Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 13:18

We zijn echt super blij met haar. Ze is nu ook 2 keer door iemand anders gereden. Iedereen zegt van niet maar ik ben echt te zwaar voor een c pony. Maar zo braaf zadel erop en rijden. Ze is vorig jaar als 3 jarige beleerd maar verder niet gereden. Heel fijne hoofd-hals houding van zichzelf. Gewoon een top pony. Filmpjes ga ik volgende week even proberen met manlief. Dan kan ik ook Bert en Chloe filmen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:23

Wat schattig :-)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 11:34

Alvast een foto. Vandaag opgehaald om de komende jaren heel veel gebruik van te maken.
Afbeelding

Ml heeft nog geen rijfotos kunnen maken. Bert heeft vooral aan de longe gelopen deze week. Hij is namelijk zo breed geworden dat hij uit zijn zadel is gegroeid. Er is een andere onderweg maar in de tussentijd blijf ik hem longeren zodat hij volgende week zondag mee kan naar de les.

Ook voor Twinkle is er een zadel onderweg. Liselotte past prima op de pony pad. Twinkle is alleen nog erg groen en gaat een tijdje door iemand gereden worden om verder op te leren dat past natuurlijk niet op Lotje haar zadel.
Twinkle gaat overgins zondag ook mee maar de dressuur les. Kan ze mooi de hele dag in een yard staan daar zal een goede ervaring zijn en natuurlijk samen in de nieuwe trailer.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:58

Mooie trailer zeg. Wanneer komen de zadels ?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:39

Mooie trailer idd, je bent goed bezig anders groeien die paarden niet zo best :D

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 23:04

Dank jullie hopelijk komen de zadels morgen!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 14:02

Morgen komt oon de eigenaar van Chloe de clydsdale kruising. Ze heeft haar paard nog niet gezien. Eigenaar heeft paard gekregen en heeft haar rechtstreeks naar mij gestuurd voor het beleren. Ik ben benieuwd wat ze van haar vind. Ik denk dat het uiteindelijk wel goed gaat komen met deze merrie. Maar of het nu past bij iemand de zwanger is en al 2 jonge kinderen heeft, twijfel ik over.
Ze zal in ieder geval wat foto's van het rijden maken en misschien ook wel van Bert.

Zondag gaan we ook onze nieuwe trailer uitproberen. Bert gaat mee naar dressuur les en Twinkle mag gezellig mee voor de ervaring.

Afbeelding
Afbeelding

Vorige maand hebben we een slowfeeder hooi net gekocht. Ik ben er echt super blij mee. Eerst ging een groot pak hooi er in 9 of 10 dagen doorheen. Hoop afval wat ze niet meer moesten. Nu 18 dagen met paarden. Ok hoefijzers en het net gaan niet zo goed samen maar verder echt top. Ml gaat zodra hij tijd heeft iets maken waar het hele pak in kan zodat het van de grond af is en dan met dak. Dan is alles ook mooi droog in de regen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 14:59

Ok het heeft even geduurd. Chloe ik heb haar nu 7 of 8 keer opgezeten. Het is nog lang niet perfect en voor het mooie zou ik eigenlijk een groter zadel moeten hebben en beugels langer. Zadel lag er vandaag voor het eerst op. Maar goed ze was erg braaf met 3 peuters die aan het rennen, gillen en op de hekken aan het klimmen waren.
https://youtu.be/GQ6FqN5lASg

Afbeelding
Afbeelding

Bert en Twinkle zijn helaas niet aan de beurt gekomen voor foto's maar wordt vervolgd.

Edit: Mocht iemand de juiste benaming voor haar kleur weten ik hoor het graag. Hey lijkt roan maar ze heeft ook witte stippen/vlekken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:59

Ik vind Chloe echt een rijpaard om te zien ik zie er iig geen clydesdale in ;) en ik vind haar een schimmel :D een bruinschimmel. Maar ben geen kleurenkenner. leuke foto update weer iig :D

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 23:32

Even nagevraagd bij eigenaar het is clydsdale x appaloosa x quarter horse. Beweging komt duidelijk van appaloosa. Kleur blijft apart maar geen schimmel.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:47

Leuk paard! Bijzondere kruising zo..

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:56

Leuk kleurtje, volgens mij van alles wat.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 09:12

Vandaag hadden we een uitje naar de Kerang pony club. Dat is zon'n 2 uur rijden vanaf ons met de trailer. Ik had dressuurles met Bert en Twinkle mocht mee voor de gezelligheid. Uiteraard wilde Liselotte ook rijden. Gelukkig was Twinkle super braaf. Ml had haar vast aan het halster dus helemaal alleen was het niet. Bert deed het erg goed in de les. Instructrice was erg tevreden over zijn ontwikkeling de laatste 2 maanden. Top dag dus.

Ik heb zelf behoorlijk wat foto's gemaakt. Alleen ml is vergeten om tijdens het spelen met Lotje foto's te maken van het rijden. Dus hopelijk heeft iemand van de vereniging foto's van de dag gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:59

Paar dagen verder, en eindelijk bij gelezen.

Wat gaaf en wat een grote stap hebben jullie gemaakt!

Super tof die paddocks op je laatste fotos

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:20

Leuke foto update jammer dat manlief niets van je rijden heeft vastgelegd ;)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:31

Ah die laatste foto!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 02:19

Dankbje Carina. Die paddocks zijn erg fijn inderdaad. Bijna overal zijn ze, het is niet veel groter als een box maar supef fijn. Op die manier hoeft je paard niet de hele tijd in de trailer te staan. En hier wordt er wel makkelijker mee omgegaan als in Nederland. Ieder paard kan gewoon naast een ander.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 06:32

Prachtige foto's. En (h)eerlijk zo die paddocks.

Moet wel wennen aan al die dekens hoor. :D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:29

Zo zou het ook moeten.
In NL zie je t wel steeds vaker, dat mensen paaltjes en draad mee nemen en een stukje afzetten.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 09:37

Haha hier komt de winter eraan. De komende nachten zakt de temperatuur zelfs tot het vriespunt. Na een hele warme zomer is het dus echt koud. Ze hebben nu in de nacht 2 dekens op. Overdag kan het in de zon dan weer wel opwarmen tot 15-18 graden op goede dagen. Dan haal ik uiteraard de dekens af.

Ik vind inderdaad ook dat dit overal zou moeten kunnen. Ze staan heerlijk rustig bij elkaar. Enige wat je hoeft te doen is een emmer water er in zetten. En evt hooi als je dat wil. Ik doe dat meestal niet want de mijne lopen dat overal heen en dan ben ik vervolgens een tijd bezig om dat paddockje schoon te maken. Hier dus hooi in de trailer en natuurlijk onbeperkt hooi in de wei. Of naja zo onbeperkt als een slowfeeder net toelaat.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:12

Geweldig om te zien :-) maar wat een afstanden om te rijden zeg... Die paddockjes, ideaal.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 23:07

Afstanden went hoor. Zeker omdat je hier niet wordt opgehouden door stoplichten, rotondes en druk verkeer.

Chloe doet het erg goed. Afgelopen week gefilmd. Na een keer of 10 in de cirkel nu ook in de rijbaan en het eerste stukje galop. Helaas krijg ik de filmpjes met geen mogelijkheid op youtube.

Gisteren een dagje trailer oefenen gedaan. Ik wil ze graag leren self loaden zodat ik alleen weg kan. De 2 4-jarige merries deden dat verrassend goed. Bert daar in tegen heeft nog wat meer oefening nodig. Bert is niet zo slim en wilde eerst wegrennen van de trailer. Na veel geduld en uitleggen dat in de trailer fijner is als erbuiten stond hij er toch in. Alleen met mij erbij. Dan kan ik natuurlijk niet de achterkant dicht doen. Maar hij komt er wel we blijven gewoon oefenen. Bert wilde overgins na wat research ook erg slecht in de starthekken toen hij nog deed rennen. Weet niet of dat er mee te maken heeft.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:07

Misschien is Bert wat claustrofobisch := maargoed met veel oefenen moet het lukken. Fijn dat Cloe het goed doet. Ik denk trouwens dat ze bruin roan is. De kleur die de Belgische trekpaarden ook vaak hebben.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 10:44

Zou goed kunnen Mer ik blijf gewoon oefenen met hem.

Voor Chloe kwamen we nu op varnish roan appaloosa. Omdat ze ook vlekken heeft. Maar bruin roan lijkt er inderdaad ook wel wat op.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:48

Hmmmm appaloosa zag ik er niet echt in, kom geen vlekjes op haar snuit ontdekken dus een paar vlekjes hier en daar kunnen ook pigment zijn, maar hey het zou ook zomaar zo kunnen zijn :D enige optie is toch maar haren insturen voor dna. Weet alleen niet of de eigenaar daarop zit te wachten en of het betaalbaar is bij jullie.