Mode 'blunders'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:40

Ze bodyshamed niks Emma, je leest het echt verkeerd.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:40

Emmaa_ schreef:
Maar dat heeft toch geen betrekking op kleding maar op iemands bouw? Kijk gewoon de andere kant op. Dat je bepaalde kledingstukken niet mooi vindt, soit.. Maar vind het echt smerig om mensen met een maatje meer hier te gaan bodyshamen en ze letterlijk te gaan vergelijken met stukken vlees.

Ik vind juist dat dit álles te maken heeft met kleding en niks met bouw. Koop gewoon iets in de maat die je hebt en niet in de maat die je graag zou willen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:41

Emmaa_ schreef:
Maar dat heeft toch geen betrekking op kleding maar op iemands bouw? Kijk gewoon de andere kant op. Dat je bepaalde kledingstukken niet mooi vindt, soit.. Maar vind het echt smerig om mensen met een maatje meer hier te gaan bodyshamen en ze letterlijk te gaan vergelijken met stukken vlees.

Liefje, ik noem geen maatje meer. Dat maak jij er van. Nu fijn verder lezen en niet zo zeuren.
Laatst bijgewerkt door chevax op 09-06-17 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:41

Lieshorses schreef:
Ohja ik vind daarnaast bij birkenstock dat die voetafdruk helemaal zo vies, glibberig zwart word. Dat je precies ziet waar de voet heeft gezeten, en dan met dat warme weer kun je er in glijden. := Gruwel de gruwel..

Ja, ik krijg daar ook zo de kriebels van. Soms zie ik ze tweedehands aangeboden worden, mét die afdruk er in. Prima voor wie het geen probleem vindt, maar ik griezel er van
Laatst bijgewerkt door Pferdchen op 09-06-17 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:42

Er is hier voor mijn deur 2 x per jaar een of andere wandeltocht. Ik kijk altijd mijn ogen uit dan :wow: .

Wandelschoenen snap ik, dat moet wel als je een lange wandeltocht gaat maken. Maar wat daarboven komt is vaak niet charmant. Inderdaad vaak stellen in dezelfde Unisex ANWB jas (sorry Rachelle!), waarbij de vrouw dan zo'n mini-rugzakje op haar rug draagt en de man een buideltasje :+ .

Mijn moeder noemt dat soort stellen 'belegen stellen'.

Ik zeg dan meestal tegen mijn vriend "als wij later bejaard zijn gaan we er NIET zo bijlopen" :Y)
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 09-06-17 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:45

Tweedehands Birkenstocks? Dat meen je niet := Gadver, lekker die zweetpoten erin en jij daarna met jouw zweetpoten erin.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:46

laetitia schreef:
Tweedehands Birkenstocks? Dat meen je niet := Gadver, lekker die zweetpoten erin en jij daarna met jouw zweetpoten erin.

Dit dus _O- :r

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:46

laetitia schreef:

Hahaha, hoe gruwelijk is dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:47

Wihihi laetitia, geeft niks hoor :') al zijn onze jassen thankgod niet unisex, heb wel echt een damesmodel hahaha

Urbanus

Ah meiden, er zullen vast wel mensen zijn die het geld niet hebben voor nieuwe. Ik snap jullie afschuw maar ik vind het ook wel een beetje naar ofzo.

chevax

Oh, dit dan wel geen mode-blunder (tenzij je er mee over straat gaat), maar wat vinden jullie dan van bowling-schoenen? Is dat niet het toppunt van smerigheid?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:48

laetitia schreef:
Er is hier voor mijn deur 2 x per jaar een of andere wandeltocht. Ik kijk altijd mijn ogen uit dan :wow: .

Wandelschoenen snap ik, dat moet wel als je een lange wandeltocht gaat maken. Maar wat daarboven komt is vaak niet charmant. Inderdaad vaak stellen in dezelfde Unisex ANWB jas, waarbij de vrouw dan zo'n mini-rugzakje op haar rug draagt en de man een buideltasje :+ .

Mijn moeder noemt dat soort stellen 'belegen stellen'.

Ik zeg dan meestal tegen mijn vriend "als wij later bejaard zijn gaan we er NIET zo bijlopen" :Y)

Maar wat moeten ze dan aandoen? Als ik ga wandelen is dat met de broodnodige bergschoenen, een grijze sportbroek tot de knie en dan ern simpel t-shirt en in de winter een trui. In de zomer ook nog mijn zonnehoed erbij. En mijn sleutels en telefoon gaan mee in heuptasje.
Mijn wandelkleding is niet unisex, maar ook zeker niet om in uit te gaan. Het moet gewoon comfortabel zitten. :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:48

lieveli schreef:
Ah meiden, er zullen vast wel mensen zijn die het geld niet hebben voor nieuwe. Ik snap jullie afschuw maar ik vind het ook wel een beetje naar ofzo.

Dat is wel heel erg ja, maar ik ril toch bij de gedachte om iemand anders stevig ingelopen sandalen met voetafdruk te dragen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:50

chevax schreef:
lieveli schreef:

Dat is wel heel erg ja, maar ik ril toch bij de gedachte om iemand anders stevig ingelopen sandalen met voetafdruk te dragen.

Ja ik ook. Maar ik snap ook wel dat niet iedereen even 60 euro heeft liggen om die krengen te kopen. En dat je in de zomer graag iets anders aan je pootjes wil hebben dan plastic of rubber.

chevax

Ik vind eigenlijk een rijbroek vaak ook wel in de categorie "niet zo heel mooi" passen. Je draagt dus een hele strakke broek die, vind ik, nooit echt mooi afkleedt, daar doe je een shirt in, trekt sokken op tot onder je knieën en als je geen laarzen aan hebt dan maak je het geheel af met gympjes.

Frummels

chevax schreef:
lieveli schreef:

Please stop :')

Anoniem

Emmaa_ schreef:
chevax schreef:

Wat een misplaats gevoel voor politieke correctheid. Zeg ik maatje meer of heb ik het over hobbezakken? Ook als jij 38 hebt en je trekt iets aan in 36, dan hangt er wat over de rand. Ook als je 48 hebt en je trekt 44 aan. Dat mag ik niet mooi vinden. Sterker nog, er is zelfs een topic geopend over dingen die je niet mooi vindt mbt kleding (dit topic namelijk).

Ook ik ben met maat 34 een rollade als ik iets te straks aantrek.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:51

Resistance schreef:

Wel een hele knappe rollade hoor :D <3

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:53

@ Palmera, ik vind de gemiddelde hardloper er in ieder geval modieuzer bijlopen/rennen dan een wandelaar. Je hebt bij de Decathlon tegenwoordig echt leuke ademende vestjes en shirtjes voor heel weinig geld (rijd zelf vaak in fleecevestjes van de Decathlon, kosten nog geen 6,- per stuk).

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:53

Resistance schreef:
Emmaa_ schreef:

Klopt. Toen die softshell jasjes net hip werden zag je het veel. Meiden met vaak nog niet eens maat 34 als rollade te paard. Zonde, een maat groter kost niks extra.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:56

Jongens, het leven valt allemaal prima mee qua mode. Totdat je een studie Vastgoed en Makelaardij gaat volgen, dan ben je ineens de zwerver van de klas *D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:57

Zeker met jurkjes denk ik altijd, een coupeuse is een paar tientjes. Ik koop liever iets te groot en laat het dan passend maken dan net te krap of net niet lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:58

Frummels schreef:
Resistance schreef:

Wel een hele knappe rollade hoor :D <3

Awh, dankjewek! <3

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:59

Maar Laetitia, heb je er weleens bij stil gestaan dat sporten niet modieus hoéft te zijn? De bijbehorende rode kop, het gezweet en gehijg zijn ook niet charmant, dus al trek je een sportoutfit van prada aan, het eindigt, als je het goed doet, toch in een oncharmante happening. :)

Fietskleding is ook niet charmant, maar ik snap de logica erachter. Een paardrijbroek is bij velen geen gezicht, maar ze trekken hem aan met een reden. Dat is voor wandelaars/hardlopers net zo. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:00

Palmera schreef:
Maar Laetitia, heb je er weleens bij stil gestaan dat sporten niet modieus hoéft te zijn? De bijbehorende rode kop, het gezweet en gehijg zijn ook niet charmant, dus al trek je een sportoutfit van prada aan, het eindigt, als je het goed doet, toch in een oncharmante happening. :)

Fietskleding is ook niet charmant, maar ik snap de logica erachter. Een paardrijbroek is bij velen geen gezicht, maar ze trekken hem aan met een reden. Dat is voor wandelaars/hardlopers net zo. :)

Ik fitness in mijn spacelegging en mijn Kanye shirt. Nooit is er iemand om mijn nummer komen vragen _O-