little_birdy schreef:ts wanneer loopt je auto in het rood met zijn toerenteller?
oftewel hoeveel toeren kan hij maken voordat je in rood gebied zit ?
ik herken je verhaal totaal niet namelijk.
ik rij een Peugeot 106 met 75 pk.
met die kan ik met gemak alles voor blijven en rijd zelfs de meeste nog eruit.
en een verlengde Mercedes sprinter een diesel.
die trekt wel langzaam op als ik geladen ben .
Maar met een beetje handigheid en opletten kom ik ook met die wel met 90 de snelweg op aan het einde Vd strook. sneller red hij gewoon niet geladen na een haarspeld de snelweg op helaas
Klinkt inderdaad wel bekend. Zelfs mijn oude vrachtwagen (4 ton leeg, 80pk, oneindig koppel) kon prima meekomen. Geladen was inderdaad iets meer een puntje maar dat vooral ook omdat die lading dan paarden waren.
Ik heb met die wagen een keer in België bewust de regels overtreden. De helling onder Luik (20 jaar geleden) reed een vrachtwagen voor me in kruipgang omhoog. Ik had een kleien 5 ton (totaal) bij me en was al terug naar twee om nog maar enig koppel te hebben. Ik reed in op die vrachtwagen en durfde er niet achter te blijven hengen, beetje bang dat ie dat niet zou trekken dus, ondanks verbod, die vrachtwagen toch maar ingehaald. Was gelukkig niet heel druk en drie baans, dus heel veel last heb ik toen niet veroorzaakt, maar leuk was dat niet, aan 40km/h..........