Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:15

Ik heb een keer onbeleefd gedaan aan de deur. Onze bel was afgeplakt en er hing een briefje "niet bellen maar aankloppen aub" (verlicht) overheen. Meneer voelde zich geroepen het briefje omhoog te doen en de bel gedurende langere periode in te blijven drukken (terwijl hij me al aan zag komen lopen). Toen heb ik boos gezegd voor zulke onbeschofte mensen niets over te hebben en de baby te gaan troosten. Meneer vond het toen nodig zijn voet tussen de deur te zetten en zeggen dat ik harteloos was omdat ik hem niet aan wilde horen en hij toch ook niet kon weten dat mijn baby zou gaan huilen als hij aanbelde (om iets over 10u 's avonds). Heb hem iets over onbeschofte idioot toegesnauwd en alsnog deur dicht gesmeten.

Zolang je het bij mij niet zo bont maakt blijf ik beleefd. Desalniettemin vind ik het een kwestie van fatsoen om iemands wens om niet meer langs te komen te respecteren.

Jij hebt de vrijheid je geloof uit te dragen. Ik heb de vrijheid daar geen behoefte aan te hebben. Prima dat je 1 x komt, heeft iemand aangegeven dit niet te willen dan laat je wat mij betreft hooguit info achter voor het geval diegene zich bedenkt, maar ga je niet daar achteraan "bellen". Goed misschien zijn er zoals gesteld voorbeelden van mensen die dit waarderen maar ik denk dat het overgrote deel van de mensen waar dit gebeurt dit als storend en inbreuk op de privacy ervaren. En ja: bij iemand aanbellen die uitdrukkelijk verzocht heeft dit niet te doen is inbreuk op privacy in de juridische zin.

Edit: autocorrect fouten er uit gehaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 01:58

Maar als ik dit zo zie, is het enige wat in me opkomt: Jehova is enorm facistisch. Je mag alleen meedoen als je je volkomen aan de regels houdt, als je dat niet doet heb je niets in dat paradijs te zoeken. Is Jehova dan niet gewoon een dictator? Om voor iedereen uit te maken wat goed en slecht is? Als jehova geen dictator is, is in ieder geval die gemeenschap wel een dictatuur, want dat filmpje hierboven is regelrechte propaganda en komt neer op hersenspoeling.

Ik zag net nog een ander filmpje van een bijeenkomst van jehovagetuigen, waar het homo zijn werd besproken, en ik walgde er oprecht van hoe mensen wel niet zo gehersenspoeld kunnen vertellen over dat homo's hun gevoelens moeten onderdrukken omdat het niet hoort. Het komt op mij over als een grote groep mensen die zichzelf superieus voelt aan mensen die zich niet aan de enige correcte regels van Jehova houden. De interviewer werd letterlijk de deur uitgezet.

Ik snap al niet goed dat mensen erin kunnen geloven, maar ik snap al helemaal niet dat mensen zich erbij willen voegen. Ik hen echt geen greintje respect voor mensen die zichzelf superieur vinden aan anderen; er werd nog net niet letterlijk gezegd dat homo's mislukte mensen zijn die maar zo goed mogelijk hun best moeten doen om "er toch nog bij te horen". Maarja, naar dat paradijs gaan is belangrijker dan dat je je hele leven lang ongelukkig bent, toch? ;)

Ik vind het ongelofelijk triest.

Bon_charmeur

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 04:56

hier elke keer aan de deur echt regelmatig. word er niet goed van. vooral als ik nachtdienst heb.. en ze staan weer voor de deur. de vorige x heb ik gezegd zolang jullie kerk nog de misbruikers enz gedogen en de hand boven het hoofd gehouden word zijn hun niks niet beter dan de mensen die dat doen.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 07:03

als je na de nachtdienst niet wakker gebeld wilt worden dan haal je er toch tijdelijk de stekker uit. doe ik ook sinds ik wakker ben gebeld

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 07:46

Resistance schreef:
[ Video ]

:oo :oo :oo

-:(-

Wat een ongelofelijk slecht en schadelijk filmpje.

Je zal als homoseksueel kind in een gezin opgroeien die je naar dit soort filmpjes laat kijken.(en je op deze manier opvoed dus)

Ik kan me niet voorstellen dat je op deze manier je kind wil opvoeden.

Overigens,...dan blijf ik erbij dat je iemand aan de deur netjes te woord kan staan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 08:03

Sizzle schreef:
Het rode kruis is hier ronduit onbeschoft te noemen. Dan blijf ik niet erg aardig.

Met sint maarten komen er kinderen aan de deur, doen de deurbel haters hier daar ook zo lelijk tegen?
(Ik heb toch @&*#* vorig jaar al gezegd dat ik niet in St maarten geloof, rot op met je lampion of ik gooi er een emmer water over)

Wat is dit nou weer voor rare vergelijking? Jij bent juist blijkbaar iemand die niet erg aardig is aan de deur, zie je eerste regel. Ik ben nog nooit onaardig geweest tegen wie hier aan de deur komt.
Het is heel simpel, ik wil dat mijn verzoek gerespecteerd wordt, helaas is het wel duidelijk geworden door reacties van JG hier in dit topic dat ze er gewoon 'schijt' aan hebben.
Ik zit nog in dubio wbt het bellen naar de plaatselijke club, ergens verwacht ik dan juist meer bezoekjes, zo van: 'alle pijlen richten op die echt fanatieke ongelovige, die moet gered worden". Ik vertrouw er nu absoluut niet meer op dat men mijn opvatting respecteert.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:06

Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 08-03-18 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:07

Ik vind het ook een verschrikkelijk filmpje inderdaad. Ik meen me te herinneren dat ik daar al eens een "verbeterde" versie van heb gezien, uiteraard niet vanuit de JG.

Dat starre en "wij hebben de wijsheid in pacht" zie je wel vaker bij geloven. Uiteraard niet bij iedereen. Mijn collega is een moslima, maar met haar kun je het overal over hebben en oordelen doet ze niet.

Maar, zoals NatasjavE schrijft, ongeacht wat je van de boodschap vindt, kun je toch beleefd blijven aan de deur.

Uiteraard zijn er wel uitzonderingen. Het voorbeeld van ElizevdS is zo ronduit asociaal, dan zou ik ook mijn tanden wel even laten zien...

Ik heb "de sticker" (maar dan in metalen plaatje) toevallig net besteld. Die komt morgen binnen. :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:30

Ik kan mijn bericht niet meer aanpassen maar dat was trouwens een collectant van Artsen zonder grenzen, geen JG

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:37

Eens met Resistance. Maar ook dat je als LHBT kan veranderen?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:42

Wowwww dat filmpje.. sorry maar dat is wel heeeeel bizar.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:55

Fimpje is wel precies zoals zij het zien, en hersenspoelen, tja, dat doet elke (religieuze) opvoeding toch?

Iedere ouder leert zijn wereldbeeld aan haar kind, want immers dat is het beste dat die ouder te bieden heeft (anders hing die dat geloof niet aan..), en het beste van jezelf geef je je kind...

Toevallig een jehova filmpje hier over een controversieel onderwerp maar andere geloven (of politieke stromingen etc) zullen vergelijkbare filmpjes/ verhalen hebben

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:55

ElizeVdS schreef:
Ik kan mijn bericht niet meer aanpassen maar dat was trouwens een collectant van Artsen zonder grenzen, geen JG

Ik dacht het al :)
Jehovah's Getuigen hebben namelijk niet de gewoonte om heel vroeg of heel laat langs de deur te gaan.
Enkel op afspraak, als iemand aangeeft een gesprek te willen op een speciaal tijdstip.

Kinke , ik begreep dat jij een pb had gehad en het nu op zou lossen.
Wat zowel babootje als ik proberen te doen is te vertellen waarom wij tijd vrij maken om langs de deur te gaan.
Wij kunnen jouw ‘probleem’ niet oplossen. Domweg omdat wij beiden niet bij jou aan de deur komen.

Een sticker, een verzoek om genoteerd te worden om niet meer bezocht te willen worden is meestal voldoende.
We leven in een vrij land en mogen gelukkig allemaal zeggen en doen wat we zelf willen en goed vinden.

Ik heb zelf wel gemerkt ( door de jaren heen worden we allemaal wat wijzer :Y) :) ) dat als ik me ergens aan irriteer en het ga benoemen het ook vaak groter wordt dan het is.
Soms is schouders ophalen en verder leven een hele goede remedie.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:23

djinnie schreef:
Er zat inderdaad een scherp randje aan het laatste stuk van dit topic. Jammer.

De opmerkingen over "mijn erf, dus daar heb je niets te zoeken" in combinatie met een voordeur vind ik vreemd. Ook collectanten en verkopers moeten eerst dat erf op lopen om te zien of er een sticker hangt of niet... Dat mensen verder op je erf niets te zoeken hebben lijkt me meer dan logisch, maar meestal is je voordeur toch wel een aangewezen plaats om je te melden, zeg maar...

Maar wat heb je op mijn terrein te zoeken als je niet bent uitgenodigd? :)
zoals ik al eerder zei ervaar ik het als een inbreuk op mijn privacy dat iedereen maar aan mijn deur meent te moeten komen, ik weet dat dat aan mij ligt omdat het in de maatschappij/wereld schijnbaar heel normaal is om onuitgenodigd aan te bellen om je geloof/product te slijten of te bedelen om donaties.
Maar nogmaals, het is mijn terrein en ik vind dat een ieder die niet uitgenodigd is daar niets heeft te zoeken. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:31

Sizzle schreef:
Het rode kruis is hier ronduit onbeschoft te noemen. Dan blijf ik niet erg aardig.

Met sint maarten komen er kinderen aan de deur, doen de deurbel haters hier daar ook zo lelijk tegen?
(Ik heb toch @&*#* vorig jaar al gezegd dat ik niet in St maarten geloof, rot op met je lampion of ik gooi er een emmer water over)

Hier doen ze er niet aan maar toen ik elders woonde waar ze wel langs de deuren gingen had ik alle gordijnen dicht en deed de deur niet open of in het geval van kaarsje in de vensterbank of poster op de deur = meedoen deed ik geen kaarsje aan of poster op de deur.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:35

troi schreef:
Fimpje is wel precies zoals zij het zien, en hersenspoelen, tja, dat doet elke (religieuze) opvoeding toch?

Iedere ouder leert zijn wereldbeeld aan haar kind, want immers dat is het beste dat die ouder te bieden heeft (anders hing die dat geloof niet aan..), en het beste van jezelf geef je je kind...

Toevallig een jehova filmpje hier over een controversieel onderwerp maar andere geloven (of politieke stromingen etc) zullen vergelijkbare filmpjes/ verhalen hebben

Het is inderdaad een controversieel onderwerp.
Ik wil een kleine nuance aanbrengen hierin: het gaat er niet om hoe WIJ het zien, het gaat erom hoe God het ziet en wat hij er in de bijbel over zegt.
Toen God de mensen schiep, was het zijn bedoeling dat ze alleen binnen een huwelijk tussen man en vrouw seks zouden hebben (Genesis 1:27, 28; Leviticus 18:22; Spreuken 5:18, 19). De Bijbel veroordeelt alle seks buiten een huwelijk tussen man en vrouw, of het nu gaat om homoseksueel of heteroseksueel gedrag (1 Korinthiërs 6:18).
Hoewel de Bijbel duidelijk maakt dat homoseksueel gedrag onaanvaardbaar is, wordt homohaat of homofobie niet goedgekeurd. Christenen krijgen juist de raad respect te hebben voor iedereen (1 Petrus 2:17).

Ook wij hebben het recht om over dit onderwerp anders te denken. Maar we hebben niet het recht om mensen hierom te haten of niet te respecteren.

Zelf heb ik vrienden die homoseksueel zijn. Die wonen nu in Frankrijk. Als we in Frankrijk zijn, proberen we ze altijd even te bezoeken. Niet om ze te bekeren overigens :D We hebben altijd goede gesprekken gehad. Ze respecteren ons en wij respecteren hen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:40

En hoe kijk jij tegen jullie misbruik schandaal aan binnen de gemeenschap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:44

Babootje schreef:
troi schreef:

Ik wil een kleine nuance aanbrengen hierin: het gaat er niet om hoe WIJ het zien, het gaat erom hoe God het ziet en wat hij er in de bijbel over zegt.
Toen God de mensen schiep, was het zijn bedoeling dat ze alleen binnen een huwelijk tussen man en vrouw seks zouden hebben (Genesis 1:27, 28; Leviticus 18:22; Spreuken 5:18, 19). De Bijbel veroordeelt alle seks buiten een huwelijk tussen man en vrouw, of het nu gaat om homoseksueel of heteroseksueel gedrag (1 Korinthiërs 6:18).
Hoewel de Bijbel duidelijk maakt dat homoseksueel gedrag onaanvaardbaar is, wordt homohaat of homofobie niet goedgekeurd. Christenen krijgen juist de raad respect te hebben voor iedereen (1 Petrus 2:17).

Ook wij hebben het recht om over dit onderwerp anders te denken. Maar we hebben niet het recht om mensen hierom te haten of niet te respecteren.

Zelf heb ik vrienden die homoseksueel zijn. Die wonen nu in Frankrijk. Als we in Frankrijk zijn, proberen we ze altijd even te bezoeken. Niet om ze te bekeren overigens :D We hebben altijd goede gesprekken gehad. Ze respecteren ons en wij respecteren hen.

Sorry, maar dat recht heb je niet. Je hebt geen recht om anders over mensen te denken omdat ze toevallig op iemand van hetzelfde geslacht vallen, wat toevallig ook de normaalste zaak van de wereld is. Je hebt dat recht niet omdat er geen mening over te vormen is; het is nou eenmaal zo. Iemand gaat zijn seksuele voorkeur niet aanpassen omdat jij volgens een boek moet geloven dat dat fout is; dat je denkt dat je dat recht hebt is alleen maar weer een voorbeeld van dat gelovigen denken dat ze superieur zijn aan anderen omdat ze geloven. De rest is zielig en moet bekeerd worden, en homo's allemaal; bescherm ze letterlijk in godsnaam tegen henzelf!

Ik wil graag respectvol blijven, maar dat lukt inmiddels niet zo goed meer. De manier waarop jullie zo stug vol blijven houden en vasthouden aan iets wat in een boek geschreven begint ontzettend irritant te worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:49

purny schreef:

Goh, wat is dit nou weer voor een vraag 8)7
Natuurlijk keurt niemand dat goed.

Maar ook kerkgemeenschappen bestaan uit mensen, met menselijke fouten. Helaas gebeuren zulke dingen ook binnen kerken; net zoals buiten kerken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:54

Resistance misschien is het tijd om je uit dit topic terug te trekken als je, zoals je zelf al zegt, niet meer met respect kan reageren.
Iedereen mag denken wat hij of zij wil, daar heb jij niets over te bepalen en jij hebt dat al helemaal niet in te vullen voor een ander.
Je kan het niet eens zijn met de invulling van een bepaald geloof, maar sta op zijn minst open voor andere ideeen en gedachtengangen en als je al wil mee praten; behandel dan een ander zoals je zelf behandeld wil worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:56

verootjoo schreef:
purny schreef:

Maar ook kerkgemeenschappen bestaan uit mensen, met menselijke fouten. Helaas gebeuren zulke dingen ook binnen kerken; net zoals buiten kerken.

Het is gewoon een vraag. Is dat zo raar dan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:57

Resistance schreef:
Babootje schreef:

Sorry, maar dat recht heb je niet. Je hebt geen recht om anders over mensen te denken omdat ze toevallig op iemand van hetzelfde geslacht vallen, wat toevallig ook de normaalste zaak van de wereld is. Je hebt dat recht niet omdat er geen mening over te vormen is; het is nou eenmaal zo. Iemand gaat zijn seksuele voorkeur niet aanpassen omdat jij volgens een boek moet geloven dat dat fout is; dat je denkt dat je dat recht hebt is alleen maar weer een voorbeeld van dat gelovigen denken dat ze superieur zijn aan anderen omdat ze geloven. De rest is zielig en moet bekeerd worden, en homo's allemaal; bescherm ze letterlijk in godsnaam tegen henzelf!

Ik wil graag respectvol blijven, maar dat lukt inmiddels niet zo goed meer. De manier waarop jullie zo stug vol blijven houden en vasthouden aan iets wat in een boek geschreven begint ontzettend irritant te worden.

Ze denkt ook niet anders over die mens; ook dat is een mens door God geschapen. Maar de keuzes die een ander mens maakt, op welk gebied dan ook, zouden zij mogelijk niet maken. Dat recht heb je.
Jij hebt ook het recht om het gek te vinden dat iemand vrijwillig bij JG wil horen.

En dát veroordelen ze níet. Staat er geschreven. Iedereen is zelf verantwoordelijk om zijn keuzes aan God te kunnen verantwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:57

Goof schreef:
Resistance misschien is het tijd om je uit dit topic terug te trekken als je, zoals je zelf al zegt, niet meer met respect kan reageren.
Iedereen mag denken wat hij of zij wil, daar heb jij niets over te bepalen en jij hebt dat al helemaal niet in te vullen voor een ander.
Je kan het niet eens zijn met de invulling van een bepaald geloof, maar sta op zijn minst open voor andere ideeen en gedachtengangen en als je al wil mee praten; behandel dan een ander zoals je zelf behandeld wil worden.

Voor Gedachtengangen en ideeën over dat homo's hun gevoelens zouden moeten onderdrukken, sta ik absoluut niet open.

Maar je hebt gelijk. Tijd om te ontstippen. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:00

Goof schreef:

Eens.
Ik kan zo'n filmpje ook niet begrijpen. Want als er al een god zou zijn geloof ik niet dat hij mensen die van dezelfde sekse houden buiten zou sluiten. Omdat deze mensen niemand kwaad doen.
Maar als mensen zo bekrompen zijn dat wel te denken moeten ze dat lekker doen, als ze niemand in elkaar slaan er om enz.

Betreft de vraag van purny
Er zal toch niemand zijn die dat goedkeurt. Vind het daarom ook een rare vraag.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:00

purny schreef:
verootjoo schreef:

Het is gewoon een vraag. Is dat zo raar dan?

Vind hem bijna suggestief... maar misschien lees ik verkeerd.

Het is namelijk een feit dat er kindermisbruik bestaat. En dat is verschrikkelijk; dat dat nog steeds kan gebeuren. Zowel buiten als binnen de kerk. Maar om nou zo’n vraag aan een JG te gaan stellen vind ik wat vals en suggestief; alsof het daar de normaalste zaak van de wereld is.

Misbruik wordt neem ik aan in elke stroming, gelovig of ongelovig afgekeurd :\