Kleding'eis' bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:09

Merlesimone ik vind eisen dat iemand zijn kleding moet veranderen geen respect hebben voor de persoon in kwestie Iedereen mag een geloof beleven,maar je mag niet verwachten dat iedereen zich aan past
Ik neem aan dat ze Goof als persoon mag met lnange broek en trui aan bij wijze van.Het is niet dat ze in haar blote kont rondloopt.Als ze onze respect willen hebben voor hun geloof moeten ze ons ook respecteren voor ons niet geloven met lange broek en al.
Voor mij draait vriendschap voor hoe mensen van binnen zijn en niet hoe iemand er uit zien.
Schoenen uit doen voor je ergens binnen komt vind ik niet erg dat is niet wezenlijk iets aan iemand veranderen,dat is kleding eisen stellen wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:15

Vroeger kwam bij ons een refo meisje op stal die een broek aan mocht zolang niemand het vanaf straat kon zien.
Ofwel puur voor de ‚buren‘ want God zal namelijk vast ook wel boven de stal hangen met zijn wolkje :P

Een ieder mag huisregels opstellen, bij ons gaan ook de schoenen uit, maar mensen met steunzolen of panty mogen ook wel een uitzondering maken ;)

Als je iemand al niet los kan zien van de kleding, op welke manier zul je dan verder wel niet veroordeeld worden :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 20:18

MerleSimone schreef:
Volgde dit topic al voor de bewuste bruiloft en vind het zeer interessant! Vooral hpe iedereen er anders over denkt. Ik zou persoonlijk gewoon een lange jurk van mezelf aan doen (ik heb die toevallig hangen, simpel zwart en met een vestje erover heel degelijk) als zij dat graag wil. Als je bij iemand thuis komt waar je je schoenen uit moet doen zou je dat ook doen denk ik? Als het contact echt zo leuk en goed was en je hebt kleding waarmee je daar mag vertonen, waarom dan niet doen?

Als je het niet hebt is het weer een andere kwestie, ik zou er niks voor kopen. In dat geval zou ik vragen met haar buitenshuis af te spreken (als dat wel mag := ).
Heb je nu wel kleding in huis waarin je je daar kan vertonen? Gewoon benieuwd haha.

Los van deze situatie vind ik het wel bizar dat er blijkbaar nog steeds mensen zo strikt leven.. Ben zelf christelijk opgevoed en heb absoluut respect voor het geloof maar dit kan ik maar moeilijk bevatten. Heel bijzonder.

Beatje: jij vindt dus dat zij hun geloof opzij moeten zetten voor een vriendschappelijk kopje koffie? Dat vind ik dan weer ver gaan. Klinkt voor mij hetzelfde als iemand vragen zijn hoofddoek af te doen in een koffietentje waar jij per se wil zitten maar het niet toegestaan is. Pure interesse hoor! Zij leven volgens de regels waarvan zij denken dat ze goed aan doen en dat is hun goed recht. Ik durf dus ook wel uit hun perspectief te kijken.

Nou, ik kan dezelfde outfit weer uit de kast toveren :+

Zij hoeven hun geloof niet aan de kant te schuiven, maar aan de andere kant; moeten zij hun geloof aan mij opdringen?

C_estmoi

Re: Kleding'eis' bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:33

Als je je altijd gewoon geaccepteerd hebt gevoelt door de collega in kwestie, komt het verzoek misschien niet direct van haar maar van haar man?
Los daarvan begrijp ik je "probleem", als je normaliter nooit rokken/jurken draagt is dit natuurlijk een wat onpraktisch verzoek, en haalt het je nogal uit je comfort zone.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:42

Goof schreef:
MerleSimone schreef:
Volgde dit topic al voor de bewuste bruiloft en vind het zeer interessant! Vooral hpe iedereen er anders over denkt. Ik zou persoonlijk gewoon een lange jurk van mezelf aan doen (ik heb die toevallig hangen, simpel zwart en met een vestje erover heel degelijk) als zij dat graag wil. Als je bij iemand thuis komt waar je je schoenen uit moet doen zou je dat ook doen denk ik? Als het contact echt zo leuk en goed was en je hebt kleding waarmee je daar mag vertonen, waarom dan niet doen?

Als je het niet hebt is het weer een andere kwestie, ik zou er niks voor kopen. In dat geval zou ik vragen met haar buitenshuis af te spreken (als dat wel mag := ).
Heb je nu wel kleding in huis waarin je je daar kan vertonen? Gewoon benieuwd haha.

Los van deze situatie vind ik het wel bizar dat er blijkbaar nog steeds mensen zo strikt leven.. Ben zelf christelijk opgevoed en heb absoluut respect voor het geloof maar dit kan ik maar moeilijk bevatten. Heel bijzonder.

Beatje: jij vindt dus dat zij hun geloof opzij moeten zetten voor een vriendschappelijk kopje koffie? Dat vind ik dan weer ver gaan. Klinkt voor mij hetzelfde als iemand vragen zijn hoofddoek af te doen in een koffietentje waar jij per se wil zitten maar het niet toegestaan is. Pure interesse hoor! Zij leven volgens de regels waarvan zij denken dat ze goed aan doen en dat is hun goed recht. Ik durf dus ook wel uit hun perspectief te kijken.

Nou, ik kan dezelfde outfit weer uit de kast toveren :+

Zij hoeven hun geloof niet aan de kant te schuiven, maar aan de andere kant; moeten zij hun geloof aan mij opdringen?

Geloof zit wat mij betreft niet in andermans kleren, dus ik vind idd dat ze dit niet mogen vragen :n

Ik ben zelf christen en kom best veel over de vloer bij mensen van de strenge reformatorische gezindte en zelfs die vragen me niet eens een rok aan te trekken...
ik vind dit heel bizar en weet nog even niet wat ik zou doen als iemand me dit vroeg. Waarschijnlijk gewoon een rok aan, maar ik heb er dan ook genoeg :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:10

Goof, ik zie je al voor me in de trouw outfit inclusief corsage met zo‘n melkkotsje van de baby op je schouder daarna _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 21:12

Sizzle schreef:
Goof, ik zie je al voor me in de trouw outfit inclusief corsage met zo‘n melkkotsje van de baby op je schouder daarna _O-

Oh god :') :')

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:19

Ik wist niet dat dit soort mensen nog bestonden. Ik zou er niet heen gaan denk ik, ik zou wel duidelijk uitleggen waarom.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:27

Als ik zelf ergens niet welkom zou zijn in mijn kledingstijl, dan zou ik mezelf afvragen hoe belangrijk ik die persoon vind en inschatten of ik me wil aanpassen.
Indien wel, doe ik in dit geval gewoon een rok aan, indien niet zou ik de afspraak afzeggen of hier bv vragen of we in het openbaar kunnen afspreken, lekker een kopje koffie gaan doen oid, dan hoeft zij zich niet bezwaard te voelen dat de kleding-eis niet nageleefd wordt in haar huis en kan jij gewoon in je kledij gaan dat je zelf kiest.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:41

Vind het wel een beetje ver gaan dat je geen broek aan mag als je even op visite komt.
Zou in dat geval denk ik niet gaan, of wel gaan maar lekker iets aan trekken wat je zelf graag wilt. Vinden anderen misschien respectloos maar je gaat niet voor een uurtje ouwehoeren een rok/jurk kopen lijkt me...

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:46

Haha met dezelfde outfit maak je wel een statement denk ik :')

Heb je haar al gevraagd/voorgelegd waarom jij als niet-streng-gelovige niet zonder rok welkom bent? De argumenten die hier gebruikt worden over uiterlijk/innerlijk? Ben best benieuwd in hoeverre deze mensen hierover kunnen praten of discussieren. Of ze dat überhaupt doen of dat het gewoon nee = nee is. Had er zonet met mn vriend ook een gesprekje over, best interessante discussie.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:03

Sizzle schreef:

En een volgend melkkotsje van kind nummer 2, een vetvlek van de begrafeniscake daarna, een champagnevlek van het afstudeerfeestje van de oudste... een leven lang plezier van 1 set kleren! :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 22:15

MerleSimone schreef:
Haha met dezelfde outfit maak je wel een statement denk ik :')

Heb je haar al gevraagd/voorgelegd waarom jij als niet-streng-gelovige niet zonder rok welkom bent? De argumenten die hier gebruikt worden over uiterlijk/innerlijk? Ben best benieuwd in hoeverre deze mensen hierover kunnen praten of discussieren. Of ze dat überhaupt doen of dat het gewoon nee = nee is. Had er zonet met mn vriend ook een gesprekje over, best interessante discussie.

Nee ik heb dat nog niet gevraagd. Hoorde het vanmiddag van mijn collega en was echt wel met stomheid geslagen eigenlijk. Ik ga zelf uiteraard nog even contact opnemen.
Het is inderdaad wel een interessante discussie, ik heb geen idee wat de achterliggende gedachte is eigenlijk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:30

Ik zou het rechtuit met haar bespreken en dan beslissen. Maar zo op het eerste zicht zou ik vriendelijk bedanken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:25

Ik zou inderdaad de trouwoutfit aan doen, die was blijkbaar goedgekeurd :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:43

Ik zou haar zeggen dat ik dat heel jammer vind om te horen, want dat dat dus betekent dat ik niet in staat zou zijn om langs te komen. En haar vragen of ze daar zelf misschien een oplossing voor weet.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:54

Ik zou ook niet gaan maar goed ik was bij de bruiloft ook niet geweest. Respect moet van 2 kanten komen en voor mijn gevoel zou dat niet zo zijn als je een ander niet accepteert hoe ze zijn. Want waar hebben we het eigenlijk over een broek of een rok.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 00:12

Ok. Nog mooier. Voor mijn collega wil ze een uitzondering maken (deze is aangekomen en past haar jurk van vorig jaar niet meer) en ik kan wel een rok van haar lenen.
Mijn collega had laten weten dat wij geen geschikte kleding hebben en dit was de reactie.
Ik ga morgen zelf even contact opnemen. Ik wil helemaal niet daar aankomen en me omkleden naar haar rok.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:13

Het lijkt wel een Monty Python scene, Goof. Jezusmina.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:13

Uhm, dat is wel héél raar...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:24

Goof schreef:
Ok. Nog mooier. Voor mijn collega wil ze een uitzondering maken (deze is aangekomen en past haar jurk van vorig jaar niet meer) en ik kan wel een rok van haar lenen.
Mijn collega had laten weten dat wij geen geschikte kleding hebben en dit was de reactie.
Ik ga morgen zelf even contact opnemen. Ik wil helemaal niet daar aankomen en me omkleden naar haar rok.

Lol. Ik dacht net nog aan deze oplossing maar zou het te bizar vinden als ze dat zou voorstellen. :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:24

Tja, wat vind je belangrijker, je eigen principes of haar dag.
Als je jezelf zo belangrijk vindt, ga dan gewoon niet.

Het is absurd om voor de dag van een ander jouw eisen neer te gaan leggen als de kledings eis/wens je niet aanstaat. Ongeacht om welk soort gelegenheid het gaat en welke kleding eis/wens.
Of je houd je er aan, of je blijft weg. Punt.
Het is haar dag, dus zij kan de wensen bepalen/eisen stellen. Jij bent maar te gast.
Wie denk je wel niet dat je bent dat je maar zou moeten kunnen doen en laten wat jij wilt ongeacht in welk gezelschap je je bevind?
Er is niks mis met eens aanpassen, er is niks mis met eens aan wensen voldoen, er is niks mis met een ander eens een plezier doen. Het is voor 1 dag! De rest van het jaar kun je alles weer om jezelf laten draaien en dragen waar je zin in hebt.

Uitzonderingen voor anderen zijn ook gewoon voor haar om te bepalen. Dat is jouw zaak niet.
Het is een vriendelijke geste dat je een rok van haar kunt dragen, maar nee, maak er maar een ego strijd van. Want daar gaat het uiteindelijk om, he. Jij bepaalt. Zij mag niet "winnen".
Man, man, wat een sneu niveau.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:27

Goof schreef:

:') :') :') Nou ik ben benieuwd naar haar antwoord.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 00:30

Lusitana, de bruiloft was een jaar geleden, maar bedankt voor je sympathieke reactie.... :j

Over sneu gesproken, lees gewoon even verder en zie dan dat ik me netjes heb gekleed die dag naar haar wensen ipv me af te zeiken na het lezen van enkel de OP.
Laatst bijgewerkt door Goof op 03-01-18 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:33

Dus je mag wel naar binnen met een broek aan, maar eenmaal daarbinnen moet je broek uit, want dan moet je een rok aan.

Wat voor gruwelijk enge kerk is ze van? :')

Ik zou toch vriendelijk bedanken voor d'r eer en d'r een kaartje sturen. Gewoon lekker in je broek (of hotpants of blote kont for that matter). Dit is echt belachelijk, sorry.