Over liefde op haar moeilijkst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:10

Jolien87 schreef:
Ik begin straks aan mijn 3e emmer popcorn.

Ik houd het bij spa rood, anders groei ik dicht. :o

Wondering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 20:11

Mazida schreef:
TS, pas in ieder geval op en ga niet te veel uit van vertrouwen. Hij bewijst tegenover zijn vrouw in ieder geval niet te vertrouwen te zijn. Veel geluk en wijsheid toegewenst. Bedenk wel dat een gewaarschuwd mens voor twee telt.

Dankjewel. Ik weet het :j Maar alles wijst er op dat hij verder gewoon prima in elkaar zit. Misschien is dat mijn roze bril, misschien niet. Ik weiger iedereen te gaan wantrouwen omdat er wellicht wel een rotte appel tussen zit.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:12

Ragdollcat schreef:
riegje schreef:
Hoeveel mensen van jullie hebben enig idee om mantelzorger(ster) te zijn?
Hoe zwaar en moeilijk het is, Je ooit zo leuke partner, geliefde, vriend, maatje, gesprekspartner enz enz.
Om die te van dichtbij te zien aftakelen!

Dus ja ik kan het best begrijpen dat de beste man gevoelens voor een ander heeft kunnen krijgen.
En of het verstandig is, geen idee. daar kunnen wij met zijn allen niet over oordelen.
En om nou TS zo schandalig te behandelen. Waar is dat nou toch voor nodig?!
Zij die het hardst roepen,,,,, kijken wat jullie moraalridders zouden doen als je in dezelfde schoenen zouden staan.

Natuurlijk is het niet raar dat de man ook gevoelens voor een ander heeft gekregen in deze situatie, maar aub wel in openheid en niet zo achterbaks en vooral praten met zijn vrouw.

Dat vraag ik me af, eerlijkheid duurt het langst. maar is dat in zo'n situatie ook echt zo.
Als mijn man me zou vertellen, dat tie gevoelens heeft voor een ander. En ik weet dat ik hem niet meer kan geven en die ander wel. Doet dat dat niet nog meer afbraak aan die persoon?
De meeste mensen die ik verzorgd heb die terminaal waren, hadden al zoveel met zichzelf te verstouwen, accepteren dat je dingen niet meer kunt........... en dan nog een ander pfffff lastig

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:13

Goede beslissing denk ik TS! Succes er mee verder. Het zou mooi zijn als jullie over een tijd alsnog elkaar weer vinden :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:17

Ragdollcat schreef:
Natuurlijk is het niet raar dat de man ook gevoelens voor een ander heeft gekregen in deze situatie, maar aub wel in openheid en niet zo achterbaks en vooral praten met zijn vrouw.

Lekker makkelijk opgemerkt van buitenaf.
Zo zwart/wit is het allemaal niet.
Dat is het niet eens als er geen terminale ziekte is.
Harder dan; openheid bovenal tenzij... kan je niet stellen.
Er zijn nl. altijd uitzonderingen op alles.

Er zitten veel kanten aan waarbij de timing nogal veel verschil uitmaakt EN het is bij terminale ziekte heel sterk hoe de zieke er over denkt.
Zinloos met de waarheid kwellen dient geen enkel doel. Dan lijdt deze extra zonder andere noodzaak dan minder schuldgevoel voor de anderen.

Kijk; het minst nare is dat de zieke dit zelf opgooit. Indien niet, dan ... wordt het per individueel geval verschillend lastig tot beter niet opbrengen.

Wildgirl

Re: Over liefde op haar moeilijkst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:29

Ik heb het gehele topic gelezen.
Als er 1 ding duidelijk is dan is het wel dat er een hoop bokkers ooit bedrogen zijn of gewoon vreselijk onzeker in hun leven staan.
Jammer.
Wat ook heel jammer is, is dat men hier zo massaal aan het oordelen en bekritiseren is geslagen.
Sterker nog, men werkt TS naar de grond en stampt er met zijn allen nogmaals overheen.
Triest. Enorm triest. Misschien is het verstandig je eigen leven eens onder de loep te nemen om te kijken waaróm je zodanig fel reageert...

Anyway, van mij geen oordeel TS.
Ik heb diep respect voor jullie beiden, ik kan met het verscheurde gevoel heel goed voorstellen.

Ik kan je maar één advies geven en ik denk dat meer mensen dit ter harte zouden moeten nemen.
Gebruik je verstand maar, als het erop aankomt...volg dan je hart. Altijd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:34

Wow, dat slaat echt alles vind ik := hoe egoistisch ingesteld kun je zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:35

Het is en blijft een heel moeilijk iets.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:38

Ik kan me wel voorstellen dat de man gevoelens voor een andere vrouw kreeg :) Zelf kom ik uit een gezin waarin de vrouw een ernstige spierziekte had en de man uiteindelijk vreemdging, na jaren. Mijn vader kon er heel slecht mee omgaan en het huwelijk leed gigantisch onder mijn moeder haar ziekte. Gelukkig heeft zij nu al jaren een fantastische vent die in juli met haar gaat trouwen!

Iemand zien aftakelen en weten dat diegene niet oud gaat worden is slopend. Je leven is dan zo donker, ik kan me heel goed voorstellen dat je als gezonde man ook nog wel afentoe een lichtpuntje wil zien.
Voor mij is het wel moeilijk om te lezen, omdat ik zelf ook een spierziekte heb. Nu gaan mijn man en ik scheiden en de spierziekte is daar zeker een factor in geweest. Dit soort situaties wil ik namelijk heel graag niet meemaken als zieke vrouw later!

Ik vind het zeker een juist besluit geweest en ook een erg sterk besluit. Het komt allemaal wel :)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:47

Nog beter dan je hart volgen is volg je intuïtie... Je hart bedoelt het meestal goed, maar kan het je nogal eens moeilijk maken.
Ik denk dat jij TS, de situatie waarin je zit het allerbeste kent en diep van binnen wel weet wat het beste is. Daar kan ik geen oordeel over geven.
Mijn gevoel zou misschien zeggen: vriendschap eerst. Vanuit vriendschap kan ooit een relatie ontstaan. Jullie hebben gevoelens voor elkaar, wat het moeilijk maakt, maar het is net hoe je ermee omgaat. Zolang zijn echtgenote nog leeft, zou ik misschien denken: wel vriendschappelijk contact en laat de echtgenote weten dat hij een goed luisterend oor heeft gevonden, maar geen zoenen, geen seks zolang zij leeft, uit respect en om erachter te komen hoe sterk de band tussen jou en hem is. Is de liefde echte liefde, dan overleeft het heus wel een poos zonder op de hormonen in te gaan.
Maar nogmaals, ik kan niet oordelen hier en ik weet ook hoe sterk gevoelens van liefde aan je kunnen trekken. Moeilijk en ik wens je veel wijsheid en sterkte

Afbeelding

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:52

Bootsiebob zegt het heel mooi en dat is ook wat ik nu ongeveer denk en ervan vind nadat ik alles heb doorgelezen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:57

TS ik hoop dat je nu je afstand neemt de rust en wijsheid hebt om alles eens goed op een rij te zetten voor jezelf. En een besluit kunt nemen dat je ook voor jezelf verantwoorden kunt, dat is wat heel belangrijk is.
Ook door voor de moeilijkste weg te kiezen, afscheid nemen, kun je uiteindelijk sterker worden.
Het zal niet makkelijk zijn, gezien hoe ver je al was gegaan ... Sterkte!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:02

phormicola schreef:
Ik vind het zeker een juist besluit geweest en ook een erg sterk besluit. Het komt allemaal wel :)

Verandering is een zekerheid en het leven zelf is dat niet.

Mijn persoonlijke mening, gebaseerd op persoonlijke ervaring is: Pluk de dag!

Vertrouw er niet in dat het over een half jaar wel komt. Verdorie zeg, er is nota bene een terminaal zieke in het plaatje hier! Hoe helder wil je het hebban dat alleen NU een zekerheid is?!
Laat het geluk dus niet voorbij gaan als het aan de deur klopt.

En wat sex betreft.
Dat is een groot geschenk. MAAK er geen probleem van. Geniet ervan.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:08

Huertecilla schreef:
En wat sex betreft.

Met zo'n motto kom je van de ene relatiecrisis in de andere terecht. Ik mag toch hopen dat je dat niet meent.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:12

Je spreekt uit ervaring begrijp ik? Anders misschien niet zo snel oordelen en accepteren dat er mensen zijn die anders in het leven staan dan jij. Dat maakt hen of jou niet beter dan de rest.

Fijne bijdrage van de verpleegkundige hier in het topic trouwens, het KAN dus wel.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:15

Ik heb niet alles gelezen dus misschien is het al gezegd maar heeft hij het er al eens over gehad met zijn vrouw? En dan bedoel ik niet over jullie. Kan hij niet bij zijn vrouw aankaarten dat hij een open relatie wilt? Alle begrip voor haar situatie maar wat met zijn situatie? Het is niet omdat je partner ziek is dat je niet meer voor jezelf mag kiezen dan moet je juist voor jezelf kiezen om er zelf niet aan onder door te gaan.
Als ik ziek zou worden en mijn man zorgt jaren goed voor mij zou ik begrip tonen als hij verliefd wordt op een ander en zou ik een andere relatie toe staan en dan bedoel ik een serieuze relatie geen avontuurtjes. Hij moet ook zijn leven kunnen leven. Hij is mijn gevangene niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:16

musiqolog schreef:
Huertecilla schreef:
En wat sex betreft.

Met zo'n motto kom je van de ene relatiecrisis in de andere terecht. Ik mag toch hopen dat je dat niet meent.

Goede seks is aandacht, liefde, begering en ontspanning. Dus ja, inderdaad een mooi geschenk van mens naar mens.

Uiteraard heb ik het niet over de in-uit-in-uit-in-klaar variant van seks.

En seks kan ook heel troostend zijn bij moeilijke momenten. Elkaar vasthouden en zoenen zoals in het geval van TS geeft absoluut een moment van troost en begrip.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:20

Pantykous schreef:
Je spreekt uit ervaring begrijp ik? Anders misschien niet zo snel oordelen en accepteren dat er mensen zijn die anders in het leven staan dan jij. Dat maakt hen of jou niet beter dan de rest.

Bepaald niet. Het gaat mij erom: Huertecilla zegt dat je gewoon moet toegeven aan de mogelijkheid tot seks: "een groot geschenk, maak er geen probleem van, geniet ervan". Daar ben ik het mee oneens. Een uur plezier kan je in dit soort situaties een leven schuld en schaamte opleveren. Er is dus gewoon een probleem, wanneer het om vreemdgaan gaat.

Rey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:22

Ts vraagt om advies en haar verhaal kwijt te kunnen, lijk ik te kunnen begrijpen. Wat vervelend dat er zoveel mensen al hun levenservaring op zo'n dwangende manier aan je opdringen en in plaats van te vertellen wat zij denken je vertellen wat je moet doen. Ik denk dat veel mensen heel graag jouw willen proberen te helpen je te verplaatsen in de zieke vrouw en vergeten zich te verplaatsen in jou. Zoals al eerder gezegd, het is allemaal niet alleen zwart en wit. Het lijkt bijna alsof sommige mensen vergeten zijn hoe heftig verliefd je kunt zijn. Zonde dat iets wat eigenlijk heel mooi is, in jouw geval zo lastig is. Ik heb gelezen dat jullie een besluit hebben genomen en ik vind het een heel dapper besluit van jullie. Heel veel sterkte met het verwerken van dit alles en ik geloof zelf echt dat als het zo 'moet zijn' dat jullie je weg naar elkaar weer terug vinden. Dat maakt het natuurlijk niet makkelijker, maar geeft misschien wel wat hoop. Sterkte!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:27

Lauratje_88 schreef:
Ik heb niet alles gelezen dus misschien is het al gezegd maar heeft hij het er al eens over gehad met zijn vrouw? En dan bedoel ik niet over jullie. Kan hij niet bij zijn vrouw aankaarten dat hij een open relatie wilt? Alle begrip voor haar situatie maar wat met zijn situatie? Het is niet omdat je partner ziek is dat je niet meer voor jezelf mag kiezen dan moet je juist voor jezelf kiezen om er zelf niet aan onder door te gaan.
Als ik ziek zou worden en mijn man zorgt jaren goed voor mij zou ik begrip tonen als hij verliefd wordt op een ander en zou ik een andere relatie toe staan en dan bedoel ik een serieuze relatie geen avontuurtjes. Hij moet ook zijn leven kunnen leven. Hij is mijn gevangene niet.

_/-\o_

en voor de TS speelt wel degelijk haar eigen welzijn als hoogste prioriteit.
Een half jaar wachten met geluk vanwege... ja wat?

Ik vind het nogal wat als twee mensen hun geluk op moeten schorten vanwege een zieke.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:32

nou, vreselijk. Stel je voor dat je aan een ander denkt en wacht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:32

musiqolog schreef:
Bepaald niet. Het gaat mij erom: Huertecilla zegt dat je gewoon moet toegeven aan de mogelijkheid tot seks: "een groot geschenk, maak er geen probleem van, geniet ervan". Daar ben ik het mee oneens. Een uur plezier kan je in dit soort situaties een leven schuld en schaamte opleveren. Er is dus gewoon een probleem, wanneer het om vreemdgaan gaat.

Wat een cirkelredenering.

Ik schrijf 'maak er geen probleem van': dan wordt het ook geen leven schuld en schaamte ;)

Wat 'vreemdgaan' betreft gaat deze draad over een niet zwart/wit situatie. Ik zou die term zelfs niet gebruiken in dit geval.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:37

Huertecilla schreef:
musiqolog schreef:

Wat een cirkelredenering.

Ik schrijf 'maak er geen probleem van': dan wordt het ook geen leven schuld en schaamte ;)

Wat 'vreemdgaan' betreft gaat deze draad over een niet zwart/wit situatie. Ik zou die term zelfs niet gebruiken in dit geval.

Ik denk dat of vreemdgaan voor iemand een zwart-wit scenario is gewoon ligt aan die persoon zelf. Aangezien de man dus aan ts in het begin aangegeven had niet iemand te zijn die vreemdgaan ok vond, neem ik aan dat dat dus in hun huwelijk een zwart-wit scenario was/is.

Voor jou en anderen met jou niet, maar dat ligt aan de personen in de relatie. Ik kan bijvoorbeeld goed begrijpen dat vrienden van ons een open relatie hebben, maar ik en manlief zijn het erover eens dat wij dat beiden echt niet willen en dat vreemdgaan voor ons beiden een no-go is. Zwart-wit hier in huis dus.
Laatst bijgewerkt door Drifter op 26-04-16 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:37

Telt de mening van 'de zieke' ook nog in dit verhaal HC? Omdat ze ziek is, is ze niet minder waard als persoon... Het gaat er toch om wat voor relatie deze man met zijn vrouw heeft? Als die relatie betekent dat men elkaar trouw is (wat in de meeste gevallen zo is imo) dan is het toch raar dat die relatie niet voorop staat? Anders is het wanneer er andere afspraken gemaakt zijn: open relatie. Maar volgens mij is dat hier niet aan de orde toch? Om 'de zieke' nu voor een voldongen feit te stellen op dit moment vind ik naar en egoïstisch.... Die heeft genoeg om mee te dealen. Anders is het als je er van te voren afspraken over maakt....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:43

HC, ik heb jouw kijk op relaties altijd al wat bijzonder gevonden maar ieder zo zijn ding. Maar dit keer ga je in mijn ogen toch echt te ver en kies ik er nu voor het eerst voor om iemand op de foeilijst te zetten.