Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Achaiah schreef:Met een blender iets te diep in een pan soep roeren.. godnondeju wat een opdonder kreeg ik
dus 3x raden wat ik deed toen ik de soep snel klaar wou hebben
Je ziet de brandplekken nog zitten. Achaiah schreef:Met een blender iets te diep in een pan soep roeren.. godnondeju wat een opdonder kreeg ik
_kajo_ schreef:Lekker in het zonnetje in slaap vallen in de hangmat met mijn handen achter m'n hoofd. Oksels verbrand en een aantal dagen rondgelopen als een soort bodybuilder. Ik kon mijn armen niet meer pijnloos naar beneden krijgen/houden.
xHaithi schreef:_kajo_ schreef:Lekker in het zonnetje in slaap vallen in de hangmat met mijn handen achter m'n hoofd. Oksels verbrand en een aantal dagen rondgelopen als een soort bodybuilder. Ik kon mijn armen niet meer pijnloos naar beneden krijgen/houden.![]()
Ik zie het zo voor me
_kajo_ schreef:Lekker in het zonnetje in slaap vallen in de hangmat met mijn handen achter m'n hoofd. Oksels verbrand en een aantal dagen rondgelopen als een soort bodybuilder. Ik kon mijn armen niet meer pijnloos naar beneden krijgen/houden.
.
al moet ik niet te hard lachen want ik heb ook wel eens weken rond gelopen met 1 witte hand op mijn rug en eromheen alles knalrood
eigenwijze ik dacht dat ik zelf mijn rug wel in kon smeren maar ja, je kan niet overal zelf goed bij komen
germie schreef:Luisteren naar groepsdruk en hierdoor geen gidslijn meenemen met wrakduiken. Dit verhaal had over mij kunnen gaan, maar ik kan het navertellen.https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/106 ... nen-helpen
Ik heb jaren terug in mijn sportduiktijd iets soortgelijks gedaan onder groepsdruk. En hierdoor ook een aantal theoretisch foute keuzes gemaakt. Ik kan het navertellen. Dus ik zal mijn verhaal hier neerzetten: Noordzeeduik. Enkele fles, dubbele kraan, 18liter inhoud. Dus geen extra flessen en lucht mee Gas lucht, want diedag zouden we niet diep duiken en dushad ean geen toegevoegde waarde. Normale lucht, geen gas-mix wat je duiktijd kan verlengen Maar ondiep geen zicht en dus gingen we naar een wrak op 27 m. Doel was geen penetratie. Erkwam aan boord commentaar op een wrakreel, Touwtje om aan de opening van het wrak te binden zodat je je weg terug kan vinden die was onzin op dit eenvoudige wrak. Dus besloten wij ook geen reel touwtje dus mee te nemen. Beneden was er 1 m zicht en wij rond het wrak over de bodem naar botervisjes kijken. En ineens, oliebol, we zitten in het wrak. Geen paniek, samen de uitgang zoeken. Dit duurde en duurde. Buddy in paniek en hand in hand zoeken we op de tast. Op een gegeven moment biep biep deco de tijd om je duik te beeindigen. Nou ik kan je vertellen dat dit je nietsdoet, als ik maar op de laatste ademteug naar boven kan zwemmen. Dedecotank tank om je duik mee te eindigen zal mij verder wel redden. Maargeen uitgang. Toen ging ik rekenen, als ik de uitgang niet vind ben ik over 20 minuten dood. Geen uitgang. Ik besefte dat mijn buddy eerder zonder lucht zou zitten dan ik. Ik heb zitten denken wat ik zou gaan doen: hem wegschoppen volgens het beter 1 dood dan 2 principe, of de foute keuze maken en lucht delen. Het moment kwam. Ik heb lucht gedeeld. Toen vonden we de uitgang, prachtig weer groen te zien. Ik was in staat een boei om aan te geven waar de duikers zijn onderwater te schieten en de decostops stops waarbij je lichaam de stikstof in je bloed kan 'handelen' uit te zitten. Met nog 10 bar ongeveer 3 ademteugen in mijn fles kwamen we boven. Waarom ben ik kalm gebleven? Waarom kon ik ineens een perfecte opstijging maken? Geen idee, maar we leefden, en gezond. De mensendie gezegd hadden dat een reel touwtje overbodig was zullen het nooit meer zeggen. Waar dacht mijn buddy aan? Aan het feit dat hij instructeur was en 4 keer zo veel duiken had dan ik. Hoe kon ik zo dom zijn heeft ie alleen gedacht. Ik dacht aankalm blijven en lucht sparen en zoeken. Jij wij kunnen het navertellen, maarhethad hetzelfde verhaal kunnen zijn: 2 ervaren duikers met werkend materiaal en lege flessen zonder gidslijn, dood.
Neem mijn verhaal zoals het is. En doe het niet na.
germie schreef:Ik had exact dezelfde reactie geschreven in een groep op facebook. Dat zijn duikers, er komen geen hele moeilijke termen in voor die je niet leert in de eerste cursussen. Maar ok, als nietduiker misschien nog wat lastig.
net alsof ik tegen iemand heel vrolijk over appuyeren of sperriem begin
elke ruiter kent het haast wel maar daarbuiten gewoon niemand. 
poes schreef:germie schreef:Ik had exact dezelfde reactie geschreven in een groep op facebook. Dat zijn duikers, er komen geen hele moeilijke termen in voor die je niet leert in de eerste cursussen. Maar ok, als nietduiker misschien nog wat lastig.
Eh voor niet duikers zijn het gewoon onbekende termennet alsof ik tegen iemand heel vrolijk over appuyeren of sperriem begin
elke ruiter kent het haast wel maar daarbuiten gewoon niemand.
_Nadia_ schreef:oomens schreef:
Dat leren we inderdaad vrij snel. Wel vraag ik mij af hoe vaak vaders vergeten dat ze een kind achterop hebben. Moet toch ongetwijfeld regelmatig mis gaan. Ik vind op- en afstappen al lastig met een krat bier achterop.
Nadat mijn man 1 keer bijna die fout maakte is hij overgestapt op een damesfiets, vond hij een stuk veiliger.
zelf nooit gehad trouwens, want nooit gefietst met kind achterop. Irisjeeh1999 schreef:Nog zo'n mooi fiets-verhaal. ik zat bij mijn zusje achterop, wat er opzich al dom uitzag want ik kon met mijn voeten op de grond mee steppen als het ware. Maar toen moesten we tussen een twee paaltjes door en ik zei nog: 'Pas nou op, ik pas daar lastig tussendoor met mijn knieën.' Maar mijn zusje was er heilig van overtuigd dat het wel zou lukken en ging dus ook op het normale tempo tussen de paaltjes door. En precies zoals ik voorspelde, bleef één van mijn knieën achter dat paaltje. En daar lag ik, lang uit op de grond... Oeps
Irisjeeh1999 schreef:Nog zo'n mooi fiets-verhaal. ik zat bij mijn zusje achterop, wat er opzich al dom uitzag want ik kon met mijn voeten op de grond mee steppen als het ware. Maar toen moesten we tussen een twee paaltjes door en ik zei nog: 'Pas nou op, ik pas daar lastig tussendoor met mijn knieën.' Maar mijn zusje was er heilig van overtuigd dat het wel zou lukken en ging dus ook op het normale tempo tussen de paaltjes door. En precies zoals ik voorspelde, bleef één van mijn knieën achter dat paaltje. En daar lag ik, lang uit op de grond... Oeps
) , maar dat was net te laat en knie klapte zo tegen die lantaarnpaal
. Irisjeeh1999 schreef:Nog zo'n mooi fiets-verhaal. ik zat bij mijn zusje achterop, wat er opzich al dom uitzag want ik kon met mijn voeten op de grond mee steppen als het ware. Maar toen moesten we tussen een twee paaltjes door en ik zei nog: 'Pas nou op, ik pas daar lastig tussendoor met mijn knieën.' Maar mijn zusje was er heilig van overtuigd dat het wel zou lukken en ging dus ook op het normale tempo tussen de paaltjes door. En precies zoals ik voorspelde, bleef één van mijn knieën achter dat paaltje. En daar lag ik, lang uit op de grond... Oeps