Partner met psychische problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 00:54

Waarom zou je jezelf willen verdedigen tegenover zijn familie. Blijf bij jezelf. Mijn ex heb ik ook genoeg mee mee gemaakt. Zijn vader heeft ook nog voorgedragen dat hij een jaartje therapie zou doen en dan weer verder ik heb vriendelijk bedankt. 3 dgn nadat de scheiding definitief rond was ik meneer hertrouwt ( scheiding binnen 6 mond rond). Heb medelijden met die vrouw, hoop dat ze heel gelukkig worden en ik nooit meer iets van hem hoor. (Gaat gelukkig al 6 jaar goed). Ik heb tijdens de scheiding en nieuw nummer genomen en alle contact alleen nog via de mail gedaan. 400 plus berichten en tig telefoontjes per dag zat ik niet op te wachten.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 00:56

Bloempje13 schreef:
Bedankt :)

Ik heb het nu wel even lastig. We zitten natuurlijk met financiële verdeling enzo. Nou vindt zijn familie dat ik op n bepaalde manier bevoordeeld ben en hebben spijt van zaken die zij weer voor ons gedaan hebben. Die zijn blij dat het nu weer zo goed met m gaat met de nieuwe relatie. Zij hebben eigenlijk niet echt veel weet gehad van hoe het werkelijk gegaan is bij ons, hoe ernstig de problemen zijn geweest. Ik wil eigenlijk zo graag dat ze het zien, begrijpen hoe erg het soms was en joe lang al. Maar aan de andere kant denk ik ze gaan het niet begrijpen en zullen me gewoon evengoed een profiteur vinden... wat is wijsheid... dat laatste accepteren of toch praten en het uit proberen te leggen? Ik heb dat ook in de jaren wel geprobeerd maar het is ook eigenlijk nooit echt overgekomen...

Ik vind het zo lastig, heb globaal net alle gebeurtenissen opgeschreven, maar zit er zo mee. Bah dat soort gedachtes komen altijd zo laat en ik ben al zo moe...

Het enige wat ik nu hierop te zeggen heb is dat het duidelijk is waar zijn fratsen vandaan komen..

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 01:18

Los laten. Ik ben 18 jaar samen geweest met mijn ex en al die jaren riep zijn familie dat ze zo blij waren dat hij met mij was, anders hadden ze allang ruzie met hem gehad. Ongeveer 2 maand nadat we de familie hadden gezegd dat we uit elkaar gingen, ging ik naar een optreden in een theater waar we samen kaartjes voor hadden, dwz zijn moeder, zus , zwager en een vriendin en ik. Ik loop het theater in en ze keerden me en blok de rug toe.
Als ze het voor jou op gaan nemen krijgen ze enorm veel problemen met hem. Laat het los. Heeft geen zin.

Bloempje13

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 06:58

Ja dat zal wel moeten denk ik... maar wel lastig... ik vind het wel pijnlijk. Ik heb ook meerdere malen aangegeven alles gewoon netjes te willen doen, daarvoor ben ik ook aan mediation begonnen. Daarnaast staat ons huis bv vol dure spullen waar ik nooit om heb gevraagd en geen waarde aan hecht, en had hij een veel hoger uitgavenpatroon dan ik, dus in die zin heeft hij zelf ook echt zn voordeel wel gehad. Maar goed dit soort dingen krijg je natuurlijk altijd met een scheiding...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 07:46

Dit hoort er gewoon bij helaas. Even doorzetten. Familie kiest toch altijd de zijde van de eigen familie. Bij uit elkaar gaan laten ze je als een blok vallen terwijl je eerst nog bij de familie hoorde.
Niet op ingaan en de eer aan jezelf houden. Gewoon vechten voor jezelf en voor wat jou toebehoort. Je doet al mediation want wat water bij de wijn hoort er helaas bij maar je hoeft niet alles te pikken hè?
Je gaat toch geen vrienden meer maken, wat je ook doet.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 08:05

Bloempje13 schreef:
Ja dat zal wel moeten denk ik... maar wel lastig... ik vind het wel pijnlijk. Ik heb ook meerdere malen aangegeven alles gewoon netjes te willen doen, daarvoor ben ik ook aan mediation begonnen. Daarnaast staat ons huis bv vol dure spullen waar ik nooit om heb gevraagd en geen waarde aan hecht, en had hij een veel hoger uitgavenpatroon dan ik, dus in die zin heeft hij zelf ook echt zn voordeel wel gehad. Maar goed dit soort dingen krijg je natuurlijk altijd met een scheiding...

Het is ook pijnlijk, je hebt jaren lief en leed gedeeld, denkt echte vrienden te zijn en zo ineens is het over.
Maar in deze periode moet je vooral geen energie steken in dingen die je toch niet kunt veranderen. :(:) virtuele knuffel van mij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 09:42

Och Bloempje, bij scheiden en sterven komt het slechtste in de mens naar boven . Geen reet van aantrekken. Dan ben je maar een profiteur. Familie heeft er namelijk niets mee te maken dus regel de zaken zodat je zelf ook gewoon door kunt met je leven, je hebt wel twee kids om voor te zorgen .

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 10:04

Tja, TS, jij zit/zat in de relatie, de familie stond erbij en keek er naar. Dat geeft per définitie al een ander gezichtspunt. Zeker bij iemand die zich naar buiten toe heel anders voordoet. Geen energie in steken. Je doet het per definitie toch niet goed.

Bloempje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 11:35

Dank voor de berichten, doet me wel goed even andere invalshoek te horen...

Ik wil ook altijd iedereen te reden en blij houden, daarom heb ik het zelf ook zo lang volgehouden. Maar idd ik zal wel voor de kids moeten zorgen en dat nog heel lang...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:38

Oh, sommige mensen zijn niet blij te houden. Maakt geen reet uit wat je doet ook. Voorbeeld: de ex en sorry. Mijn sorry.

Als ik wel sorry zei, was dat volgens hem omdat hij niet boos mocht zijn, en er maar over op moest houden. En dat triggerde hem dan, wan in zijn jeugd mocht hij ook nooit boos zijn, en andere mensen mochten dan wel, maar voor zijn emoties was geen plaats.

(zo ironisch ook dat ik werd beschuldigd van opeens onredelijk boos worden, en als ik pijn had, of verdriet, moest ik me niet zo aanstellen)
Maar hij had verder geen last van projectie of zo :+

Als ik geen sorry zei, besefte ik niet hoeveel pijn ik hem had gedaan, en was ik een kil, gevoelloos mens. Het was ook mijn schuld dat hij depressief werd.

Uiteindelijk (maar toen was de trauma bond verbroken) besloot ik dat ik geen zin en tijd had voor die onzin, en bevestigde kalm iedere beschuldiging, en bood liefjes een kop koffie aan. Achteraf heb ik dat best vaak gedaan, en ik geloof echt wel dat hij minder aan mij had, dan aan zijn ex bijvoorbeeld. Eens in de zoveel tijd was ik het zat, toen hij weigerde iets te eten, en dreigde naar de cafetaria te gaan, heb ik gezegt dat hij dan wel de hele week kon en heb de hele week niet gekookt voor hem ook. Keurige eenpersoonsporties, waar niets van over bleef _O-

Vond ie ook niet leuk.
Lastig hoor, zulke mensen, krijgt ie zijn zin, is het nog niet goed. Hij vond het na 2 dagen al niet meer leuk _O-
Ik wel. Ik heb me best vermaakt.

Overigens was dit het laatste jaar. Uiteindelijk was ie me zo zat, dat hij wilde scheiden. Vond ik een uitstekend plan, al heb ik voor de vorm nog geprotesteerd. Je moet ook niet te enthousiast worden met die dingen, want dan gaat-ie weer dwarsliggen.

Het allermooiste was, dat ik gewoon niet meer bang was. Helaas was daarmee alle respect bij mij ook weg, en zag ik hem hoe hij echt is...... hielp heel goed.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:48

Familie is altijd lastig en ze zullen het naar buiten toe altijd voor het familielid opnemen.
En dat is maar goed ook.

Meestal zullen ze op andere momenten wel ongezouten hun mening geven en dat is ook prima.

Dus ik zou het er bij laten, diep in hun hart weten ze vast wel hoe de vork in de steel zit.
En tegelijkertijd:
Iedereen heeft recht op zijn medestanders.

Bloempje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 09:46

Ja dat klopt ook zeker A3a1 en dat weet ik ergens ook wel. Maar het voelt best oneerlijk, zo was onze intentie niet. Inmiddels wel een goed gesprek gehad met de familie. Maar iedereen tevreden houden zal wel niet lukken (tenzij ik zelf teveel ga inleveren) dus de verhoudingen zullen wel anders gaan worden dan ik misschien vooraf voor ogen had. Maar dat is dan maar zo.

Afgelopen tijd zijn er nog wel weer echt nare uitbarstingen geweest waar ik echt wel last van heb. Hij maakt ook gewoon ruzie met mijn oudste omdat ze naar hem uit dat ze het niet leuk vindt wat hij doet. So much voor de adviezen van de orthopedagoog -O-

Ik maak me hier wel echt zorgen over, hoe moet dat straks als hij ze alleen heeft...en ik wil eigenlijk ook niet langer meer met hem in huis zitten (heb een voorstel voor voorlopige verdeling gemaakt), maar hoe moet dat dan...

Verder heb ik het idee dat de stukken/voorstellen die hij heeft aangeleverd gewoon door de vriendin zijn opgesteld. Ik weet inmiddels niet meer in welke slechte film ik precies zit, maar ik heb nu het gevoel dat ik met haar aan tafel zit ipv met mijn aanstaande ex... om gek van te worden...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:09

In ieder geval met die orthopedagoog contact opnemen over zijn gedrag richting je kind, dit is niet acceptabel. Tot nu toe zijn je meiden er nog zonder veel kleerscheuren afgekomen maar wanneer dit doorgaat kunnen ze over tien jaar ook meepraten in het topic over problematische ouders. Ga maar op je strepen staan, schop hem de deur uit en vecht voor je kinderen. De tijd om lief en meegaand te zijn is voorbij wanneer hij dit gedrag naar de kids gaat vertonen. Zorgen voor een geluidsopname wanneer hij tegen één van de kinderen flipt en zeker niet meer akkoord gaan met gedeeld ouderschap.

Bloempje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 10:20

Daar ben ik idd ook bang voor... Orthopedagoog doe ik bericht iedere keer als er wat gebeurt bij ons, dus die is op de hoogte. Heb aangegeven me zorgen te maken over hoe het zou gaan als ze alleen bij hem waren en hij gaf aan dat deze zorg van mij terecht was. Dus dit gaat ook nog een staartje krijgen. Gedeeld ouderschap gaat er zeker niet komen, no way.

De deur uitschoppen gaat helaas niet zo makkelijk, hij blijft maar herhalen dat hij nergens naartoe kan (behalve als het hem en haar uitkomt natuurlijk :roll: ), en is nog steeds erg gebrand op het overnemen van het huis. En verder vindt ie deze situatie doodnormaal :\

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:44

Ik kan me voorstellen dat dit voelt als een slechte film: zo een waarin de hoofdrolspelers allebei een ander script volgen.

Hoewel de situatie voor jou niet fijn is, kan jij nog relativeren. Dat kan je kind niet dus die krijgt de volle laag. Echt triest dat een volwassen vent zo kan zijn en doen.

Je bent goed bezig. Vecht voor je kinderen en vergeet daarbij ook jezelf niet.

Bloempje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 10:50

Dankje. Ik vind het wel lastig, ik merk dat ik wel echt onder de stress aan het lijden ben. Paar kilo afgevallen, steeds hoge hartslag, voel me continue gespannen... Dit moet wel echt gewoon een keer ophouden, vreselijk -O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:58

Heel veel sterkte ts!
Weet niet of je er de middelen voor hebt maar anders ff weekendje weg met de kids? Even wat anders en ontspannen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:20

Heb je de mogelijkheid om te mediteren? Een of 2x per dag een moment nemen om eens rustig te zitten en adem te halen kunnen al veel goeds voor je doen.

Bloempje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 11:33

Ja weekendje weg zou ik idd nog naar kunnen kijken :-)

Mediteren doe ik soms idd voor het slapen gaan, yoga nidra vind ik heel fijn (youtube). Maar misschien moet ik dat wat vaker gaan doen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:02

Je staat in elk geval wel op je strepen, en je houdt voet bij stuk. Goed van je! Echt heel goed.

Ik zal voor je bidden, en ook voor je kinderen. Lieve meid, hou vol, hou vol, hou vol. Jij kunt dit. Je bent super sterk, en mijn pb box staat open voor je hoor :+:

Bloempje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 14:07

Ahh lief, dankje :-)

Ja hoe verder dit proces komt hoe meer ik eigenlijk schrik van hoe erg mis het is. En hoe hij de schone schijn bij iemand anders kan ophouden. Nou ja, hopelijk houdt ie dat iig nog een tijdje vol...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:40

Oh, dat houdt hij vol tot zij aan hem vast zit. En dan begint de ellende weer.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 18:51

Meid wat heftig allemaal.. je wil en moet sterk blijven voor jezelf en je kinderen en wat doe jij dat knap!

Het wordt idd tijd dat hij vertelt lijkt me. Ze heeft toch wel een plekje over? Deze situatie slaat nergens op natuurlijk. Flink respectloos naar zijn gezin..

Bloempje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 06:22

Mag ik iemand pb’en die ervaring heeft met ouderschapsplannen en hoe een rechter daar mee omgaat?

Ik ben nl ergens achter gekomen waar ik heel erg slecht van geslapen heb, maar dat kan ik vanwege de herkenbaarheid niet hier neerzetten...

Voor wie dacht dat de film niet slechter kon... dat kan wel. Ik wil het in pb wel vertellen...

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 06:32

Ik ben een trouwe meelezer en heb ervaring met een ouderschapsplan. Of ik je daadwerkelijk kan helpen, weet ik natuurlijk niet, maar je mag me een pb sturen :)