Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:07

Misschien ben ik wel van een verkeerde generatie, maar ik snap in ieder geval al niet de reacties van de eerste pagina’s (heb daarna ook alleen nog de laatste 2 gelezen)

Vriendin heeft het uitgemaakt en heeft niet laten blijken dat ze het nogmaals wilde proberen met Ex. WTF mag TS niet iets proberen? Is het dan nog steeds vriendins territorium? Of zijn alle ex-en een no-go?

Kijk als er nu nog echt gevoelens waren vanuit de vriendin en Ex, dan snap ik het (overigens klinkt het zoenen van “vrienden van” als proberen jaloezie op te wekken en klinkt meer als een foute Amerikaanse highschoolfilm) Maar zoals ik het lees heeft vriendin niks meer geprobeerd met ex.

Is het echt netjes zoals het gegaan is? Nee, maar dan ook duidelijk van beide zijden. Vriendin is weg en als ze terugkomt ziet ze TS met Ex dansen en zoenen. Goed ik kan me voorstellen dat je daar nogal gemixte of negatieve gevoelens bij kun hebben. Maar dan praat je het uit (of in ieder geval erover) en ga je niet zo kinderachtig doen.

Maar goed, daarna neem je toch de mogelijkheid om het uit te praten als je best friends bent? Zoals ze nu reageert klinkt ze me niet in de oren als iemand die een echte vriendin is. Zij wil geen contact, dan maar ook gewoon je eigen lijn trekken en dus ook maar geen rekening met haar houden.

Je hebt in ieder geval (vanuit mijn oogpunt) je best gedaan om je te verontschuldigen en wonden te helen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:09

Wow 18 pagina's over zoiets?
Tonghockeyen, kopkluiven en muilen? :D , ik word hier echt te oud voor :+
Kunnen we het niet gewoon over paarden hebben? *D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:10

Snorlex schreef:
Omdat het niet altijd zwart-wit is :Y)

Als een vriendin wat zou beginnen met mijn ex heb ik daar totaal geen problemen mee. Heb "niets" meer met die jongen. Ze mag hem hebben :')

Maar ik zou het bijvoorbeeld niet in mijn hoofd halen om aan te pappen met de ex van een bepaalde vriendin. Daar zit nog zo veel liefde maar door andere redenen is die relatie niet geslaagd. Dan kan ik nog zo'n leuke tijd hebben met die jongen, maar ik snap dan wel dat ze mij het licht in de ogen niet gunt ;)

Tja, toch blijkt het zo niet te werken, volgens alle reacties hier dat het sowieso niet mag. Gewoon zwart-wit, niet met de ex van vriendinnen. Als er ergens een heel moeilijke geschiedenis zit dan wordt het een ander verhaal, denk overigens ook niet dat er dan zomaar aangepapt wordt met zo iemand?
Heb er nog steeds geen goede onderbouwing over gelezen :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:14

Vala schreef:
Wow 18 pagina's over zoiets?
Tonghockeyen, kopkluiven en muilen? :D , ik word hier echt te oud voor :+
Kunnen we het niet gewoon over paarden hebben? *D

Je zit op Leven ZONDER paarden. Op een forum gedomineerd door vrouwen. En volgens mij loopt er vast al ergens een HK topic over nagellak ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:16

bruintje123 schreef:
De quote is niet helemaal gelukt karuna :+

Voor de rest met je eens ja, gewoon hop zeggen hoe het zit, daar zitten ook geen ondergrondse steken bij en weer verder.
Maar dat merk je hier op bokt al dat dat niet begrepen wordt.

Ik vind het onzin en dan ben ik meteen heel bokt? :') nou nou dat is echt te veel eer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:19

MarcoBorsato schreef:
bruintje123 schreef:

Voor de rest met je eens ja, gewoon hop zeggen hoe het zit, daar zitten ook geen ondergrondse steken bij en weer verder.

Ik vind het onzin en dan ben ik meteen heel bokt? :') nou nou dat is echt te veel eer.

heel bokt. Ik ben aan het zoeken waar ik het woord heel heb neergezet?

Vooral ook omdat je dit onderstaande even niet mee neemt.
Citaat:
En dat is niet eenzijdig Lieveli, dat is voor een groot deel, nee nooit altijd, het verschil tussen vrouwen en mannen.

Dus ja best een vrouwen actie, dat wel, zo wat iemand zegt verdraaien. :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:21

Jeetje wat kunnen vrouwen toch moeilijk doen. Een vriendin van mij is ook met mijn ex gegaan (is zelfs meerdere keren gebeurd met andere vriendinnen), maar waarom zou ik daar boos over moeten worden dan. Schijnbaar heb ik een goeie keus in kerels :D als zij mijn afgelikte boterham willen hebben, so be it :Y)
Nee ik heb hier dus nog nooit een vriendschap om verloren. Overigens, mocht ik zelf een ex van een vriendin leuk vinden zou ik wel even eerst peilen hoe het nou precies zit tussen die 2. Het klinkt voor mij dus ook alsof jouw vriendin B nog leuker vindt dan ze zelf wil toegeven.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:22

Nou ik zal wel weer een man zijn, maar ik ben van het principe samen uit samen thuis.
Verder is het een ex, en zijn mensen nog steeds vrij om te gaan en staan waar ze willen. Het is niet dat TS het vriendje heeft afgepakt. Ik vind het not done dat je iemand achterlaat, en vervolgens ook nog eens op straat zet. Dat het uiteraard niet al te prettig kan aanvoelen voor de vriendin begrijp ik, maar dan nog kan je er volwassener tegenover staan. Dus gewoon die brief sturen en afhandelen die zaak. Je leeft maar 1 keer en je moet zelf je geluk volgen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:26

bruintje123 schreef:

No offence, maar we hebben beiden een baarmoeder. En ik heb veel mannelijke vrienden en alleen maar broers, omschrijf mezelf echt niet als een meisje-meisje, maar zo seksistisch als jij vind ik haast ironisch :=

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:28

marjo1996 schreef:
Dat is ook de reden dat ik die brief heb geschreven, om haar mijn excuses aan te bieden. Ik heb haar al meerdere keren gebeld, maar ze drukt me weg (wat ik wel begrijp ;) ). Ik sta zelf niet zo sterk in mijn schoenen, dus ik durf eerlijk gezegd niet bij haar langs te gaan

Persoonlijk kan ik het meer waarderen als iemand mij het face to face zegt dan een brief. De brief is een heel mooi gebaar maar geeft het gevaar dat dingen verkeerd kunnen worden opgevat, in een gesprek kan je daar dan direct op inspringen.
Uit de actie van je vriendin lijkt het er sterk op dat ze toch nog gevoelens voor B heeft, waarom reageert ze anders zo?
Hoeveel is de vriendschap je waard? Hoever wil je gaan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:29

bruintje123 schreef:

Nee ik weet het mocht maar twee quotes hebben dit is een verkloot je quote :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:29

lieveli schreef:
bruintje123 schreef:

No offence, maar we hebben beiden een baarmoeder. En ik heb veel mannelijke vrienden en alleen maar broers, omschrijf mezelf echt niet als een meisje-meisje, maar zo seksistisch als jij vind ik haast ironisch :=

Misschien dat ik daarom niets doe met mijn baarmoeder en ook in het topic zit van ik wil geen kinderen?
En jij nu met je hormonen zwanger bent?

Er zijn echt genoeg vrouwen die opmerken wat ik (en andere hier) al opmerkte.
Vrouwen zijn vaker achterbaks dan mannen.
Mannen zijn vaker recht toe, zeggen hoe het zit en dan pakken ze samen weer een biertje.
Vrouwen blijven veel vaker zaniken tot in den treuren.

En ja lees goed, er staat vaker. Dat betekend niet altijd zo.
Dat is ook niet seksistisch, jij vind dat zo. Dat is wat anders.

Maar zullen we het hierbij laten?

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:33

Haha mijn zus is zelfs eens met een soort van ex na mij gegaan _O- _O-

Oude vakantieliefde na jaren weer gezien dus toen was hij helemaal gek op mij ( dit was de 1e dag bij hem thuis gelijk over van mijn kant en toen bleef ik er nog 5 )

Vervolgens kwam hij 2 maanden later bij ons in huis de kerst oud en nieuw etc doorbrengen waar ik totaal geen zin en behoefte aan had. En vervolgens zei zijn beste vriend dat hij van hem bij mij moest slapen omdat hij bij mijn zus wilde liggen.

Toen ben ik wel boos geworden, niet tegen mijn zus maar wel tegen hem. Dit was omdat mijn zus van niets wist en ik niet wilde dat zij gebruikt werd. ( ze had wat gedronken etc )

Hij heeft een poging gedaan mij jaloers te maken toen mijn zus gezegd dat ze stiekem moesten doen om mij niet te kwetsen 8)7
Terwijl ik diegene was die juist niets van hem wilde.

En vervolgens is mijn zus een paar maanden met hem geweest ( 2 of 3 geloof ik )

Nog steeds lachen we er om *\o/* *\o/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:34

Citaat:
het seksisme zelfst.naamw.Uitspraak: [sɛkˈsɪsmə] discriminatie op grond van geslacht

Gooi de handdoek maar in de ring, ik keur het goed.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:39

lieveli schreef:
Citaat:
het seksisme zelfst.naamw.Uitspraak: [sɛkˈsɪsmə] discriminatie op grond van geslacht

Gooi de handdoek maar in de ring, ik keur het goed.

Zucht, het is geen uiting van de handdoek in de ring gooien, maar niet door willen drammen hierover in het topic van ts.
En ook geen uiting van discriminatie, maar beseffen dat heren vaak meer recht toe zijn dan dames, heerlijk!

Dus ja precies wat ik bedoel komt nu als voorbeeld :+

Maar ik ga er dus niet verder over drammen, heeft ts niets aan, te offtopic.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:48

Heb niet alle reacties gelezen.

Het is haar ex. Dus wat doet ze moeilijk. Het is uit tussen hun, Hij en jij waren vrij man. Jullie krijgen gevoelens.. lekker ervoor gaan! Ik zie het probleem niet.
Ik zou het ook echt geen punt vinden als een vriendin van mij met mijn ex zou gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:55

bruintje123 schreef:
Zucht, het is geen uiting van de handdoek in de ring gooien, maar niet door willen drammen hierover in het topic van ts.
En ook geen uiting van discriminatie, maar beseffen dat heren vaak meer recht toe zijn dan dames, heerlijk!

Dus ja precies wat ik bedoel komt nu als voorbeeld :+

Maar ik ga er dus niet verder over drammen, heeft ts niets aan, te offtopic.

Ah joh, ik zat je maar te plagen. Niet meteen zo overgevoelig reageren hoor :(:) Het is wel seksisme, maar als jij er lekker bij voelt, gewoon doen. Het zal ook door je ervaringen komen, ik heb gewoon niet zoveel ervaring met konkelende feeksen omdat ik ze waarschijnlijk niet aantrek. Al mijn vriendinnen zijn grotendeels gewoon lekkere nuchtere meiden, lekker makkelijk zonder issues. Zal ook wel door de leeftijd komen, begin dertig zijn we toch anders dan 15 jaar geleden :=

Om toch nog even ontopic te gaan, ik heb 2 keer in een situatie gezeten dat ik moest kiezen tussen vriendschap en een vriend. Op mijn 22e en 27e, met mijn huidige vriend. Koos 2 keer voor de liefde en in het geval van de 1e keer was dat echt stom. Dat was een zandbakvriendschap, we go way way back en die jongen was helemaal niet zo leuk als ik dacht. Een maand later was de verkering voorbij en een jarenlange vriendschap kapot.

Nu kun je wel zeggen dat ze het me had moeten gunnen en niet zo kinderachtig had moeten zijn, maar toch was de vriendschap me liever dan dat stomme joch, achteraf.

In mijn huidige relatie voor mijn vriend gekozen, maar dat was zo'n stapvriendschap van iemand waar je alleen mee uitgaat in het weekend. En daar ben ik dan weer niet rouwig om.

Dus ja, als ik ooit weer in zo'n situatie kom, weeg ik het af. Wat is me liever?

Gianti

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:58

Wat een walgelijke persoonlijke aanvallen worden er tussendoor gegeven..

Dit topic bewijst maar weer dat dynamiek in vriendschappen en relaties onwijs kunnen verschillen. Dus ook de impact tussen een relatie van ex en beste vriendin

sureido

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:01

Jezus dit topic is echt 'uit de hand' gelopen :') Het gaat niet eens meer over de beste vriendin maar er worden allerlei persoonlijke aanvallen gegeven. Calm your tits !!!

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:11

Misschien in plaats van die brief een link naar dit topic doorsturen? Het is intussen zó hilarisch geworden dat ook die boze vriendin er ongetwijfeld heel hard om moet lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:14

maura schreef:
Misschien in plaats van die brief een link naar dit topic doorsturen? Het is intussen zó hilarisch geworden dat ook die boze vriendin er ongetwijfeld heel hard om moet lachen.

Of het wordt helemaal een cat fight.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:14

SVRL schreef:
maura schreef:

Of het wordt helemaal een cat fight.

Ik denk dat hier niet meer veel meer aan te redden valt, ook niet met de beste grap ter wereld :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:21

Er worden een aantal uitspraken continu herhaald welke ik echt niet snap.

Als het een jaar uit is mag iemand je niets meer doen, kun je geen gevoelens meer hebben enzovoorts.. Waarom staat daar een jaar voor? Is dat niet heel verschillend per relatie? Kan het niet zo zijn dat je bij de ene het na een week al prima vindt dat hij een ander heeft en een andere ex je misschien je hele leven wel iets blijft doen? Nee dus. Blijkbaar staat die termijn op 1 jaar. Vreemd..

Dan lees ik een paar keer dat je je ex en vriendin toch het allerbeste gunt? Ik kan me goed voorstellen dat je niet alle exen het allerbeste gunt. Daarnaast, misschien vind je je ex wel helemaal niet de beste en gun je een vriendin veel beter dan dat.

En fijn dat de meesten van jullie allemaal supergoede vrienden zijn gebleven met je ex maar niet iedereen heeft die relatie met zijn of haar exen. Ik hoef niet perse met mijn ex en zijn nieuwe vriendin (wat mijn vriendin was) in een ruimte te zijn bijvoorbeeld. Wanneer je beste vriendin met je ex gaat kom je gewoon in zulke poedersuiker. Je deelt lief en leed met iemand en deelt misschien ook dingen met je partner die je niet met je vrienden deelt, en dan ineens gaat hij met je vriendin. Ook gezellig als je eens over seks ofzo praat en je vriendin en jij het met dezelfde vent doen/deden. Ik vind dat gewoon best wel awkward situaties. Niet iedereen kan dat net zo gemakkelijk handelen.

Ik zeg niet dat een ex absoluut een no go is maar wel dat het een lastige situatie kan zijn waar je dus eerst even goed over praat met je beste vriendin. Dan was het zo anders over gekomen dan dat je hem voor haar neus op de smoel pakt. Enorm pijnlijke situatie.. Echt niet okee.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:25

Ik vind het best een mooie discussie afgezien van de venijnige steken hier en daar.
Wat een verschil zit er in beleving. Ik ben blij dat ik niet zulke ingewikkelde vriendinnenrelaties heb met ongeschreven gedragscodes. Ik kan me er wel enigszins in verplaatsen maar voor mij zou dat zo absoluut niet werken. Hoe mooi is het als je elkaar het beste en geluk gunt ook al is dat met een ex vriendje. Natuurlijk zit er verschil in de ene of de andere ex relatie en vriendin. Ik kan me ook voorstellen dat het in sommige gevallen pijnlijk kan zijn, maar in dit voorbeeld?
Verder verbaast het me echt enorm hoe weinig de inbreng van de ex er blijkbaar toe doet.
Het gaat toch om de relatie tussen twee mensen.
De relatie tussen andere mensen (vriendinnen, vrienden) staat daar toch los van?
Ik ben hier ook echt te oud voor geloof ik :')
Maar ik kan me dit ook echt niet herinneren van mijn vrienden clubje van vroegah en weet je vriendschappen gaan echt voorbij en er komen ook weer nieuwe voor terug. Op deze "ongeschrevenregelvriendschappen" zou ik echt niet vertrouwen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:27

justkid schreef:
Ik vind het best een mooie discussie afgezien van de venijnige steken hier en daar.
Wat een verschil zit er in beleving. Ik ben blij dat ik niet zulke ingewikkelde vriendinnenrelaties heb met ongeschreven gedragscodes. Ik kan me er wel enigszins in verplaatsen maar voor mij zou dat zo absoluut niet werken. Hoe mooi is het als je elkaar het beste en geluk gunt ook al is dat met een ex vriendje. Natuurlijk zit er verschil in de ene of de andere ex relatie en vriendin. Ik kan me ook voorstellen dat het in sommige gevallen pijnlijk kan zijn, maar in dit voorbeeld?
Verder verbaast het me echt enorm hoe weinig de inbreng van de ex er blijkbaar toe doet.
Het gaat toch om de relatie tussen twee mensen.
De relatie tussen andere mensen (vriendinnen, vrienden) staat daar toch los van?
Ik ben hier ook echt te oud voor geloof ik :')
Maar ik kan me dit ook echt niet herinneren van mijn vrienden clubje van vroegah en weet je vriendschappen gaan echt voorbij en er komen ook weer nieuwe voor terug. Op deze "ongeschrevenregelvriendschappen" zou ik echt niet vertrouwen.

Waarom kun je je het in dit voorbeeld niet voorstellen? Ik weet naar aanleiding van de openingspost niet hoe de relatie tussen de vriendin en B was. Ook niet hoe die uit ging en ook niet hoe vriendin zich erover voelt.