iets verbieden in een relatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:16

Ik ben stiekum nog steeds geinteresserd in hoe het afgelopen is met de vriendin van HC die in zijn ogen niet fit genoeg was om op zijn paard te mogen zitten.
Heeft je maatregel haar uiteindelijk kunnen motiveren of heeft ze het paardrijden toch maar gelaten voor wat het was?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:19

Kinke schreef:
Het is een wonder…ik snap HC wel over dat plussen en minnen. En dat moet je uiteraard niet zien als iets wat je in een schriftje bijhoudt, op papier :D Maar je houdt het wel degelijk bij, want ben je doodongelukkig in je relatie, dan betekent dat gewoon dat er veel meer minnen zijn dan plussen, dat je veel meer geeft dan je krijgt.

Inderdaad.
Zo eenvoudig is het.

Mungbean

Re: iets verbieden in een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:25

Ik denk eigenlijk dat op het moment dat je je bewust bent dat je zojuist een +/- compensatie gedachte had dat je dan al heel alert moet zijn. Want dan sluimert er waarschijnlijk al langer wat in het onderbewuste.
Op het moment dat het onderbewuste een concrete vorm aanneemt dan is er al iets scheefgegroeid en is zaak dat zo snel mogenlijk open te communiceren. Zo zie ik dat tenminste.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:32

Sizzle schreef:
Ik ben stiekum nog steeds geinteresserd in hoe het afgelopen is met de vriendin van HC die in zijn ogen niet fit genoeg was om op zijn paard te mogen zitten.
Heeft je maatregel haar uiteindelijk kunnen motiveren of heeft ze het paardrijden toch maar gelaten voor wat het was?

Die was/is sterk afgevallen om een complex aan redenen waaronder een :wow: minnaar.
Rijdt echter geen paard meer vanwege hormoongestuurde valangst.

De overgang heeft haar op deze drie punten: gewicht, libido, risicogedrag, (en eigenlijk alles meer) behoorljk veranderd.
Ook dat is een situatie welke de plussen en minnen enorm beinvloed.
Verbieden helpt niet. Ontkennen evenmin. Onderkennen en eventueel in voorzien wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:43

Sizzle schreef:
Want dan sluimert er waarschijnlijk al langer wat in het onderbewuste.

Je kan er zeker van zijn dat je die balans ALTIJD 'bijhoudt' in je onderbewuste.

Het is juist een goede zaak om je daar wat bewuster van te zijn:
Er zijn legio aspecten in relaties welke de ene weinig moeite kosten en voor de ander erg veel extra opleveren.
Zo kan je het geluk van de partner sterk doen toenemen met weinig 'geven' = er positief voor de relatiebalans die er echt is, ALTIJD.

Beter actief aan werken dan op een crisis wachten :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:03

Dat laatste zinnetje zegt toch wat ik ook zeg.
Als je je ergens bewust regelmatig aan stoort dan is er al het eea aan kleinigheden vooraf gegaan waar je al eerder over had moeten praten.

Bedankt voor je antwoord. Volgens mij is het al een jaar of wat terug dat je het schreef. Maar ik was toch altijd nieuwsgierig in welke richting het gegaan was. Dus uiteindelijk een overwachte richting, fit en toch niet rijden :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:14

Sizzle schreef:
Als je je ergens bewust regelmatig aan stoort dan is er al het eea aan kleinigheden vooraf gegaan waar je al eerder over had moeten praten.

euh, ik schreef/ schrijf liever over de positieve kant :D

Iets VOOR de partner doen ;)

Je ergeren is iets wat je jezelf aandoet. Ligt dus niet geheel, mogelijk geheel niet, aan de partner.

Citaat:
Dus uiteindelijk een overwachte richting,

Volstrekt kenmerkend vvor het echte leven. Dingen veranderen.
Je kan het onverwachte verwachten; is een zekerheid.
Hormonen zijn een zeer veel voorkomende complicerende factor van binnenuit de relatie. Daar komt nog de oneindige variatie aan poep welke vanuit de chaos buiten je invloedssfeer op de betrokkenen afkomt.
Beter flexibel op voorbereid zijn :)*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:45

Dus ligt het dan aan jou of aan je vriendin dat jij je aan haar auto irriteert?

Jij praat imo simpele dingen veel te moeilijk.
Als iemand zich stoort aan het tandpasta dopje dan is het echt niet het dopje dat de reden is. Dan is de ergernisemmer elders al langzaam overgelopen.

Ik kan op dit moment niets bedenken wat mij systematisch irriteert, dus ergens zullen wij het zo slecht niet doen met onze bekrompen denkwijze ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:58

Sizzle schreef:

Euh, niet 'dat', maar 'als'.

Als dat zo zou zijn, dan ja inderdaad.

Zoals ik al schreef echter, laat ik het me niet irriteren :)*

Ok, ik ga weer even wat plussen carpen deze diem :wave:

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:02

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Euh, niet 'dat', maar 'als'.

Als dat zo zou zijn, dan ja inderdaad.

Zoals ik al schreef echter, laat ik het me niet irriteren :)*

Ok, ik ga weer even wat plussen carpen deze diem :wave:

Je schreef ook dat je er een bloedhekel aan hebt. En daarna dat dit dus een - is voor haar. Hoe kan ik dat rijmen met wat je nu zegt?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:04

Dat wilde ik ook net zeggen. Jij zegt dat je er een bloedhekel aan hebt.
Dat valt voor mij toch echt onder onder de noemer ergernis of zelfs nog erger.
Ik moet er niet aan denken dat ik ergens een bloedhekel aan heb binnen een relatie. Vreselijk lijkt me dat :(:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:08

Een potentiele ergernis naast je kunnen neerleggen maakt het leven een wereld makkelijker :j

De ratio boven de emotie is wat de mens van de rest van de dieren onderscheidt :)*

Probeer het eens +:)+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:36

Maar ik heb geen ergernis tov mijn partner, hoe kun je iets wat er niet is naast je neer leggen :?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:38

Hoe harder iemand roept zich nooit aan een partner te ergeren, nergens een hekel aan te hebben en zo gelukkig te zijn, hoe ongeloofwaardiger het wordt....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:41

Goof schreef:
Hoe harder iemand roept zich nooit aan een partner te ergeren, nergens een hekel aan te hebben en zo gelukkig te zijn, hoe ongeloofwaardiger het wordt....

Dat is gelukkig niet mijn probleem wat jij vind ;)

Natuurlijk heb je wel eens een oneenigheid, die laat zich dan bepraten en oplossen. Maar systematische ergernis die met regelmaat weer terugkomt?
Nee, die heb ik tot nu toe nog niet hoeven ervaren gelukkig.

Er loopt ook een actief topic over ergenissen in de relatie. Ik vind het best bijzonder dat sommige mensen echt een waslijst aan negatieve dingen over hun partner weten op te sommen.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:34

Bijzonder hoe negatieve kanten van je partner belichten wordt opgevat als realistisch denken.
Maar als je vertelt dat je gelukkig ben en geen ergernissen kunt benoemen, is het ineens ongeloofwaardig.

Ik kan ook geen dingen bedenken waar ik me momenteel aan erger bij mijn partner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:39

Snurkt ie niet eens? Sokken op een propje in de wasmand? Tandpasta dopje? Smakken? Niks? :(:)

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:44

Nee, helaas. Hij kookt ook heerlijk. En altijd zonder te klagen. Het zou verboden moeten worden! :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:55

Ik kan oprecht geen eigenschap of gewoonte bedenken die ik anders zou willen zien.
Het totaal pakket is precies goed :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:08

Sizzle schreef:
Maar ik heb geen ergernis tov mijn partner, hoe kun je iets wat er niet is naast je neer leggen :?

Geeft te denken hoeveel het advies en de ervaring waard is van iemand die zich dat niet kan voorstellen. Ik heb ook oprecht geen ergernissen tov m'n man.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:43

Er zijn verschillende voor de hand liggend mogelijke situaties voor degenen zonder enig nadeel/potentieel ergenisje bij hun partner.

Bijvoorbeeld:
- Liefde maakt blind.
- Ze hebben een tazer.
- Ze liegen.
- Etc.

Ondertussen kan IK prima leven met imperfectie.
Vind dat zelfs helemaal :? +:)+ menselijk. Ben zelf ook niet perfect en gooi ook de 2e of 3e steen niet.
Verbied ze niet en erger* me er niet aan.
Bedek minpunten graag onder de mantel der pluspunten, oeps sorry, mantel der liefde.

* Je ergeren is iets wat je doet. Je ZELF doet. Gewoon niet doen en klaar :)* :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:58

Sizzle schreef:
Het totaal pakket is precies goed :)

en dat sluit minpuntjes uit in een onder de streep positief totaalpakket??

Bijvoobeeld heel 'blond' en dubbelheel lief.
Dat is als pakket heel positief.
Gewoon de charme inzien van blond ivp je eraan storen en *\%/*
Helaas val ik op slim |( en onlief valt een stuk lastiger om charmant te vinden en daarbij wil het ook oog wat.
Mooie, slimme lieffies zijn er niet veel. Dan moet ze ook nog eens mij leuk vinden en ik kom daarbij met bepaald niet standaard randvoorwaardes :=
Tja dan ga ik echt wel uit van het spreekwoordelijke vlekje aan de bonte koe. Totaalpakket is *\%/* en de potentiele ergernisjes los ik met de ratio wel op :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 01:47

juist ja.... Geloof verder wat je wilt, als jij daar beter van slaapt.
Ik ga verder met mij gelukkige ^&+

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:45

Nogmaals,je ergeren in je relatie is kennelijk gezond gedrag. Als je je niet ergert lieg je. En ik me maar afvragen waarom veel Hollanders zo ongelukkig zijn. Gelukkig zijn wordt meteen afgestraft.
Hier klopt het totaalpakket ook. Hij houdt rekening met me. We praten over dingen als we een meningsverschil hebben. En dan is het klaar. Net zoals Sizzle eerder bechreef. Er zijn geen dingen waar ik me systematish aan erger die steeds terugkomen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:00

Milkberry schreef:
Nogmaals,je ergeren in je relatie is kennelijk gezond gedrag. Als je je niet ergert lieg je. En ik me maar afvragen waarom veel Hollanders zo ongelukkig zijn. Gelukkig zijn wordt meteen afgestraft.
Hier klopt het totaalpakket ook. Hij houdt rekening met me. We praten over dingen als we een meningsverschil hebben. En dan is het klaar. Net zoals Sizzle eerder bechreef. Er zijn geen dingen waar ik me systematish aan erger die steeds terugkomen.

Dat staat toch volledig los van elkaar?
Van elkaar houden betekent niet dat je je nooit kan ergeren en als je je ergert betekent dat niet dat je ongelukkig bent ;)

Mijn vriend is ook mijn lot uit de loterij (om het lekker cliche te houden) en hij heeft geen nare trekjes of vervelende eigenschappen waaraan ik me systematisch erger, maar er zijn wel eens kleine gebeurtenissen waaraan ik me erger.