Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:12

Caesar schreef:
TS; na alles wat hier voorbij vliegt hoop ik dat je je niet gek laat maken. Een wijze les wil ik je wel meegeven, ga absoluut niet aan je vriend trekken of eisen. Het punt is gemaakt en ik denk met het telefoontje is er genoeg over gezegd. Ik zou zelf ook niet meer bellen omdat dat misschien net weer TE "gewild" overkomt.

Ik zou alleen als jouw vriend zijnde wel op mijn strepen gaan staan als het daadwerkelijk zo is dat ze zijn ex naast hem zetten...

:+

Dit strookt niet echt met elkaar _O-

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:13

Sammie schreef:
Ik word weer wat moe van alle aannames en vooroordelen die hier voorbij vliegen, dus ik lees later misschien nog wel een beetje bij..

Succes ts, mocht je vanavond nog zelf willen bellen. Houd het wel zo zakelijk mogelijk. Uiteindelijk is het wel hún bruiloft en kun je iemand niet dwingen om dikke maatjes met iedereen te zijn. Dat zou je zelf ook niet moeten willen. Je kan niet vriendjes zijn met de hele wereld, dat het bruidspaar dit op deze manier duidelijk maakt is echter niet charmant.

Dankje Sammie. Mijn vriend zei al dat M me gisteravond al wilde spreken maar dat zei ik al, het stoom komt nog uit mijn oren dus laat dan maar even voor morgen. Dan ben ik wat rustiger en kan ik rationeler nadenken. :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:13

kohtje schreef:
Ja geen probleem. Lekker de dag voor mezelf en sávonds een feestje.

Gelukkig is iedereen anders, ik zou mij zeer opgelaten voelen :), zeker met in je achterhoofd, dat de hele situatie door dit optreden verpest is.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:14

Ik zou denk ik ook mijn vriend gewoon overdag laten gaan en zelf in de avond aansluiten. Zou ook veel te nieuwsgierig zijn hoe ze dat overdag dan allemaal gaan doen en mijn vriend later laten kijken.
Echter mocht er een keer een bruiloft houden dan hoeft ze dus ook niet te komen overdag.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:17

lizy29 schreef:
Je zou toch bijna de locatie bellen en een extra stoel voor jezelf regelen....kan je vanavond het heuglijke nieuws vertellen dat het toch gelukt is :+

Sterker nog; ik heb de locatie al gemaild met de vraag of er niet 5 stoelen bij kunnen :+
wel onder een andere naam := om te weten of ze er echt een groot probleem van zouden maken

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:18

Lizzyy schreef:
Die zit in een onwijze rotsituatie. Die weet het zelf ook niet. Zwart/wit gezegd is het zo: als hij de hele dag gaat, laat hij mij zitten (want ja, zo voel ik dat wel eerlijk gezegd) maar als hij de avond gaat laat hij zijn beste vriend zitten. Hij wil geen uitspraak doen, maar hij neigt ervoor om de avond te gaan. Maar hij vind dat ook weer niet kunnen tegenover zijn beste vriend. Maar hey, overdag gaan vind hij weer niet kunnen tegenover mij. Snap je het nog :+

Wat ik wil bereiken met het contact? Dat hun echt even goed mogen weten dat ik het hier totaal niet mee eens ben en ook echt hun gedachtegang niet snap en wil snappen. Ik ben vroeger helaas genoeg gepest/genegeerd op school en dat heb ik me nu echt wel achter me gelaten. Ik heb ook een briefje op gesteld met dingen die ik ga zeggen voor ik het ga vergeten haha.

Maar goed, ik laat mijn vriend zelf kiezen. Het is zijn keuze en al moeilijk zat zonder dat ik hem ook nog ga pushen.

het dilemma voor je vriend is goed te begrijpen.

Verstandig om op papier te zetten welke punten je graag wilt bespreken, het zijn best moeilijke telefoongesprekken omdat er veel emotie bij komt kijken.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:19

Lizzyy schreef:
lizy29 schreef:
Je zou toch bijna de locatie bellen en een extra stoel voor jezelf regelen....kan je vanavond het heuglijke nieuws vertellen dat het toch gelukt is :+

Sterker nog; ik heb de locatie al gemaild met de vraag of er niet 5 stoelen bij kunnen :+
wel onder een andere naam := om te weten of ze er echt een groot probleem van zouden maken

Hier mis ik dan weer de volwassenheid bij jou eigenlijk :n

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:19

Lizzyy schreef:
lizy29 schreef:

Maar lieve TS, je gelooft toch zelf ook het verhaal niet dat het
probleem de tafelschikking is, mag ik hopen :(:) ?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:20

kaamsel schreef:
Een echte beste vriend zet je niet voor deze keuze..

Inderdaad. Maar wat voor vrouw ben je als je je man zijn vriendschap met z'n beste vriend op het spel laat zetten.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:21

Lizzyy schreef:
lizy29 schreef:

Je meent het niet!
Heel kinderachtig .

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:21

Lizzyy schreef:
lizy29 schreef:

:Y) }>

Maar eigenlijk had je dat beter niet kunnen doen. :o grote kans dat de locatie niet naar jou toe reageert maar mogelijk wel het stel vraagt hoe het kan dat ze vragen van derden krijgen. Dan krijgt het hele verhaal een nog vervelender staartje.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:22

kohtje schreef:
Ik snap niet dat je er zo moeilijk over doet. Overdag gaat je vriend en jij sluit sávonds aan.
Zelf zou ik daar helemaal geen probleem mee hebben en zou ook tegen mijn vriend zeggen ga lekker en heb een geweldige dag.
Sorry maar vind het echt overdreven om te zeggen dat het voelt dat hij je laat zitten als hij overdag gaat.

Dat schrijft de TS niet, HIJ vindt dat het voelt alsof hij z'n vriendin laat zitten.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:23

Ik heb het ook niet onder mijn eigen naam gedaan :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:23

Lizzyy schreef:

.... en stel nu dat de locatie terug mailt dat het geen
probleem is, wat dan? Is jullie probleem dan opgelost?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:24

Lizzyy schreef:

Een onbekende naam vanuit de organisatie en jullie belletje is vast geen 1+1 is 2 voor het bruidspaar? :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:25

BloemBloem schreef:
Lizzyy schreef:

.... en stel nu dat de locatie terug mailt dat het geen
probleem is, wat dan? Is jullie probleem dan opgelost?

Nee maar dan weet ik wel dat het daar niet aan ligt. Is de keuze voor mij makkelijker om niet heen te gaan. Nu heb ik nog zoiets van als de trouwlocatie moeilijk doet en er écht niet 1 stoel bij kan, kan ik er nog wel vrede mee hebben.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:26

Caesar schreef:
Lizzyy schreef:

Een onbekende naam vanuit de organisatie en jullie belletje is vast geen 1+1 is 2 voor het bruidspaar? :+

Ik neem aan dat het bruidspaar niet aan de trouwlocatie zal laten weten dat hun gebeld hebben met vrienden van hun. :Y)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:27

Lizzyy schreef:
Nee maar dan weet ik wel dat het daar niet aan ligt. Is de keuze voor mij makkelijker om niet heen te gaan. Nu heb ik nog zoiets van als de trouwlocatie moeilijk doet en er écht niet 1 stoel bij kan, kan ik er nog wel vrede mee hebben.

Ik ga je nog 1 hele dikke knuffel geven :(:) en succes wensen met het
maken van je keuze ;) :).

Sorry meisje .... wordt wakker :o

*typefout*

Simbaa

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:30

O my god vind dat je wel heeeeeel ver gaat hierin ts! En dat je vindt dat je vriend je in de steek laat als hij wel de hele dag gaat vind ik ook idioot.

Maar waarschijnlijk moet ik meer chick worden om dit te begrijpen -O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:30

Oei zelf de trouwlocatie hier over bellen lijkt me wel wat ver gaan. Ik kan me voorstellen dat de locatie hier wel de ceremoniemeester over in zou lichten. En dan is het helemaal gek als er iemand die niet komt een vraag over dat huwelijk heeft gesteld. Ps. Wow dat hier zoveel pagina's uit voort gekomen zijn

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:31

BloemBloem schreef:
Lizzyy schreef:

Ik ga je nog 1 hele dikke knuffel geven :(:) en succes wensen met het
maken van je keuze ;) :).

Sorry meisje .... wordt wakker :o

*typefout*

Wat bedoel je daar precies mee? :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:31

pmarena schreef:
Nou TS, dat is ook meteen duidelijk dan hoe je er bij haar voor staat....

Dat ze zelf zin heeft joh om zulke streken uit te halen op haar bruiloft, nu ben jij in de vriendengroep waarschijnlijk het onderwerp van gesprek op haar trouwdag :P

Woogy schreef:
Hoe briljant, echt een wijvenkwestie dit. Jullie zijn geen hele hartelijke warme vriendinnen, maar je bent wel duidelijk gekwetst en jaloers dat je vriend wel de hele dag mag komen...Uit nijd niet naar het vrijgezellenfeest gaan is belachelijk. Je had niet moeten gaan, omdat de verkeerde persoon je heeft uitgenodigd...Maar verder zijn wij vrouwen de meeste logische, volwassen wezens op aarde :=

Weet je wat nu zo grappig is...TS reageert zelf heel normaal en volwassen, en juist jouw eigen reactie komt over als een typisch hatelijke wijvenreactie :D

hehe, meer over hoe bokt erop reageert wat ik een wijvenkwestie vind ;)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:31

moonsparkle schreef:
Oei zelf de trouwlocatie hier over bellen lijkt me wel wat ver gaan. Ik kan me voorstellen dat de locatie hier wel de ceremoniemeester over in zou lichten. En dan is het helemaal gek als er iemand die niet komt een vraag over dat huwelijk heeft gesteld. Ps. Wow dat hier zoveel pagina's uit voort gekomen zijn

Gelukkig heb ik dat ook niet gedaan ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:32

Simbaa schreef:
O my god vind dat je wel heeeeeel ver gaat hierin ts! En dat je vindt dat je vriend je in de steek laat als hij wel de hele dag gaat vind ik ook idioot.

Maar waarschijnlijk moet ik meer chick worden om dit te begrijpen -O-

Lees nou gewoon eens wat de TS schrijft ipv een sneer te geven. TS vindt niet dat haar vriend haar in de steek laat, haar vriend vindt dat ZELF!!!!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:33

Lizzyy schreef:
cobiie schreef:
een mooi afschuif excuus.

Erg jammer dat ze het op deze manier gespeeld hebben (geen persoonlijk contact zoeken maar gewoon die kaarten sturen).

Wat wil je nog bereiken met zelf contact zoeken met M?

Wat is het gevoel van je vriend bij deze kwestie?

Die zit in een onwijze rotsituatie. Die weet het zelf ook niet. Zwart/wit gezegd is het zo: als hij de hele dag gaat, laat hij mij zitten (want ja, zo voel ik dat wel eerlijk gezegd) maar als hij de avond gaat laat hij zijn beste vriend zitten. Hij wil geen uitspraak doen, maar hij neigt ervoor om de avond te gaan. Maar hij vind dat ook weer niet kunnen tegenover zijn beste vriend. Maar hey, overdag gaan vind hij weer niet kunnen tegenover mij. Snap je het nog :+

Wat ik wil bereiken met het contact? Dat hun echt even goed mogen weten dat ik het hier totaal niet mee eens ben en ook echt hun gedachtegang niet snap en wil snappen. Ik ben vroeger helaas genoeg gepest/genegeerd op school en dat heb ik me nu echt wel achter me gelaten. Ik heb ook een briefje op gesteld met dingen die ik ga zeggen voor ik het ga vergeten haha.

Maar goed, ik laat mijn vriend zelf kiezen. Het is zijn keuze en al moeilijk zat zonder dat ik hem ook nog ga pushen.

Bijzonder. Mijn man zou geen moment twijfelen. Ik zo overduidelijk niet welkom? Zoek het dan maar uit met je bruiloft. Hij zou helemaal niet meer gaan. Beste vrienden doen dit niet, dus die vriendschap zou voor hem meteen over zijn.
En als ik jou was, ging ik ook 's avonds niet heen.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 19-07-16 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt