Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Resistance schreef:[ Video ]
Sizzle schreef:Het rode kruis is hier ronduit onbeschoft te noemen. Dan blijf ik niet erg aardig.
Met sint maarten komen er kinderen aan de deur, doen de deurbel haters hier daar ook zo lelijk tegen?
(Ik heb toch @&*#* vorig jaar al gezegd dat ik niet in St maarten geloof, rot op met je lampion of ik gooi er een emmer water over)
ElizeVdS schreef:Ik kan mijn bericht niet meer aanpassen maar dat was trouwens een collectant van Artsen zonder grenzen, geen JG
djinnie schreef:Er zat inderdaad een scherp randje aan het laatste stuk van dit topic. Jammer.
De opmerkingen over "mijn erf, dus daar heb je niets te zoeken" in combinatie met een voordeur vind ik vreemd. Ook collectanten en verkopers moeten eerst dat erf op lopen om te zien of er een sticker hangt of niet... Dat mensen verder op je erf niets te zoeken hebben lijkt me meer dan logisch, maar meestal is je voordeur toch wel een aangewezen plaats om je te melden, zeg maar...
Sizzle schreef:Het rode kruis is hier ronduit onbeschoft te noemen. Dan blijf ik niet erg aardig.
Met sint maarten komen er kinderen aan de deur, doen de deurbel haters hier daar ook zo lelijk tegen?
(Ik heb toch @&*#* vorig jaar al gezegd dat ik niet in St maarten geloof, rot op met je lampion of ik gooi er een emmer water over)
troi schreef:Fimpje is wel precies zoals zij het zien, en hersenspoelen, tja, dat doet elke (religieuze) opvoeding toch?
Iedere ouder leert zijn wereldbeeld aan haar kind, want immers dat is het beste dat die ouder te bieden heeft (anders hing die dat geloof niet aan..), en het beste van jezelf geef je je kind...
Toevallig een jehova filmpje hier over een controversieel onderwerp maar andere geloven (of politieke stromingen etc) zullen vergelijkbare filmpjes/ verhalen hebben
Babootje schreef:troi schreef:Fimpje is wel precies zoals zij het zien, en hersenspoelen, tja, dat doet elke (religieuze) opvoeding toch?
Iedere ouder leert zijn wereldbeeld aan haar kind, want immers dat is het beste dat die ouder te bieden heeft (anders hing die dat geloof niet aan..), en het beste van jezelf geef je je kind...
Toevallig een jehova filmpje hier over een controversieel onderwerp maar andere geloven (of politieke stromingen etc) zullen vergelijkbare filmpjes/ verhalen hebben
Het is inderdaad een controversieel onderwerp.
Ik wil een kleine nuance aanbrengen hierin: het gaat er niet om hoe WIJ het zien, het gaat erom hoe God het ziet en wat hij er in de bijbel over zegt.
Toen God de mensen schiep, was het zijn bedoeling dat ze alleen binnen een huwelijk tussen man en vrouw seks zouden hebben (Genesis 1:27, 28; Leviticus 18:22; Spreuken 5:18, 19). De Bijbel veroordeelt alle seks buiten een huwelijk tussen man en vrouw, of het nu gaat om homoseksueel of heteroseksueel gedrag (1 Korinthiërs 6:18).
Hoewel de Bijbel duidelijk maakt dat homoseksueel gedrag onaanvaardbaar is, wordt homohaat of homofobie niet goedgekeurd. Christenen krijgen juist de raad respect te hebben voor iedereen (1 Petrus 2:17).
Ook wij hebben het recht om over dit onderwerp anders te denken. Maar we hebben niet het recht om mensen hierom te haten of niet te respecteren.
Zelf heb ik vrienden die homoseksueel zijn. Die wonen nu in Frankrijk. Als we in Frankrijk zijn, proberen we ze altijd even te bezoeken. Niet om ze te bekeren overigensWe hebben altijd goede gesprekken gehad. Ze respecteren ons en wij respecteren hen.
purny schreef:En hoe kijk jij tegen jullie misbruik schandaal aan binnen de gemeenschap?
verootjoo schreef:purny schreef:En hoe kijk jij tegen jullie misbruik schandaal aan binnen de gemeenschap?
Goh, wat is dit nou weer voor een vraag![]()
Natuurlijk keurt niemand dat goed.
Maar ook kerkgemeenschappen bestaan uit mensen, met menselijke fouten. Helaas gebeuren zulke dingen ook binnen kerken; net zoals buiten kerken.
Resistance schreef:Babootje schreef:
Het is inderdaad een controversieel onderwerp.
Ik wil een kleine nuance aanbrengen hierin: het gaat er niet om hoe WIJ het zien, het gaat erom hoe God het ziet en wat hij er in de bijbel over zegt.
Toen God de mensen schiep, was het zijn bedoeling dat ze alleen binnen een huwelijk tussen man en vrouw seks zouden hebben (Genesis 1:27, 28; Leviticus 18:22; Spreuken 5:18, 19). De Bijbel veroordeelt alle seks buiten een huwelijk tussen man en vrouw, of het nu gaat om homoseksueel of heteroseksueel gedrag (1 Korinthiërs 6:18).
Hoewel de Bijbel duidelijk maakt dat homoseksueel gedrag onaanvaardbaar is, wordt homohaat of homofobie niet goedgekeurd. Christenen krijgen juist de raad respect te hebben voor iedereen (1 Petrus 2:17).
Ook wij hebben het recht om over dit onderwerp anders te denken. Maar we hebben niet het recht om mensen hierom te haten of niet te respecteren.
Zelf heb ik vrienden die homoseksueel zijn. Die wonen nu in Frankrijk. Als we in Frankrijk zijn, proberen we ze altijd even te bezoeken. Niet om ze te bekeren overigensWe hebben altijd goede gesprekken gehad. Ze respecteren ons en wij respecteren hen.
Sorry, maar dat recht heb je niet. Je hebt geen recht om anders over mensen te denken omdat ze toevallig op iemand van hetzelfde geslacht vallen, wat toevallig ook de normaalste zaak van de wereld is. Je hebt dat recht niet omdat er geen mening over te vormen is; het is nou eenmaal zo. Iemand gaat zijn seksuele voorkeur niet aanpassen omdat jij volgens een boek moet geloven dat dat fout is; dat je denkt dat je dat recht hebt is alleen maar weer een voorbeeld van dat gelovigen denken dat ze superieur zijn aan anderen omdat ze geloven. De rest is zielig en moet bekeerd worden, en homo's allemaal; bescherm ze letterlijk in godsnaam tegen henzelf!
Ik wil graag respectvol blijven, maar dat lukt inmiddels niet zo goed meer. De manier waarop jullie zo stug vol blijven houden en vasthouden aan iets wat in een boek geschreven begint ontzettend irritant te worden.
Goof schreef:Resistance misschien is het tijd om je uit dit topic terug te trekken als je, zoals je zelf al zegt, niet meer met respect kan reageren.
Iedereen mag denken wat hij of zij wil, daar heb jij niets over te bepalen en jij hebt dat al helemaal niet in te vullen voor een ander.
Je kan het niet eens zijn met de invulling van een bepaald geloof, maar sta op zijn minst open voor andere ideeen en gedachtengangen en als je al wil mee praten; behandel dan een ander zoals je zelf behandeld wil worden.
Goof schreef:Resistance misschien is het tijd om je uit dit topic terug te trekken als je, zoals je zelf al zegt, niet meer met respect kan reageren.
Iedereen mag denken wat hij of zij wil, daar heb jij niets over te bepalen en jij hebt dat al helemaal niet in te vullen voor een ander.
Je kan het niet eens zijn met de invulling van een bepaald geloof, maar sta op zijn minst open voor andere ideeen en gedachtengangen en als je al wil mee praten; behandel dan een ander zoals je zelf behandeld wil worden.
purny schreef:verootjoo schreef:
Goh, wat is dit nou weer voor een vraag![]()
Natuurlijk keurt niemand dat goed.
Maar ook kerkgemeenschappen bestaan uit mensen, met menselijke fouten. Helaas gebeuren zulke dingen ook binnen kerken; net zoals buiten kerken.
Het is gewoon een vraag. Is dat zo raar dan?