Cer schreef:Maar hoe onwetend is onwetend tegenwoordig? TS is een jonge vrouw met social media, vrienden (althans, die had ze), een opleiding etc... Dan heb je toch ervaring genoeg met wat wel en niet normaal is? Je leeft toch niet onder een steen ofzo??
Als je dan bewust kiest om je te laten beperken, wellicht omdat je je er goed bij voelt (lekker makkelijk, je weet waar je aan toe bent etc) dan moet je dat toch zelf weten?
Goh, ik heb een bachelor waarin ik een OPLEIDING heb gehad om om te gaan met dit soort gevallen

. Ik heb de schrijnende verhalen in de klas gehoord van hulpverleners en ervaringsdeskundigen. Ik heb het gewoon helemaal geleerd hoe het in elkaar zit. Ik heb gedacht goh, maar goed dat ik een opgeleide vrijgevochten vrouw ben uit een warm nest, ik doorprik zulke dingen onmiddellijk, ik hoef daar niet bang voor te zijn zo te eindigen....
...3 jaar later was ik zelf iemand geworden die altijd maar beter haar best moest doen en altijd maar minder banden moest hebben met anderen om te voldoen aan het eisenpakket

. Vond ik dat ook normaal want ik was er gewoon ingegroeid zonder dat ik het doorhad. En toen toch de druppel kwam (en daar zijn veel verbale, fysieke én seksuele aggressies aan vooraf gegaan), toen àchteraf een jaar erna kijk ik terug en denk ik jezus, waar zàt je in hemelsnaam met je verstand!
Dus nee, je kiest er niet altijd bewust voor

. Ik kan het nog altijd niet uitleggen hoe het hem ooit gelukt is, ik denk maar je moet het zelf eens meemaken om te weten hoe zo'n proces verloopt (of ja liever niet, de wereld is toch mooier als je denkt dat overkomt mij nooit hoor

)