Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:16

Romeo2007 schreef:
Zijn er bepaalde producten waar je iets aan kan hebben? Dan stuur ik het op :)

Hier ook. Roept u maar!

x_Jeanine_x

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:23

Jeeejtje ts jou topic altijd meegelezen. Maar jij bent wel een sterke vrouw die er voor de kids staat!
Ook ga ik met mijn voorgangers mee, alle kleine beetjes helpen❤️

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:28

Wat knap hoe jij alles hebt aangepakt!

Ik vind het ook superlief van de bokkers die je willen helpen en iets willen opsturen. Ik wil dit ook doen maar dan moet ik even uitzoeken vanuit België hoe het in zijn werk gaat. :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:29

Ik weet niet of je ze al kent en of het iets voor jou zou zijn maar er bestaat een app To good to goo. Deze app zet zich in tegen voedsel verspilling.

Volgens mij kun je tegenwoordig ook via IDEAL betalen.

Via hun kan je intekenen voor pakketten van winkels met etenswaren die anders weg zouden gaan.

Er loopt hierover ook een topic op bokt. Winkels die mee doen variëren van bakkers en cateringbedrijven tot supermarkten en hotels.

Misschien dat niet alles handig is maar bijvoorbeeld een bakker kun je voor een paar euro toch vaak wel heel mooie paletten halen waar je dan weer een week mee voort kan ;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 08:58

Als er bepaalde producten zijn die je goed kunt gebruiken, hoor ik het ook graag. Dan stuur ik ook wat op!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:47

Even aanhaken op dat “too good to go”
Hier is de pagina....
[VT] Too good to go

je kunt ook “Scoupy” downloaden producten met veel korting of zelfs gratis.. alle beetjes helpen. Er is geen topic van Scoupy maar je kunt wel mee lezen op “ bezuinigen op de boodschappen”

Doorgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 16:09

Heel erg bedankt iedereen! Voor alle hulp en de app to good to go, die gebruik ik al een tijdje. Ik ga straks weer broden halen bij de bakker. Dat andere topic ga ik zeker bekijken!

Op dit moment vind ik het heel lastig om aan te geven of ik iets nodig heb. Ik red het nét aan. Mijn moeder stort iedere keer een bedrag op mijn rekening als ik iets nodig heb. En ik hoop heel hard dat ik deze week de offerte krijg van het huis. Als ik dat rond krijg (plus een schenking van mijn ouders, waarvan ik het precieze bedrag nog niet heb durven noemen, namelijk 30.000 euro) dan ga ik de helft minder maandlasten krijgen aan hypotheek. Maar eerst de offerte afwachten, en dan naar de hypotheker...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:36

Wat fijn zeg!! Dan kan je weer verder :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:39

Doorgaan schreef:
Heel erg bedankt iedereen! Voor alle hulp en de app to good to go, die gebruik ik al een tijdje. Ik ga straks weer broden halen bij de bakker. Dat andere topic ga ik zeker bekijken!

Op dit moment vind ik het heel lastig om aan te geven of ik iets nodig heb. Ik red het nét aan. Mijn moeder stort iedere keer een bedrag op mijn rekening als ik iets nodig heb. En ik hoop heel hard dat ik deze week de offerte krijg van het huis. Als ik dat rond krijg (plus een schenking van mijn ouders, waarvan ik het precieze bedrag nog niet heb durven noemen, namelijk 30.000 euro) dan ga ik de helft minder maandlasten krijgen aan hypotheek. Maar eerst de offerte afwachten, en dan naar de hypotheker...

Het is voordeliger dat je ouders je het geld lenen, de rente kun jij namelijk aftrekken van de belasting en zij kunnen je jaarlijks dit bedrag terugschenken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:41

bigone schreef:
Doorgaan schreef:

Het is voordeliger dat je ouders je het geld lenen, de rente kun jij namelijk aftrekken van de belasting en zij kunnen je jaarlijks dit bedrag terugschenken.

Behalve als je hierdoor minder kunt lenen. De lening van je ouders wordt namelijk opgeteld bij je hypotheeklening in het maximum te lenen bedrag. Dus als jij op basis van je inkomen zeg maar 130.000 euro mag lenen dan mag de lening bij je ouders daar niet bovenop komen. Een schenking uiteraard wel.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:44

Suzanne F. schreef:
bigone schreef:

Behalve als je hierdoor minder kunt lenen. De lening van je ouders wordt namelijk opgeteld bij je hypotheeklening in het maximum te lenen bedrag. Dus als jij op basis van je inkomen zeg maar 130.000 euro mag lenen dan mag de lening bij je ouders daar niet bovenop komen. Een schenking uiteraard wel.

maar als de maandlast wordt teruggeschonken, is er weer meer ruimte in je maximale maandlast en kan deze er wel weer bij. dus het is helemaal geen gekke gedachte van bigone

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:32

EmptyWords schreef:
Suzanne F. schreef:

maar als de maandlast wordt teruggeschonken, is er weer meer ruimte in je maximale maandlast en kan deze er wel weer bij. dus het is helemaal geen gekke gedachte van bigone

Daar mag de bank geen rekening mee houden in de berekening. Een schenking is vrijwillig en vrijblijvend. Dat is geen harde regel. Als er ruzie ontstaat met de ouders en ze willen de lening terug of er wordt niet meer geschonken is er een probleem.
Daarom moet elke lening binnen het maximaal te lenen bedrag vallen. De lening en dus de rente moet altijd te betalen blijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:33

Al weer wat opgeschoten ts??

Doorgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 09:03

Hoi iedereen,
Het antwoord op de laatste vraag liet even op zich wachten, maar het allerbeste nieuws is een feit!
Mijn ouders gaan me helpen! Ik hoopte er natuurlijk al op, maar ik wist het niet zeker.

Gister was ik bij mijn ouders en mijn broer was daar ook. Mijn ouders wilden dat mijn broer ook akkoord ging, het ging om een enorm bedrag, 30.000 maar hij twijfelde geen moment en zei dat ik, hoe dan ook, in mijn huis moest blijven met de kinderen.

Deze week gaat mijn vader overleggen hoe hij alles aan moet pakken. Hypotheek ophogen is waarschijnlijk niet eens nodig voor hem. Hij gaat ook naar zijn notaris.

Maar alles gaat gewoon lukken en ik kan met mijn kindjes in ons huis blijven. En enorme last valt van mijn schouders. Ik heb vannacht weer eens lekker geslapen.

Ook met mijn ex gaat het iets beter. Hij heeft een kamertje gehuurd hier zo'n 10 km vandaan en is in het laatste stadium voor een baan. Hij hoopt daar heel snel te kunnen beginnen. Het heeft wat voeten in aarde gehad, ik had vorige week politie aan mijn deur, ze zochten hem. Zijn auto, waar hij ook wel in sliep en bij mij in de straat stond, bleek geen belasting te betalen (goh) en niet verzekerd te zijn. En er stonden nog voor honderden euro's boetes open.
Ze zijn via zijn vriendin naar zijn ouders gegaan (daar was hij op dat moment). Relatie is nu over (ze zal zich wel rot geschrokken zijn, ze wist blijkbaar niks over zijn situatie). Zijn vader heeft de boete betaald, anders moest hij 3 maanden de gevangenis in. Maar zijn vader heeft ingezien dat hij echt hulp nodig heeft en gaat een schuldhulpverlener voor hem regelen, jippieeee!

Zal alles toch nog goedkomen, ook voor hem?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:10

*\o/* *\o/* *\%/*
Fijn te lezen ts!

En je ex... Schreef jij laatst niets over een slechte film? 8)7

Doorgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 09:15

Ja, een hele slechte film inderdaad. Drama, maar wie weet toch een happy end.
Ik geloof heilig in karma maar nu heeft dat karma zijn punt wel gemaakt bij hem. Ik heb echt wel medelijden met hem en denk dat hij wel genoeg gestraft is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 10:39

Wat ontzettend lief van je ouders! En wat fijn dat het zo goed als zeker lijkt te zijn dat je in het huis kan blijven wonen.

Je ex... :n Je hebt inderdaad karma en je hebt dit. Ik hoop voor hem (vooral ook voor jou en de kinderen) dat de baan door gaat en dat zijn leven weer stabiliseert.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 10:48

Wat geweldig voor je zeg! Dat verdien je na zo’n lange nare periode.
Het bevestigt toch voor mij dat een vos wel haren maar niet zijn streken verliest. Zo iemand verandert niet zomaar en ik vind het heel knap en sterk dat je daar afscheid van genomen hebt. Voor de kinderen vind ik het wel sneu dat ze zo’n vader hebben. Maar goed, als jij maar de stabiele factor blijft komt het wel goed.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:51

Zo fijn voor je zeg!
Vrees niet dat hij ervan gaat leren, ja eventjes.. En over een tijdje begint het weer van voor af aan.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:51

Wat fijn dat je in je huis kan blijven wonen! En of hij nu inderdaad de hulp gaat accepteren die hij nodig heeft... ik hoop het. Heel erg. Voor hem, maar nog het meest voor jou en je kinderen, en ook een beetje voor zijn ouders. Maar ik heb er nog niet heel erg vertrouwen in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:25

Doorgaan schreef:
Ja, een hele slechte film inderdaad. Drama, maar wie weet toch een happy end.
Ik geloof heilig in karma maar nu heeft dat karma zijn punt wel gemaakt bij hem. Ik heb echt wel medelijden met hem en denk dat hij wel genoeg gestraft is.

Wat hem betreft zou ik niet op een happy end rekenen. Eerder op een hele lange moeizame weg met veel hobbels en dalen. Wat hij heeft gaat helaas niet zomaar over.

Maar voor jou en je kinderen ligt er een mooie toekomst in het verschiet. Met jouw veerkracht en de lieve hulp die je krijgt moet dat lukken!

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:37

Heel knap gedaan!
Heb iets meegemaakt 26 jaar geleden dat nog steeds wel zelfvertrouwen knakt af en toe.
Hopelijk hoef jij er minder lang mee te dubben.
Ga zo door!

Doorgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 10:32

Hallo iedereen,

Vanaf gister mag ik mezelf de nieuwe eigenaresse van mijn (oude en vertrouwde) huis noemen! *\o/*

Ik ben enorm blij, het heeft vreselijk lang geduurd, en zonder dit topic denk ik niet dat ik het gedaan zou hebben omdat ik dacht dat het niet mogelijk was. Bedankt voor alle adviezen, het is me gewoon gelukt!

Met ex en mij gaat het redelijk. Hij heeft gelukkig zonder problemen getekend bij de notaris gisteren.
Momenteel heeft hij sinds een week of 6 een nieuwe vriendin. De samenwoonplannen in haar huis liggen er al. Ze is veel jonger dan ik, en erg christelijk, heeft al 2 grotere kinderen omdat ze op haar 20e haar eerste kindje kreeg. We zullen zien... Dit is zijn 6e vriendin in iets meer dan een jaar tijd...

Met de kinderen gaat het goed. Mijn dochter is altijd vrolijk maar mijn zoon heeft soms ook wel eens verdriet. Dat is enorm moelijk om te zien. Wat het ook lastig maakt is dat mijn ex nog steeds dagelijks zegt dat hij nog zoveel van me houdt. Daardoor ga ik soms twijfelen, mede omdat mijn zoon soms zo verdrietig is en zegt dat hij papa mist. Mijn ex huild ook veel en zegt dat hij zo'n spijt heeft. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:45

Misschien helpt de tekst, houden van is ook loslaten?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:46

Wat fijn zeg! Gefeliciteerd *\o/*

En wat betreft houden van.. is het echt of mist hij zijn stabiele basis die alles voor hem regelt en die hem altijd z’n zin heeft laten gaan? Lijkt me heel lastig maar ik zou zeggen dat je het niet waardeert dat hij dat zegt en dat je puur zakelijk contact wil.