. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sees schreef:Ik vind 12 - 14 jaar zelf wel erg jong namelijk maar dat is persoonlijk.
Huertecilla schreef:Sees schreef:Ik vind 12 - 14 jaar zelf wel erg jong namelijk maar dat is persoonlijk.
Inderdaad; persoonlijk![]()
Juist het voorziening dat persoonlijk verschillende was nu net het sterke punt van de oude wetgeving.
Waarom haal je nu eigelijk 12 -14 aan?
De wet zegt nu 16 'vrij'.
De oude wet zei helemaal NIET 'vanaf 12' maar erkende 12 - 16 als individueel verschillend en boven 16 'vrij'.
In de VS begrepen ze dat ook niet en gingen de media op de loop met 'vanaf 12 vrij'.
Het is maar net waar je aan toe bent. Ik was op mijn 14de al sexueel actief; ik was er klaar voor. Ik had het nooit gedaan als ik dat niet was.Sees schreef:terwijl er alleen iets aangepast is aan de leeftijd en de bewoording inzake aanranding e.d.?
lieveli schreef:A3a1 schreef:Niet iedereen dus.
Er zijn ook mensen die het verfrissend vinden.
Een andere kijk, een ander geluid.
En omdat ik het opneem voor hem, ben ik zijn vriendinnetje.
Dan ben ik in mijn dagelijkse leven een pedofiel.
Ja, echt ik ga het morgen meteen mijn baas melden.
Je komt net kijken op bokt.
DatBenIkNou schreef:lieveli schreef:
Je komt net kijken op bokt.
Ik dan schijnbaar ook![]()
ste is dat ik volgens de betreffende redenering meer recht van spreken zou hebben dan degenen die dit opmerken

lieveli schreef:Daar doe je toch zelf aan mee?
) is 13 jaar wat met 13 jaar dingen doet echt fout? 12 met 17 weer wel, maar 14 met 15 ook? En dan is het heel erg individue afhankelijk ook nog eens.
) en begeleiding van de ouders ofzo denk?
Huertecilla schreef:Sees schreef:terwijl er alleen iets aangepast is aan de leeftijd en de bewoording inzake aanranding e.d.?
Het gaat nu net om leeftijd en bewoording welke daardoor fundamenteel verschil uitmaken![]()
Nu is onder 16 verboden.
Dat was 'van 12 tot 16' NIET per definitie toegestaan maar individueel verschillend aan de rechter.
'Iets' aangepast van verstandig realistisch naar wereldvreemd onuitvoerbaar en dus leidend tot anarchie in deze. Daar kan ik NIETS goeds in zien
. 
) en dat is zijn mening (= dus persoonlijk), geen feit
.

Lusitana schreef:Maar waarom zou men een leeftijd aan sex verbinden? Daar ben je op een gegeven moment aan toe, en voor de een is dat vroeg, voor de ander laat en met wie je het dan wit doen is ook de keuze van die persoon lijkt mij. Heel wat mensen aan juist voor de eerste keer met een veel ouder iemand. Er is niet voor niets een spreekwoord dat zegt dat je het op ene oude fiets moet leren.
Dat wil niet zeggen dat ze daar ook meteen maar een langdurige relatie mee op aan bouwen...
Dat duurt gewoon tot ze er genoeg van hebben of gewoon verliefd worden op een ander.
Als er werkelijk een slechte geestelijke aansluiting is, hebben beide partijen er snel genoeg van hoor.
De relaties die het best werken zijn juist die waarin men zich thuis voelt, gehoord voelt. En daarin speelt leeftijd ook geen rol.
.
.