Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Lees hier toch heel vaak dat het eigenlijk aan de partner ligt die niet opkomt voor zijn wederhelft!
Nessa schreef:Oh herkenbaar allemaal.
Mijn ex schoonfamilie vond mij ook niet zo leuk. Ik hoorde er niet bij.
Ze wilden ook met het gezin op vakantie. Naar Afrika. Dat is mijn droom! Ik mocht echter niet mee, ook niet toen ik zei dat ik gerust zelf wilde betalen. We hadden 6 jaar een relatie...
Vriendin van zijn broer mocht wel mee
Ze wilden ook met het gezin op vakantie. Naar Afrika. Dat is mijn droom! Ik mocht echter niet mee, ook niet toen ik zei dat ik gerust zelf wilde betalen. We hadden 6 jaar een relatie...
k_m schreef:Bij de schoon familie wordt er regelmatig een mopje gemaakt over iets vollere vrouwen en dan zit ik daar. Laatst nog in huilen uitgebarsten boven nadat ze een bloemenmeisje ‘mis dikbil’ noemden. Vond het zo gemeen, wil niet weten wat ze achter Mn rug om zeggen.
Optiwolk schreef:Ooooh ik zet even een stipje.
Hadden jullie het verhaal al gehoord van de schoonloeder die haar eigen zoon uit het huis zette?
Das de mijne namelijk
Amandavd schreef:Ik ben zo blij dat mijn schoonfamilie gewoon normaal is. Het enige wat mijn schoonmoeder wel doet is onderscheid maken tussen de eigen kinderen en de schoonkinderen, ongeacht of ze getrouwd zijn of niet. Nu is dat voor een verjaardag echt niet erg, ik snap wel dat ze hem misschien een duurdere cadeau wilt doen maar ik vond het met de Sinterklaas wel altijd een beetje pijnlijk als we allemaal een envelopje kregen, en de aanhang de helft kregen wat de eigen kinderen kregen. Het is superlief dat we wat kregen maar ik vond dat onderscheid zo dom. Mijn moeder en zus geven ons altijd hetzelfde, maken geen onderscheid tussen ons.
__Sannne schreef:Amandavd schreef:Ik ben zo blij dat mijn schoonfamilie gewoon normaal is. Het enige wat mijn schoonmoeder wel doet is onderscheid maken tussen de eigen kinderen en de schoonkinderen, ongeacht of ze getrouwd zijn of niet. Nu is dat voor een verjaardag echt niet erg, ik snap wel dat ze hem misschien een duurdere cadeau wilt doen maar ik vond het met de Sinterklaas wel altijd een beetje pijnlijk als we allemaal een envelopje kregen, en de aanhang de helft kregen wat de eigen kinderen kregen. Het is superlief dat we wat kregen maar ik vond dat onderscheid zo dom. Mijn moeder en zus geven ons altijd hetzelfde, maken geen onderscheid tussen ons.
Mhwa dat vind ik eigenlijk niet zo heel vreemd. Met kerst kopen mijn ouders ook meer/duurdere cadeautjes voor mij en mijn zus, dan voor onze vriendjes. Ik vind het juist raar om hetzelfde te verwachten.
Verder ben ik ook heel blij dat de moeder van mijn vriend echt een hele lieve vrouw is. Zijn vader is ook echt top. Ze lijken qua doen en laten veel op mijn ouders dus dat scheelt.
__Sannne schreef:@Jolien, mijn zus en haar vriend zijn meer dan 8 jaar samen.Ik gok niet dat de verhouding van het bedrag/aantal cadeaus door de jaren gaat veranderen en dat verwachten wij ook helemaaaal niet. Sterker nog, ik vind het best apart als je dat wel verwacht.
Amandavd schreef:__Sannne schreef:@Jolien, mijn zus en haar vriend zijn meer dan 8 jaar samen.Ik gok niet dat de verhouding van het bedrag/aantal cadeaus door de jaren gaat veranderen en dat verwachten wij ook helemaaaal niet. Sterker nog, ik vind het best apart als je dat wel verwacht.
Ik vind het juist heel apart dat je zo overduidelijk moet laten blijken dat je schoonkinderen minder waard zijn dan je eigen kinderen. Mijn moeder zal dat nooit doen en ook niet kunnen.
Amandavd schreef:Wat ik daarmee bedoel is dat mijn vriend en zijn zus bedrag X kregen en wij de helft daarvan. Dat vind ik wel vrij duidelijk dat je een onderscheid maakt. Nogmaals, het gaat mij niet om het geld zelf, heel lief dat we dat krijgen, maar het gaat mij om het gevoel wat ik daarbij krijg. Dat is iets wat wij in onze familie nooit gedaan hebben en nooit zullen doen.
Poes: Dat vind ik dus niet maar de meningen verschillen daarover