[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:31

Ik vind het gewoon bizar dat we massaal aan kinderen beginnen, waarna we vervolgens dik betalen om ze uit te besteden aan anderen, omdat we anders de kosten van kinderen niet kunnen betalen. Daar zit toch 0 logica in? Sterker nog, er zijn zat koppels die 1 volledig salaris kwijt zijn aan kinderopvang. Totaal de weg kwijt als je t mij vraagt.

Maar goed, er is mij al vaker verteld dat ik archaïsche ideeën heb als het op kinderen aankomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:44

Maar wat je ervoor terugkrijgt maakt alles gowd en is onbetaalbaar...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:44

Letterlijk onbetaalbaar :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:45

Ik denk dat er meer flexibiliteit nodig is: glijdende uren, 4/5den of 3/5den kunnen werken etc. Oke, in sommige beroepen is dat niet mogelijk, maar bij veel beroepen wel.
Ik vind het van de zotte dat iedereen zich moet aanpassen naar zijn werk, terwijl het toch juist omgekeerd zou moeten zijn?
Persoonlijk vind ik volledig thuisblijven of voltijds blijven werken allebei geen goede uitgangspunten.

(stille lezer hier die even komt binnenvallen.)
Varekaj, ik zie je in meerdere topics voorbijkomen, en eerlijk gezegd, ik snap echt niets van jouw relatie... (maar goed als jullie dat goed vinden zo natuurlijk he)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:46

Je hebt zeker een punt :j

Ik scheel 10 jaar met mijn zus en die kon vaak wel oppassen op de bende van ellende als het moest , n anders de buurvrouw etc . Tijden veranderen snel

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:50

benangelique schreef:
Lijkt me echt heftig die sluiting van kinderdagverblijf en bso. Dan heb je als ouders echt een vet probleem

Die van ons is 2 weken dicht.
Lijkt me geen drama aangezien ik dat een jaar vooruit weet. Deze keer waren we om de beurt 1 week vrij en vorig jaar waren mijn ouders bij ons.
Aangezien dat de vakantie technisch duurste weken zijn wil ik niet eens echt iets ondernemen in die 2 weken. Mijn man nam gewoon wat extra weekenden en daarmee 1 week vrij en ik heb 1 week vrijgenomen aangezien verder toch niemand interesse had in die week.

Verder zijn er altijd wel oplossingen te koop als het echt nodig is. Men maakt al snel een drama van dingen die gewoon op te lossen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:52

Moest er bij ons een volledig salaris aan door gaan dan stopte ik wel met werken :D Momenteel werk ik nog 8 maanden part time. Baby gaat gemiddeld 9 dagen per maand naar de creche. Wij betalen 17.5 per dag dus dat betekend dat ons dat 157,5 per maand kost. Let op, dit is wel België :) Ik verlies op mijn loon momenteel niet veel aangezien ik ouderschapsverlof opneem. Als ik na die 8 maand part time blijf werken verlies ik €650 op mijn loon. Werk ik dan weer full time dan kost de creche ons 280 voor 16 dagen, aangezien ik dus ook weekend werk en ik dan door de week thuis ben. Nu gaat mijn vriend later starten met werken waardoor baby nog minder naar de creche moet. Maar ik denk dat Nederland duurder is qua opvang.

Haha en wat je er voor terug krijgt maakt alles goed is zo flauwe zever. Natuurlijk ben je blij met je kind, maar met tijd en stond eens kindvrije uren hebben, die zijn pas goud waard :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-18 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:52

Ik ben gewoon bewust thuis. Zou ik willen werken/studeren dan support mijn man dat maar ik wil nu dit. En we hoeven er geen boterham minder om te hoeven eten of een vakantie te laten zitten. Hij verdient heel prima en zo doen wij het. Geen collega's die last hebben van mijn zieke product.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:54

Ik zou definitief bewust kinderloos gebleven zijn als ik zou moeten stoppen met werken.

Verder is het gewoon zo dat het een passen en meten is wat vreselijk veel geld kost waar je heerlijk van buiten de spits op vakantie kan als je geen kinderen hebt.
Dus als die flexibiliteitv voor iemand belangrijk is zou ik ze vooral sterk afraden over kinderen na te denken :+
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 28-10-18 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:56

Hier was geen moeten bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:57

Dat is natuurlijk ook een optie :j Hier konden wij dat als wij in ons oud huis bleven wonen met weinig tuin, midden in een druk centrum en mijn vriend die dagen maakte van +-16 uur :) Wij hebben gekozen om een boederij te kopen en mijn vriend die van werk veranderde en daardoor ook minder verdient. Zo is hij meer thuis bij baby en heeft zij een immense tuin om te spelen en een veel veiligere omgeving. Waar zij in mijn ogen meer aan heeft dan mama of papa die full time thuis zijn de eerste 2,5 jaar.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:01

Ik zou echt ziek worden als ik permanent thuis moet zitten. Met of zonder baby maakt daarbij weinig verschil.

Daar tegenover begrijp ik ook niet waarom iemand inderdaad een kind neemt om vervolgens een bak geld te besteden aan opvang.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:01

Ja snap ik als je die keuze moet maken. J werkt 30 uur ofzo, verdeeld in diensten dus hij is veel thuis. Huis met tuin gekocht toen we 2 jaar samen waren. Veel ruimte, naast het park en toch in de stad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:05

Palmera schreef:
Ik zou echt ziek worden als ik permanent thuis moet zitten. Met of zonder baby maakt daarbij weinig verschil.

Daar tegenover begrijp ik ook niet waarom iemand inderdaad een kind neemt om vervolgens een bak geld te besteden aan opvang.

Eerlijk, als het de hele dag regent en ik kan niet weg want geen auto is het ronduit poedersuiker. Maar ja, ik krijg een auto zodra we het erover eens zijn dat ik een oldtimer krijg.

Maar verder ben ik weinig echt thuis, veel op stap en dat zijn (voor mij) heerlijke dagen. Daar kan geen job tegenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:08

Palmera schreef:

En dit ook. Daarom wil ik blijven werken. Maakt mij een betere moeder, hoe erg het ook mag klinken.

Oh, wat voor 1 lieveli?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:11

Ik. Wil. Een. Trabant. Klaar. :')

Of een Mercedes uit 1980.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:12

Ik sta achter jou :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:16

*gaat weer onder meelees steen

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:18

lieveli schreef:
Ik. Wil. Een. Trabant. Klaar. :')

Of een Mercedes uit 1980.

Ik vind dat jij dat moet ter compensatie voor dat kind :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:20

Damned: het leven met een partner die in de offshore zit met een bedrijf wat nogal eens een loopje neemt met theorie en praktijk... dat levert inderdaad met regelmaat bizarre situaties op.

Het heeft voor- en nadelen. Voor ons werkt het prima. Je bent lang niet de enige die onze onderlinge regeling/afspraken niet begrijpt of onlogisch vindt, maar ze hangen wel samen met dingen die voor ons (heel) belangrijk zijn en waar we geen toegeving op willen doen.

Voor een kind zouden we allebei toegevingen moeten doen waar we beiden niet achterstaan. Tjah. Keuze was snel gemaakt en met ons 2 hebben we het prima :D

Wij hebben een oldtimer VW kever uit 1974 staan :o
Mijn auto is van 1997 geloof ik en zijn porsche is uit 2004. De mijne gaat nooit de leeftijd van 25 jaar halen, de porsche daarentegen normaal wel. Iets met roest en gebruik enzo :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:25

Ja ik ben toch geen Kia Picanto type?

Mijn padre heeft ook offshore gewerkt en pré kindtijdperk vond mijn moeder het heerlijk. En pas bij de 3e heeft hij ander werk genomen omdat het toen echt wel pittig werd voor mijn moeder die masters deed en werkte.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:26

Ik zou niet eens weten hoe wij een kind moeten bekostigen. Dan moet ie al 4 dagen naar de opvang, want minder werken gaat niet.
Ja of paard eruit, dan kan het.

Gelukkig hebben wij allebei geen kinderwens. Wel zeggen we beide: wie weet. Maar momenteel willen we beide onze vrijheid niet opgeven. We zijn nu 32 en 33.

Mijn omgeving weet het ook en "zeurt" er ook niet om. Wij gaan trouwen en mij omgeving ging er al vanuit dat deze zonder kinderen gaat zijn. Min broertje met 2 zoons en een 3e onderweg vind het zelfs prima. Of nou ja, vond het eerst jammer. Tot zijn vrouw zei dat kinderen niks te zoeken hebben op onze bruiloft :+
Fijn dank je wel!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:29

Hier altijd heel duidelijk geweest en de vragen gelijk afgekapt. Word nu ook niet meer gevraagd gelukkig. Ik ben ook al 16 jaar samen met mn vriend waarvan we al 15 samenwonen dus best duidelijk. Mn schoonmoeder vind t stiekem wel fijn dat wij geen kids hebben, verjaardagen zijn nu al druk genoeg met allebei mn schoonzussen 2 kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:31

Varekaj: Ze moeten nu 30 jaar zijn -O-

Lieveli: Dat is voor bomma’s en bompa’s :D

Nessa: Jij trouwt dus jij beslist. Is dat zonder kinderen erbij, prima :D Paarden er uit was hier geen optie trouwens. Mijn vriend moest en zou een kind krijgen. Die heeft die en ik heb een auto en een boerderij gekregen. Kan ik nog mee leven :+ :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:42

Mars schreef:
Sws als je in gesprek bent met een moeder en jong komt ertussen met ‘mamamamamamamaaaaa!’ Mijn moeder zei dan altijd doodleuk dat ze in gesprek was en ik er niet tussendoor moest dreinen. Maar menig moeder heeft de spanningsboog van een visstick als het kroost aandacht komt eisen.

_O- visstick