De kinderwagenmaffia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:31

Kuggur schreef:
Het is dunbevolkt waar ik woon.
Misschien is emigratie óók iets voor jou.

_O-

Kwam ook in mij op. Verder sluit ik me aan bij Natasja. Al vind ik het ook erg opvallend hoe zeer de mensheid in het algemeen de TS dwars zit en in de weg staat :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:43

Ik denk dat de TS en ik een lotgenotenclubje op gaan richten. :j
Ik heb ook altijd last van stilstaande mensen midden op rotondes die niet weten waar ze heen moeten, omaatjes die staan te praten op het fietspad, mensen die vergaderen op de stationstrappen terwijl ik probeer de trein te halen, bakfietsmoeders op smalle fietspaadjes, foutgeparkeerde postbodes precies voor onze oprit... En meer van dat soort ongein -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:01

Resistance schreef:
Kuggur schreef:
Er staan jou wel opvallend veel mensen in de weg....

Zeker. :j Bruggers die met hun benen languit op de gang zitten waar je je nek over breekt, mensen die op een slakkengangetje voor je uit lopen op de gang terwijl je zelf wel op tijd wil komen, regelmatig bij publieke plaatsen worden ingangen geblokkeerd; zij het roltrap, supermarkt, klaslokaal, rijpiste ingang, etcetera. Het kan zeker dat jij geluk hebt met de hoeveelheid in de weg staande mensen, maar aan mij zal het niet liggen. :)

Jawel.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:42

nuscaniels schreef:
Niet zozeer last van moeders met kinderwagens behalve die ene die het nodig vond om mij 3x! met de wagen te rammen omdat zij het pad doorwilde en ik bezig was uit hurkpositie onhoog te komen wat elke keer mislukte door haar geduw.

Daar zijn de mensen zonder Kids met gewoon winkelwagens ook een ster in ik ben blijkbaar een botsauto om tegenaan te knallen ellebogen (niet eens opzettelijk) in mijn rug karretjes op mijn hakken etc etc ik mijd dus ook echt de drukkere dagen in winkels ik heb al een hekel om boodschappen te doen zo snel mogelijk door de winkel en weer naar huis en ja ik neem de kleine gezellig mee als iemand ergens last van heeft kunnen ze me aanspreken, maar krijg geregeld enkel oeh en ahhhhh te horen wat is ze lief want haar zien ze wel zitten in de winkelwagen met kinderwagen vond ik ook drama boodschappen te doen haha

minikatje

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:55

Als ik haast heb loopt iedereen mij in de weg, dat is mijn mindset en niet zozeer mijn in-de-weg-lopende-medebevolking.
Dus heb ik maar besloten dat ik mij maar minder moet haasten en neem de momenten dat het gebeurt maar voor lief.
C'est la vie

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:04

Ik ben een in de weg lopende moeder die haar kinderen meeneemt naar de supermarkt, en ik kom er eerlijk voor uit :j Inmiddels niet meer in een kinderwagen, daar zijn ze te groot voor, maar de oudste wel met zo'n irritant klein karretje :+ Ik probeer haar uiteraard te leren niet tegen mensen aan te botsen en te kijken waar ze loopt, maar het is wel een dromertje, dus het is al eens mis gegaan. Gelukkig bij iemand die het alleen maar schattig vond :D

In het kinderwagen tijdperk ging die ook gewoon mee, en ik zal (onbedoeld, of soms niet helemaal) vast wel eens iemand geraakt hebben. Wraak voor al die zere enkels van oudjes met rollators O:)
Geen haar op mn hoofd die er aan denkt om ze alleen thuis te laten, en al helemaal niet omdat andere mensen het irritant vinden.

Helaas ben ik ook in het trotse "bezit" van 2 peuters die het weleens op een krijsen kunnen zetten. En ja, ik ben ook nog zo'n moeder die dat meestal negeert. Dat is namelijk, naast toegeven, de enige manier om ze weer stil te krijgen. En dat toegeven krijg je verwende nesten van, daar word ook niemand blij van :=

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:53

Laura82 schreef:
Ik ben een in de weg lopende moeder die haar kinderen meeneemt naar de supermarkt, en ik kom er eerlijk voor uit :j Inmiddels niet meer in een kinderwagen, daar zijn ze te groot voor, maar de oudste wel met zo'n irritant klein karretje :+ Ik probeer haar uiteraard te leren niet tegen mensen aan te botsen en te kijken waar ze loopt, maar het is wel een dromertje, dus het is al eens mis gegaan. Gelukkig bij iemand die het alleen maar schattig vond :D

In het kinderwagen tijdperk ging die ook gewoon mee, en ik zal (onbedoeld, of soms niet helemaal) vast wel eens iemand geraakt hebben. Wraak voor al die zere enkels van oudjes met rollators O:)
Geen haar op mn hoofd die er aan denkt om ze alleen thuis te laten, en al helemaal niet omdat andere mensen het irritant vinden.

Helaas ben ik ook in het trotse "bezit" van 2 peuters die het weleens op een krijsen kunnen zetten. En ja, ik ben ook nog zo'n moeder die dat meestal negeert. Dat is namelijk, naast toegeven, de enige manier om ze weer stil te krijgen. En dat toegeven krijg je verwende nesten van, daar word ook niemand blij van :=

Nou, die oudjes met rollator idd. Die denken dat de caissière sneller gaat als ze tegen jou aanduwen, terwijl je in de rij staat. :D

En ik laat mijn peuter ook krijsen hoor. Anders wordt het alleen maar erger.
Mijn zoontje van 2,5 heeft 1x met een klein karretje gelopen, maar dat is nog geen succes. Hij heeft een oogafwijking en ziet minder. En omdat er in de supermarkt zoveel te zien is, loopt hij echt tegen alles en iedereen aan :D .
Dus daar moeten we nog even mee oefenen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:55

Ik doe het nu bij mn dochter pas met 3,5 jaar, die had eerder nog niet door dat dat bestond en dat vond ik alleen maar handig haha. Mn zoon van 2 trekt alles uit de schappen als hij de kans krijgt (met een grote voorkeur voor flessen wijn etc) dus die gaat in het winkelwagentje, of hij nou wil of niet. Dus dat gekrijs is er vaker dan me lief is :')

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:58

Mijn dochter is 6, dus daar ziet mn zoontje het van. En dan wil hij ook ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:10

Laura82 schreef:
En ja, ik ben ook nog zo'n moeder die dat meestal negeert. Dat is namelijk, naast toegeven, de enige manier om ze weer stil te krijgen. En dat toegeven krijg je verwende nesten van, daar word ook niemand blij van :=

Oprechte vraag: is er bij peuters dan echt helemaal geen correctie mogelijk? Ik snap dat wanneer ze nog niet verbaal begaafd zijn, een nette discussie praktisch onmogelijk is, maar een tik op de luier zullen ze toch wel begrijpen? Dat kan onmogelijk schade doen maar zal toch echt wel indruk maken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:17

Ik corrigeer ze heus hoor wanneer ik dat nodig vind, al is een tik op de luier niet mijn manier van opvoeden :) Alleen als ze krijsen om hun zin te krijgen kan ik doen wat ik wil, maar meestal maakt dat het alleen maar erger. Als ik het negeer is het meestal zo over :)
Overigens vermoed ik dat ze van een tik alleen maar harder zouden krijsen, juist omdat ze onder de indruk zijn.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:22

oomens schreef:
Oprechte vraag: is er bij peuters dan echt helemaal geen correctie mogelijk? Ik snap dat wanneer ze nog niet verbaal begaafd zijn, een nette discussie praktisch onmogelijk is, maar een tik op de luier zullen ze toch wel begrijpen? Dat kan onmogelijk schade doen maar zal toch echt wel indruk maken.

Oh nee dat kan echt niet hoor, dan vindt de hele supermarkt je een kinderbeul _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:26

Een tik doet wel schade: het leert kinderen dat fysiek geweld aanvaardbaar is.
De kans is overigens groot dat het geen positief effect heeft. Of dat het op korte termijn een positief effect lijkt te hebben, maar in het geheel alleen maar leidt tot een toename van problemen, omdat je alleen maar het symptoom bestrijdt op een manier die het vertrouwen van kinderen schaadt.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:34

Shadow0 schreef:
De kans is overigens groot dat het geen positief effect heeft. Of dat het op korte termijn een positief effect lijkt te hebben, maar in het geheel alleen maar leidt tot een toename van problemen, omdat je alleen maar het symptoom bestrijdt op een manier die het vertrouwen van kinderen schaadt.

Dus jij hebt vroeger nooit een 'tik' van je ouders gehad?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:35

oomens schreef:
Laura82 schreef:
En ja, ik ben ook nog zo'n moeder die dat meestal negeert. Dat is namelijk, naast toegeven, de enige manier om ze weer stil te krijgen. En dat toegeven krijg je verwende nesten van, daar word ook niemand blij van :=

Een tik op de luier is verboden.(corrigerende tik mag niet) maar dat terzijde. Het zal je ook zeker niet altijd helpen. Ik denk dat ze het dan juist op een schreeuwen zetten. Schrikken zich ten slotte dood.

Bij een peuter kan(en moet je) wel corrigeren maar het zal voor de omstanders niet altijd direct het gewenste effect hebben.

Een peuter wat een snoepje wil en dat niet krijgt kan het op een slechte dag op een krijsen zetten. Dan kan je van alles verzinnen maar alleen een snoepje geven zal het krijsen doen laten stoppen.
Maar je kan natuurlijk een kind niet steeds zijn zin geven om het omstanders makkelijk te maken.
Dan kun je boos worden. Dan kun je praten als brugman. Dan kun je troosten. Dan kun je afleiden. Maar soms helpt niets.

Soms is opvoedkundig het gewoon het beste om nee te zeggen en wat het kind ook doet voet bij stuk te houden en het verder te negeren.(of dat wat op dat moment het beste is of lijkt)

Ook al laat het zich midden in het gangpad jammerend ter aarde storten.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 11-04-17 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:36

oomens schreef:

Ik denk dat het ook aan de uitgangspunten van je opvoeding ligt en hoe consequent je daar in bent. Mijn moeder nam mij altijd mee als ze boodschappen ging doen, maar no way dat ik uit de kinderwagen mocht. Ook mocht ik geen eten uitzoeken in de supermarkt en kreeg ik geen ijsjes / snoepjes / koekjes / etc onderweg (thuis overigens ook niet, een doosje rozijntjes was ook leuk). Mijn moeder was daar gelijk heel consequent in, omdat ze in haar omgeving zag wat voor effect het had als kinderen wel uit de buggy mochten, of iets te snoepen kregen (iets met 'geef ze een vinger'). En dus was ik heel braaf, want ik rekende toch nergens op. Ik geloof niet (maar kan het wel navragen) dat ik volledig in de temper tantrum modus schoot in de supermarkt.

Iets meer on topic:
Ik heb vooral vaak 'last' van mensen die ineens remmen, zowel in de supermarkt als op straat of op mijn werk (ziekenhuis). Last staat niet voor niks tussen aanhalingstekens; ik loop hard, als ik onderweg ben, heb ik ook een doel en daar wil ik snel naartoe. Bots ik tegen iemand aan, dan zeg ik "ohhh, sorry! Uw remlicht doet het niet :D" en meestal kijken mensen eerst verbaasd en moeten ze dan lachen. In het ziekenhuis stoppen mensen vaak omdat ze de weg niet weten; dan ben ik ook wel zo aardig om ze even de goeie kant op te wijzen, of (als het heel ingewikkeld is) even met ze mee te lopen. Daar maak ik dan wel weer tijd voor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:43

@gribaldi, Volgens mij niet. Slaan was in mijn omgeving absoluut niet normaal.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:50

Hilary, mijn kinderen krijgen ook nooit wat in de supermarkt etc, maar het op een krijsen zetten doen ze evengoed wel hoor :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:06

Shadow0 schreef:

Nou voor zover ik mij kan herinneren kreeg ik wel een corrigerende tik. Nu heb ik geen kinderwens maar ken kinderen die zou ik soms ook wel even een tik zou willen verkopen. (zie overigens niet in wat er mis is met een corrigerende tik)
Dat nep gejank ik de supermarkt, meestal zeggen wij ook nog tegen elkaar geef jij dat kind een tik of zal ik het doen? Dan heeft het een reden om te janken... :')

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:26

Shadow0 schreef:

Maar tussen "slaan" en "een tik" zit toch nog een wereld van verschil?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:32

Ik ben zo blij dat de supermarkten bij mij in de buurt niet meer van die kleine kinderboodschappenwagentjes hebben staan.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:37

Ach, ik irriteer op het moment heel veel mensen.... liet vanmorgen m'n auto afslaan in de file, ik kom weleens te hard, of juist te zacht een rotonde op... ik stop daadwerkelijk voor een stopstreep, en rij dan niet altijd even soepel weer weg....
Maar hey... ik heb een grote blauwe L op m'n dak staan, dus je zoekt het maar ff uit ;)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:40

LadyMadonna schreef:
Ach, ik irriteer op het moment heel veel mensen.... liet vanmorgen m'n auto afslaan in de file, ik kom weleens te hard, of juist te zacht een rotonde op... ik stop daadwerkelijk voor een stopstreep, en rij dan niet altijd even soepel weer weg....
Maar hey... ik heb een grote blauwe L op m'n dak staan, dus je zoekt het maar ff uit ;)

Ik kan me op de baan altijd geweldig opwinden over die onbekwame chauffeurs die beter van de weg blijven: oudjes die niet meer de toegelaten snelheid durven rijden, zotten die zich niet aan de toegelaten snelheid kunnen houden en dan maar komen bumperkleven, chauffeurs die hun pinkers niet gebruiken... De lijst is eindeloos.

Maar nooit aan rijschoolstudenten, want hey, die moeten het toch ook leren! En we zijn allemaal ooit zo zelf geweest en we hebben allemaal op een gegeven moment zitten prossen op de baan. Dus die L-letjes laat ik altijd rustig doen en probeer ik niet met nog extra stress op te zadelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:44

gribaldi schreef:
Shadow0 schreef:

Dus jij hebt vroeger nooit een 'tik' van je ouders gehad?

Ik heb regelmatig een tik gehad van m'n ouders. :j Niets aan over gehouden, en ik ben zelf absoluut niet fysiek agressief. Overigens helemaal niet agressief. Ik kan oprecht zeggen dat ik geweldige ouders heb. Ze zijn er altijd voor me en hebben alles voor me over. Ook een goede opvoeding, dus. Ik ben blij dat ze me af en toe op die manier tot "orde" hebben geroepen. Als ik zie hoe veel van mijn leeftijdsgenoten zich gedragen die altijd zo lief en voorzichtig behandeld zijn, heb ik iets van: dan maar liever een tik. :') Ik ben tenminste goed opgevoed.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:47

Tja, das ook zoiets... een tik mag niet, maar als ik dan soms zie hoe hard ouders hun kind bij de arm pakken....

Xanthine, +:)+ , helaas zijn ee veel bestuurders die volgens mij kleurenblind zijn en mijn grote blauwe L niet lijken te zien...