werken ik vind het soms best lastig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:20

Desiree schreef:
Sizzle schreef:
Toch zijn dat heel gelukkige mensen. Geen stress, lekker veel tijd.

Veel tijd waar ze niets mee kunnen omdat ze geen geld hebben?

Kijk dat bedoel ik dus.
Mensen willen altijd alles gelijk maar in het negatieve trekken.
Sinds waneer kost gewoon genieten van je bakje koffie op je balkon in de zon geld?
Lekker samen kunnen zijn met familie en vrienden?

Is dat een vorm van jaloezie dat niet iedereen materialistisch is of zo?

Electra63

Re: werken ik vind het soms best lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:52

Daar sla jij de spijker op de kop, Sizzle.
Sommigen gunnen een ander niets en de jaloezie en verbitterheid druipt eraf.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:57

Oh wat ben ik jaloers op mensen op een appartementje, is altijd al mijn droom geweest.....

Ook samenzijn met vrienden en familie kost geld. Gaat vaak gepaard met lekker eten en lekker drinken. Daar heb je ook meer voor nodig dan van de bijstand kunnen leven.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:58

Electra63 schreef:
Daar sla jij de spijker op de kop, Sizzle.
Sommigen gunnen een ander niets en de jaloezie en verbitterheid druipt eraf.

Sinds wanneer is juist gelijkheid, eerlijkheid willen jaloezie?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:16

Jij geeft een bladzijde terug aan, dat je ook wel een huurappartement zou willen en je hand ophouden.
En een "gratis" basisinkomen, net als de binnenkomers :+

Als jij geen recht hebt op toeslagen, dan verdien je veel meer dan de mensen die hun hand ophouden, dus geen reden om te klagen ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:23

bruintje123 schreef:
Maar wat heb je voor keuze in Nederland?
Duizenden komen nu binnen. Basis loon gegarandeerd.
En wij dan? Hardwerkende Nederlander die een keer knapt en niet meer op de been komt en dan alles verliest?
Ja ik hen angst voor de toekomst. Ja ik ben boos op de regering met hun willekeur en discriminatie.

PLEASE - jij HEBT het zwaar en het IS rot en oneerlijk.
Maar wees boos op diegenen die daar iets aan kunnen doen: politici, het UWV.

Zoek svp geen zondebokken en geloof die leugens niet "hullie der basisloon gegarandeerd" - ?
Kolder is dat, misleiding.
Die mensen zitten jaren in een kamer met 5 personen op 5 euro per dag: zo gast NL om met haar asielzoekers.

Maar dat jij gediscrimineerd wordt tov asielzoekers - nee.
Wel ten opzichte van boffers van Nederlanders die niet tussen wal en schip vallen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:36

Desiree schreef:
Oh wat ben ik jaloers op mensen op een appartementje, is altijd al mijn droom geweest.....

Ook samenzijn met vrienden en familie kost geld. Gaat vaak gepaard met lekker eten en lekker drinken. Daar heb je ook meer voor nodig dan van de bijstand kunnen leven.

Jij beweert hier dat je veel geld nodig hebt om iets te kunnen doen met je vrije tijd.
Dat is gewoon niet zo.

Je hoeft niet automatisch veel geld uit te geven voor een lekkere stampot met zelf ingemaakte zuurkool en het is net zo gezellig *\o/*

Hoe dan ook, die mensen zijn gelukkig met hun situatie en blijkbaar kunnen veel mensen met meer geld dat niet zeggen.

Maar ga niet beweren dat iemand zich wel MOET vervelen omdat hij/zij niet veel uren werkt en daarom weinig geld heeft. Dat is gewoon kul.
Als een ander graag wil reizen, paarden wil bezittenen en fijn ruim huis....ook goed, maar dan zal die een pietse harder moeten lopen ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:26

Mensen willen altijd alles: veel geld en veel vrije tijd om van het geld te kunnen genieten.

Tsja ik wil ook wel meer geld om van m'n vrije tijd te genieten. Maar goed ik heb gekozen voor 24uur werken dus ja mijn loon is daar ook naar. Keuzes keuzes keuzes.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:51

Desiree schreef:
Jammer dat je dit bedrijf niet aangebracht hebt bij de arbo wet.

Ik vind het verschrikkelijk zoals tegenwoordig met personeel omgegaan wordt. Er is echt sprake van verharding. En niet een beetje.

Je bedoelt de arbeidsinspectie ipv arbo wet denk ik. Al die personen waarmee mijn collega en ik via huisarts naar ziekenhuis zijn geweest, zijn allemaal gevraagd hoe hun verwondingen zijn ontstaan (werk/situatie). Als het systeem correct werkt wordt de arbeidsinspectie hierover geïnformeerd. Overigens was een opmerking van een ambulanceverpleegkundige: "goh, hier gebeuren wel vaak ongelukken he?".
Betreffende bedrijf is inmiddels 3de generatie familiebedrijf. Familie staat in de Quote 500 en is altijd al zo met hun personeel omgegaan. Heeft in het verleden ook wel bezoek gehad van arbeidsinspectie. Blijkbaar is het nog niet erg genoeg oid. Ik was er in ieder geval totaal klaar mee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:54

In zulke gevallen zou ik mijn moeder als wapen inzetten.
Die is net een pittbul als het om onrecht gaat. Zo heeft ze al een keer letterlijk een school (mbo) laten sluiten ~~}>
Die bijt vast en laat niet meer los totdat ze concrete antwoorden heeft van de bevoegde instanties.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:56

Dat zal in mijn geval moeilijk gaan, of ze moet het van 'boven' kunnen regelen ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:02

Kinke schreef:
Dat zal in mijn geval moeilijk gaan, of ze moet het van 'boven' kunnen regelen ;)

Nee ze heeft totaal geen 'bevoegdheden' maar ik verbaas me er iedere keer weer over hoe gedreven ze wordt in zulke situaties. Al duurt het jaaaren. Ze rust niet voordat de bevoegde instanties hun verantwoordelijkheid nemen.
Ze geeft ook rustig onwenselijk gedrag bij de politie aan als het bedrijfsmanagement laks reageerd.
Uiteindelijk lukt het haar nagenoeg altijd dat er sancties uitgedeeld worden, mensen ontslagen worden of iets gewoon opgeheven wordt (zoals die volledige MBO IT opleiding).
Ze zou een uitstekende 'klokkenluider' zijn want ze is nooit bang voor de consequenties die het voor haar kan hebben.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:04

Ik bedoel met 'boven' het hiernamaals Sizzle ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:05

Kinke schreef:
Ik bedoel met 'boven' het hiernamaals Sizzle ;)

In de zin van doodsbedreiging?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:41

nee joh, mijn moeder is overleden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:45

Kinke schreef:
Desiree schreef:

Ik vind het verschrikkelijk zoals tegenwoordig met personeel omgegaan wordt. Er is echt sprake van verharding. En niet een beetje.

Je bedoelt de arbeidsinspectie ipv arbo wet denk ik. Al die personen waarmee mijn collega en ik via huisarts naar ziekenhuis zijn geweest, zijn allemaal gevraagd hoe hun verwondingen zijn ontstaan (werk/situatie). Als het systeem correct werkt wordt de arbeidsinspectie hierover geïnformeerd. Overigens was een opmerking van een ambulanceverpleegkundige: "goh, hier gebeuren wel vaak ongelukken he?".
Betreffende bedrijf is inmiddels 3de generatie familiebedrijf. Familie staat in de Quote 500 en is altijd al zo met hun personeel omgegaan. Heeft in het verleden ook wel bezoek gehad van arbeidsinspectie. Blijkbaar is het nog niet erg genoeg oid. Ik was er in ieder geval totaal klaar mee.

Verschrikkelijk! !!
De juridisch juiste route is de bedrijfsarts die melding maakt van berijfsongevallenen beroepsziekten.
De vakbonden constateren regelmatig dat er onderrapportage is.
Helaas : in principe hoort de arbo/bedrijfsarts onafhankelijk te zijn, maar hij/zij wordt door het bedrijf betaald. (Sommige vakbonden hebben danook zelf bedrijfsartsen voor hun leden.)

Verder kunnen foto's van verwondingen belangrijk zijn (net zoals bij huiselijk geweld: "deze blauwe plekken in deze specifieke vorm op die en die plek" ondersteunen het verhaal dat de verwondingen zijn ontstaan doordat er "zo en zo" gebeurde).
Plus het verslag van de arts/ het ziekenhuis dossier.

En ; ) de moeder van Sizzle zou vast en zeker met deze gegevens (ik hoop dat ze er zijn!!!) een civiele procedure beginnen. (Die dingen eindigen niet zelden in de onderhandelingskamer van een advocaat, bedrijven houden niet van nare publiciteit. Hun goed recht, dan betalen ze maar alsnog en met rente wat ze schuldig zijn. )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:32

Kinke schreef:
nee joh, mijn moeder is overleden.

Oh sorry, totale miscommunicatie :o
Was nog niet helemaal wakker denk ik.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:40

Ik geef Sizzle wel gelijk.

Ik ben nu werkloos. Vond het in het begin vreselijk: teveel vrije tijd, en ik haat het om op anderen hun kap te leven. Ik solliciteerde dus als een gek.

Nu zijn we vijf maand verder en vind ik het heerlijk! Eindelijk eens wat tijd! Tijd om met vrienden en familie op te trekken, tijd om naar het paard te gaan, tijd om eens een leuke wandeling met de hond te maken, tijd om wat boeken te lezen (we hebben een uitgebreide bib)... Dingen die ik al jaren niet meer had gedaan. Ik werkte in een stressvolle 40-urenweek en kwam 's avonds uitgeput thuis. Ik heb het Syndroom van Marfan, waardoor ik problemen aan hart en spieren heb. Een fulltime job is voor mij eigenlijk teveel van het goede maar als je een paard hebt moet je wel... Resultaat was dat ik thuiskwam van werk, at, afwaste en uitgeteld in de zetel plofte. 2x per week sleepte ik me naar mijn paard om met haar nog wat te gaan doen. Weekend sliep ik een halve dag om in te halen en de andere halve dag ging ik even naar het paard om nadien weer in de zetel te moeten ploffen.

Ik woon nog thuis en zal altijd blijven thuis wonen. Ik heb het geld niet om alleen te wonen. Dat boeit me echter niet.
Ik wíl graag terug aan het werk maar niet om daar heel de dag alles te geven, 0 appreciatie te krijgen en dan als ik thuiskom te crashen omdat lichaam stop zegt.

Ik zit wel heel erg na te denken over het paard. Is het niet beter om parttime werk te zoeken en haar weg te doen? Parttime zou beter zijn voor mijn lijf maar ik kan haar dan niet meer onderhouden.
Dat ze continu met blessures staat helpt ook niet echt (nog aan het genezen van een hoefscheur en nu maandag komt de DA voor iets dat met wat pech weer een peesblessure zou kunnen zijn).

Maandag heb ik een gesprek voor mijn droomjob, parttime. Ik hoop echt dat ik die krijg!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:39

xLes schreef:
Ik geef Sizzle wel gelijk.

Ik ben nu werkloos. Vond het in het begin vreselijk: teveel vrije tijd, en ik haat het om op anderen hun kap te leven. Ik solliciteerde dus als een gek.

Nu zijn we vijf maand verder en vind ik het heerlijk! Eindelijk eens wat tijd! Tijd om met vrienden en familie op te trekken, tijd om naar het paard te gaan, tijd om eens een leuke wandeling met de hond te maken, tijd om wat boeken te lezen (we hebben een uitgebreide bib)... Dingen die ik al jaren niet meer had gedaan. Ik werkte in een stressvolle 40-urenweek en kwam 's avonds uitgeput thuis. Ik heb het Syndroom van Marfan, waardoor ik problemen aan hart en spieren heb. Een fulltime job is voor mij eigenlijk teveel van het goede maar als je een paard hebt moet je wel... Resultaat was dat ik thuiskwam van werk, at, afwaste en uitgeteld in de zetel plofte. 2x per week sleepte ik me naar mijn paard om met haar nog wat te gaan doen. Weekend sliep ik een halve dag om in te halen en de andere halve dag ging ik even naar het paard om nadien weer in de zetel te moeten ploffen.

Ik woon nog thuis en zal altijd blijven thuis wonen. Ik heb het geld niet om alleen te wonen. Dat boeit me echter niet.
Ik wíl graag terug aan het werk maar niet om daar heel de dag alles te geven, 0 appreciatie te krijgen en dan als ik thuiskom te crashen omdat lichaam stop zegt.

Ik zit wel heel erg na te denken over het paard. Is het niet beter om parttime werk te zoeken en haar weg te doen? Parttime zou beter zijn voor mijn lijf maar ik kan haar dan niet meer onderhouden.
Dat ze continu met blessures staat helpt ook niet echt (nog aan het genezen van een hoefscheur en nu maandag komt de DA voor iets dat met wat pech weer een peesblessure zou kunnen zijn).

Maandag heb ik een gesprek voor mijn droomjob, parttime. Ik hoop echt dat ik die krijg!

Is het dan niet verstandig om een arbeidsdeskundige in de arm te nemen en gaan kijken wat je kan

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:59

Het leven van een ZZPer:
Ik kom net bij een klant vandaan die mij haast tranen vertelde hoe zielig ze was omdat haar paard haar te veel geld kost.
Ze moet een ander zadel omdat de rug van het paard een rampgebied is maar niet meer dan 500 euro en zelf zoeken op internet is te ingewikkeld en mijn tarief is toch wel hoog en nee het moet wel dressuur zijn en vooral niet te oud en oh ja had ik al verteld hoe zwaar ik het heb met een ziek paard en hoe hard ik daar voor moet werken maar ik heb ook een kind dus dat is moeilijk en ohhhh ik ben echt heel zielig.....
Ik ben inmiddels wel zo verstandig dat ik op dat soort kortingsbedelacties niet meer in ga, immers moet mijn paard ook gewoon betaald worden en daarom sta ik bij haar op stal werk te doen :)*

Ik dacht alleen maar: geen geld + chronisch ziek paard = exit paard = probleem opgelost :o?

Ik zal wel weer gewoon een botte boer zijn ben ik bang :+
Maar ik kom dat zo vaak tegen dat ik inmiddels nog weinig empathie heb voor mensen met paarden die klagen hoe zwaar het is en hoe veel het kost.
Het is een hobby, als je hobby te veel geld kost kun je beter gaan dammen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:02

Ik ben aan het horen achter een erkenning maar het is bijna niet te doen omdat ik in principe fulltime zittend werk kan doen (dat ik gesloopt ben kan de instanties echt niks schelen hoor). Het enige dat ik misschien kan krijgen is een erkenning waardoor mijn baas een premie krijgt als hij me in dienst heeft waardoor ik hopelijk gemakkelijker werk vind maar zélf heb ik daar niks aan...

Parttime zou beter zijn maar van dat geld kan ik mijn paard niet onderhouden. Zit nu in de sollicitatieprocedure van mijn droomjob, check-in. Die is ideaal: zittend werk afgewisseld met wat beweging. Vrij goed betaald voor een 20-urenweek. En het belangrijkste: veel contact met passagiers waar ik van opfleur. Ik hoop echt dat ze me daar aannemen.

Indien niet ga ik serieus nadenken over verkoop van het paard. Hou veel van haar en zou haar vreselijk missen, maar ik moet ook rekening houden met mijn eigen mogelijkheden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:23

Elektra
Het zou er uitzien als je met twee werkt in ploegen dat je dan toeslag krijgt.
Maar onder de streep zal het niet altijd alles maken.
Als voorbeeld de auto die er moet staan omdat ov niet rijd.
Zonder werk zou die weg kunnen.

Sizzle.
Een paard heeft goede zorg nodig en nee jij hoeft geen gereduceerd tarief te geven.
Maar zoals jij het zo beschrijft vind ik je wel een botte hork.
Soms is een paard meer dan hobby.
Natuurlijk niet voor iedereen maar voor sommige is dat hun puntje licht.

Xles
No risk polis heb ik gehad voor de werkgever. Dat was wel prettig. Solliciteerde fijn.
Maar dat verviel na 5 jaar na toekenning.
Alsof je dan ineens beter bent?
Maar dat was wel fijn voor de baas.
Succes maandag.

Ik heb een half jaar thuis gezeten met arm operaties.
En ondanks dat ik niet kon paardrijden. Niet autorijden en niet eens veilig fietsen. Heb ik me geen seconde verveelt.
Lichamelijk was dat toen een erg goede tijd in mijn leven.
Niet steeds het gevoel van uitgeput en gesloopt zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:38

De reden dat ik het inmiddels al > 5 jaar doe is omdat ik waarschijnlijk weinig meeleef.
Het overgrote deel van mijn opleingsgenoten kan die emotionele chantage niet aan en stoppen weer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:43

Kennis van me is ook zadelmaker/ passer. Heeft er zelf geen in de verkoop.
Maar heb haar nog nooit gehoord om daarvoor te stoppen.
Zal haar eens vragen hoe vaak haar dat gevraagd wordt.

Maar daar zou ik ook simpel in zijn. Je weet vooraf het tarief. Je weet ook wat zadels kosten dus wat je verwachten kunt.
En met wat internet afstruinen kost het niet eens veel.
Of beter gezegd niets als wat tijd.
Ik heb enkele zadels gekocht voor een fijn prijsje. En voor hetzelfde of zelfs net wat meer verkocht.
En daardoor geleerd welke maat bij mijn tank past.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:04

Kinke schreef:
Desiree schreef:

Dan is dus zowel de Arbowet als de arboinspectie een lachertje! Wat een tegenvaller!