"Dat doe ik dus nooit meer"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:32

Met een blender iets te diep in een pan soep roeren.. godnondeju wat een opdonder kreeg ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:46

Achaiah schreef:
Met een blender iets te diep in een pan soep roeren.. godnondeju wat een opdonder kreeg ik :')

Dat doet me ergens aan denken...
Pompoen soep pureren. Als je dat hebt gepureerd moet je niet het vuur te hoog aanzetten. Dan komt er een luchtbel naar boven en ontploft de soep. Een soort vulkaan krijg je dan.

Alleen, dit had niemand mij verteld :Y) dus 3x raden wat ik deed toen ik de soep snel klaar wou hebben :)*

De hele keuken inclusief ik zaten onder de hete soep :x Je ziet de brandplekken nog zitten.

poes

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:49

Hete soep in de blender. Dat doe ik ook nooit meer. Jaren later vonden we nog soep aan her plafond en de kasten.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:49

Achaiah schreef:

Deze herleeft mijn nachtmerrie ook!

Nooit met een losse lok haar in de kom kijken of je beslag al goed is, terwijl je mixt met een mixer!!! Eindresultaat: ik heb een hele zomer met een pet gelopen en nu heb ik een gekke kruin, omdat 1 voorpluk veel korter is dan de rest -O-

Ik gebruik de mixer alleen nog maar als mijn haar vastgebonden is :=

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:50

Lekker in het zonnetje in slaap vallen in de hangmat met mijn handen achter m'n hoofd. Oksels verbrand en een aantal dagen rondgelopen als een soort bodybuilder. Ik kon mijn armen niet meer pijnloos naar beneden krijgen/houden.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:53

_kajo_ schreef:
Lekker in het zonnetje in slaap vallen in de hangmat met mijn handen achter m'n hoofd. Oksels verbrand en een aantal dagen rondgelopen als een soort bodybuilder. Ik kon mijn armen niet meer pijnloos naar beneden krijgen/houden.

Oeh ja zo ben ik een paar weken terug op het strand in slaap gevallen op m'n buik.. M'n hele achterkant verbrand, kon niet meer zitten of liggen, zelfs gewoon lopen deed zeer :')

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:09

_kajo_ schreef:

_O- _O- Ik zie het zo voor me :')

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:17

xHaithi schreef:
_kajo_ schreef:

_O- _O- Ik zie het zo voor me :')

Degenen die me toen zo zagen moesten ook erg lachen ;(

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:43

Heftig verhaal van dat duiken en die hernia's , ook geen lolletje.

Met een malliot in de bouw gaan spelen.
Was 6 jaar en in die tijd liep je als meisje met een rokje en malliot aan.
Achter ons huis werd een nieuwe rij huizen gebouwd dus alle buurtkinderen speelden daar natuurlijk.
Ik zat ook op de 1ste verdieping toen de bouwopzichter kwam en iedereen dus in notime naar beneden.
Helaas bleef ik met die malliot hangen aan een spijker.
Zo hing ik dus onderste boven vast aan een balk op 2m hoogte met pal voor mijn neus een scheldende bouwopzichter :roll:
Achteraf begrijp ik die man wel, wat we deden was enorm gevaarlijk.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 02:06

_kajo_ schreef:

Haha in die categorie mijn vader: op reis in Italië hartje zomer.
Zonnecrème factor 50 smeren op het witte lichaam: goed idee.
Zonnecrème factor 50 smeren als in "hier een klats smeer smeer daar een klots veeg veeg" en vervolgens uren in de zon slapen: slecht idee.

Hij zag er uit alsof hij een enge ziekte had, mooi wit op de plaatsen waar hij factor 50 geveegd had en overal knalrode vlekken en vegen waar hij het niet had gesmeerd :') .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:10

Dat duikverhaal is zeker heftig, maar is door de vele vaktermen die langs komen wel moeilijk te volgen.

Haha Kwanyin :') al moet ik niet te hard lachen want ik heb ook wel eens weken rond gelopen met 1 witte hand op mijn rug en eromheen alles knalrood := eigenwijze ik dacht dat ik zelf mijn rug wel in kon smeren maar ja, je kan niet overal zelf goed bij komen :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:30

Germie, je schrijft altijd heel geanimeerd over je duikverhalen, maar de vaktermen zorgen ervoor dat het heel moeilijk te volgen is. Jammer, want ik begrijp wel dat het heftig was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:42

germie schreef:
Luisteren naar groepsdruk en hierdoor geen gidslijn meenemen met wrakduiken. Dit verhaal had over mij kunnen gaan, maar ik kan het navertellen.https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/106 ... nen-helpen

Ik heb jaren terug in mijn sportduiktijd iets soortgelijks gedaan onder groepsdruk. En hierdoor ook een aantal theoretisch foute keuzes gemaakt. Ik kan het navertellen. Dus ik zal mijn verhaal hier neerzetten: Noordzeeduik. Enkele fles, dubbele kraan, 18liter inhoud. Dus geen extra flessen en lucht mee Gas lucht, want diedag zouden we niet diep duiken en dushad ean geen toegevoegde waarde. Normale lucht, geen gas-mix wat je duiktijd kan verlengen Maar ondiep geen zicht en dus gingen we naar een wrak op 27 m. Doel was geen penetratie. Erkwam aan boord commentaar op een wrakreel, Touwtje om aan de opening van het wrak te binden zodat je je weg terug kan vinden die was onzin op dit eenvoudige wrak. Dus besloten wij ook geen reel touwtje dus mee te nemen. Beneden was er 1 m zicht en wij rond het wrak over de bodem naar botervisjes kijken. En ineens, oliebol, we zitten in het wrak. Geen paniek, samen de uitgang zoeken. Dit duurde en duurde. Buddy in paniek en hand in hand zoeken we op de tast. Op een gegeven moment biep biep deco de tijd om je duik te beeindigen. Nou ik kan je vertellen dat dit je nietsdoet, als ik maar op de laatste ademteug naar boven kan zwemmen. Dedecotank tank om je duik mee te eindigen zal mij verder wel redden. Maargeen uitgang. Toen ging ik rekenen, als ik de uitgang niet vind ben ik over 20 minuten dood. Geen uitgang. Ik besefte dat mijn buddy eerder zonder lucht zou zitten dan ik. Ik heb zitten denken wat ik zou gaan doen: hem wegschoppen volgens het beter 1 dood dan 2 principe, of de foute keuze maken en lucht delen. Het moment kwam. Ik heb lucht gedeeld. Toen vonden we de uitgang, prachtig weer groen te zien. Ik was in staat een boei om aan te geven waar de duikers zijn onderwater te schieten en de decostops stops waarbij je lichaam de stikstof in je bloed kan 'handelen' uit te zitten. Met nog 10 bar ongeveer 3 ademteugen in mijn fles kwamen we boven. Waarom ben ik kalm gebleven? Waarom kon ik ineens een perfecte opstijging maken? Geen idee, maar we leefden, en gezond. De mensendie gezegd hadden dat een reel touwtje overbodig was zullen het nooit meer zeggen. Waar dacht mijn buddy aan? Aan het feit dat hij instructeur was en 4 keer zo veel duiken had dan ik. Hoe kon ik zo dom zijn heeft ie alleen gedacht. Ik dacht aankalm blijven en lucht sparen en zoeken. Jij wij kunnen het navertellen, maarhethad hetzelfde verhaal kunnen zijn: 2 ervaren duikers met werkend materiaal en lege flessen zonder gidslijn, dood.
Neem mijn verhaal zoals het is. En doe het niet na.

Misschien issie zo beter te begrijpen, ff simpel uitgelegd :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:52

Ik had exact dezelfde reactie geschreven in een groep op facebook. Dat zijn duikers, er komen geen hele moeilijke termen in voor die je niet leert in de eerste cursussen. Maar ok, als nietduiker misschien nog wat lastig. :Y)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:58

germie schreef:
Ik had exact dezelfde reactie geschreven in een groep op facebook. Dat zijn duikers, er komen geen hele moeilijke termen in voor die je niet leert in de eerste cursussen. Maar ok, als nietduiker misschien nog wat lastig. :Y)

Eh voor niet duikers zijn het gewoon onbekende termen :D net alsof ik tegen iemand heel vrolijk over appuyeren of sperriem begin :D elke ruiter kent het haast wel maar daarbuiten gewoon niemand.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:14

Eten in een sloppenwijk in Afrika omdat het onbeleefd is om af te slaan. Y)(^)

Ik ben een beetje een avonturier en niet van de massa toeristische trekpleisters en zo kwamen wij op het idee om met een gids die zelf in de sloppenwijk woont de sloppenwijken in te gaan. Idd geen toerist gezien in de sloppenwijk en de mensen waren allemaal heel nieuwsgierig, want er liep ineens een blond meisje door de straten. Zo raakten we wat aan de klets en werden we uitgenodigd om ergens te komen eten. Omdat die mensen al zo weinig hebben en het weinige dat ze hebben zelfs nog willen delen, kon ik dit onmogelijk afslaan.

Eenmaal thuis heel, heel, heel ziek geworden. Ik zat vol parasieten, ik had EHEC / E-coli en Shigella. Dus bijna 2 maanden aan de AB gezeten en andere pilletjes en inmiddels twee jaar verder is mijn lijf nog steeds niet helemaal ok. :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:33

poes schreef:
germie schreef:

Eh voor niet duikers zijn het gewoon onbekende termen :D net alsof ik tegen iemand heel vrolijk over appuyeren of sperriem begin :D elke ruiter kent het haast wel maar daarbuiten gewoon niemand.

Ik ben een niet duiker maar ik begreep het wel :+ :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:48

_Nadia_ schreef:
oomens schreef:

Dat leren we inderdaad vrij snel. Wel vraag ik mij af hoe vaak vaders vergeten dat ze een kind achterop hebben. Moet toch ongetwijfeld regelmatig mis gaan. Ik vind op- en afstappen al lastig met een krat bier achterop.

Nadat mijn man 1 keer bijna die fout maakte is hij overgestapt op een damesfiets, vond hij een stuk veiliger.

Let maar eens op hoe mannen meestal ook van een damesfiets afstappen alsof het een herenfiets is. Dit zit diep in de genen.

En dan met een kind..... _O- _O- _O- zelf nooit gehad trouwens, want nooit gefietst met kind achterop.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:52

Nog zo'n mooi fiets-verhaal. ik zat bij mijn zusje achterop, wat er opzich al dom uitzag want ik kon met mijn voeten op de grond mee steppen als het ware. Maar toen moesten we tussen een twee paaltjes door en ik zei nog: 'Pas nou op, ik pas daar lastig tussendoor met mijn knieën.' Maar mijn zusje was er heilig van overtuigd dat het wel zou lukken en ging dus ook op het normale tempo tussen de paaltjes door. En precies zoals ik voorspelde, bleef één van mijn knieën achter dat paaltje. En daar lag ik, lang uit op de grond... Oeps

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:53

Irisjeeh1999 schreef:
Nog zo'n mooi fiets-verhaal. ik zat bij mijn zusje achterop, wat er opzich al dom uitzag want ik kon met mijn voeten op de grond mee steppen als het ware. Maar toen moesten we tussen een twee paaltjes door en ik zei nog: 'Pas nou op, ik pas daar lastig tussendoor met mijn knieën.' Maar mijn zusje was er heilig van overtuigd dat het wel zou lukken en ging dus ook op het normale tempo tussen de paaltjes door. En precies zoals ik voorspelde, bleef één van mijn knieën achter dat paaltje. En daar lag ik, lang uit op de grond... Oeps

:')

Ook leuk, achter een horde vrienden aan fietsen die druk in gesprek zijn, tunneltje door, links en rechts paaltjes en grote voorpret want ik zag die kwebbelkonten al vol op de paaltjes rijden aan de zijkant... Beetje jammer dat ze die paaltjes dus wel zagen en dat dat de mensen die recht voor me reden ook een 3e paaltje zagen die ik niet in de smiezen had.... 3x raden wie er een paal van dichtbij kon bekijken |o

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:32

Irisjeeh1999 schreef:

Ik heb dit ooit gehad met mijn koffer in de breedte achterop de fiets en dan met 1 hand vasthouden... Koffer paste echt exact tussen die paaltjes door. Die hand dus helaas niet. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:09

Ohja over een paadje fietsen bij het museum (klein xxxs parkje ) , en over de stoep de weg weer over en daar staat een lantaarn paal . En ik nog tegen mijzelf zeggen klap je knie in (hield hem naar de zijkant dan ben ik in balans met afremmen en pleur ik niet zomaar om :') ) , maar dat was net te laat en knie klapte zo tegen die lantaarnpaal :') .

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:12

Irisjeeh1999 schreef:

Heb ik ook een keer gehad toen ik op mn 14e/15e ofzo met wat vriendinnen door het dorp fietste wat later in de avond. Op een pleintje zaten een aantal jongens uit m'n klas, en precies toen ze ons zagen viel ik heel oncharmant op de grond omdat ik achter een paaltje bleef hangen :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:50

Ik zwaai altijd mijn been over een fiets, ongeacht het model. Nooit aan gedacht dat het bij een damesfiets ook anders kan. Of het komt omdat het met een racefiets of mtb toch op beenzwaaien komt.
Genen? Gewoonte denk ik.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:44

Wat ik ook nooit meer ga doen: op eigen houtje een ambitieus fitnessprogramma verzinnen en uitvoeren.

Ik was als puber al volslank, en als student werd ik elk jaar dikker door het vele bier en het onregelmatige (vr)eten. Op mijn 27e wilde ik daar eindelijk vanaf. Ik had natuurlijk wel vaker geprobeerd te matigen of aan de lijn te doen, maar daar was nooit veel van gekomen. Nu zou ik niet alleen gezond eten en veel minder zuipen, maar ook fanatiek gaan sporten. Elke ochtend en avond sit-ups en push-ups, en dat geleidelijk aan opvoeren.

Ik hield het wonder boven wonder vol. Maar die sit-ups leidden tot rugpijn en dat opdrukken zorgde voor een schouder die uit de kom schoot. Die laatste blessure is steeds weer teruggekomen, zelfs één keer nadat ik eraan geopereerd ben. Als ik ooit nog wat wil met fitness, betaal ik maar gewoon voor de sportschool.