Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:18

boeflover schreef:
Tango1979 schreef:
Ik ben gisteren naar de markt geweest. Voor 18 euro een zak sinaasappels jonagold, 2 kg pruimen en n zak kiwi's aan fruit. Als groente 3 kg penen 2 kg ui 2x broccoli en lente ui.

Bij ah in de bonus 6 kg aardappels en 1 kg rundergehakt en 2 zakken boerenkool voor 10 euro. Heb nu 8x hutspot met gehaktballetjes, 6x boerenkoolstampot met gehaktballetjes en 2l soep met groente ui en balletjes. Met de broccoli ga ik nog iets met rijst maken.

Dus voor 28e 3 weken avondeten en fruit jeeeh!

Ga je dan 3 weken alleen maar stamppot eten?

Nee absoluut niet! Ik doe zoiets 2x per maand ofzo en de vorige x heb ik groot pasta en nasi en bami gemaakt. Heb nu dus pasta, nasi, bami, hutspot, boerenkool, soep en rijst met broccoli in de vriezer

Oww en nog andijvie stamppot met brie. Eet ook vaak 1x per week een omelet dus genoeg afwisseling. T idee is dat je door grote maaltijden te koken met voedingsmiddelen in de aanbieding je per portie veel goedkoper uit bent.

Zeker als je alleen of met z'n 2e bent is dat goed te doen

Grapjasjes12

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:35

Ik kwam er gisteren achter dat er een super goedkope groenteboer voor de deur stopt op vrijdag ochtend! Had nu alleen een bloemkool voor een euro gekocht maar hier ga ik voortaan elke week gebruik van maken.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:23

Hiervoor zag ik iemand voor 2 pers 60 euro per week maar dat is toch niet veel? Doen wij ook de challenge is 30 pw maar dat is voor 1 pers

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:36

dat was zonder groente/fruit toch? Dan vind ik het wel veel want daar gaat ook wel echt geld in zitten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:59

Ik zag hiervoor wat over wijn. Dat maakt toch ook wel een verschil in wat je aan boodschappen uitgeeft. Voor een simpele lekker wijn betaal je snel 4 a 5 euro (sorry, daar valt Kaapse Pracht bij mij niet onder).

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:11

Dan word het idd wel meer wij kopen niet veel fruit maar wel verse groente bij mij is 60 euro pw met brood beleg groente vlees enz enz behalve hondenvoer maar dat bestel ik 1x per maand voor 70 euro omdat onze hond hypoalergeen voer heeft en dat is helaas heel duur

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:30

Wijn maak ik zelf :Y)
Maar ik drink het zelf nauwelijks dus dat scheelt ook :')

Ik ga vanaf morgen een boodschappenbeursje gebruiken, en probeer dan voor 2 personen met €25 per week uit te komen. Eens zien hoe ver ik ga komen :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:30

Vandaag bij ah 12 euro uitgegeven. Daarvan kan ik verse kippensoep maken. Pannekoeken bakken, nog een x kippenpoten eten of soep maken.
Heb bananen dus kan ook bananen pannenkoeken maken. En voor een week vleeswaren

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:54

ik heb al moeite met twee keer in de maand hetzelfde eten... laat staan twee keer in de week. Dat zou voor mij dus echt niet werken. Bovendien vind ik lang niet alles dat ingevroren is geweest lekker.

Het groot inkopen doen werkt ook niet goed hier. Ik heb het geprobeerd. Maar dan kan ik al die versproducten die op de uiterste verkoopdatum zitten niet kopen en dat kost me dan zo veel van mijn budget dat het qua financiën niet scheelt. Daarnaast heb ik nogal moeite met bedenken wat wel gaan eten op die manier. Terwijl ik nu gewoon iets maak met wat er voorhanden is.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:00

Malenka schreef:
ik heb al moeite met twee keer in de maand hetzelfde eten... laat staan twee keer in de week. Dat zou voor mij dus echt niet werken. Bovendien vind ik lang niet alles dat ingevroren is geweest lekker.

Het groot inkopen doen werkt ook niet goed hier. Ik heb het geprobeerd. Maar dan kan ik al die versproducten die op de uiterste verkoopdatum zitten niet kopen en dat kost me dan zo veel van mijn budget dat het qua financiën niet scheelt. Daarnaast heb ik nogal moeite met bedenken wat wel gaan eten op die manier. Terwijl ik nu gewoon iets maak met wat er voorhanden is.

Niet weten wat ik wil eten heb ik ook hoor. Maar juist doordat je zoveel mee neemt kun je dat nog steeds op de dag zelf bekijken (daarbij dan een klein beetje rekening houden met de houdbaarheid).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:11

Malenka schreef:

Je hoeft ook niet exact 2x hetzelfde te eten. Genoeg gerechten die je kunt opsplitsen over 2 dagen. Bijvoorbeeld: maak voor 2 dagen rode saus, eet de ene dag pasta en de andere dag rijst erbij. En als je nog wat over hebt van de pasta mik je er wat rauwkost bij en dan heb je een lunchsalade :)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:17

Ik heb mijn lijstje gemaakt voor 2 weken hoop dat ik rond de 100 euro zit voor 2 pers wish me luck :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:20

Good luck
bij de ah dus nu 2 kippenpoten voor 1 euro. Soep staat lekker te pruttelen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:46

Magrathea,
Dat doe ik zo nu en dan als het uitkomt.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:22

Budgettip: nu bij de Etos op veel dingen 2e gratis! Heb A merk makeup ingeslagen. Poeder en bronzer koop ik altijd wel A merk, met mascara en oogpotlood enzo ben ik niet zo moeilijk

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:27

Alvast eveb aan het lijstje voor eind volgende week gerekend (maar dan is hetgeen we nu hebben nog niet eens op) en ik blijf netjes onder de 60euro met zn tweeën, weer wat dingen bij om in te vriezen en derg. Misschien dat er nog kleine dingetjes bijkomen, nu een paar gerechten uit de allerhande, telkens voor 4 pers, dus kunnen we mooi twee keer van.

Wat betreft shampoo en douche spul, zag dat iemand 30 nivea flessen had ingeslaan. Die zou ik in geen 15 jaar opkrijgen. Door allergie gebruik ik maar bepaalde producten bij de tuinen (en zo min mogelijk zepen), die zijn zo zuinig, dan merk je pas het verschil met de goedkopere middelen uit het kruidvat en ah bv. Daar druk je altijd teveel uit de fles, mijn wasgel heeft bv een pompje en dat scheelt echt. Ook met wasmiddel. Ik gebruik op wat ik heb, heb nu nieuw poeder staan van zuivere zeep, daar zit weinig in en je gebruikt ook heel weinig, uiteindelijk kost het je een stuk minder. Mijn machine heeft zowiezo weinig zeep nodig en wast ook gewoon erg zuinig. Erg fijn is dat. Dus daar kun je ook een hoop op besparen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:28

93 euro voor 2 weken hiha incl koopzegels

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:04

Ik ga dit topic even volgen. Voorheen kon ik redelijk goed omgaan met een weekbudget, maar het afgelopen jaar is met 2 verhuizingen de klad er in geraakt. Ik doe niet aan goede voornemens, maar dit is wel een mooi doel om het jaar mee te beginnen.
Vanavond komt de picnic de boodschappen bezorgen, heb €42,- besteld en moet daar een aardig eind mee komen deze week. Ik zal zo de koelkast en vriezer eens doorspitten en een lijstje maken wat daar allemaal nog in zit.
Ik ga proberen met €60,- rond te komen, wij zijn met z'n 2en en hebben 2 katten die vrij dure voeding krijgen, eens kijken of ik dat met wat puzzelen binnen het budget krijg.

Ik ben normaal gek op hamsteren bij de AH, deze keer stond ik al op het punt om flink in te slaan met oa wasmiddel en wasverzachter, tot ik ontdekte dat ik nog een 5 liter fles wasmiddel en 4 fklessen wasverzachter heb staan, daar kunnen we nog wel een tijdje mee vooruit :+
Dus geen AH hamsteren afgelopen week voor mij. Ook nog niet gekeken naar de aanbiedingen voor komende week, past niet zoveel meer binnen het budget.

Nemen jullie wat over is van een vorige week ook mee naar de week erna als dat nodig is? Voorheen deed ik dat soort bedragen in een potje en bgeon ik weer opnieuw met de nieuwe week, maar nu ik ook het voer van de katten erin mee wil nemen is doorschuiven wellicht wel handig.

Zo, nu eerst een notitieboekje zoeken!

Hmm, bedenk net dat ik gisteren ook voor €6,50 bij het kruidvat heb gekocht en grillworst van de slager heb meegenomen voor €4,50. Komt het voor volgende week al op €53,- houd dus nog maar een klein beetje over voor eventueel nog bij te halen boodschappen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:19

Wij hebben twee jaar lang incl. dreumes en een hond van €100 - 120,- per maand geleefd. Bijna iedere dag gezond gegeten, dus 30,- per persoon zou een makkie moeten zijn in theorie. Maar denk dat me dat nu nog vies tegen gaat vallen.

Tegenwoordig jassen we er met een gezin met 2 jonge kinderen, vaak vrienden en familie over de vloer, regelmatig uit eten etc. excl. de voeding van de huisdieren er al minstens €500,- per maand doorheen. Hoewel het bij ons financieel niet echt nodig is, vind ik het onnodig om zoveel geld uit te geven en probeer vanaf nu weer principeel te budgetteren.

Ik heb afgelopen maandag voor 84,20 boodschappen gedaan, op het weekmenu staan op dit moment:
- Boerenkool met biologische rookworst en spekjes
- Biologische kip kerrie schotel
- Volkoren pasta met biologisch gehakt, paprika's, mais, champignons en biologische pastasaus.
- Hutspot met vegetarische balletjes
- Verse tomaten/groentesoep met biologische gehaktballetjes en een stokbroodje waar ik zelf wat knoflookboter bij maak
- Brocolli, wedges, vegetarische schnitzel van valess
- Boerenomelet met brood

Vandaag heb ik nog voor 7,62 cakemix, een zak mini-chips, doosje eieren en een pak biologische melk gehaald zodat ik morgen van het oude brood wentelteefjes kan maken.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:26

Ik ga ook proberen mee te doen. 30 euro per week gaat mij niet lukken (woon in Zwitserland sinds deze week en daar kosten 3 kipfilets al 8 euro XD). Ben vandaag begonnen en op de fiets gegaan naar de Hofer (8 km verderop).
Heeft iemand tips voor gerechten met aardappelen die lekker zijn uit de vriezer? Ik eet ook vaak pasta /rijst en krijg zo'n zak aardappelen niet op.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:34

Ovenschotel of gepureerd zoals in stampot gaat nog wel uit de vriezer

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:40

Travel_me schreef:
Ik ga ook proberen mee te doen. 30 euro per week gaat mij niet lukken (woon in Zwitserland sinds deze week en daar kosten 3 kipfilets al 8 euro XD). Ben vandaag begonnen en op de fiets gegaan naar de Hofer (8 km verderop).
Heeft iemand tips voor gerechten met aardappelen die lekker zijn uit de vriezer? Ik eet ook vaak pasta /rijst en krijg zo'n zak aardappelen niet op.

Kun je geen aardappelpuree maken en dat invriezen? Geen idee of dat kan, ik eet vrijwel nooit aardappelen zo.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:24

Omdat ik elke dag naar de winkel ga is het best lastig bij houden wat ik nou uitgeef, dus ik denk dat ik maar gewoon een bedrag ga pinnen, zorgt toch voor meer overzicht.

Bij Jumbo moet je trouwens goed op de prijsjes letten, ik had laatst gratis pijnboompitten omdat de prijs die er voor stond niet overeen kwam met wat de kassa aansloeg haha. Ook heb ik deze week al drie bakjes gratis vleesvervangers gehad. Er lagen heel veel bakjes vegetarische shoarma die over de datum waren dus dan krijg je een die nog wel houdbaar is gratis. Vandaag lag de tofu over datum en waren ze vergeten de vegetarische kipstukjes te stickeren ivm de datum dus kreeg ik van beide een pakje gratis. Ik ga echt niet uitgebreid staan zoeken, maar het loont blijkbaar wel om er even langs te lopen en een blik op te werpen :) toch weer 8 euro bespaart.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:32

Ik heb vandaag voor 8 euro aan groente en fruit op de markt gehaald. Kan ik de hele week van eten. Deze week 29 euro uitgegeven :) maar dat is alleen aan groente en fruit en ontbijt. Geen huishoudelijke middelen. Er moet dus nog wag bespaard worden.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:20

Donna89: ik ga eens proberen stampot te maken en in te vriezen. Goede tip!
Mandarijn: Nee ik normaal ook niet, maar af en toe wel. Zit dan alleen met teveel aardappelen. Aardappelpurree vind ik helaas niet echt lekker.