijn grillen rekening hoeft te houden en lekker weer voorruit kan in het leven.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:43

De man verdient een Oscar voor beste acteur. Wat een arsenaal heeft die man, fenomenaal.

Hij heeft in al die woordenbrij wel iets waars gezegd, namelijk dit:
"Hij wil graag dat ik ook naar een psycholoog ga, omdat ik niet genoeg naar mezelf kijk en echt dingen moet veranderen volgens hem."

Dit gun ik je van harte, voor jezelf. Je hebt zo te lezen leuke lieve vriendinnen, leuke lieve huisdieren en leuke lieve ouders. Mooie ingrediënten voor een nieuw begin. You go girl! Je bent het waard!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:44

Wij hebben niets goed of af te keuren. Maar mijn indruk is dat jij geestelijk zo word gemanipuleerd dat je ernstig gaat twijfelen. En met zo'n partner zou ik niet oud willen worden, baby's ?? Trouwen???? In welke realiteit leeft je vriend. Wanneer jij de beslissing neemt om te blijven of weg te gaan, alle twee zal lastig en moeilijk zijn de eerste tijd. Maar wanneer mijn man mij een uur in de kou liet staan wachten op de trein en dan thuis vraagt of ik koude handjes heb, tja, dan had hij een heel groot probleem. Ik vind zijn gedrag absoluut niet normaal.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:45

:(:)

Het is inderdaad even de zure appel doorbijten, maar ik denk dat je echt wel de juiste keuze maakt als je bij hem weggaat. Als ik dit allemaal lees lijkt het wel of jullie in een soort rollenspel zitten, zijn drama lijkt gewoon niet serieus en hij lijkt het precies gewoon een spelletje te vinden. Wat denk je als je dit zelf allemaal leest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:46

xGoldenHero schreef:
Ik begreep dat TS al vaker had aangegeven dat het niet goed ging maar haar vriend vond dat het onzin was en daarmee uit. Ook totaal niet naar haar luisteren en haar niet kunnen aanvoelen maar alleen met zichzelf bezig te zijn. Als hij dan ook nog agressieve trekken heeft, dan doet ze er juist goed aan om het op deze manier te doen. Want nu kan ze het goed plannen, en daarna uitvoeren zoals zij het wil. Iedereen die met een narcist heeft samen gewoond of geleefd weet hoe ze kunnen manipuleren en alles op een ander afschuiven en heel vreemd uit te hoek kunnen komen. TS heeft het al die jaren maar gepikt omdat zij graag anderen het naar hun zin maakt en haar eigen gevoel niet belangrijk genoeg vond, dus haar vriend is ontzettend verwend met haar als vriendin! En dat bedoel ik niet positief.

Als ze dan ineens tegen hem in gaat (de relatie verbreekt terwijl hij vind dat het allemaal prima gaat zo) kan je héle rare dingen krijgen, zeker bij een narcist.

Zo ben ik zelfs na aankondiging bij een narcist uit huis vertrokken en dezelfde dag wilde hij zichzelf ophangen. Als je dan geen plan hebt, is je eerste actie terug gaan om hem te ‘redden’. Hij hoeft zichzelf natuurlijk niets aan te doen maar kan wel andere dingen doen waardoor TS denkt terug te moeten.

Goed er is duidelijk nogal wat onenigheid over mijn aanpak, hoewel ik alleen nog maar aan het brainstormen was en me afvroeg hoe andere mensen het in deze situatie hebben aangepakt.

Openbaar gaat 'm niet worden. Het wordt gewoon thuis, en ik heb een kort maar krachtige tekst. Ik wil geen discussie erover starten met hem. Mensen kunnen direct komen indien mogelijk.

Een ideale aanpak is anders, tuurlijk. Ik doe het nu eenmaal zo.

Avalanche81 schreef:
Absoluut niet, niets mis mee. Misschien idd wel voorzichtig zijn met diagnoses in het rond strooien.

Maar ik merk wel dat ik het veroordelende toontje van sommigen naar TS wel heel vervelend vind. Ze heeft het al moeilijk genoeg, zonder dat ze ook nog veroordeeld wordt. Ze kan het gewoon niet goed doen, en ik vind dat niet eerlijk.

Het is zeker niet mijn bedoeling om hem zwart te praten, daarvoor heb ik genoeg 'sappige' details achterwege gelaten. Ik kan/kon totaal niet met de situatie handelen en vroeg me af hoe anderen het in godsnaam voor elkaar hebben gebokst om op een indien mogelijk zo vreedzaam mogelijke manier uit elkaar te gaan.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:49

Lieve TS,

Waarom probeer je niet eens van even uit elkaar te gaan? om te kijken hoe het loopt?
Het is geen doen om zo de hele tijd wisselvallig te zijn tegen jou. Dit hou je niet vol.
Ik wens je heel veel moed in deze situatie maar ik blijf bij mijn vorig berichtje: Even een pauze inlassen lijkt me aan de orde hier.
Wat nog niet wilt zeggen dat je de relatie opgeeft maar dat je het een nieuwe start wilt geven eventueel... je moet echt eens tot rust komen.

Veel succes!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:49

En ts, weet je nog dat ik zei dat het me niet zou verbazen wanneer hij wel in al je accounts kan komen??? Dit is allemaal te toevallig, weekendje vrij, nu de opmerking dat je het uit gaat maken. Dus let aub heel goed op, maak nieuwe wachtwoorden voor al je belangrijke accounts of vernieuw ze. Laat je laptop/pc door een deskundige checken op instellingen waarbij iemand anders alles kan lezen. Ik ben geen deskundige maar weet dat dit kan, kennis is ook op zo'n manier behandeld terwijl ze dacht dat hij van niets wist kon hij blijkbaar al haar mails en accounts volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:51

Maflinger_S schreef:
De man verdient een Oscar voor beste acteur. Wat een arsenaal heeft die man, fenomenaal.

Hij heeft in al die woordenbrij wel iets waars gezegd, namelijk dit:
"Hij wil graag dat ik ook naar een psycholoog ga, omdat ik niet genoeg naar mezelf kijk en echt dingen moet veranderen volgens hem."

Dit gun ik je van harte, voor jezelf. Je hebt zo te lezen leuke lieve vriendinnen, leuke lieve huisdieren en leuke lieve ouders. Mooie ingrediënten voor een nieuw begin. You go girl! Je bent het waard!

Ik vraag me regelmatig af wanneer hij nou doet alsof en wanneer hij echte emoties laat zien.

Ja, die heb ik zeker! Ook erg blij mee.

Ik weet niet goed wat hij wil dat ik verander dat ten goede komt van onze relatie. Zou ook niet weten wat ik tegen de psycholoog moet zeggen eigenlijk. Anders dan deze situatie weer helemaal voorleggen.

CalipsoLover schreef:
:(:)

Het is inderdaad even de zure appel doorbijten, maar ik denk dat je echt wel de juiste keuze maakt als je bij hem weggaat. Als ik dit allemaal lees lijkt het wel of jullie in een soort rollenspel zitten, zijn drama lijkt gewoon niet serieus en hij lijkt het precies gewoon een spelletje te vinden. Wat denk je als je dit zelf allemaal leest?

Voelt inderdaad zo. Vandaag zag ik ook weer een filmpje van hem op werk, ze testen iets nieuws, hij lijkt wel een kind zo blij. Masker of niet? Ik heb geen flauw idee joh.

bigone schreef:
Wij hebben niets goed of af te keuren. Maar mijn indruk is dat jij geestelijk zo word gemanipuleerd dat je ernstig gaat twijfelen. En met zo'n partner zou ik niet oud willen worden, baby's ?? Trouwen???? In welke realiteit leeft je vriend. Wanneer jij de beslissing neemt om te blijven of weg te gaan, alle twee zal lastig en moeilijk zijn de eerste tijd. Maar wanneer mijn man mij een uur in de kou liet staan wachten op de trein en dan thuis vraagt of ik koude handjes heb, tja, dan had hij een heel groot probleem. Ik vind zijn gedrag absoluut niet normaal.

Kinderen, hell no. Die wil ik graag hoor. Maar niet met hem. Ik vond die opmerking over mijn koude handen ook heel gemeen. Mja dan zeg ik uiteraard niets.. Ik vind mezelf stom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:53

Eponastable schreef:
Lieve TS,

Waarom probeer je niet eens van even uit elkaar te gaan? om te kijken hoe het loopt?
Het is geen doen om zo de hele tijd wisselvallig te zijn tegen jou. Dit hou je niet vol.
Ik wens je heel veel moed in deze situatie maar ik blijf bij mijn vorig berichtje: Even een pauze inlassen lijkt me aan de orde hier.
Wat nog niet wilt zeggen dat je de relatie opgeeft maar dat je het een nieuwe start wilt geven eventueel... je moet echt eens tot rust komen.

Veel succes!

Hmmm eigenlijk omdat ik dat zelf niet wil.
bigone schreef:
En ts, weet je nog dat ik zei dat het me niet zou verbazen wanneer hij wel in al je accounts kan komen??? Dit is allemaal te toevallig, weekendje vrij, nu de opmerking dat je het uit gaat maken. Dus let aub heel goed op, maak nieuwe wachtwoorden voor al je belangrijke accounts of vernieuw ze. Laat je laptop/pc door een deskundige checken op instellingen waarbij iemand anders alles kan lezen. Ik ben geen deskundige maar weet dat dit kan, kennis is ook op zo'n manier behandeld terwijl ze dacht dat hij van niets wist kon hij blijkbaar al haar mails en accounts volgen.

Nou daar zeg je me wat trouwens. Daar twijfel ik nu ook aan. Ik hoorde van een vriend dat ik heel erg vaak online ben op whatsapp, ook op momenten dat ik mijn telefoon niet bij me heb of dat ik slaap. Super raar.. En ik had tegen die vriendin die hier was gezegd dat ik het komende week wilde uitmaken, maar niet via whatsapp of zo, gewoon live, face to face. En later die avond zegt mijn vriend letterlijk: "Ik heb het gevoel dat je me na deze week dumpt". Hoezo "na deze week"??? Wel erg specifiek. Voelt raar. Ga direct naar m'n wachtwoorden kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:56

bigone schreef:

Dat gevoel kreeg ik ook meteen. Het is allemaal net even iets te toevallig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:58

Dan is hij blijkbaar zo paranoïde als wat en word je dus ook nog eens afgeluisterd, ook via de vaste telefoon. Tip, simpel telefoontje erbij kopen met een prepaid en dat nummer gebruiken voor belangrijke zaken. En niet laten slingeren. En buiten de deur bellen, niet in je eigen huis, ga maar in de tuin of schuur of op je werk bellen.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:59

Ik vind het onwijs knap van je, dat jij nog weet te communiceren met zo iemand die jou alleen maar loopt te kleineren. Hoe dan ook, ik hoop dat je deze nare gebeurtenissen snel achter je kunt laten. You can do it.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:00

En wachtwoorden wijzigen zal denk ik niet helpen, bevestigd hem alleen dat er wat gaande is en je hem dus door hebt. Dus mooi laten wezen en een extra telefoon erbij, die kun je gebruiken voor je dierbaren om te bereiken. En je laatste bericht lopen me de koude rillingen over de rug, kijk in godsnaam uit en wanneer je uitmaakt, vader met auto voor de deur en weg.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:02

Lieve TS (ik ken je niet, maar ik weet inmiddels uit je topic dat je lief bent): iemand die je een uur in de kou laat staan (letterlijk) en daarna opmerkt dat je koude handen hebt (duh) houdt niet van je. Als mij dat zou overkomen zou ik waarschijnlijk ook met een mond vol tanden staan. Dat is niet stom, zo'n opmerking is gewoonweg niet te bevatten.

Waarom ik denk dat jij persoonlijk wel iets aan een psycholoog of coach of zoiets zou hebben? Omdat het belangrijk is dat jij gaat inzien wat het verschil is tussen een ongelukkig leven lijden en een gelukkig leven leiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:02

bigone schreef:
En wachtwoorden wijzigen zal denk ik niet helpen, bevestigd hem alleen dat er wat gaande is en je hem dus door hebt. Dus mooi laten wezen en een extra telefoon erbij, die kun je gebruiken voor je dierbaren om te bereiken.

Ik kan me echt niet voorstellen dat hij me afluistert of toegang heeft verkregen tot mijn apps en dergelijke.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:04

Maflinger_S schreef:
Lieve TS (ik ken je niet, maar ik weet inmiddels uit je topic dat je lief bent): iemand die je een uur in de kou laat staan (letterlijk) en daarna opmerkt dat je koude handen hebt (duh) houdt niet van je. Als mij dat zou overkomen zou ik waarschijnlijk ook met een mond vol tanden staan. Dat is niet stom, zo'n opmerking is gewoonweg niet te bevatten.

Waarom ik denk dat jij persoonlijk wel iets aan een psycholoog of coach of zoiets zou hebben? Omdat het belangrijk is dat jij gaat inzien wat het verschil is tussen een ongelukkig leven lijden en een gelukkig leven leiden.

Ja dat is zo.. Mijn gesprekspoppetje zegt ook dat ik voor mijn eigen geluk moet kiezen. En dat wéét ik. Maarrrrrrrrrrrrrrr zo moeilijk pffffff. Oke GO GO knopen doorhakken! TEAM EIGEN GELUK!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:04

Hij voelde nattigheid en zette toen deze hele act op. Resultaat is dat jij helemaal in de war wordt gemaakt en omdat je niemand pijn wil doen, kruip je er onderdoor en ga je er nu aan onderdoor...

Je wil graag dat iedereen het goed heeft en blij is maar meid, dat kan niet als je het wil uitmaken en hij wil dat niet!!

Kies voor jezelf TS, daar ben je nu achter gekomen dat dat je beste en enige optie is want je gaat er aan onderdoor...

Ik hoop echt dat je voor jezelf kan kiezen want je bent het zeker waard.. als je het niet face to face kan, schrijf een brief en geef die aan hem.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:09

Lieve TS, als ik dit zo lees denk ik echt aan iemand met (naast narcistische trekken) borderline. Of hij is gewoon van zich zelf al een ster in manipuleren en jou een slecht gevoel geven.
Ik snap dat je dit zo onwijs moeilijk vind want dat is het ook. Maar je moet jezelf nu even bedenken; als je er nu geen punt achter zet (op zo´n wankel en gewoon slecht punt in je relatie) wanneer zet je er dan wel een punt achter? Wanneer er weer schone schijn word gespeeld? Dat gaat hem waarschijnlijk nog veel bozer maken. Ik snap dat dit echt als onmogelijk voelt nu voor jou, maar bedenk je wel dat je minder verliest wanneer je ermee kapt dan wanneer je er mee doorgaat. :(:)

Van dat afluisteren en inloggen krijg ik ook de rillingen, maar 1+1=2 en dit is wel erg toevallig allemaal... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:16

Shaggy09 schreef:
Lieve TS, als ik dit zo lees denk ik echt aan iemand met (naast narcistische trekken) borderline. Of hij is gewoon van zich zelf al een ster in manipuleren en jou een slecht gevoel geven.
Ik snap dat je dit zo onwijs moeilijk vind want dat is het ook. Maar je moet jezelf nu even bedenken; als je er nu geen punt achter zet (op zo´n wankel en gewoon slecht punt in je relatie) wanneer zet je er dan wel een punt achter? Wanneer er weer schone schijn word gespeeld? Dat gaat hem waarschijnlijk nog veel bozer maken. Ik snap dat dit echt als onmogelijk voelt nu voor jou, maar bedenk je wel dat je minder verliest wanneer je ermee kapt dan wanneer je er mee doorgaat. :(:)

Van dat afluisteren en inloggen krijg ik ook de rillingen, maar 1+1=2 en dit is wel erg toevallig allemaal... :(

Nou dat denk ik ook. If now, then never. Dan ga ik gewoon mee in de poppenkast. Even zuur en daarna weer happy zijn... Dat moet ik voor ogen houden.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:17

Meid, run, run for your life!!!

Ik heb deels het zelfde meegemaakt maar god zij dank met een huurhuis op zijn naam! Vooral het toneelspelen etc... Meid ren zo hatd als je kunt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:22

Je gaat ook zo ontzettend gelukkig zijn als je daar eenmaal weg bent. :)

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:24

Hoi TS, ik heb constant wel geloofd dat je genoeg op eigen benen stond om echt te gaan vertrekken bij hem, maar ik begin nu toch wel een beetje te twijfelen eerlijk gezegd... wat moet er nog meer gebeuren om te vertrekken? Je gevoel geeft zooooooo duidelijk aan dat je hiermee niet verder wilt...je praktijk begeleider heeft echt gelijk; knoop doorhakken en 100% voor je keuze gaan want dit is niet meer eerlijk voor vriendlief... hij weet dat het hommeles is, maar jij wil hem dat nekschot maar niet geven.

Vertel nu eens: wat is het huidige plan? Je geeft aan dat je je tekst al klaar hebt. Heb je al met je ouders of een vriendin geregeld dat je daarnaartoe kunt met je beestenbende?
Wanneer ga je het hem vertellen, wat is daarin het plan?

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:27

Lieve TS, hij is slimmer dan je denkt hoor. Hij weet precies wie hij wel en niet kan manipuleren en om de tuin kan leiden. Het zou mij helemaal niets verbazen dat hij hier stiekem meeleest en vervolgens jou loopt af te luisteren. Ik vind het allemaal maar te toevallig. Zoals mijn voorgangers al zeiden verander al je wachtwoorden. Onderschat nooit het denk vermogen van een narcist.