18+ Romantische filmmomenten in real life

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:09

musiqolog schreef:
O ja, vieren is leuk. :) Ik roep ook wel eens dat verjaardagen vieren (of oud en nieuw) dikke onzin is, maar dat doe ik eigenlijk alleen in een depressieve en/of nihilistische bui.

Bij het vieren van een relatie-jubileum heb ik een ander probleem. Volgens mij is het idee van een relatie zonder trouwen nou juist dat je het met zijn tweeën nog even aankijkt, dat je niets hoeft, dat je het net zo vrij of klef kunt maken als je zelf wilt. Je relatie is geen zaak van de burgerlijke stand, alleen van jullie twee. Kom bij mij ook niet aan met "nu hebben we officieel wat", of "mijn schoonmoeder" als je de moeder van je vriend(in) bedoelt. Het is juist niet officieel, het is alleen... liefde. Als je de dag gaat vieren waarop je voor het eerst gedatet, gezoend, gen**kt of wat dan ook hebt, ben je met zijn tweeën al zo goed als getrouwd en dat haalt het idee onder een relatie weg.

Maar goed, dit is mijn mening. Niets meer of minder. Dus voel je niet beledigd of aangevallen als jullie het wel vieren. :)

Ik zou het wel echt hilarisch vinden als je dat viert _O-

Anoniem

Re: 18+ Romantische filmmomenten in real life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:21

Bij mij is een relatie toch wel officieel, en trouwen niet echt veel anders dan een relatie. Je mag net zo veel of net zo min, dus ook schoonfamilie is de familie van de partner. Getrouwd of niet, ik heb schoon-familie ;)

Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik ooit ga trouwen, en wanneer dan wel of niet. Ik weet wel dat trouwen super duur is, en op een feestje vieren na, geen meerwaarde heeft (wij hebben alle dingen bij de notaris geregeld die met trouwen automatisch geregeld zouden zijn, dus trouwen heeft voor ons geen meerwaarde meer).

Ik vind het trouwens wel een bijzondere kijk op de relatie die jij hebt. Ik ben dan ook blij dat ik die mening niet deel..!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:24

Shanna schreef:
Ik vind het trouwens wel een bijzondere kijk op de relatie die jij hebt. Ik ben dan ook blij dat ik die mening niet deel..!

Wat is daar zo bijzonder aan dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:29

Shanna schreef:
Bij mij is een relatie toch wel officieel, en trouwen niet echt veel anders dan een relatie. Je mag net zo veel of net zo min, dus ook schoonfamilie is de familie van de partner. Getrouwd of niet, ik heb schoon-familie ;)

Ja, zo zou ik het ook zien. Het 'nog even aankijken' hoort voor mij meer bij daten :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:41

Voor mij is een relatie ook niet vrijblijvend. Daten wel. Maar ik ben 15 jaar met mijn ex geweest waarvan 10 jaar met kinderen. Nooit getrouwd. Ik was toch not amused geweest als hij dat vrijblijvend had gevonden. En ofschoon ik steevast de datum vergeet, kan ik het erg op prijs stellen dat mijn partner me wel verrast op die dag. (Nog grotere verrassing aangezien ik dus zelf de datum vergeet :P)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:47

Voor mij is ook juist relatie officieel/serieus en date vrijblijvend. Trouwen zie ik meer als een fase/ervaring van je relatie :)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:53

Voor mij is een relatie inderdaad ook officieel :P

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:56

Ik bedoel met "vrijblijvend" niet dat je zomaar met een ander naar bed kunt, of dat je er niet voor de ander moet zijn. Ik vind wel dat er achter een niet-officiële relatie (want al ga je op je kop staan, "officieel" betekent toch echt niets anders dan dat het bij een geldige instantie geregeld is. Dat is heel wat anders dan "serieus". Kijk maar in het woordenboek.) minder druk zit. Je hoeft niet van alles. Om maar een heel simpel voorbeeld te noemen: trouwen zonder samen te gaan wonen, dat kan niet hè?

Verder vind ik het vanzelfsprekend dat je iemand niet bedondert, en dat je er bent als de ander je nodig heeft. Maar dat doe je als het goed is uit liefde, en niet omdat dat officieel moet in een relatie.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 30-11-16 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:04

musiqolog schreef:
Ik bedoel met "vrijblijvend" niet dat je zomaar met een ander naar bed kunt, of dat je er niet voor de ander moet zijn. Sterker nog: dat vind ik vanzelfsprekend. Ik vind wel dat er achter een niet-officiële relatie (want al ga je op je kop staan, "officieel" betekent toch echt niets anders dan dat het bij een geldige instantie geregeld is. Dat is heel wat anders dan "serieus". Kijk maar in het woordenboek.) minder druk zit. Je hoeft niet van alles. Om maar een heel simpel voorbeeld te noemen: trouwen zonder samen te gaan wonen, dat kan niet hè?

Verder vind ik het vanzelfsprekend dat je iemand niet bedondert, en dat je er bent als de ander je nodig hebt. Maar dat doe je als het goed is uit liefde, en niet omdat dat officieel moet in een relatie.

Hier wordt inderdaad even 'serieus' nagedacht..

Maar een relatie is officieel voor mij wanneer het ook serieus is..
Dat gaat voor mij samen. Iets wat niet serieus is noem ik geen relatie en is dus niet officieel..
Zoals men tegenwoordig zegt het is 'Facebook officieel' mag iedereen het weten..
Als het niet serieus is dan heb je het niet over je vriend, maar volgens mij over een scharrel e.d. ?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:21

Officieel staat ook voor echt en geloofwaardelijk, dat staat er ook als figuurlijke betekenis bij in het woordenboek. Voor mij zit er dan ook niet verschil in druk in, je moet alleen waär je je samen goed bij voelt. Als jij goed bij voelt om noet samen te wonen en wel te trouwen :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:27

Gianti schreef:
Officieel staat ook voor echt en geloofwaardelijk, dat staat er ook als figuurlijke betekenis bij in het woordenboek. Voor mij zit er dan ook niet verschil in druk in, je moet alleen waär je je samen goed bij voelt. Als jij goed bij voelt om noet samen te wonen en wel te trouwen :)

Tuurlijk, je doet maar wat je niet laten kunt. Daar gaat het niet om. Mijn punt was alleen dat "gewoon een relatie" iets anders dan een huwelijk is, en dat ik het nooit als een huwelijk zou behandelen. Die kant gaat het voor mijn gevoel wel op als je je "verkeringsdag" gaat vieren.

Nou ja, punt gemaakt. Wat mij betreft kunnen we weer on topic. Ik maak alleen nooit romantische dingetjes mee. :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:32

Wat maakt een huwelijk dan precies anders dan 'gewoon' een relatie? Want, misschien ben ik naïef, volgens mij gaat het feestje na de ring toch net zo vrolijk (of ellendig) verder..?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:54

Zullen we het weer even bij het onderwerp houden van het topic :)?

Het welles-nietes spelletje kan misschien beter worden voortgezet in een daarvoor aangemaakt topic.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:08

Minimus schreef:
Zullen we het weer even bij het onderwerp houden van het topic :)?

Het welles-nietes spelletje kan misschien beter worden voortgezet in een daarvoor aangemaakt topic.

Goed plan _/-\o_

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:33

Ik heb er wel nog een... even bedenken hoe ik hem ga verwoorden :')

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:43

Zing t anders :p

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:51

Minimus schreef:
Zing t anders :p

haha inderdaad precies dit _/-\o_

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:51

Lizzyy schreef:
musiqolog schreef:
O ja, vieren is leuk. :) Ik roep ook wel eens dat verjaardagen vieren (of oud en nieuw) dikke onzin is, maar dat doe ik eigenlijk alleen in een depressieve en/of nihilistische bui.

Bij het vieren van een relatie-jubileum heb ik een ander probleem. Volgens mij is het idee van een relatie zonder trouwen nou juist dat je het met zijn tweeën nog even aankijkt, dat je niets hoeft, dat je het net zo vrij of klef kunt maken als je zelf wilt. Je relatie is geen zaak van de burgerlijke stand, alleen van jullie twee. Kom bij mij ook niet aan met "nu hebben we officieel wat", of "mijn schoonmoeder" als je de moeder van je vriend(in) bedoelt. Het is juist niet officieel, het is alleen... liefde. Als je de dag gaat vieren waarop je voor het eerst gedatet, gezoend, gen**kt of wat dan ook hebt, ben je met zijn tweeën al zo goed als getrouwd en dat haalt het idee onder een relatie weg.

Maar goed, dit is mijn mening. Niets meer of minder. Dus voel je niet beledigd of aangevallen als jullie het wel vieren. :)

Ik zou het wel echt hilarisch vinden als je dat viert _O-

Mijn man en ik gaan dat dus serieus vieren!!! Komende oud op nieuw is het namelijk precies 10 jaar geleden en dat vinden we toch wel heel erg grappig ;)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:53

Nou eh... gefeliciteerd dan maar. Wie heb je er allemaal voor uitgenodigd? :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:54

Fijne batsdag dan alvast toegewenst :')

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:56

c_alsemgeest schreef:

_O- _O- _O-
Daar ging mijn thee.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:01

c_alsemgeest schreef:

Hahahahaha hartelijk bedankt :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:23

Maargoed... romantisch film moment, op vakantie, we bezoeken samen een griekse eeuwen oude ruïne. Waar de liefde in de oudheid aan elkaar verklaard werd. Gegrepen door het moment pak ik zijn hand en (in mijn hoofd in slow motion) dalen wij de trap af... nou ja... hij dan... ik mistte na twee stappen een trede en donderstraalde zo op mijn buik de eeuwenoude trap af, waardoor ik bij een ehbo het grind uit mijn ontvelde benen moest laten halen en ik een heerlijk romantische tetanus injectie toegediend kreeg :')

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:30

Wat een heerlijke verhalen hier :') Veel te veel zijn zeker ook herkenbaar!

Toen ik 18 was ben ik 5 maanden op reis geweest, en mijn toenmalige vriend had een verassing voor me als ik weer terug zou komen. Uiteindelijk bleek het meer een verassing voor hem te zijn; het was een soort lingerie-string-strik dingetje, zodat hij mij dus als een cadeautje uit kon pakken :+. Easier said than done, want het was dus echt onmogelijk om dat ding goed aan te krijgen zodat al het snoepgoed bedekt was. Uiteindelijk wel een soort van gelukt, maar ik voelde me echt een kermisattractie dus toen ik met een ontzettend beteuterd en onzeker koppie de slaapkamer binnen liep kon hij alleen maar lachen :')

We hadden ook eens een ontzettend gaaf concert op het strand in Scheveningen, en toen de afterparty begon gingen we even een 'strandwandeling' maken. Uiteindelijk lagen we gezellig in de branding, maar blijkbaar doet de kustwacht daar 's nachts elk half uur patrouille met jeeps met enorme schijnwerpers. Elke keer als ze langs kwamen lagen we doodstil. Het ergste was nog dat we bij kennissen van mijn ouders sliepen en het hele huis vol zand lag de volgende dag :+

Er zijn nog wel meer van dit soort dingen, maar die bewaar ik nog even

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:35

Oh schiet me nog iets te binnen... mijn vriend had een keer voor valentijn eetbaar ondergoed gekocht <<) en uitgestald op bed voor als ik uit school kwam... alleen vond mijn vader het die de CV ging ontluchten in mijn kamer _O- mijn vriend heeft nog nooit zo ongemakkelijk bij het avondeten gezeten... vaders ook... en ik wist nog helemaal niet wat boven lag te wachten :+