Ziekmelding na plotseling overlijden paard, wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Ziekmelding na plotseling overlijden paard, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:46

Daar was ik zelfs door de dag niet meer heen gegaan. Had gewoon gezegd "ik breng morgen jullie spullen."

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:53

Ik ging er vanuit dat we gewoon om uiterlijk 14.30u klaar zouden zijn dus dan was ik hooguit 15 minuten eerder weggegaan.
Achteraf gezien had ik me die ochtend gewoon moeten ziekmelden en de arboarts verwelkomen, maar das achteraf. ;)
Ben erna nog ruim een maand ziek geweest, puur door de stress enzo wat eruit kwam allemaal (van meerdere jaren mijzelf opzijzetten voor het werk).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:56

Dat is IMO geen enkele job en geen enkele baas waard. :(:)
Jammer dat je zo behandeld bent lor. :\ En dan ook nog door iemand waarvan je dacht dat het een vriendin was.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:02

Ik heb een harde les geleerd, laten we het daar maar op houden. ;)
Werken heb ik daarna niet of nauwelijks meer gekund overigens, ik schiet zo in de stress dat ik er fysiek beroerd van wordt en binnen een paar dagen compleet overspannen ben. %)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:24

lor1_1984 schreef:
VanHuisUit schreef:
Beetje baas heeft hier begrip voor. En ik zou gewoon een paar dagen vrij nemen of onbetaald verlof. Heb je verder niets te maken met regeltjes alleen met 'gedoe' maar dat heb je toch al.

Dan heb ik toen een beetje boel nare baas gehad.
Ik moest mijn hond in laten slapen, wist dit de dag ervoor al en had contact opgenomen met mijn leidinggevende.
Kreeg te horen dat als ik het zou wagen om me ziek te melden dat ze me zou pakken op werkweigering, ook al liep ik alleen maar te huilen en kotsen.
Inslapen zou 's middags om 15u gebeuren dus ik ben 's morgens gewoon naar mijn werk gegaan (nog steeds huilend en kotsend, bijna niet aanspreekbaar enzo), heb aangegeven dat ik 's middags eerder weg zou gaan maar het bleek 'onverwachts' heel druk te zijn op het werk dus moeilijkmoeilijk.
Ik heb aangeboden om na het inslapen zsm terug te komen en dan verder te werken, mocht niet ik moest blijven.
Uiteindelijk na wat discussies en telefoontjes van de leidinggevende naar haar baas kreeg ik de keuze:
Op het werk blijven of ontslag op staande voet.
Omdat het net de laatste dag van m'n proeftijd was stonden ze nog in hun recht ook. -O-
Ik heb gekozen voor mijn hond en ben gelijk vertrokken, heb de werkdag erna mijn spullen ingeleverd en tegen mijn leidinggevende verteld wat ik van deze actie vond.
Mijn leidinggevende was (dacht ik) een goede vriendin van me en ik heb bij een eerdere baan echt alles voor haar en het werk gedaan: overwerken, ziek doorwerken, terugkomen in mijn vakanties etcetc en nu ik 1x voor mezelf koos werd ik als een stuk vuil gedumpt. :r

bizar! bizar. Juridisch stonden ze in hun recht. Moreel natuurlijk helemaal niet. Weet je, ik heb ooit een werknemer opslag gegeven als zij minstens een keer in de week nee zei tegen een verzoek vanuit de organisatie.

Weet je waarom? Omdat als je altijd ja zegt, en zegt ik doe het wel dan ben je het vreselijkste mens van de wereld als je een keer nee zegt. Zegt iemand altijd nee op alles en die doet dan een keer per ongeluk ja zeggen, is het de reddende engel en oooo wat een tof wijf.

Is het in balans, dan wordt het "misschien kan ..... wel" en dat is het plaatje wat wij allemaal willen zien, werkgevers en werknemers.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:31

lor1_1984 schreef:
Dan heb ik toen een beetje boel nare baas gehad.
Ik moest mijn hond in laten slapen, wist dit de dag ervoor al en had contact opgenomen met mijn leidinggevende.
Kreeg te horen dat als ik het zou wagen om me ziek te melden dat ze me zou pakken op werkweigering, ook al liep ik alleen maar te huilen en kotsen.
Inslapen zou 's middags om 15u gebeuren dus ik ben 's morgens gewoon naar mijn werk gegaan (nog steeds huilend en kotsend, bijna niet aanspreekbaar enzo), heb aangegeven dat ik 's middags eerder weg zou gaan maar het bleek 'onverwachts' heel druk te zijn op het werk dus moeilijkmoeilijk.
Ik heb aangeboden om na het inslapen zsm terug te komen en dan verder te werken, mocht niet ik moest blijven.
Uiteindelijk na wat discussies en telefoontjes van de leidinggevende naar haar baas kreeg ik de keuze:
Op het werk blijven of ontslag op staande voet.
Omdat het net de laatste dag van m'n proeftijd was stonden ze nog in hun recht ook. -O-
Ik heb gekozen voor mijn hond en ben gelijk vertrokken, heb de werkdag erna mijn spullen ingeleverd en tegen mijn leidinggevende verteld wat ik van deze actie vond.
Mijn leidinggevende was (dacht ik) een goede vriendin van me en ik heb bij een eerdere baan echt alles voor haar en het werk gedaan: overwerken, ziek doorwerken, terugkomen in mijn vakanties etcetc en nu ik 1x voor mezelf koos werd ik als een stuk vuil gedumpt. :r

Dit zou bij mij ook niet gebeuren hoor. Om te beginnen is personeel vrij om onderling diensten te ruilen. Dus dit had waarschijnlijk al opgelost kunnen worden met een collega die die dag vrij was geweest. Werk je gewoon een andere keer op jouw vrije dag voor de betreffende collega.

Mocht dat niet lukken krijg je van mij zonder gezeur een vakantiedag opgenomen. Normaliter wil ik dat tweed weken van tevoren weten, maar die regel geldt niet voor dit soort noodgevallen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:05

Palmera, als het een normale dag was geweest qua drukte (10-14.30u uiterlijk) had ik hooguit een kwartier eerder weg gehoeven en ik heb allerlei oplossingen aangedragen en ben komen werken ondanks dat ik alleen maar kon huilen en kotsen.
Meer dan voldoende initiatief getoond lijkt mij en als je dan als leidinggevende e poot gaat stijfhouden en naar je baas gaat bellen en het verhaal zo draait dat ik er heel beroerd vanaf kom (dat kwam achteraf uit) waardoor ik de keuze krijg om te blijven of per direct ontslagen te worden dan ben je mij kwijt als medewerker.
Ik wilde heel veel, meldde me nooit ziek, ben met 40+ koorts nog gaan werken omdat ze me echt niet konden missen omdat andere collega's zich met een dwarse scheet hadden ziekgemeld, kwam gewoon als ik migraine had (ging dan wat eerder weg maar zorgde dat mijn werk iig netjes was) en noem maar op.

Ik heb me letterlijk kapot gewerkt en ben nu mede hierdoor blijvend volledig afgekeurd en niet in staat om een halve dag vrijwilligers werk te doen omdat ik dan gelijk overspannen ben enzo.

Overigens had ik een snipperdag (dat was daar doorbetaald omdat dat van je verlofuren afging) ook prima gevonden of op eigen kosten verlof voor die paar uurtjes maar ik kreeg de dag ervoor dus al te horen dat ik het niet moest wagen om af te bellen hoe ziek ik ook was.
Dat ik daarna nog ff een trap na kreeg van diezelfde leidinggevende heeft de situatie uiteraard niet verbeterd. ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:21

chevax schreef:
Ayasha schreef:
Daar gaan we weer: heb jij gestudeerd voor dokter keona?

Jij wel? Jij en een boel met jou zeggen net zo hard dat TS wel ziek was. Mag je dat dan wel als leek beoordelen?

(en nee, dat is geen aanvallende vraag)

Iemand vraagt een mening ik vind dat je dan niet echt ziek bent,je bent verdrietig waardoor je minder functioneerd.je kunt dan ook gewoon een verlof dag inleveren.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:25

chevax schreef:
Ayasha schreef:
Daar gaan we weer: heb jij gestudeerd voor dokter keona?

Jij wel? Jij en een boel met jou zeggen net zo hard dat TS wel ziek was. Mag je dat dan wel als leek beoordelen?

(en nee, dat is geen aanvallende vraag)

Geen leek, ervaringsdeskundige!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:03

keona schreef:
Iemand vraagt een mening ik vind dat je dan niet echt ziek bent,je bent verdrietig waardoor je minder functioneerd.je kunt dan ook gewoon een verlof dag inleveren.

Depressies en burn outs zijn ook geen ziektes dan?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:24

Ach wacht maar tot ze er zelf voor staan, dan piepen ze wel anders.
Het is een discussie die je niet kan winnen zolang er nog steeds mensen zijn die onzichtbare ziektes niet als ziekte beschouwen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:26

keona schreef:

Dus slecht slapen, overgeven, snotteren en een slechte focus zijn alleen 'ziek' als het veroorzaakt wordt door een virus, anders niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:43

Ik vindt van wel. Je kunt ook prima iets rustiger aan doen op je werk of andere werkzaamheden wanneer je wat minder goed voelt.
Werkgever gaan echt niet waarderen wanneer je voor elke wit wasje je ziek meld. Voor rest moet je zelf weten. Maar wanneer men slecht indruk over je heb dan werkt jammer genoeg je op den duur toch tegen je.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:45

Tobbes schreef:
Ik vindt van wel. Je kunt ook prima iets rustiger aan doen op je werk of andere werkzaamheden wanneer je wat minder goed voelt.
Werkgever gaan echt niet waarderen wanneer je voor elke wit wasje je ziek meld. Voor rest moet je zelf weten. Maar wanneer men slecht indruk over je heb dan werkt jammer genoeg je op den duur toch tegen je.

Dat ligt maar aan het werk je doet.

Ik zit de hele dag in de auto.

Denk niet dat iemand een goed idee vind als ik eigenlijk onvoldoende fit ben om auto te rijden toch auto ga rijden.

Je zal maar een ongeluk veroorzaken....omdat je er met je kop niet bij bent...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:56

Tobbes schreef:

_O- Afhankelijk van hoeveel witte kleding jij hebt waardeer ik dat in meer of mindere mate :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:57

Dam you autocorrect :D :D :D

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:17

Een werkgever bepaalt niet of je ziek bent. Daarbij.. je heel beroerd voelen, flinke hoofdpijn, oververmoeid en overgeven.. dan ben je toch ziek? Of dat nou wordt veroorzaakt door een virus of door verdriet. Je bent nog steeds ziek.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:24

Dagelijks accepteren wij, het grootste ziekenfonds van België, honderden ziektemeldingen omwille van psychische zaken, o.a. surmenage of psychische decompensatie. Onze controleartsen oordelen dat zo'n ziektemeldingen gerechtvaardigd is, maar allicht is het oordeel van medisch ongeschoolde bokkers correcter ;-)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:41

Ayasha schreef:
keona schreef:

Depressies en burn outs zijn ook geen ziektes dan?

Maar TS heeft zich niet ziek gemeld vanwege depressie of burn out en was ook de volgende dag weer beter. :)
Als je verkouden ben en daardoor slaapt heb je nog geen griep. Voor die een is dat reden om zich ziek te melden voor de ander niet.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat het sowieso een grijs gebied is. Wanneer is iemand echt ziek? Wanneer kan iemand echt niet werken? Gelukkig hoef ik daar niet over te oordelen. Lijkt me bijzonder lastig, zelfs al ben je dokter. :o

Ik vind dat de werkgever van TS niet moeilijk had moeten doen. Zeker gezien het werkverleden wat TS heeft opgebouwd. Ze was niet in staat om te werken. Was ze iemand geweest die zich voor elke verkoudheid ziek meld dan kan ik me voorstellen dat je het in twijfel trekt. Of er op z'n minst van baalt. Nu is het gewoon een hele ongevoelige actie.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 06:22

Tobbes schreef:

Maar je paard is niet elk wisse wasje. Tenminste bij mij niet. Voor sommige mensen is het zelfs de eerste echte confrontatie met de dood in hun directe omgeving.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 07:41

Nou mijn werkgever gaat het echt niet waarderen als ik op mijn werk kom en alleen maar kan huilen en er zo beroerd uitzie dat je elk moment in kan storten. Niet echt fijne reclame voor je winkel..

Ik vind dat mensen zelf kunnen bepalen of ze ziek zijn en als iemand zich om de haverklap ziekmeld en ook gelijk een week thuis blijft kun je er gewoon een bedrijfsarts op afsturen. Aangepast werk aanbieden wanneer dit nodig is bv. Maar simpelweg zeggen dat iemand niet ziek kan zijn omdat diegene verdriet heeft is veel te kort door de bocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:27

Ik heb vanmorgen dit topic besproken met 2 van mijn wachtartsen (wie denkt dat ik lieg, wil ik via pb gerust de namen van die artsen en het ziekenhuis waar ik werk, doorgeven). Ik met hen alleen de op van TS besproken, beiden waren eensgezind, zij zouden zonder aarzelen TS ziek schrijven en voor hen was TS die dag ook echt ziek. Zelfs al zou TS enkel zeer verdrietig geweest zijn, zonder de bijbehorende lichamelijke klachten, dan nog zouden deze 2 artsen haar een dag ziekteverlof geschreven hebben, omdat je volgens hen met intens verdriet niet in staat bent om je job naar behoren uit te voeren. Ze snappen beiden dat werkgevers dit niet fijn vinden, maar geven aan dat zij als arts de advocaat van hun patiënt zijn en dus in het belang van deze laatste moeten denken, niet aan het belang van het bedrijf. 1 arts gaf wel aan dat hij mogelijks wel anders zou handelen als zijn pt iemand is die om de haverklap ziek wil thuis blijven.

En aangezien mijn verantwoordelijke nachtdienst had, kon ik ook met haar dit topic bespreken. Ook zij vindt dat iemand zich ziek mag melden owv overlijden van huisdier.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:34

Ik zou mij persoonlijk niet ziek gemeld hebben, maar eerder in overleg overuren opgenomen hebben aangezien ik daar toch veel te veel van heb.

Echter kan ik me ook voorstellen dat iemand zich wel ziek meld.
Ik heb daar ook geen oordeel over.

Is iemand echter heel vaak afwezig door overbelasting uit het prive leven (kind bijvoorbeeld) dan moet je dit wel bespreken uiteraard. Dan zal ik diegene waarschijnlijk adviseren om minder dagen te gaan werken.

Een vriend van mij heeft zijn baan verloren omdat hij echt om de haveklap weer wat gebroken of geneust had door zijn paarden (hij heeft een manege maar werkte daarnaast nog bij). Op een gegeven moment was dat voor zijn baas niet meer ok en dat kon ik ook goed begrijpen.

Het lijkt me ook niet in orde als iemand met 20 paarden thuis zich voor elke hoefzweer ziek meld :+

Je moet zulke dingen gewoon individueel bekijken. Niet alles laat zich in regeltjes vangen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 10:38

Zo he, lor1_1984 dat is we heel erg heftig en totaal gespeend van enig empathie.. Voor een bedrijf die medewerkers zo behandeld zou niemand moeten willen werken.

Tobbes schreef:

Aangezien ik word beoordeeld op productiviteitspercentage,te factureren uren en af/ opboekingspercentages en bovendien geen werkzaamheden heb waar ik het kan permitteren en niet met mijn hoofd bij te zijn is iets rustiger aan doen ook niet echt een optie.

Ik neem aan de je wisse wasje bedoeld, wit wasje doe ik 1 keer in de week als het om wasgoed gaat, geld wit wassen wordt niet gewaardeerd in mijn branche ;)

Maar het overlijden van een hele goede vriendin is een wisse wasje in mijn ogen... -O- Daarbij was mijn vorige ziekmelding in januari 2015 en dat was ook 1 dag na een heftige behandeling van de kaakchirug dus om te stellen dat ik mij om een wisse wasje ziek zou melden.. :=

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:49

Majabeestje schreef:
Een werkgever bepaalt niet of je ziek bent. Daarbij.. je heel beroerd voelen, flinke hoofdpijn, oververmoeid en overgeven.. dan ben je toch ziek? Of dat nou wordt veroorzaakt door een virus of door verdriet. Je bent nog steeds ziek.

En dat is nou net het punt, de oorzaak. Als iedere werknemer zich ziek meldt om een huisdier (waar de werknemer dus zelf voor gekozen heeft), is het hek van de dam.