Ik kwam vanmorgen op het station (reis ook dagelijks met de trein) en zag de tekst ook op de borden staat
niet op mijn traject, maar het deed me wel iets... Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
niet op mijn traject, maar het deed me wel iets... Needje schreef:Egoïsme (uit het Lat.: ego = ik), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap waarbij iemand streeft naar eigen voordeel en geluk met verwaarlozing van de belangen en het geluk van anderen.
Heel eerlijk is het dus best egoïstisch.
Al zullen er echt wel mensen zijn die juist het niet meer tot last zijn van anderen laten meewegen.
Maar buiten dat iets egoïstisch is kan het nog wel begrijpelijk zijn.
Citaat:Ik ben eigenlijk eens benieuwd, enkele jaren geleden zijn ze in enkele stations gestart met een proefproject van blauwe lampen. Het idee erachter was dat die blauwe lampen mensen tot inkeer zouden moeten brengen. Het zijn vaak alleen zo'n lugubere dingen dat je waarschijnlijk geen resultaten zal horen in de krant
Meld dit bericht
bruintje123 schreef:https://www.nrc.nl/nieuws/2010/04/20/bl ... 2-a1008010
Volgens de Japanners en het blauwe licht.
Daar ben je als nabestaanden helemaal de Sjaak, zie laatste alinea.

Laura82 schreef:Je kind zal t maar doentoch zou ik denken dat er meer aan de hand was, als je vader meteen denkt dat jij t bent die voor die trein springt. Maakt het niet minder erg natuurlijk, dat is toch wel een van je grootste nachtmerries als ouder.
A3a1 schreef:Needje schreef:Egoïsme (uit het Lat.: ego = ik), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap waarbij iemand streeft naar eigen voordeel en geluk met verwaarlozing van de belangen en het geluk van anderen.
Heel eerlijk is het dus best egoïstisch.
Al zullen er echt wel mensen zijn die juist het niet meer tot last zijn van anderen laten meewegen.
Maar buiten dat iets egoïstisch is kan het nog wel begrijpelijk zijn.
Dan ga je er van uit dat geluk de drijfveer is, ik denk dat de enige drijfveer is: het stoppen van de pijn, de duisternis, de zwarte gedachten. Als je dat een voordeel wil noemen.
Bovendien denk ik dat, tenzij iemand boos is en op wraak uit is, erg verwrongen, ziekelijke gedachtengang imo, de ander totaal buiten beeld is. Dus totaal niet bezig is met geluk of belangen van anderen.

Anoniem schreef:Ik zit inmiddels de hele week op een werkplek die uitzicht heeft op een spoorwegovergang. Ik zie mensen echt rare dingen doen....... Een van mijn collega's zei gisteren ook, zoooo we konden bijna de ramen lappen zeg! Tja een groffe opmerking wel, maar wij schrikken een paar keer per dag flink.......