Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:24

En dan gaat je vriend gewoon zonder jou mee?!

Lees hier toch heel vaak dat het eigenlijk aan de partner ligt die niet opkomt voor zijn wederhelft!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:41

[***] schreef:
Lees hier toch heel vaak dat het eigenlijk aan de partner ligt die niet opkomt voor zijn wederhelft!

Idem. Mijn partner zegt ook ik woon met jou en niet meer met hun.

Ik heb gelukkig nu ook de liefste schoonmoeder in de wereld. Alleen in het begin stond ze te pas en te onpas in mijn huis ( ja ook op die momenten) maar na een gesprek met partner en haar was dat snel over. Nu belt ze van te voren.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:33

Nessa schreef:
Oh herkenbaar allemaal.
Mijn ex schoonfamilie vond mij ook niet zo leuk. Ik hoorde er niet bij.
Ze wilden ook met het gezin op vakantie. Naar Afrika. Dat is mijn droom! Ik mocht echter niet mee, ook niet toen ik zei dat ik gerust zelf wilde betalen. We hadden 6 jaar een relatie...
Vriendin van zijn broer mocht wel mee 8)7

Wtf dat is echt erg

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:12

Nessa schreef:
Oh herkenbaar allemaal.
Ze wilden ook met het gezin op vakantie. Naar Afrika. Dat is mijn droom! Ik mocht echter niet mee, ook niet toen ik zei dat ik gerust zelf wilde betalen. We hadden 6 jaar een relatie...

Ooh die ken ik.... schoonfamilie gaat elk jaar naar Italië op vakantie. Gezellig met z’n alle :')
Het eerste jaar is mijn vriend niet mee geweest. Wat van mij best had gemogen we hadden toch pas 4 maanden een relatie.

Het jaar erop hadden we 1,4 jaar een relatie. Wederom gingen ze op vakantie en hij werd ook weer gevraagd. Maar dan wel zonder mij. En hij maar niet snappen dat ik het niet ok vond dat hij ging.

Sinds dien is hij niet meer uitgenodigd voor hun vakantie tripjes. Al zit er binnenkort een naar de wadden eilanden aan te komen. Want dat wil die moeder zo graag voor de dood gaat. Nog een keer met de hele familie samen. Behalve mij uiteraard. Hij vond het wederom raar dat ik zei dan ga je toch lekker het weekend en niet de hele week.....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:17

Waarom ben je samen met iemand zonder ruggengraat. :=

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:17

k_m schreef:
Bij de schoon familie wordt er regelmatig een mopje gemaakt over iets vollere vrouwen en dan zit ik daar. Laatst nog in huilen uitgebarsten boven nadat ze een bloemenmeisje ‘mis dikbil’ noemden. Vond het zo gemeen, wil niet weten wat ze achter Mn rug om zeggen.

Is dat ook niet een ander gevoel voor humor? Wij maken die grapjes ook. Mijn man is rugpatient en krijgt regelmatig ‘he kreupele kan dat niet wat vlugger’ naar zijn hoofd gesmeten. Of ‘jee zit hij weer zeiken over zijn herniatje’. Ik krijg regelmatig ‘kwabjesmens’ te horen (nope niet meer zo strak :D ). Nogal zwarte humor maar niet gemeen, al kan het best bijtend overkomen als je dat niet gewend bent.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:18

Nessa schreef:
Oh herkenbaar allemaal.

En wat zei vriendlief? :=
Als meneer zonder te morren mee ging kwam hij hier toch in een leeg huis thuis. 8)7

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:18

MarlindeRooz schreef:
Waarom ben je samen met iemand zonder ruggengraat. :=

Geen idee iets met blind en liefde :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:31

Wat erg, (schoon)familie die alleen met het eigen gezin op vakantie wil. Nou vind ik dat niet zo raar, als het alleen met het eigen gezin zou zijn. Maar vervolgens mag de vriendin van de een wel mee en die van de ander niet. Dat is ook nog verklaarbaar als je als vriendin van de ander vorige week bent komen "aanwaaien" maar als je al langer, bijvoorbeeld meer dan een jaar, een relatie hebt, dan hoor je er toch gewoon bij? In dit geval verwacht ik dat vriendlief voor zijn vriendin op komt en zegt ook niet mee te gaan op vakantie. Als hij dat niet doet, wordt het heel stil in huis ...

Wat betreft humor c.q. onhandige opmerkingen van de schoonfamilie waardoor je je gekwetst kunt voelen. Da's eigenlijk wel positief. Je voelt voor je schoonfamilie blijkbaar genoeg als "eigen", als deel van de familie, waardoor de familie zich niet realiseert dat jij je aangesproken zou kunnen voelen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:36

Ik ben zo blij dat mijn schoonfamilie gewoon normaal is. Het enige wat mijn schoonmoeder wel doet is onderscheid maken tussen de eigen kinderen en de schoonkinderen, ongeacht of ze getrouwd zijn of niet. Nu is dat voor een verjaardag echt niet erg, ik snap wel dat ze hem misschien een duurdere cadeau wilt doen maar ik vond het met de Sinterklaas wel altijd een beetje pijnlijk als we allemaal een envelopje kregen, en de aanhang de helft kregen wat de eigen kinderen kregen. Het is superlief dat we wat kregen maar ik vond dat onderscheid zo dom. Mijn moeder en zus geven ons altijd hetzelfde, maken geen onderscheid tussen ons.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:45

Optiwolk schreef:
Ooooh ik zet even een stipje.
Hadden jullie het verhaal al gehoord van de schoonloeder die haar eigen zoon uit het huis zette?
Das de mijne namelijk 8-)

Deze hadden jullie nog tegoed!
(Ik werk retail en we hadden koopjesweekend, dus kon even niet bokken).

Nou, het ging dus zo
Vriendlief en ik woonden in het tweede huis van Mn schoonouders.
Toen gingen die scheiden. Vriendlief en ik waren toen op zoek naar een koophuis en hadden aangegeven “als alles uitgesproken is en wij hebben een vooruitzicht, kunnen wij wel even bij schoonpapa in t huis en kan schoonmama naar dit huis”
Dat was eind september.
Een week later, begin oktober vertrekken wij voor 20 dagen naar de usa. Ipv dat we alle familieleden uit de buurt een sleutel moeten geven om op de kat enzo te passen, vroeg schoonmama of ze al twee weken in dat huis mocht logeren. Nou ja, prima. Maar je krijgt t proper, ik wil t proper terugvinden en dingen die je breekt moet je vergoeden.
Nou we komen terug zo eind oktober, niet gepoetst (een keertje geveegd na drie weken) en kapotte droger. (Die heeft schoonpapa uiteindelijk maar vergoed uit schuldgevoel)

Schoonmama: ja ik wil niet wachten met verhuizen, ik wil 15 november hier wonen.
Nou schoonpapa zegt oké - vriendlief ook - en ik ben de boeman omdat ik zeg “dit is niet eerlijk”
Onze poes moest ook weg want ze wou een hond (die kon niet mee naar schoonpapa want honden), onze kippen “sja die ga ik niet verzorgen hoor” en “ik wil een terras waar nu de vijver ligt” (vijver met +200 vissen en oa de koi’s Van mijn toen net-overleden grootvader).

Dus: kippen naar Mn ouders, kat naar Mn zus, vissen in een container (die dat dus niet overleefd hebben - goh verrassing) en wij dus maar bij schoonpapa gaan inwonen.

Ondertussen vind ze het ook niet oké dat ik naar schoonpapa zou trekken want “die gaat in schoonzusje haar kamer alles gaan vernielen en beschadigen”.
Dat heeft ze ook doodleuk tegen mijn mama -toen haar beste vriendin- staan verkondigen.
En maar verbaasd zijn dat mijn ouders toen (volledig onterecht, toch?) tegen haar zijn uitgevlogen dat ik zo niet ben opgevoed, dat ze blij mag zijn dat we dit allemaal voor haar doen en dat ze wel even mag oppassen.
Weg vriendschap.

Ze heeft dan nog meer gemene roddels verspreid, teveel om op te noemen.

Twee maand later, jaarwisseling dus, vriendlief en ik wonen bij schoonpapa (wat voor een narcistische, egoïstische klootzak dat is, is voor n andere keer) en hoewel ik zowat op het randje van een zenuwinzinking sta, toon ik mijn (veel te goed hart) en zeg tegen vriendlief “nou kerstspirit enzo, anders moet je ff naar je mama sturen wat ze wil doen met de feestdagen, mits ze zich wel even excuseert voor haar gedrag enzo”.
Nou, vriendlief mocht komen nieuwjaren maar ik was niet welkom.

Ik heb toen de deur spreekwoordelijk toegedaan en tegen vriendlief gemopperd dat het zijn loeder is en hij het maar moet oplossen.
Het heeft nog tot juli(!) geduurd voor ze wou spreken, er zijn halve excuses gekomen, maar das imo ook alleen maar omdat ze toen een groot verjaardagsfeest gaf in haar “nieuwe” huis en vriendlief niet wou gaan zonder mij.
Das gezichtsverlies natuurlijk.

Deze kerstdagen wou ze ook perse in haar nieuwe huis vieren maar ik zet daar geen voet meer binnen. De straat inrijden voor schoonzus op te halen oid is al pijnlijk genoeg.

Best lang verhaal zo en dit is de korte versie

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:45

Amandavd schreef:
Ik ben zo blij dat mijn schoonfamilie gewoon normaal is. Het enige wat mijn schoonmoeder wel doet is onderscheid maken tussen de eigen kinderen en de schoonkinderen, ongeacht of ze getrouwd zijn of niet. Nu is dat voor een verjaardag echt niet erg, ik snap wel dat ze hem misschien een duurdere cadeau wilt doen maar ik vond het met de Sinterklaas wel altijd een beetje pijnlijk als we allemaal een envelopje kregen, en de aanhang de helft kregen wat de eigen kinderen kregen. Het is superlief dat we wat kregen maar ik vond dat onderscheid zo dom. Mijn moeder en zus geven ons altijd hetzelfde, maken geen onderscheid tussen ons.

Mhwa dat vind ik eigenlijk niet zo heel vreemd. Met kerst kopen mijn ouders ook meer/duurdere cadeautjes voor mij en mijn zus, dan voor onze vriendjes. Ik vind het juist raar om hetzelfde te verwachten.

Verder ben ik ook heel blij dat de moeder van mijn vriend echt een hele lieve vrouw is. Zijn vader is ook echt top. Ze lijken qua doen en laten veel op mijn ouders dus dat scheelt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:53

__Sannne schreef:
Amandavd schreef:

Mhwa dat vind ik eigenlijk niet zo heel vreemd. Met kerst kopen mijn ouders ook meer/duurdere cadeautjes voor mij en mijn zus, dan voor onze vriendjes. Ik vind het juist raar om hetzelfde te verwachten.

Verder ben ik ook heel blij dat de moeder van mijn vriend echt een hele lieve vrouw is. Zijn vader is ook echt top. Ze lijken qua doen en laten veel op mijn ouders dus dat scheelt.

Ik denk dat het wel even scheelt of het je verkering van een paar maanden is of dat je al meerdere jaren samen bent of getrouwd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:57

Ik vind dat bij envelopjes ook heel normaal hoor, ook na jaren al.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:06

Wij krijgen in geval van envelopjes een gezamenlijke. Maar ik heb dan ook schatten van schoonouders waar ik niks over te klagen heb, in tegenstelling tot een boel anderen in dit topic.
Ik vind het echt zo naar om te lezen hoe mensen met hun schoonkinderen kunnen omgaan.

Met mijn vorige vriend was het juist andersom. Mijn toenmalige schoonmoeder was wel een bijzondere maar puntje bij paaltje konden we prima samen door één deur. Mijn vriend daarentegen kon ronduit onbeschoft doen over zijn moeder om mij daar vervolgens van te beschuldigen. Dat gaf ook best een bijzondere situatie.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:10

@Jolien, mijn zus en haar vriend zijn meer dan 8 jaar samen. ;) Ik gok niet dat de verhouding van het bedrag/aantal cadeaus door de jaren gaat veranderen en dat verwachten wij ook helemaaaal niet. Sterker nog, ik vind het best apart als je dat wel verwacht.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:13

Ik ben altijd die stadse geweest.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:50

__Sannne schreef:
@Jolien, mijn zus en haar vriend zijn meer dan 8 jaar samen. ;) Ik gok niet dat de verhouding van het bedrag/aantal cadeaus door de jaren gaat veranderen en dat verwachten wij ook helemaaaal niet. Sterker nog, ik vind het best apart als je dat wel verwacht.

Ik vind het juist heel apart dat je zo overduidelijk moet laten blijken dat je schoonkinderen minder waard zijn dan je eigen kinderen. Mijn moeder zal dat nooit doen en ook niet kunnen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:56

Amandavd schreef:
__Sannne schreef:

Ik vind het juist heel apart dat je zo overduidelijk moet laten blijken dat je schoonkinderen minder waard zijn dan je eigen kinderen. Mijn moeder zal dat nooit doen en ook niet kunnen.

"Overduidelijk moet laten blijken" nog wel :') Er hangen echt geen prijskaartjes bij hoor. + Bij ons doet de waarde er ook niet toe, we gaan geen cadeaus vergelijken. Het kan best zijn dat mijn zus duurdere cadeaus krijgt dan ik hoor, of andersom. Ligt er maar net aan. Maar ze pakken toch iets meer uit voor mij en mijn zus dan voor onze vriendjes. Doet niemand moeilijk om, want het gaat ons niet om de waarde maar om de gezelligheid. Beide jongens horen er helemaal bij en de band is heel goed. :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:58

sja hangt ook heel erg van de bedragen af vind ik. Ik vind dit juist heel normaal en heeft niks met meer waard te maken. En er is toch ook gewoon verschil tussen je eigen kind en schoonkind?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:58

Qua kado's heeft mijn moeder ook altijd verschil gemaakt, maar zij geeft mij en mijn zoon ook belachelijk dure kado's. Sinterklaas 2016 kreeg mijn zoon een ps4 van haar. Zij vriendin waar hij toen 2 jaar mee ging, kreeg geen kado van honderden euro's, maar die vond dat ook niet heel raar. Ze vond het wel een heel groot kado, maar mijn moeder wilde het heel graag geven en hem verrassen. Niemand die moeilijk doet dan.

Normaliter zou je denken, als mijn moeder mij meer geeft en mijn schoonmoeder mijn man meer, trek je het weer recht. Maar mijn man krijgt niks. Mijn moeder vindt dat wel sneu, dus gaf op den duur wel meer aan hem ook.

Op kerstlaarten heb ik wel de naam van vriendin gezet. Zijn ex staat zelfs op de rouwkaarten van mn broer. En met de uitvaart heb ik haar ook naast mij en mn moeder laten lopen, dus vooraan. Manlief en zoon droegen de kist, dus zij kon niet bij mn zoon lopen en achteraan vond ik niet passend.

Eigenlijk boeit het me dan ook niet wat anderen daarvan denken en ik krijg dat ook niet mee, ze kletsen maar.............

Wij zijn wl Amsterdammers en wat grof in de mond, maar hielden ons voor zijn vriendinnen heel erg in. Ook grapjes en dergelijke waren we voorzichtig mee, omdat ze dat duidelijk niet gewend zijn.

Als schoonmoeder wil ik vooral mn zoon niet voor gek zetten. Als hij met een vriendin binnenkomt, huis netjes, eten wat zo een meisje lekker vindt, vriendelijk zijn etc.
Laatst bijgewerkt door superpony op 07-01-19 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:59

Wat ik daarmee bedoel is dat mijn vriend en zijn zus bedrag X kregen en wij de helft daarvan. Dat vind ik wel vrij duidelijk dat je een onderscheid maakt. Nogmaals, het gaat mij niet om het geld zelf, heel lief dat we dat krijgen, maar het gaat mij om het gevoel wat ik daarbij krijg. Dat is iets wat wij in onze familie nooit gedaan hebben en nooit zullen doen.

Poes: Dat vind ik dus niet maar de meningen verschillen daarover :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:00

Hihi mijn man krijgt wel eens een duurder cadeau dan mijn broer en ik. Maar goed die helpt regelmatig en wilt daar nooit wat voor hebben. Tja dan doen ze het op die manier, ik heb daar totaal geen moeite mee.

Mijn schoonmoeder is soms een beetje apart in haar opvattingen. Zo hadden we het ooit eens over een vliegvakantie die mijn schoonvader toen wel wilde. Schoonmoeder is bang voor neerstorten, wat opzich niet heel raar is.
Dus haar eis was, we gaan maar dan moesten haar kinderen, schoondochter, schoonzoon en kleinkinderen ook mee. Dan hoefde niemand haar te missen als het vliegtuig neerstorten.
Toen ik zei dat het wel banketstaaf is voor de ouders van mijn zwager en mijn ouders, want die moeten ons dan wel missen. Ze bleek het maar niet te snappen. Nogal ikke ikke ikke.

Verder toont ze bar weinig interesse in onze kinderen, mede doordat die zich niet laten claimen. Heeft over iedereen een woordje klaar en denkt alles te weten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:03

Ook hier altijd dezelfde bedragen. Sterker nog, mijn ouders doen wel eens een grotere donatie en die is dan ook voor ons beide.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:09

Amandavd schreef:
Wat ik daarmee bedoel is dat mijn vriend en zijn zus bedrag X kregen en wij de helft daarvan. Dat vind ik wel vrij duidelijk dat je een onderscheid maakt. Nogmaals, het gaat mij niet om het geld zelf, heel lief dat we dat krijgen, maar het gaat mij om het gevoel wat ik daarbij krijg. Dat is iets wat wij in onze familie nooit gedaan hebben en nooit zullen doen.

Poes: Dat vind ik dus niet maar de meningen verschillen daarover :)

Ik krijg, denk ik, in mijn envelopje 2% van wat mijn man krijgt. En wij zijn getrouwd, dus eigenlijk zou het eerlijk delen moeten zijn. Maar zo zijn de afspraken bij ons helemaal niet en wij voelen ons daar gelukkig erg goed bij. Met geld zijn we vrij zelfstandig gebleven en dat vind ik idd erg belangrijk. Ik zou ook niet verwachten hetzelfde te krijgen van mijn schoonvader. Ik heb daar trouwens werkelijk niets te klagen hoor. Veel etentjes etc en hoeven dat nooit te betalen. En qua cadeaus hele mooie dingen. Maar de enveloppen zijn anders ja, maar goed het gaat ook hele andere bedragen.