Gefascineerd door drugs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 01:24

Haha inderdaad over die golven. 'Ja nu kan ik echt wel bijpakken hoor, ik kak behoorlijk in.' Kwartier later:'laat maar ik hoef de komende uren nog niks extra' :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 01:33

Dat heb ik op X ook, de golven. Tenminste, toen we heel goed spul hadden in Sydney :')

Overigens is m'n x dip maar 1 dag ofzo. Beetje zoals met alcohol.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 02:10

Herkenbaar :+
Ik test dat altijd even door te gaan zitten om vervolgens loeisnel op te staan. Dan voel je wel of ie nog hangt. _O-

Hou ook altijd op een notitie in m'n telefoon bij hoeveel ik hoelaat heb ingenomen.
M'n hele tijdsbesef is namelijk gezellig samen met mij van de kaart altijd. :+
Heb wel eens het gevoel gehad dat het zo'n 2u geleden was dat ik een kwartje ingenomen had dus ik wou bijpakken.
Keek ik op m'n telefoon; waren we 20 minuten verder. Dus maar even gewacht toen haha.

Vind het trouwens sowieso handig en tik het meestal ook wel van vrienden in als we samen zijn.
Mocht er iets gebeuren en iemand beland onverhoopt op de ehbo voor wat dan ook dan kun je precies vertellen wanneer, wat en hoe veel ze gehad hebben.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 02:43

Da's idd best een goed idee. Ik doe dat nooit.

Ik neem overigens ook haast nooit bij, alleen op festivals.

Op een goede avond heb ik aan 1 genoeg.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 05:30

Ik kan altijd heerlijke gesprekken hebben met m'n beste vriend over het begrip 'tijd'. Blijft zo reuze interessant :') Hier overigens nooit een extreme kater van X, wel een dinsdag dip maar ook dat valt mee :P En inderdaad 2/3 maanden minstens ertussen voor de serotonine. Laatste keer was in mei maar ik heb verder totaal niet het idee dat ik weer een keer 'moet' ofzo.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:51

Vind het heerlijk hoe 4f binnenkomt..... niet gelijk zo super hard en dat heb ik met xtc wel.
Niet dat ik dat zo verschrikkelijk vind maar met het super warme weer die we op de afgelopen festivals hebben gehad vind ik dat niet zo fijn. dan begin ik meestal met 4f en als het dan bijna is uitgewerkt en de temperatuur is gezakt ga ik over op xtc.... hooguit twee keer een kwartje bij gepakt.

Wij houden ook altijd bij hoe laat we wat hebben genomen..... voorkomt toch wel dat je te snel weer iets bijneemt.
Noteren in de telefoon zal mijzelf helaas niet lukken want mijn vermogen tot lezen is 0,0. :')

Gelukkig heb ik vrijwel geen last van een dip de dagen na m'n drugsgebruik.... dat is toch wel echt anders dan een kater..... dan ben ik, zeker de dag erna, helemaal waardeloos.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:27

Laatste avond op Defqon was dat.. Headhunterz heeft blijkbaar zn comeback gemaakt met een hele speech enzo. Niks van meegekregen terwijl ik er toch echt bij stond. Heel Defqon mn wangen heel gehouden en na die avond waren ze kapot. En dan maandag avond met je ouders aan tafel zitten... Dat was straf genoeg, dan weet je ook meteen zeker dat je voorlopig niet meer hoeft

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:30

Maar als die dagen erna zo vervelend zijn, is het dat dan wel waard? Klinkt alsof je er toch wel een paar dagen goed ziek van bent. En als je serotonine niveau er zo van zakt, ben je de maanden daarna dan ook echt minder happy? Lijkt me ook niet zo prettig toch?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:48

Je serotoninespiegels moeten aangevuld worden, waardoor je de bekende 'dinsdagdip' kunt krijgen, maar als je voldoende tijd ertussen laat heeft het geen invloed op de rest van de weken/maanden. Wanneer je met grote regelmaat gebruikt zie je wel dat je hersenen wennen aan grote hoeveelheden neurotransmitters en de alledaagse dingen je eigenlijk niet zoveel meer doen.

4FMP geeft inderdaad minder kater, omdat het op verschillende neurotransmitters werkt, maar ik ken ook mensen die veel minder effect en euforie hebben dan bij mdma.
Laatst bijgewerkt door dondeyne op 02-09-16 10:50, in het totaal 2 keer bewerkt

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:48

Sofy schreef:
Maar als die dagen erna zo vervelend zijn, is het dat dan wel waard? Klinkt alsof je er toch wel een paar dagen goed ziek van bent. En als je serotonine niveau er zo van zakt, ben je de maanden daarna dan ook echt minder happy? Lijkt me ook niet zo prettig toch?

Ligt natuurlijk helemaal aan verschillende factoren zoals tolerantie, wat heb je allemaal gebruikt, hoe zit je al in je vel etc. Een kater van xtc is over het algemeen niet ziek zijn (in tegenstelling tot alcohol) maar je een dag of twee wat down/afgevlakt voelen. Persoonlijk vind ik het allemaal wel meevallen, een kater van alcohol vind ik 10x zo erg. Maanden hoort zo'n kater echt niet te duren.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:50

Franciee schreef:
Laatste avond op Defqon was dat.. Headhunterz heeft blijkbaar zn comeback gemaakt met een hele speech enzo. Niks van meegekregen terwijl ik er toch echt bij stond. Heel Defqon mn wangen heel gehouden en na die avond waren ze kapot. En dan maandag avond met je ouders aan tafel zitten... Dat was straf genoeg, dan weet je ook meteen zeker dat je voorlopig niet meer hoeft

Ik heb één keer de dag erna bij m'n ouders gegeten. Kreeg een flink bord Hollandse aardappels/vlees/groente maar had uiteraard helemaaaal geen honger :') En zij maar niet snappen waarom ik m'n bord niet leeg kreeg :+

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:34

Heb zelf vaak een dag/2 dagen daarna dat ik best wel brak ben.
Maar dat zou ik zonder drugs ook zijn aangezien je 1 á 2 nachten achter elkaar wakker bent. :+

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:46

Smee__ schreef:
Het zou inderdaad ook niet oké zijn denk ik als je alles zonder angst maar gewoon gebruikt.

Mijn eerste keer drugs was gelijk mdma en truffels combineren :') Maar ik was wel met twee vrienden die ik allebei blindelings vertrouw en zij hadden er wel al ervaring mee.

Ik heb heel lang geroepen dat ik nooit iets zou snuiven maar dat heb ik uiteindelijk toch gedaan. Ik denk zelf omdat ik vrij 'heftig' ben begonnen qua trip dat de grens voor mij wel lager is geweest om ook andere dingen te proberen ja. Maar het was verder wel altijd met voorbereiding :j

Je zegt eerst dat je er zo verstandig mee omgaat, maar vlak erna zeg je dat je eerste keer drugs een combi van mdma en truffels was. Heel erg verstandig! >;)

Daarnaast wil ik nog even zeggen dat ik genoeg ellende in mijn werk gezien heb met fmp4 zoals een vrouw van 25 met een herseninfarct door die drugs (halfzijdig verlamd en kon niet meer praten en was niet revalideerbaar!), en die had haar drugs ook laten testen en geen abnormale dosering genomen. Dus wees gewaarschuwd. ;)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:54

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:20

Na de eerste keer had ik een hele erge dinsdagdip. Ik had de laatste muffin thuis opgegeten en mn vader zei: heb jij dat gedaan? En ik vroeg :mocht dat niet dan? En als hij nee had gezegd was ik denk ik gaan huilen :') Daarna is het down zijn nooit meer zo erg geweest en op de kapotte mond na valt het allemaal wel mee. Geen eetlust is soms best handig :P

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:29

Ik verbaas mij erover dat er zo normaal over wordt gedaan.
Het is gewoon niet normaal. Punt uit.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:34

Roos_M schreef:

Jij vindt het niet normaal. Dat is een mening,geen feit :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:51

Tivoli schreef:
Roos_M schreef:

Jij vindt het niet normaal. Dat is een mening,geen feit :)

Iets wat bij wet verboden is.. heeft niets met een mening te maken.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:56

Het is wettelijk gezien niet de norm,nee.
Daar heb je gelijk in.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:08

Nouja wat is normaal...? Ik verbaas me meer over het feit dat zoveeeeeeel mensen het gebruiken!! Echt bizar vind ik dat. Maar misschien is het daardoor juist wel normaal? Haha ik weet het niet :')

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:11

Het is niet verboden om drugs te nemen. Het produceren daarvan wel. En het word gedoogd om het bij je te hebben. Je mag een halve gram coke bij je hebben, je mag 30 gram wiet thuis hebben, 5 op straat.

En nee ik zelf gebruik niks af en toe glaasje alcohol.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:16

Jeetje, ik heb dankzij dit topic echt al een hoop bijgeleerd. Het enige wat ik van drugs weet heb ik geleerd via spuiten en slikken geloof ik.

Maar wat ik me altijd afvraag (ook met alcoholgebruik) is of het feestje nou echt zoveel beter is met een pilletje op. Ik was deze zomer volgens mij één van de weinige die niet strak stond op een feest maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het feestje voor hen nou zoveel beter was. Ik hoor vaak dat mensen iets nodig hebben om los te komen e.d. Maar is het dan geen tijd om aan jezelf te gaan werken ipv middelen te gaan gebruiken om dat te bereiken? Niet om iemand hier tegen het hoofd te stoten hoor, ben er oprecht benieuwd hiernaar.

Heb trouwens wel ooit morfine gekregen (na operatie). Nou ik voelde me on top of the world, wat vrij bijzonder was aangezien mijn hele bovenlijf in het gips zat. Daarna 2 dagen lopen kotsen....

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:22

Ik denk dat het heel natuurlijk is voor mensen om je zo goed mogelijk te willen voelen.
Dat kan zijn door de glimlach die je krijgt van een zonnetje op het terras.
Dat kan zijn door een kus of knuffel waar je je even fijn van voelt.
Dat kan een heerlijk hapje eten zijn,waar je geniet van je vrienden en lekker eten.
Dat kan hardlopen zijn in dat prachtige bos.
Allemaal dingen die mensen doen omdat ze zich er fijn bij voelen.
Betekent dat dat ze ongelukkig zijn als ze niet gaan hardlopen? Dat ze geen leuk leven kunnen hebben zonder dat etentje?
Nee :) het zijn alleen soms die kleine toevoegingen die het hem kunnen doen.
Zo zie ik het met (niet alle) drugs ook:
Je hebt het niet nodig. Je kan ook prima zonder. Maar mét kan het net dat beetje anders/mooier/leuker zijn.
Overigens zit er nog een heel gebied tussen 'nuchter' zijn en 'strak staan'.
Je hoeft niet meteen strak te staan. Er zijn ook veel mensen die wat op hebben waarvan je het niet eens ziet,omdat ze gewoon een lage dosis hebben en niet lopen te zwalken,kaaksurfen of lallen.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:26

Dee_Es schreef:
Jeetje, ik heb dankzij dit topic echt al een hoop bijgeleerd. Het enige wat ik van drugs weet heb ik geleerd via spuiten en slikken geloof ik.

Maar wat ik me altijd afvraag (ook met alcoholgebruik) is of het feestje nou echt zoveel beter is met een pilletje op. Ik was deze zomer volgens mij één van de weinige die niet strak stond op een feest maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het feestje voor hen nou zoveel beter was. Ik hoor vaak dat mensen iets nodig hebben om los te komen e.d. Maar is het dan geen tijd om aan jezelf te gaan werken ipv middelen te gaan gebruiken om dat te bereiken? Niet om iemand hier tegen het hoofd te stoten hoor, ben er oprecht benieuwd hiernaar.

Heb trouwens wel ooit morfine gekregen (na operatie). Nou ik voelde me on top of the world, wat vrij bijzonder was aangezien mijn hele bovenlijf in het gips zat. Daarna 2 dagen lopen kotsen....

Het geeft een feest/festival/avond een gouden randje. Net dat beetje extra. Nuchter of met een paar wijntjes op is een goed feestje met goede muziek en een goede atmosfeer een 10, als je iets gebruikt is het een 12.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:27

Roos_M schreef:

Welkom in het topic Roos. :wave: Wat is jouw fascinatie of ervaring met drugs?
Of kom je altijd zomaar een topic binnenvallen met een oneliner/statement van BAM, dit is mijn mening en daar doen jullie het maar mee. :+