Romeo2007 schreef:Zijn er bepaalde producten waar je iets aan kan hebben? Dan stuur ik het op
Hier ook. Roept u maar!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Doorgaan schreef:Heel erg bedankt iedereen! Voor alle hulp en de app to good to go, die gebruik ik al een tijdje. Ik ga straks weer broden halen bij de bakker. Dat andere topic ga ik zeker bekijken!
Op dit moment vind ik het heel lastig om aan te geven of ik iets nodig heb. Ik red het nét aan. Mijn moeder stort iedere keer een bedrag op mijn rekening als ik iets nodig heb. En ik hoop heel hard dat ik deze week de offerte krijg van het huis. Als ik dat rond krijg (plus een schenking van mijn ouders, waarvan ik het precieze bedrag nog niet heb durven noemen, namelijk 30.000 euro) dan ga ik de helft minder maandlasten krijgen aan hypotheek. Maar eerst de offerte afwachten, en dan naar de hypotheker...
bigone schreef:Doorgaan schreef:Heel erg bedankt iedereen! Voor alle hulp en de app to good to go, die gebruik ik al een tijdje. Ik ga straks weer broden halen bij de bakker. Dat andere topic ga ik zeker bekijken!
Op dit moment vind ik het heel lastig om aan te geven of ik iets nodig heb. Ik red het nét aan. Mijn moeder stort iedere keer een bedrag op mijn rekening als ik iets nodig heb. En ik hoop heel hard dat ik deze week de offerte krijg van het huis. Als ik dat rond krijg (plus een schenking van mijn ouders, waarvan ik het precieze bedrag nog niet heb durven noemen, namelijk 30.000 euro) dan ga ik de helft minder maandlasten krijgen aan hypotheek. Maar eerst de offerte afwachten, en dan naar de hypotheker...
Het is voordeliger dat je ouders je het geld lenen, de rente kun jij namelijk aftrekken van de belasting en zij kunnen je jaarlijks dit bedrag terugschenken.
Suzanne F. schreef:bigone schreef:
Het is voordeliger dat je ouders je het geld lenen, de rente kun jij namelijk aftrekken van de belasting en zij kunnen je jaarlijks dit bedrag terugschenken.
Behalve als je hierdoor minder kunt lenen. De lening van je ouders wordt namelijk opgeteld bij je hypotheeklening in het maximum te lenen bedrag. Dus als jij op basis van je inkomen zeg maar 130.000 euro mag lenen dan mag de lening bij je ouders daar niet bovenop komen. Een schenking uiteraard wel.
EmptyWords schreef:Suzanne F. schreef:
Behalve als je hierdoor minder kunt lenen. De lening van je ouders wordt namelijk opgeteld bij je hypotheeklening in het maximum te lenen bedrag. Dus als jij op basis van je inkomen zeg maar 130.000 euro mag lenen dan mag de lening bij je ouders daar niet bovenop komen. Een schenking uiteraard wel.
maar als de maandlast wordt teruggeschonken, is er weer meer ruimte in je maximale maandlast en kan deze er wel weer bij. dus het is helemaal geen gekke gedachte van bigone

Je hebt inderdaad karma en je hebt dit. Ik hoop voor hem (vooral ook voor jou en de kinderen) dat de baan door gaat en dat zijn leven weer stabiliseert. Doorgaan schreef:Ja, een hele slechte film inderdaad. Drama, maar wie weet toch een happy end.
Ik geloof heilig in karma maar nu heeft dat karma zijn punt wel gemaakt bij hem. Ik heb echt wel medelijden met hem en denk dat hij wel genoeg gestraft is.