musiqolog schreef:O ja, vieren is leuk.Ik roep ook wel eens dat verjaardagen vieren (of oud en nieuw) dikke onzin is, maar dat doe ik eigenlijk alleen in een depressieve en/of nihilistische bui.
Bij het vieren van een relatie-jubileum heb ik een ander probleem. Volgens mij is het idee van een relatie zonder trouwen nou juist dat je het met zijn tweeën nog even aankijkt, dat je niets hoeft, dat je het net zo vrij of klef kunt maken als je zelf wilt. Je relatie is geen zaak van de burgerlijke stand, alleen van jullie twee. Kom bij mij ook niet aan met "nu hebben we officieel wat", of "mijn schoonmoeder" als je de moeder van je vriend(in) bedoelt. Het is juist niet officieel, het is alleen... liefde. Als je de dag gaat vieren waarop je voor het eerst gedatet, gezoend, gen**kt of wat dan ook hebt, ben je met zijn tweeën al zo goed als getrouwd en dat haalt het idee onder een relatie weg.
Maar goed, dit is mijn mening. Niets meer of minder. Dus voel je niet beledigd of aangevallen als jullie het wel vieren.
Ik zou het wel echt hilarisch vinden als je dat viert