Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
benangelique schreef:Lijkt me echt heftig die sluiting van kinderdagverblijf en bso. Dan heb je als ouders echt een vet probleem
Momenteel werk ik nog 8 maanden part time. Baby gaat gemiddeld 9 dagen per maand naar de creche. Wij betalen 17.5 per dag dus dat betekend dat ons dat 157,5 per maand kost. Let op, dit is wel België
Ik verlies op mijn loon momenteel niet veel aangezien ik ouderschapsverlof opneem. Als ik na die 8 maand part time blijf werken verlies ik €650 op mijn loon. Werk ik dan weer full time dan kost de creche ons 280 voor 16 dagen, aangezien ik dus ook weekend werk en ik dan door de week thuis ben. Nu gaat mijn vriend later starten met werken waardoor baby nog minder naar de creche moet. Maar ik denk dat Nederland duurder is qua opvang.
Hier konden wij dat als wij in ons oud huis bleven wonen met weinig tuin, midden in een druk centrum en mijn vriend die dagen maakte van +-16 uur
Wij hebben gekozen om een boederij te kopen en mijn vriend die van werk veranderde en daardoor ook minder verdient. Zo is hij meer thuis bij baby en heeft zij een immense tuin om te spelen en een veel veiligere omgeving. Waar zij in mijn ogen meer aan heeft dan mama of papa die full time thuis zijn de eerste 2,5 jaar. Palmera schreef:Ik zou echt ziek worden als ik permanent thuis moet zitten. Met of zonder baby maakt daarbij weinig verschil.
Daar tegenover begrijp ik ook niet waarom iemand inderdaad een kind neemt om vervolgens een bak geld te besteden aan opvang.
Palmera schreef:Ik zou echt ziek worden als ik permanent thuis moet zitten. Met of zonder baby maakt daarbij weinig verschil.
Daar tegenover begrijp ik ook niet waarom iemand inderdaad een kind neemt om vervolgens een bak geld te besteden aan opvang.

Paarden er uit was hier geen optie trouwens. Mijn vriend moest en zou een kind krijgen. Die heeft die en ik heb een auto en een boerderij gekregen. Kan ik nog mee leven
Mars schreef:Sws als je in gesprek bent met een moeder en jong komt ertussen met ‘mamamamamamamaaaaa!’ Mijn moeder zei dan altijd doodleuk dat ze in gesprek was en ik er niet tussendoor moest dreinen. Maar menig moeder heeft de spanningsboog van een visstick als het kroost aandacht komt eisen.
visstick