Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MondyJoker

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:31

Ts niet vervelend bedoeld trouwens..
Maar ik krijg het idee dat je eigenlijk hoopt dat hij de stekker eruit trekt ipv jij ? Waarom is dat ?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:31

Wel interessant om te lezen hoe jij gemanipuleerd wordt door je vriend, hij weet de rollen mooi om te draaien. Jij wil bij hem weg, o.a. omdat hij liegt en bedriegt. Maar hij hackt jouw facebook account, not done wat mij betreft. En vervolgens gaat hij jou beschuldigen van dingen en dreigen de relatie te beëindigen. Het gesprek met je ex is misschien niet heel netjes, maar best begrijpelijk gezien de situatie. Toch ben jij ineens de boeman en mag bij gods gratie van je vriend toch blijven...
Hallo, je wilde juist zelf weg, pak je koffers en ren!

Wat een manipulatieve koekwous is die vriend van jou. Ik heb maar 1 advies, en dat is heel hard rennen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:45

Cayenne schreef:
Ik vind de reactie van je vriend nogal extreem. Is dit niet een gelegenheid voor hem om jou de zwarte piet toe te spelen ipv dat de pijlen van eerder op hem waren gericht?
Jij bent nu even de gebeten hond en dat leidt af van het grootste probleem: zijn drugsgebruik en oneerlijkheid. Het komt voor hem wel mooi uit om jouw fouten nu flink te benadrukken en in te wrijven.

Ja, hier dacht ik ook meteen aan. Het is voor hem natuurlijk een goede manier om te benadrukken dat jij ook fouten maakt en hij vergroot alles nu tot in het extreme uit. Het is niet alsof jij bent vreemd gegaan, maar hij mag dan wel je Facebook hacken en je privé-communicatie controleren? Dat is echt een buitenproportionele reactie. Lijkt mij een beetje alsof hij weet dat jij overweegt om er een einde aan te maken, en hij wil nu snel de kans grijpen om het zélf uit te maken voordat jij de kans krijgt.

Houd de eer aan jezelf en kies er zelf voor om weg te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:17

Misschien niet slim van je, wat betreft je ex, maar hij mag je geld stelen (dat is het eigenlijk gewoon) je Facebook hacken en wat nog allemaal meer... En jij mag geen normaal gesprek hebben met je ex??

Dan was ik er helemaal klaar mee nu.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:24

Mondy schreef:
Maar ik krijg het idee dat je eigenlijk hoopt dat hij de stekker eruit trekt ipv jij ? Waarom is dat ?

Zo komt het ook op mij over. Alsof TS geen beslissing durft te nemen, geen stappen durft te nemen.
Waarom wacht je op wat hij beslist TS? Grow some balls, trek je eigen plan en ga jezelf gelukkig maken.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:49

Eef_Bam schreef:
Wel interessant om te lezen hoe jij gemanipuleerd wordt door je vriend, hij weet de rollen mooi om te draaien. Jij wil bij hem weg, o.a. omdat hij liegt en bedriegt. Maar hij hackt jouw facebook account, not done wat mij betreft. En vervolgens gaat hij jou beschuldigen van dingen en dreigen de relatie te beëindigen. Het gesprek met je ex is misschien niet heel netjes, maar best begrijpelijk gezien de situatie. Toch ben jij ineens de boeman en mag bij gods gratie van je vriend toch blijven...
Hallo, je wilde juist zelf weg, pak je koffers en ren!

Wat een manipulatieve koekwous is die vriend van jou. Ik heb maar 1 advies, en dat is heel hard rennen.

Heel het topic meegelezen maar na je laatste lange bericht kon ik het toch niet laten om te reageren TS.

Ik kan het alleen maar eens zijn met bovenstaande. Hij mag jou best verwijten dat je met je ex gebabbeld hebt maar ik vind het een stuk erger dat hij je computer gehackt heeft eigenlijk. Dat vind ik écht niet OK. Toont nog maar eens aan dat er geen vertrouwen is, bovenop alles dat al gebeurd is.

Dit lijkt me echt geen fijne situatie TS. Niet voor jou en ook niet voor je vriend. Na alles te hebben gelezen zegt mijn gevoel, ga weg, maar ik sta natuurlijk niet in jouw schoenen. Hopelijk kan je snel ene beslissing nemen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:20

Snap dat het lastig is maar het lijkt me wel duidelijk, het is klaar tussen jullie..

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:30

Ga alsjeblieft bij elkaar weg. Doe elkaar dat plezier.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:49

Goof schreef:
Mondy schreef:

Zo komt het ook op mij over. Alsof TS geen beslissing durft te nemen, geen stappen durft te nemen.
Waarom wacht je op wat hij beslist TS? Grow some balls, trek je eigen plan en ga jezelf gelukkig maken.

TS durft denk ik niet alleen te zijn. En dan zijn de meeste relaties denk ik gedoemd om te mislukken. 1. omdat de ander jouw gevoel van eenzaamheid moet opvullen. 2. omdat je zelf dan vrijwel nooit de stekker eruit durft te trekken omdat je dan weer alleen bent.

Ook weer dat geneuzel met ex op FB, het liefst zo hup van de ene rela weer terug naar de andere.

TS leer eerst alleen te zijn zou ik zeggen, neem zelf de touwtjes van je leven in handen en laat dat niet alleen van mannen afhangen!
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 05-03-17 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:54

Serieus? Als je dit verhaal nog eens doorleest als t een vreemde meid zou zijn dan kun je toch maar 1 ding zeggen; wegwezen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:01

Ik trek m'n handen hier van af.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:53

TS wegwezen. Je vriend probeert de rollen nu om te draaien...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:49

Ts,heb je zelf nu niet het idee dat er teveel kapot is gemaakt aan vertrouwen om dat weer goed te krijgen? Goed als in een gelijkwaardige relatie?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 06:04

En straks betrap jij hem op blowen en heeft hij wat hij altijd al wou => kan het op jou steken met het excuus, jij dreef me hiertoe door me zo slecht en onzeker te doen voelen door je gesprekken met je ex! Hij zet je schaakmat!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 07:29

Je relatie is al dusdanig aangetast om er nog iets van te maken. Het enige wat jullie nu nog doen is elkaar de afgrond in trekken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:06

Ts, klopt het day je je ergens gevleid voelt door zijn aanval. Heb je het gevoel dat hij alleen zo zou reageren als hij van jou houdt?

Dat zou best begrijpelijk zijn. Maar ik ga met mijn voorgangers mee. Hij gaat dit straks misbruiken door te zeggen dat jij al vreemd bent gegaan en dat hem niets te verwijten valt. Zo blijft zijn blowen en diefstal buiten schot.

Ik hoop dat je snel genoeg eigenwaarde vindt om voor je eigen geluk te gaan. En hem in zijn eigen sop te laten gaarkoken.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:16

Ben ik nu de einige die dit een hele rare wending vind?
Of heb ik deftig iets gemist?
Waar het in eerste instantie om verslaving /liegen/geld ging,
gaat het nu -kennelijk op initiatief van vriend om over gevoelens te praten...
Dus in hoeverre is er dan een oplossing voor de eerste problemen?
Want die is imo toch de eerste stap.
Verder is fb hacken natuurlijk no done maar ik begrijp wel dat een uitspraak richting ex van wegen missen en als er geen relatie was,weer bij eklaar komen - hard aankomt.
(Misschien zie ik het te zwart/wit maar als ik in een relatie ben en van mijn vriend hou, kan er geen gedachte aan een relatie met een ander zijn)
En verder : als mijn fb of iets anders gehackt wordt, is er binnen 2 sec mijn wachtwoord veranderd en dus geen enkele gelegenheid meer om te lezen...
Lieve TS, ik heb het sterke gevoel dat niet alleen jou vriend hulp nodig heeft maar jij ook deftig.
Ik hoop dat ik mij vergis maar ik heb het gevoel dat je ongelukkig WILT zijn .
Om dit gedrag te doorbreken moet je dus eerst met je zelf aan de slag...
Zoek aub hulp

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:25

sasja0705 schreef:
Ben ik nu de einige die dit een hele rare wending vind?
Of heb ik deftig iets gemist?
Waar het in eerste instantie om verslaving /liegen/geld ging,
gaat het nu -kennelijk op initiatief van vriend om over gevoelens te praten...
Dus in hoeverre is er dan een oplossing voor de eerste problemen?
Want die is imo toch de eerste stap.
Verder is fb hacken natuurlijk no done maar ik begrijp wel dat een uitspraak richting ex van wegen missen en als er geen relatie was,weer bij eklaar komen - hard aankomt.
(Misschien zie ik het te zwart/wit maar als ik in een relatie ben en van mijn vriend hou, kan er geen gedachte aan een relatie met een ander zijn)
En verder : als mijn fb of iets anders gehackt wordt, is er binnen 2 sec mijn wachtwoord veranderd en dus geen enkele gelegenheid meer om te lezen...
Lieve TS, ik heb het sterke gevoel dat niet alleen jou vriend hulp nodig heeft maar jij ook deftig.
Ik hoop dat ik mij vergis maar ik heb het gevoel dat je ongelukkig WILT zijn .
Om dit gedrag te doorbreken moet je dus eerst met je zelf aan de slag...
Zoek aub hulp

Nee dat ben je niet, vrijwel alle reacties zijn hetzelfde als de jouwe.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:45

Haha.
Deze is zo typisch dat je er maar mee moet lachen. Overkwam mij ook eens :D .

Ik had een periode hele grote problemen met mijn toen vriend. Enorm veel dingen waarvan ik wist dat er iets niet klopte. En om een lang verhaal kort te maken, op een gegeven moment was hij om allerlei vage redenen een tijdje naar het buitenland (wij woonden niet samen en ik had geen contact met familie of vrienden, zelf tot vandaag weet ik niet eens hoeveel er van waar was of dat het gewoon een manier was om ervoor te zorgen dat ik hem niet kwam opzoeken). Enfin, daarvoor had hij ook nogal weer over een aantal belangrijke dingen gelogen, opnieuw gelogen etc...het liep allemaal niet lekker.

Toen hij op zijn (zogenaamde?) buitenlandse reis was, zette ik eens een bericht op facebook met de vraag of iemand zin had om mee naar een film te gaan. Ik kreeg reactie van een jongen die mij een privébericht stuurde. Was iemand die ik niet meer gezien had sinds ik met mijn ex samen was, hij maakte deel uit van een grote gemengde groep waar ik voor ik mijn ex kende vaker mee op stap ging en ook iemand waarvan ik weet dat hij veel gewone vriendinnen heeft. Dus we hadden een heel normaal gesprek via berichten, hij wilde wel graag mee en we hadden een datum afgesproken ergens in de komende week zou hij mij uithalen.

Met mijn vriend had ik al weken geen echt contact gehad, want met allerlei vage redenen beweerde hij dat hij daar geen ontvangst had. Maar plots twee dagen later na mijn gesprek met die vriend kreeg ik plots een bericht, hij zou het weekend terug in België zijn en ik moest hem maar dringend opzoeken.

Klopt allemaal langs geen kanten hé? Opeens was mijnheer ik ben in het buitenland en kan geen contact hebben weer thuis?
Maar ja, kan je al raden hoe het is geëindigd? Mijnheer "voelde dat er iets niet klopte", en was op mijn facebook ingelogd (ook zo stom om mijn wachtwoord te geven maar dat is weer een andere episode) en had mijn compleet onschuldig gesprek gelezen. En was in paniek geschoten, want ik wilde afspreken met een andere jongen achter zijn rug, hij kende zijn soort wel, natuurlijk nu is er niets maar tijdens die "date" zou het wel anders worden, hoe kon ik nu zoiets doen, ik moest hem toch gewoon vertrouwen hij deed echt niets fout maar ik moest gewoon niet alle controleren en weten, dat heette nu vertouwen in een relatie....

Welja alles wat hij fout deed of vreemd deed of loog was àààlemaal niet meer zo erg, want IK was degene die het had gedurfd om achter zijn rug om een afspraak te maken met een andere jongen. Ik was degene die twijfelde over de relatie (dat klopte ook wel maar hallo zeg zou je niet :+ ), ik was stappen aan het zetten om vreemd te gaan (eh nee?) .
Maar ze zijn zo goed in wat ze doen en ze kunnen je zo goed bespelen, dat jij uiteindelijk degene bent die sorry vergeef me dat was de bedoeling echt niet niet boos zijn hé, begint te ratelen :+ .

Niet.
Intrappen.

Het is natuurlijk niet leuk om te lezen (wat je al uberhaupt niet zou mogen, iemands privé lezen!), maar hij zou beter dat als een signaal zien dat hij écht werk moet maken om alles te redden en te lijmen want jij bent al een beetje de deur aan het opendoen en aan het twijfelen om al 1 been buiten te zetten. (al ben ik het wel eens dat ik het verstandiger zou vinden om eerst gewoon los te komen van hem ipv direct bij je ex te gaan) .

Enne bovenal dit alles, ik hoop echt dat je wel je bankkaart bij je hebt gehouden nu.

Beatrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:06

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door Beatrice op 15-12-24 01:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:45

Hoe gaat het nu CurlyCoat?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:51

Beatrice schreef:
Ik heb niet eerder waar gepost bij dit topic. Maar heb een deel van de post doorgelezen. En ik heb een tip voor CurlyCoat. Om contact te zoeken met Al-Anon. Dit is een gemeenschap van familieleden en vrienden van alcoholisten. Tegenwoordig worden er ook vaak wel relaties van mensen die drugs gebruiken toegelaten. Op diverse plaatsen in het land zijn gespreksgroepen en er is ook een online mailgroep. Bij Al-Avond kun je echt veel leren over de situatie en werken aan jezelf om je eigen rol in de interactie helderder te krijgen en te maken. Het kost niets, alleen een vrijwillige bijdrage.
http://www.al-anon.nl
Die vind ik persoonlijk het beste. Je hebt ook nog de organisatie Verslaafd aan jou.
Sterkte ermee.

Dit vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven.
Op basis van de info uit dit topic concluderen wij dat vriend waarschijnlijk aan softdrugs verslaafd is, maar hoe het precies zit weten we niet.
Om ts dan alvast maar een lotgenoten praatgroep te adviseren... lijkt mij toch wat voorbarig. En zeker al ts wellicht toch besluit bij hem weg te gaan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:15

Opzich vind ik wel dat je te ver bent gegaan met die chat met je ex.
Teneerste, mijn vriend heeft ook nog heel lang contact (moeten) hebben met zijn exvriendin omdat ze samen een huis hadden en alle spullen opgehaald moesten worden ed. Echter zocht zij ook nog vaak contact omdat ze vriendschap wilde (nadat ze met mijnvriend zijn beste maat naar bed was gegaan) en misschien wel meer, terwijl mijn vriend verliefd was geworden op mij.

Ik werd niet goed van haar roep om aandacht. Dus vind dat contact echt niet leuk, ook al zei ze verder niks dat direct erop duidde dat ze wat van hem moest. Ik vind dat echt geen fijn idee. Ik heb daarintegen ook geen contact met mijn exen.
Ik vind dat je het niet kunt maken om tegen je ex te zeggen dat jeh em mist,TS. dat kan echt niet. dat getuigt absoluut niet van leifde voor je vriend.

Als ik jou een advies mag geven: maak het uit met je vriend. Hou hem niet meer aan het lijntje en zorg eerst dat je op eigen poten kunt staan. Wat je tegen je ex zegt is echt schandelig en je vriend is meer waard dan dat.
Ik vind zijn reactie overigens niet overdreven. Ik vind dat je wel vreemd bent gegaan door zulk contact te hebben met je ex en bovendien te benoemen dat je weer iets met hem zou willen als je relatie mislukt. Are you kidding me? Als soort van safety net ofzo?
Ik zou geen vertrouwen meer hebben in de relatie als ik jouw vriend zou zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:12

Heb jij het hele topic gelezen of alleen de laatste pagina's?
Denk dat TS haar vriend zijn twee handjes mag kussen met TS haar geduld. Bij mij had ie al zo vaak naar de hel mogen lopen dat hij aan nieuwe schoenen toe zou zijn.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:12

Ayasha schreef:
Bij mij had ie al zo vaak naar de hel mogen lopen dat hij aan nieuwe schoenen toe zou zijn.

Omg! Sorry moest hier even hardop om lachen!

_O- :D