Sigarettenrook van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Re: Sigarettenrook van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:55

Ik vind de vergelijking met andere "schadelijke" dingen echt nergens op slaan.
Auto's,vliegtuigen ..allemaal heel nuttig. En ik ga ook niet vrijwillig zitten in de autogassen of whatever..

Ailill, topper ben jij!
Het was mij idd al eerder opgevallen!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:04

sneeuwpop schreef:
Auto's,vliegtuigen ..allemaal heel nuttig. En ik ga ook niet vrijwillig zitten in de autogassen of whatever..

Ailill, topper ben jij!
Het was mij idd al eerder opgevallen!
Dank u!

Je moet me wel even helpen; hebben wij ooit op een terras gezeten? Of begrijp ik je opval-opmerking niet?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:09

Ik had het eerder wel gelezen.

Roken is niet verboden. Ik Stoor me alleen om de zogenaamde sociale rokers die zo goed rekening houden met niet rokers, terwijl ze dat dus niet doen. Wees gewoon eerlijk en realistisch!

Dat jij dat wel echt doet is echt heel tof!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:12

sneeuwpop schreef:

Roken is niet verboden. Ik Stoor me alleen om de zogenaamde sociale rokers die zo goed rekening houden met niet rokers, terwijl ze dat dus niet doen. Wees gewoon eerlijk en realistisch!

Komt denk ik omdat ik het zelf ook erg vervelend vind. Ik rook zelf dus niet heel veel en vind het soms zelfs stinken.

Echter geniet ik wel echt van een sigaretje, klinkt erg krom. . . I know.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:13

Klinkt vooral eerlijk.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:43

Roken is wel voor 1 ding goed......Je wordt niet zo gauw dement. :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:54

vrouwke schreef:
Roken is wel voor 1 ding goed......Je wordt niet zo gauw dement. :D
Da's waar.

Alhoewel een borrel bij m'n sigaretje is ook niet verkeerd, zul je zien dat ik straks eindig met Korsakoff -O-

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:34

sneeuwpop schreef:

Ik doe dat ook .zelf rook ik 6-8 pd.
Zie ook mijn eerdere comments

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:24

gohya schreef:
Chemtrails zijn de sporen die een vliegtuig achterlaat,die witte strepen in de lucht.

Quote:

Chemtrails worden door nietsvermoedende burgers voor gewone vliegtuigsporen aangezien, maar dat zijn ze niet. Het zijn chemische ladingen die door speciaal hiervoor uitgeruste vliegtuigen over ons hoofd uitgestort worden.
http://www.hetgrotereplaatje.nl/chemtrails.html

Misschien handig als je een beetje over het weer leert, vliegtuig aerodynamica, hoogtes, uitstoot enzo.
Dan hoef je al die fabels niet te geloven.
Ja soms gooien ze wat aluminium in de lucht zoals toen in Rusland maar wat je hier in Nederland in de lucht ziet verschijnen is puur contrail.
Installeer de app flightradar24 op je foon en kijk wat er over je heen vliegt, dan zul je zien dat het hoofdzakelijk airliners zijn waar niets raars uit komt.

verootjoo schreef:
Roken is niet goed voor je, maar je longen kunnen tot een jaar of 35 de schade aardig herstellen, als je daarna nog stug doorrookt gaan je longen echt kapot.

Ben ruim 10 jaar over datum dus liever geen risico nemen dan :o

Ailill schreef:
Bij deze. Ik rook zelf ook, ong. 8/10 per dag en zit zeer veel op het terras/ ergens te eten. Wil ik roken? Dan loop ik bij het terras vandaan, anderen hoeven geen last te hebben van mijn rook.

Netjes netjes!
Was je vandaag in Wildlands want daar zag ik 1 jongeman dat doen.
Voor de rest was het weer om te janken. Slalommen tussen de vuurkoppen door met een kind van een meter hoog. Soms bleef hij met tranende oogjes staan en zei.. mama traantjes doormaken.. terwijl hij in zijn oogjes ging wrijven. Maar ja, het is legaal om een klein kind rook in de ogen te bezorgen met een sigaret in de hand op ooghoogte in de buitenlucht, dus je doet er niets aan. Volgende keer doordeweeks gaan wanneer het niet druk is omdat iedereen aan het werk is. Wel sneu om je kind zo te moeten zien hoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:29

Toch vreemd dat je het zo ervaart, ik had het er laatst juist met iemand over dat er voor mijn gevoel steeds minder gerookt wordt. Laatst nog in burgers zoo geweest, en daar ook niet super veel rokers gezien.
Maarja, gok zomaar dat jij er ook meer op let dan ik...
Je post lijkt me dan ook weer redelijk overdreven, maar uiteraard, ik was er niet bij, dus kan er volledig naast zitten...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:32

Heb vandaag een heerlijke wandeling gemaakt met mijn zoontje van 15 maanden, mijn vriend en een vriendin, die beide roken.

Terrasje gaan doen, netjes aan de rand van het terras en gaan zitten zodat de rook de andere kant opging dan naar ons zoontje.

Ik ben blij dat wij daar niet moeilijk over doen en gewoon samen kunnen genieten. Wat is het mooi dat er tolerantie is naar mekaar toe.

Als men iets irritant vind, zal men daar ook overdreven op gaan letten.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:41

sneeuwpop schreef:

Dan woon jij vast en zeker in the middle of nowwhere in een hutje op de hei.
Autogassen zit je altijd in. Je denkt toch niet dat zich dat alleen maar boven de weg concentreert.
Ik zou dan maar eens op fijn stof gaan googlen. Dan weet je hoe vrijwillig je in die stoffen zit.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:48

Anoniem schreef:
Voor de rest was het weer om te janken. Slalommen tussen de vuurkoppen door met een kind van een meter hoog. Soms bleef hij met tranende oogjes staan en zei.. mama traantjes doormaken.. terwijl hij in zijn oogjes ging wrijven. Maar ja, het is legaal om een klein kind rook in de ogen te bezorgen met een sigaret in de hand op ooghoogte in de buitenlucht, dus je doet er niets aan. Volgende keer doordeweeks gaan wanneer het niet druk is omdat iedereen aan het werk is. Wel sneu om je kind zo te moeten zien hoor.

Nou nou, het is wat.
Je zou er bijna een dramatisch toneelstuk van kunnen maken :+

Zodra je in dit drukke land de deur uit stapt kun je last ervaren van mensen, is nu eenmaal zo. Kun je een zwaar verhaal van maken en overal zwaar aan tillen maar echt leuker wordt de wereld er niet van hoor.
En niks zo lekker als een sigaretje op het terras dus zolang dat mag ga ik dat ook niet laten nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:56

LadyMadonna schreef:
Toch vreemd dat je het zo ervaart, ik had het er laatst juist met iemand over dat er voor mijn gevoel steeds minder gerookt wordt. Laatst nog in burgers zoo geweest, en daar ook niet super veel rokers gezien.
Maarja, gok zomaar dat jij er ook meer op let dan ik...
Je post lijkt me dan ook weer redelijk overdreven, maar uiteraard, ik was er niet bij, dus kan er volledig naast zitten...

Het was echt mega druk, de patat en rookworsten waren bij de ijsberen om half 3 al uitverkocht. Alleen nog broodje knakworst.
Op het plein voor Wildlands stond een auto volgebouwd met subwoofers keihard muziek eruit te knallen dat op 50 meter afstand je trommelvliezen al begonnen te protesteren, misschien was het een speciale dag daar ofzo? Die rokers aantrok? Weetikveel?
Mijn man zei nog... Als je rekent dat ongeveer 7% homo en 6 % lesbi is en 20*% roker, zou je dat dan zeggen als je nu om je heen kijkt?
Het leek meer op 0,1 % h+l en 65% rokers en een handvol larpers.

Tja.... Maak er maar een toneelstuk van... Totdat je eigen kind een keer er van staat te janken. Eens kijken wat je er dan nog zo leuk aan vindt.
Ik zou hem een tik geven als ik jullie was! Niet aanstellen en doorlopen, jankerd. Maar die van jullie is natuurlijk allang afgehard met dagelijkse training.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-16 23:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:57

Anoniem schreef:
Netjes netjes!
Was je vandaag in Wildlands want daar zag ik 1 jongeman dat doen.

En dat terwijl ik vorige week op een festival mijn aansteker vergeten was en ik echt op zoek moest voor ik iemand zag met een brandende sigaret in zijn hand.

Valt me wel tegen van mijn rokende medemens. Dat ze het op een feestje laten afweten en dan wel jouw zoontje in zijn gezicht assen. Want wil je er in de buitenlucht tranende ogen van krijgen dan moet die sigaret inderdaad wel gevaarlijk dichtbij komen.

(Maar eerlijk gezegd geloof ik eerder dat je een beetje overdrijft om over de rug van je kind nog een keer je punt te maken, of dat je zoontje inmiddels dondersgoed weet waarmee hij op jouw volle aandacht kan rekenen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:08

Ja tuurlijk.
Jij let waarschijnlijk helemaal niet op je kind waardoor je het niet eens ziet gebeuren. Te druk met je sigaret of het zoeken naar een vuurtje.
Je mag hopen dat karma je uitspraken nooit gaat inhalen.
De echte rokers mentaliteit is weer flink aanwezig hier. Geen wonder dat TS weg blijft.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:09

Oh trouwens, aan mijn belerende post moet ik nog toevoegen dat rook voor jonge kids zeer zeker wél echt schadelijk is. Die moeten rook echt mijden.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:11

Anoniem schreef:
Mijn man zei nog... Als je rekent dat ongeveer 7% homo en 6 % lesbi is en 20*% roker, zou je dat dan zeggen als je nu om je heen kijkt?

:')
Interesting fact! Dus mijn wereldvreemde oma die hartkloppingen krijgt van homo's kan ik met een gerust gevoel daarheen sturen.

Dat je een roker herkent aan de stankdampen die om hem/haar heen walmen duidelijk herkent snap ik inmiddels van je. De lesbo's herkende je aan hun tuinbroeken?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:12

Anoniem schreef:
Tja.... Maak er maar een toneelstuk van... Totdat je eigen kind een keer er van staat te janken. Eens kijken wat je er dan nog zo leuk aan vindt.
Ik zou hem een tik geven als ik jullie was! Niet aanstellen en doorlopen, jankerd. Maar die van jullie is natuurlijk allang afgehard met dagelijkse training.

Ik heb geen kind en wil er geen dus dat probleem heb ik niet. En ja ik vind het toneelstuk waardig zo dramatisch als jij beschrijft :+ Loop gewoon door met je kind, ga uit de wind zitten en geniet een beetje ipv je zo zuur te ergeren. Je kunt er toch niets tegen doen dat een ander rookt dus dan is het toch zonde van je energie?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:18

Als een kind al heel zijn leven dingen hoort op een negatieve manier, zal hij zich daar ook naar gaan gedragen, zeker als hij daar dan nog aandacht voor krijgt.

Als ik van de geboorte mijn zoon vertel, dag in dag uit, dat mensen met blond haar slecht zijn bijvoorbeeld en je heel hard moet voor gaan lopen, zal mijn zoon dit ook gaan doen.

Maar is dat omdat hij dat zelf vind of omdat hij dat geleerd heeft van zijn moeder en daarvoor beloond wordt ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:22

Ikeje schreef:
[naam] schreef:

Interesting fact! Dus mijn wereldvreemde oma die hartkloppingen krijgt van homo's kan ik met een gerust gevoel daarheen sturen.

Dat je een roker herkent aan de stankdampen die om hem/haar heen walmen duidelijk herkent snap ik inmiddels van je. De lesbo's herkende je aan hun tuinbroeken?

Vind jij het echt als een serieus gesprek overkomen? We grapten erover, mijn man en ik. Alleen was het hoge rokers aantal geen grapje in de gangen.

Op de terrassen werd niet zoveel gerookt maar in de looppaden wel. Daar kon je vandaag niet doorlopen want daarvoor waren er teveel mensen. Vraag anders even het bezoekersaantal op van vandaag als het weer niet geloofd word hier.

In de vlindertuin lagen sowieso 5 kapot betrapte blauwe vlinders, kwam ook vast omdat het niet zo druk was. Ik houd er gewoon van om te overdrijven.

En inderdaad, ik voed mijn kind de hele dag op door te zeggen JANKEN KIND ALS JE EEN SIGARET ZIET!! Vieze mensen, bah! Pas op want je gaat dood van die dingen!!!
Sjonge jonge jonge.

Ooit gehoord van irritatie van het oog? Een lichamelijke reactie op.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 00:24

Ik krijg het ook regelmatig voor elkaar om mijn eigen rooksliert recht in m'n oog te krijgen. Dan tranen mijn ogen inderdaad! Gelukkig kan ik dan m'n moeder opbellen om me te troosten en eventueel de ambulance te bellen :j

Tip: zet je kind op je schouders, opgelost. Zeker als het zo druk is. Hoeft je kind niet tegen andermans benen (en duivelse sigaretten) aan te kijken, en heeft ie zo ook nog wat aan zijn dag ondanks de drukte.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 00:36

GamblersCup schreef:
chanel1985 schreef:
Eens verslaafd, altijd verslaafd. Je kan wel stoppen maar rook terug 1 sigaret en je bent vertrokken. Is hetzelfde met elke verslaving, zoals alcohol, drugs,...

Nee hoor, hoe kom je daar bij? Daar zullen een hoop ex-rokers last van hebben, maar een hele hoop ook niet.

Ik heb jaren gerookt, sinds maart eigenlijk gestopt. Heb nog een paar x met stappen gerookt Thats it. Verder ook geen behoefte aan. Dus nee, je bent niet direct weer verslaafd, het is geen heroïne ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 00:38

Catnip schreef:

Ik krijg het ook regelmatig voor elkaar om mijn eigen rooksliert recht in m'n oog te krijgen. Dan tranen mijn ogen inderdaad! Gelukkig kan ik dan m'n moeder opbellen om me te troosten en eventueel de ambulance te bellen :j

Tip: zet je kind op je schouders, opgelost. Zeker als het zo druk is. Hoeft je kind niet tegen andermans benen (en duivelse sigaretten) aan te kijken, en heeft ie zo ook nog wat aan zijn dag ondanks de drukte.

Dat probeerde mijn man in eerste instantie maar ik heb nogal een ondernemend zelfstandig kind (bokt leest onopgevoede etterbak, want het zal vast wel weer worden verdraaid door kindloze experts).
Een kind dat graag zelf loopt en kijkt en interactief is met andere kinderen.
En aangezien ik hem niet aan een halsband aan de voet laat lopen maar gewoon los zijn gang laat gaan loopt hij dan nog wel eens bijna tegen een rokende hand op omdat hij met zijn 3 jaar levenservaring er nog niet op ingesteld is dat hij daar tijdens drukte continue voor op moet passen en ik niet als een viswijf de hele tijd achter hem aan ga lopen schreeuwen. In principe zou hij dat ook gewoon moeten kunnen doen, op die manier de wereld ontdekken op zijn leeftijd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 01:03

Ik had een goede reden om te stoppen en dat ging toen vrij makkelijk. Van heel veel naar niks. Daarna heb ik nog 2x heel kort gerookt, maar eigenlijk nooit in het bijzijn van onze zoon.

Als je stopt, verandert je geur en smaak beleving wel vaak. Bij mij in ieder geval wel. Dat zou ermee te maken kunnen hebben dat je dan rook sterker ruikt?

Die 2x dat ik weer begon, ging het vrij makkelijk. De laatste keer is wel 15jr geleden nu.
Nu kan ik niet eens meer roken, krijg het niet weg en wordt echt misselijk. Dat zal wel overgaan, maar weerhoudt je er wel meer van. Ik heb wel nog zin of behoefte aan een sigaret, maar meer aan de gewoonte, dan de rook.
We gaan nu weinig uit en je mag natuurlijk nergens meer roken, maar als wij een personeelsfeest hebben, wordt er gerookt tijdens het dansen bijv. Dan mis ik wel de sigaret in mn handen. Maar na het eten heb ik nooit zin in een sigaret zoals vroeger.

Omdat ik weet dat niet roken ook beter is en tegenwoordig ook een stuk goedkoper, kost het me verder geen moeite.

Het valt mij juist op dat er veel minder wordt gerookt. Onze zoon is 19 en weinig van zijn vrienden roken. Nu voetballen de meesten en juist die groep vrienden rookt amper.

Als moeder heb ik ooit wel toegegeven dat ik ooit rookte, maar liever wilde ik natuurlijk dat hij niet zou gaan roken. Je wil ze geen vrijbrief geven; ga maar roken, want ik heb het ook gedaan. De voorlichting op school was ook goed en we hebben er open en eerlijk over gesproken. Net als over alcohol, meisjes en drugs bijvoorbeeld.
Mijn man rookte eerst nog wel, maar is min of meer vanzelf gestopt. Heel af en toe rookt hij nog op zijn werk.

Vandaag waren we met mijn moeder en broer een dagje weg. Toen we daar kwamen, liepen we gelijk achter een vader met een sigaret die 2 kids bij zich had. Het viel me op, omdat ik het rook en we het er hier ook over hebben nu.
Maar over het algemeen werd er weinig gerookt en alles was buiten.

Wel lees ik net over scherpere controles op roken bij Disneyland Parijs. Ik denk niet dat dit is om de mensen die zich netjes aan de afspraken en regels houden, maar mensen die doen waar ze zin in hebben. Mensen die zeggen; ik loop buiten, dus ik rook overal, terwijl het park dit niet wil. Zonde, want dan is dat een typisch voorbeeld dat de slechte het voor de goede verknallen.

Maar het is niet anders dan mensen die lak hebben aan regels zoals; vuil in de vuilnisbakken, je eigen dienblad opruimen etc.
Lak hebben aan regels of andere mensen is een mentaliteit en dat zie je dan in alles wel terug.

Mensen die roken en wel rekening houden of wederzijds begrip tonen, moeten zich denk ik daarom niet aangesproken voelen op het gedrag van minder sociale rokers.
Ik voel me ook niet aangesproken over mensen die hun afval overal neergooien, omdat ik weet dat ik dat echt nooit zou doen.