Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cayenne schreef:Ik vind de reactie van je vriend nogal extreem. Is dit niet een gelegenheid voor hem om jou de zwarte piet toe te spelen ipv dat de pijlen van eerder op hem waren gericht?
Jij bent nu even de gebeten hond en dat leidt af van het grootste probleem: zijn drugsgebruik en oneerlijkheid. Het komt voor hem wel mooi uit om jouw fouten nu flink te benadrukken en in te wrijven.
Mondy schreef:Ts niet vervelend bedoeld trouwens..
Maar ik krijg het idee dat je eigenlijk hoopt dat hij de stekker eruit trekt ipv jij ? Waarom is dat ?
Eef_Bam schreef:Wel interessant om te lezen hoe jij gemanipuleerd wordt door je vriend, hij weet de rollen mooi om te draaien. Jij wil bij hem weg, o.a. omdat hij liegt en bedriegt. Maar hij hackt jouw facebook account, not done wat mij betreft. En vervolgens gaat hij jou beschuldigen van dingen en dreigen de relatie te beëindigen. Het gesprek met je ex is misschien niet heel netjes, maar best begrijpelijk gezien de situatie. Toch ben jij ineens de boeman en mag bij gods gratie van je vriend toch blijven...
Hallo, je wilde juist zelf weg, pak je koffers en ren!
Wat een manipulatieve koekwous is die vriend van jou. Ik heb maar 1 advies, en dat is heel hard rennen.
Goof schreef:Mondy schreef:Ts niet vervelend bedoeld trouwens..
Maar ik krijg het idee dat je eigenlijk hoopt dat hij de stekker eruit trekt ipv jij ? Waarom is dat ?
Zo komt het ook op mij over. Alsof TS geen beslissing durft te nemen, geen stappen durft te nemen.
Waarom wacht je op wat hij beslist TS? Grow some balls, trek je eigen plan en ga jezelf gelukkig maken.
sasja0705 schreef:Ben ik nu de einige die dit een hele rare wending vind?
Of heb ik deftig iets gemist?
Waar het in eerste instantie om verslaving /liegen/geld ging,
gaat het nu -kennelijk op initiatief van vriend om over gevoelens te praten...
Dus in hoeverre is er dan een oplossing voor de eerste problemen?
Want die is imo toch de eerste stap.
Verder is fb hacken natuurlijk no done maar ik begrijp wel dat een uitspraak richting ex van wegen missen en als er geen relatie was,weer bij eklaar komen - hard aankomt.
(Misschien zie ik het te zwart/wit maar als ik in een relatie ben en van mijn vriend hou, kan er geen gedachte aan een relatie met een ander zijn)
En verder : als mijn fb of iets anders gehackt wordt, is er binnen 2 sec mijn wachtwoord veranderd en dus geen enkele gelegenheid meer om te lezen...
Lieve TS, ik heb het sterke gevoel dat niet alleen jou vriend hulp nodig heeft maar jij ook deftig.
Ik hoop dat ik mij vergis maar ik heb het gevoel dat je ongelukkig WILT zijn .
Om dit gedrag te doorbreken moet je dus eerst met je zelf aan de slag...
Zoek aub hulp
.
), ik was stappen aan het zetten om vreemd te gaan (eh nee?) .
. Beatrice schreef:Ik heb niet eerder waar gepost bij dit topic. Maar heb een deel van de post doorgelezen. En ik heb een tip voor CurlyCoat. Om contact te zoeken met Al-Anon. Dit is een gemeenschap van familieleden en vrienden van alcoholisten. Tegenwoordig worden er ook vaak wel relaties van mensen die drugs gebruiken toegelaten. Op diverse plaatsen in het land zijn gespreksgroepen en er is ook een online mailgroep. Bij Al-Avond kun je echt veel leren over de situatie en werken aan jezelf om je eigen rol in de interactie helderder te krijgen en te maken. Het kost niets, alleen een vrijwillige bijdrage.
http://www.al-anon.nl
Die vind ik persoonlijk het beste. Je hebt ook nog de organisatie Verslaafd aan jou.
Sterkte ermee.