Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

MerleSimone schreef:Volgde dit topic al voor de bewuste bruiloft en vind het zeer interessant! Vooral hpe iedereen er anders over denkt. Ik zou persoonlijk gewoon een lange jurk van mezelf aan doen (ik heb die toevallig hangen, simpel zwart en met een vestje erover heel degelijk) als zij dat graag wil. Als je bij iemand thuis komt waar je je schoenen uit moet doen zou je dat ook doen denk ik? Als het contact echt zo leuk en goed was en je hebt kleding waarmee je daar mag vertonen, waarom dan niet doen?
Als je het niet hebt is het weer een andere kwestie, ik zou er niks voor kopen. In dat geval zou ik vragen met haar buitenshuis af te spreken (als dat wel mag).
Heb je nu wel kleding in huis waarin je je daar kan vertonen? Gewoon benieuwd haha.
Los van deze situatie vind ik het wel bizar dat er blijkbaar nog steeds mensen zo strikt leven.. Ben zelf christelijk opgevoed en heb absoluut respect voor het geloof maar dit kan ik maar moeilijk bevatten. Heel bijzonder.
Beatje: jij vindt dus dat zij hun geloof opzij moeten zetten voor een vriendschappelijk kopje koffie? Dat vind ik dan weer ver gaan. Klinkt voor mij hetzelfde als iemand vragen zijn hoofddoek af te doen in een koffietentje waar jij per se wil zitten maar het niet toegestaan is. Pure interesse hoor! Zij leven volgens de regels waarvan zij denken dat ze goed aan doen en dat is hun goed recht. Ik durf dus ook wel uit hun perspectief te kijken.
Goof schreef:MerleSimone schreef:Volgde dit topic al voor de bewuste bruiloft en vind het zeer interessant! Vooral hpe iedereen er anders over denkt. Ik zou persoonlijk gewoon een lange jurk van mezelf aan doen (ik heb die toevallig hangen, simpel zwart en met een vestje erover heel degelijk) als zij dat graag wil. Als je bij iemand thuis komt waar je je schoenen uit moet doen zou je dat ook doen denk ik? Als het contact echt zo leuk en goed was en je hebt kleding waarmee je daar mag vertonen, waarom dan niet doen?
Als je het niet hebt is het weer een andere kwestie, ik zou er niks voor kopen. In dat geval zou ik vragen met haar buitenshuis af te spreken (als dat wel mag).
Heb je nu wel kleding in huis waarin je je daar kan vertonen? Gewoon benieuwd haha.
Los van deze situatie vind ik het wel bizar dat er blijkbaar nog steeds mensen zo strikt leven.. Ben zelf christelijk opgevoed en heb absoluut respect voor het geloof maar dit kan ik maar moeilijk bevatten. Heel bijzonder.
Beatje: jij vindt dus dat zij hun geloof opzij moeten zetten voor een vriendschappelijk kopje koffie? Dat vind ik dan weer ver gaan. Klinkt voor mij hetzelfde als iemand vragen zijn hoofddoek af te doen in een koffietentje waar jij per se wil zitten maar het niet toegestaan is. Pure interesse hoor! Zij leven volgens de regels waarvan zij denken dat ze goed aan doen en dat is hun goed recht. Ik durf dus ook wel uit hun perspectief te kijken.
Nou, ik kan dezelfde outfit weer uit de kast toveren![]()
Zij hoeven hun geloof niet aan de kant te schuiven, maar aan de andere kant; moeten zij hun geloof aan mij opdringen?

Sizzle schreef:Goof, ik zie je al voor me in de trouw outfit inclusief corsage met zo‘n melkkotsje van de baby op je schouder daarna
MerleSimone schreef:Haha met dezelfde outfit maak je wel een statement denk ik
Heb je haar al gevraagd/voorgelegd waarom jij als niet-streng-gelovige niet zonder rok welkom bent? De argumenten die hier gebruikt worden over uiterlijk/innerlijk? Ben best benieuwd in hoeverre deze mensen hierover kunnen praten of discussieren. Of ze dat überhaupt doen of dat het gewoon nee = nee is. Had er zonet met mn vriend ook een gesprekje over, best interessante discussie.

Goof schreef:Ok. Nog mooier. Voor mijn collega wil ze een uitzondering maken (deze is aangekomen en past haar jurk van vorig jaar niet meer) en ik kan wel een rok van haar lenen.
Mijn collega had laten weten dat wij geen geschikte kleding hebben en dit was de reactie.
Ik ga morgen zelf even contact opnemen. Ik wil helemaal niet daar aankomen en me omkleden naar haar rok.
Goof schreef:Ok. Nog mooier. Voor mijn collega wil ze een uitzondering maken (deze is aangekomen en past haar jurk van vorig jaar niet meer) en ik kan wel een rok van haar lenen.
Mijn collega had laten weten dat wij geen geschikte kleding hebben en dit was de reactie.
Ik ga morgen zelf even contact opnemen. Ik wil helemaal niet daar aankomen en me omkleden naar haar rok.
Nou ik ben benieuwd naar haar antwoord.