Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 09:26

Avalanche81 schreef:
Wat meer empathie zou je goed staan. Als er wordt gedreigd dat je iedereen kwijtraakt waar je om geeft, en je familie begrijpt helemaal niks van die angst, en je zou dus helemaal alleen staan als je de gemeente kwijtraakt...... dat heeft een enorme emotionele impact op mensen. Plus, zij gelooft wss alles. En dat maakt het bepaald niet makkelijker voor haar.

Empathie genoeg. Ik probeer haar te helpen. Maar de sekte speelt zeker een rol. En dit gaat over sektes. En belemmert hulp van familie doordat ze invloed uitoefenen. Mijn ervaring er mee is dus zeer dichtbij. Daarnaast verliest zij geen familie, want niemand zit bij jw. Gelukkig heeft ze ons nooit laten vallen, ook al heeft haar ex het wel geprobeerd. Binnen de jw is geen begrip voor scheiden of een zelfmoordpoging. Nee, man en vrouw blabla. Maar ze zijn gescheiden. Dus is dat stuk echt niet meer te redden en jw moet maar gewoon accepteren dat liefdes overgaan. Dit is gewoon duidelijk een voorbeeld van mensen angst aanpraten en ja, het gaat misschien om volwassenen, maar ook over angstzaaien en angst hebben. Ik ga hier niet alle details vertellen, maar reken maar dat het echt om sektarisch gedrag gaat. En mensen die beweren dat het bij jeeweetjes niet zo gaat, die hebben toch echt echt ongelijk.

shilady

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 01:41

Ik vind het zoieso bij JW org dat het heel apart is dat je een raad over jou lot en beslissingen laat oordelen.. Mijn buurvrouw heeft verteld als iemand je op straat ziet roken en het aan de raad verteld ben je in priciep al het haasje.

TinkerTreas

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 01:44

Wordt ze niet gemeden dan, nu ze gescheiden is?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 08:29

TinkerTreas schreef:
Wordt ze niet gemeden dan, nu ze gescheiden is?

Nee, want ze is nog 'in gesprek', de scheiding is wel officieel rond. Gelukkig. Ik heb laatst voor het eerst echt weer met mijn zusje een middag geshopt en we zijn uit eten geweest op mijn kosten. Dit hadden we 11 jaar niet gedaan. Ook wil mijn zusje met de kerstdagen weer langskomen om te gourmetten. Maar weg bij de sekte wil ze niet. En ze zit nog steeds, ondanks een eigen woning, bij hem onder de plak merken we. Mijn moeder had het al heel bot gezegd: Wie waren er toen je hulp nodig had? Niet die jeeweetjes, daar is niemand van langs geweest, niet om je financieel te helpen, niet om je te helpen met verhuizen. Nee, dat deed je familie. Vergeet dat dus niet.
Maar ik wil dus echt helemaal niets met dat volk te maken hebben, dat is wel duidelijk. Ze zijn altijd vriendelijk bij een voordeur, maar dat is puur een masker. Doe mij dan maar de Druzen, religieus, ook sektarisch, maar die doen niet aan zieltjes winnen.