Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:44

Succes bij het bureau vandaag! Hoop echt dat je serieus genomen wordt..

Ik geloof echt dat ik bij dat laatste geintje van de buurman achter de deur was gaan staan en hem had opgewacht om hem vervolgens eens echt goed de waarheid te zeggen..

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:03

Ts wat een vervelende situatie zeg!
Heb respect voor hoe je er mee omgaat!
Echt ik had allang niet meer voor mezelf ingestaan,niet dat je daar iets mee oplost maar mijn kookpunt was allang bereikt en denk dat ik serieus de deur open getrokken had op hem een poeier volop op zn neus te geven.
Hoe triest ben je dan om andere in hun eigen huis zo het leven zuur te maken.
Wil je heel veel sterkte wensen en hoop echt dat de politie wat voor jullie gaat betekenen.
Zou toch te gek voor woorden zijn dat je door zulke mensen moet verhuizen want buiten dat het sws niet leuk is brengt het ook weer een hoop gedoe en kosten met zich mee.

Wijsje

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:14

Als ik dit zo lees ben ik minder vredelievend. Zou een flink intimiderend uitziende kennis uitnodigen, en deze bij aanbellen van de buurman de deur laten opentrekken om buurman de stuipen op het lijf te jagen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:38

Wijsje schreef:
Als ik dit zo lees ben ik minder vredelievend. Zou een flink intimiderend uitziende kennis uitnodigen, en deze bij aanbellen van de buurman de deur laten opentrekken om buurman de stuipen op het lijf te jagen.

Idd. niet goedschiks,dan maar kwaadschiks,dat helpt bij sommige mensen echt wel.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:42

-Namiro- schreef:
Succes bij het bureau vandaag! Hoop echt dat je serieus genomen wordt..

Ik geloof echt dat ik bij dat laatste geintje van de buurman achter de deur was gaan staan en hem had opgewacht om hem vervolgens eens echt goed de waarheid te zeggen..

Ik ook. Ook al is het niét verstandig misschien..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:43

gohya schreef:
Wijsje schreef:

Idd. niet goedschiks,dan maar kwaadschiks,dat helpt bij sommige mensen echt wel.

Ik geloof dat ik dat ook zou doen.. die rugbyclub uitnodigen wat iemand opperde is zo gek nog niet.
Maar of dat ook werkt bij een mogelijke psychoot kun je je afvragen.. weet wel dat ik dit spuugzat zou worden

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:51

Wat een vervelende situatie zeg, en bizar dat de politie niet wil komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:07

Als buurman idd psychische problemen heeft weet ik niet of dit zo verstandig zou zijn. Dan is het alleen maar zielig voor hem en zijn omgeving.
Ik hoop dat je een stuk wijzer word en dat dit stopt.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:07

Ik kan mij er niks bij voorstellen hoe dit gaat. Ik heb gewoon nooit in zo'n situatie gezeten. Puur voor mijn gevoel maar zou je eens 1 van je filmpjes kunnen plaatsen?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:13

Succes met je gesprek straks ts hopelijk nemen ze het daarna wel serieus!

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:50

Jeetje het wordt geloof ik alleen maar erger!
Vreselijk dat niemand jullie meer gelooft... Maar helaas zo gaat het vaker :(
Heel veel succes vandaag op het bureau

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:53

Ben wel benieuwd hoe het gaat op het bureau..
Maar hoe doen jullie dat als jullie werken? Waar heb je dan de honden? Omdat je ergens scheef (meende ik) dat je de honden ook niet meer alleen thuis wilde laten..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:02

Mijn god wat een gedoe!
Ik zou zeggen taser aanschaffen en gebruiken!
Die flapjassen wat zich politie noemt heb je toch niks aan.

Is toch te belachelijk voor woorden dat men zich zoiets moet laten gevallen?

Even laten knetteren dan worden ze wel rustig! Wie niet luisteren wil moet maar voelen!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 11:06

Zit nu te wachten op het bureau. Zit natuurlijk niet zo veel haast achter :')
Ik werk vanuit huis dus de honden zijn eigenlijk nooit alleen. Voorheen dus alleen wanneer we daarvoor kozen door samen boodschappen te gaan doen of samen naar de paarden te gaan. Maar dat doen we dus nu niet meer.

Er lag vanochtend flink wat modder voor onze deur. Vraag me af van wie dat komt >;) Wij hebben onze honden geleerd zich buiten voor de deur uit te schudden en stampen daar onze voeten. Van ons is het dus niet.

Dank voor al jullie lieve berichten. Doet me goed dat jullie ons wel steunen. Of de buurman nou psychische problemen heeft of niet, al zijn 'medelijden' voor hem ben ik wel kwijt. Ik ga geen emmers wat en dergelijke over hem heen gooien. Als hij weer voor de deur blijft hangen of hij houdt me tegen op straat zal ik wel een keer tegen hem te keer gaan misschien. Dat hielp de vorige keer wel namelijk. Maar ja, dat is natuurlijk niet zo handig voor het dossier. Ondanks dat zelfs de politie het volledig terecht vindt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:20

Zeg bij de politie dat de boel gaat escaleren wanneer hij niet gestopt word. En dat je er zelf mee gaat afwerken indien zij niets voor/tegen hem kunnen doen.

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:23

Ik zou de politie zelf even heel goed vertellen waar het op staat. Dat de veiligheid van burgers niet belangrijk genoeg is voor hun en niet serieus wordt genomen. Ik zou als ik jou was ook even duidelijk zeggen dat het belachelijk is dat er eerst wat moet gebeuren voordat er actie wordt ondernomen. En ook natuurlijk dat wat je zei over eisen stellen om langs te komen die niet haalbaar zijn.

Misschien dat ze dan eens inzien hoe groot het probleem is!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:36

In deze tijd zit de politie ook heel erg in hun maag met verwarde personen, wettelijk kunnen ze vaak helemaal niets en dat maakt het voor de slachtoffers en voor de handhavers dubbel frustrerend. Er moet idd eerst iets gebeuren voor er iets gedaan kan worden. Met soms fatale afloop. Dat zal hier niet zo snel gebeuren , echter, op deze manier bedreigd en gesard worden is ook heel erg.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:39

Wat het ook zo naar maakt imo is dat het niet 1 buur is maar dat het er 2 zijn die zo raar doen, lijkt wel of ze elkaar opjutten. Zeker als de vorige bewoners ook al beschuldigd werden van deze dingen (en mogelijk daardoor vertrokken zijn) dan moet er ergens denk ik toch een lampje gaan branden, ook bij de woningbouw.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:40

Ik zit mezelf gewoon helemaal boos te maken door alles wat ik lees van wat hij doet.. laat staan hoe jullie je voelen.. verschrikkelijk!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:00

funnyhorses schreef:
Mijn god wat een gedoe!

Even laten knetteren dan worden ze wel rustig! Wie niet luisteren wil moet maar voelen!

Ik gebruik het heel soms als dreigmiddel in enge situaties.
Die van mij kan een heftig geluid en zichtbaar stroom geven, maar werkt enkel als je m op het lichaam/kleding plaatst, dus niet op afstand (dat is anders een stungun).

Meestal is alleen het laten horen en zien al genoeg want iedereen (en zelfs ik eerder) wordt daar gewoon heel erg bang van.
Mijne is trouwens niet herkenbaar als zijnde....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:05

Ts kan beter voor zo iets gaan: http://psproducts.nl/producten/X-marker.aspx

Onder het mom van: Ik ging net weg en voelde me bedreigd door een agressief persoon die ineens voor m'n neus stond. Je herkent hem simpel, hij is nu blauw.
Dit soort sprays zijn legaal ook in nederland.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 09-04-18 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:08

JoyCiej007 schreef:
funnyhorses schreef:
Mijn god wat een gedoe!

Ik gebruik het heel soms als dreigmiddel in enge situaties.
Die van mij kan een heftig geluid en zichtbaar stroom geven, maar werkt enkel als je m op het lichaam/kleding plaatst, dus niet op afstand (dat is anders een stungun).

Meestal is alleen het laten horen en zien al genoeg want iedereen (en zelfs ik eerder) wordt daar gewoon heel erg bang van.
Mijne is trouwens niet herkenbaar als zijnde....

Gaan jullie TS nou illegale dingen aanraden?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:14

Ik zou in deze situatie toch ook niet teveel tegengas durven te geven hoor, want de buurman klinkt echt als een instabiel persoon en die ga je alleen maar nog meer uitdagen als je zelf gaat dreigen en wie weet waar hij toe in staat is. Dat ga je toch niet bewust uitlokken dan?

Niet dat ik de perfecte oplossing heb voor TS, maar zelf gaan dreigen en schelden tegen deze instabiele persoon terwijl TS nu al angstig is en het gevoel heeft dat deze man ook zijn dreigementen zou uitvoeren en ze fysiek zou kunnen gaan aanvallen? Lijkt me niet slim.. :n *don't poke the bear*

en een taser op de zak zetten zomaar of al dreigen ermee? Sure, leg dat maar uit aan de politie. Dan zit TS dadelijk in de gevangenis vast en wordt ze door die mafketel aangeklaagd en luistert de politie al he-le-maal niet meer naar het verhaal van TS. Wat heb je daar dan aan? Ik snap dat sommige denken; koekje van eigen deeg voor hem, maar imo is deze persoon instabiel en waarschijnlijk mentaal niet in orde.. Dan ga je je niet tot zijn niveau verlagen en niet weten hoe instabiel hij terug kan reageren. Volgens mij mag je zoiets als een taser ook pas gebruiken als je echt fysiek aangevallen wordt, wat nu niet het geval is. Dus hoe krom het ook is dat je zoiets niet kunt doen zomaar, het zijn de regels en dan trek je aan het kortste eind. En ik vind het zo flauw dat de politie maar onderuit gehaald wordt. Ook zij horen zich aan protocollen te houden. Dat ze niet nu al kunnen ingrijpen ligt aan de kromheid van de wet, niet omdat ze niet Willen ingrijpen - al heb je tuurlijk van die flapdrollen ertussen zitten die zich nergens voor willen inzetten en dan nog geeneens naar de filmpjes willen kijken, maar imo is de gemiddelde meneer agent behulpzaam voor zover de wet het toelaat. In deze situatie kunnen ze helaas wettelijk gezien gewoon niet veel doen en daar kunnen we lang en breed over blijven discussieren en de politie over afzeiken, maar die kunnen er uiteindelijk ook niks aan doen want die horen zich aan de regels te houden. Het is intriest dat je inderdaad pas hulp krijgt op het moment dat het te laat zou zijn. Ik hoop dat TS gewoon een andere oplossing kan gaan vinden met de woningvereniging of desnoods een opvangadres en zoeken naar een nieuw plekje.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:25

Wij kennen het jammer genoeg wel.

2 huizen naast ons woonde een gestoorde man (met vriendin en kinderen van haar), door onze directe buren ben ik een keer bedreigd (zij klaagde altijd en toen ik eens flink duidelijk maakte dat ik er zat van was kwam der man en bedreigde mij. Ik was duidelijk maar wel netjes en hoogzwanger.) En links van ons huis is een zijstraat en het huis waar we tegen aan kijken woonde een drugsverslaafde. Eerste jaren dat we hier woonden was echt drama.

Die gestoorde man ging echt heel ver bij zijn buren wij hadden mooi problemen met hem dus altijd netjes tegen hem gebleven maar ik paste wel op de honden van zijn buurvrouw als ze ging werken ze was zo bang dat hij ze zou vermoorden. Toen hij de woningbouw bedreigde is hij vrij snel uit huis gezet en heeft een straat verbod. De drugs verslaafde mishandelde zijn oude ouders waar hij bij woonde en is gearresteerd en heeft een straat verbod. Onze buren hebben 2 jaar ons niet aangekeken. Ik kwam hem gelukkig nooit meer tegen omdat hij in de kost werkt en de buurvrouw zag ik dagelijks (beide een hond) ik bleef altijd vriendelijk haar begroeten en sinds deze zomer ben ik blijkbaar weer aardig. Ik hou de buren relatie maar oké heb echt geen zin in ruzie. We hebben gekeken naar andere huizen (we wonen in een koophuis) maar het huis bevalt ons erg goed en de natuur voor ons huis. De situatie is de laatste jaren rustig. Maar we hebben 3 kinderen van 7, 4 en 2 dus als het hier weer zo mis gaat gaan we weg. Maar de grootse problemen zijn nu dik 3,5 jaar terug de kinderen e niets meer van.

Mijn oudste was toen 1 of 2 jaar en vond al die politie bussen en politie honden elke week in de straat enorm leuk om te zien. Hebben het altijd maar positief gehouden voor hem.

(Onze directe buren klinkt misschien niet zo spannend 1x bedreigen. Maar als je weet wat voor ruzie hun hadden met die gestoorde man. Met messen achter elkaar aan etc. Nou dan schijt ik al 7 kleuren na 1 bedreiging vertrouw hem 0,0% hoef hem ook niet meer te spreken. Of hij moet heel netjes zijn excuses maken)
Laatst bijgewerkt door blokje op 09-04-18 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:27

Moderatoropmerking:
Hoewel het ongetwijfeld heel goed bedoeld is, wil ik toch wel (met klem) verzoeken om TS geen zaken/middelen/apparaten aan te raden die strafbaar zijn. Niet alleen kan TS hierdoor ernstig in de problemen komen, het bespreken van strafbare zaken is tevens niet toegestaan op Bokt.
Laatst bijgewerkt door Berdien op 09-04-18 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Missend woord toegevoegd