Winter has arrived!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:52

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:57

Hier helaas nog hetzelfde, zelfde gladheid, zelfde pijn. zelfde uitzicht, en appjes van collega's die niet naar het werk kunnen komen. Wanneer komt er warm water?

Fearn

Re: Winter has arrived!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:06

Ik ben wel weer naar het werk gegaan :D Gelukkig viel het treinstation vanaf mijn huis nog een beetje te bereiken per fiets, kon over de grote wegen waar gestrooid was. Trein naar Assen ging ook gewoon. Toen nog wel naar mn werk moeten lopen door de stad, dat was wel even glibberen haha. Gelukkig niet onderuit gegaan. Heb wel iemand anders plat zien gaan _O- Maar sommige mensen lopen ook gewoon heel snel en onvoorzichtig over het ijs. Dan vraag je er ook om. Als ik over ijs moet, schuifel ik er overheen :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:08

Vanmorgen Appje van vriendje dat hij moest krabben en dat de binnenwegen glad waren. Reden om nog een x om te draaien!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:09

Mariett schreef:
Ik vrees dat ik gewoon naar school moet, en ik zit in Groningen op school (woon in Leeuwarden).. Dus hopen maar dat ik niet onder een auto glij tijdens het fietsen, en dat de treinen redelijk op tijd rijden!

Dat moet dan wel de vrije school zijn denk ik? Meeste scholen zijn toch nog dicht hier. Ben net buiten geweest en hier is het ongeveer zo als gister middag. Hier zijn de leerlingen wel weer vrij. Al denk ik dat het op zich best te doen was met alleen 1e 2 uur vrij. Maar veel personeel en leerlingen wonen ver in 1 van noordelijke provincies. Voor hen, zeker voor de gene op de fiets toch wel onverantwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:12

Hier nog steeds glad, maar bij de paarden door het stro heel goed te doen.
We hebben stro uit de stal op het hele verharde pad gelegd en op die plekken ligt nu geen ijs.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:13

Ik ben naar mijn werk gefietst het was goed te doen. Veel collega's uit de provincie zijn aanwezig hun reactie op de grote weg e.d. was het goed te doen.
Vandaag zou ik mijn mentrailer halen van de dealer, maar die moet daar nog wel even blijven. Op de weg kom ik wel naar stal, maar ik kom daar het erf niet op. Een grote ijsbaan! Ik heb nog nooit met zo'n ding gereden en ik vind het wel goed zo :D

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:14

Hier ook nog steeds alles spiegelglad. Hoe doen jullie het met de paarden, wel of niet naar buiten?

Wij hebben een mini ( aan huis). Ik ben net bij haar geweest maar durf het niet aan om haar in de wei te zetten omdat het pad (klinkers) waar we over moeten, hobbelig is en ook spekglad.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:19

.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:24

Mijn paard zal wel op stal staan. Eten wordt voor gezorgd, uitmesten doen ze normaal wel, maar of ze het nu doen? Want met een kruiwagen door de gladheid is ook niets immers. Maar goed, dan staat het paard maar een paar dagen minder schoon, ik heb zaterdag de hele stal leeggehad, dus ook daar hoef ik me tot zondag-maandag geen zorgen om te maken en dan is het wel weer dooi. Ik ga niet zeuren dat er nu uitgemest moet worden.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:26

Onze mini is nogal verwend in de zin van: ze staat ' s nachts binnen. Ze hoeft maar een klein stukje over het pad, +- 2,5 m om in de wei te komen maar doordat het pad een bolling heeft en dan afloopt ben ik bang dat ze niet op 4 benen blijft staan. Ik denk dat ik het nog maar even afwacht in de hoop dat ik haar later vandaag nog even naar buiten kan doen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:30

Ikga straks het pad voor de paarden vrijbikkelen....
Afgelopen dagen ging het nog net maar vandaag is het nog gladder

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:34

Hier denk ik dat ze binnen staan. Gister was de bak waarin ze staan 1 ijsbaan. De sneeuw die er in lag is gewoon keihard geworden. Verder kan je ook nergens met ze heen want de oprit is ook vrij glad. T gaat net met de auto maar echt makkelijk is het niet. Voor m n verzorgpaard wennen want die stond eerder altijd met een uitloop maar hij vermaakte zich wel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:41

Hier blijft alles weer eerst binnen staan, vanmiddag gaan ze naar buiten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:45

IsaCalixa schreef:
Ik ben wel weer naar het werk gegaan :D Gelukkig viel het treinstation vanaf mijn huis nog een beetje te bereiken per fiets, kon over de grote wegen waar gestrooid was. Trein naar Assen ging ook gewoon. Toen nog wel naar mn werk moeten lopen door de stad, dat was wel even glibberen haha. Gelukkig niet onderuit gegaan. Heb wel iemand anders plat zien gaan _O- Maar sommige mensen lopen ook gewoon heel snel en onvoorzichtig over het ijs. Dan vraag je er ook om. Als ik over ijs moet, schuifel ik er overheen :')

Ben ik heel benieuwd waar jij werkt :))

Hier vanuit 't centrum op de fiets naar mijn werk geglibberd. Normaal gesproken 10 minuten, nu een halfuurtje.

Maar ik ben er *\o/*

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:26

Pff. Ik ben ook op t werk!
stukje gebracht met de auto en de laatste 200/300 meter half schaatsend naar de winkel gegaan, haha. Maar baaahhh. Alles is nat en glad.. en nu hopen dat we vanavond nog terug naar huis kunnen :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:28

Hier kwam net een strooiwagen langs. Wow.
Heb maar even lief gezwaaid.

Melkwagens zie ik hier bij de boeren wel het erf op gaan maar vergeleken met gisteren rijden ze wel nog voorzichtiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:31

Hier is het nog veel erger dan gisteren... Alles is glad op de snelweg wordt 20 km/h gereden en verderop staat 75 km file.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 11:35

Ik ben ook op het werk aangekomen. Snelweg viel reuze mee, kon gewoon 120 rijden! Eigen straat haast kruipend uitgekomen, maar gelukkig niet weggegleden, wat mijn grootste angst was. Wat een opluchting! :') Verder voor de vrijelingen, geniet van je vrije dag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:37

Oh fijn :) hier is de snelweg een reuze schaatsbaan geworden het ijzelt hier aan uren en is nog lang niet klaar...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:47

Wordt weer gewaarschuwd niet de weg op te gaan. Bah.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:54

Hier is het ook nog super heftig. Ik kan niet naar buiten kijken hele raam zit vol ijs. De snelwegen zijn hier rampzalig, ene ongeluk na de andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:56

Hier in drenthe is het weer code rood.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:58

Ik heb net even buiten gekeken, mijn eigen straat is 1 ijsbaan, ik ben slechts 3 keer weggegleden met m'n poot. De andere straten zijn redelijk. Het is alleen ijzig koud, waterkou met een hele stevige wind. Spreek ik bij het Damsterdiep Duitsers uit Aurich, die komen even hier naartoe om te vissen. Heel dik ingepakt, maar helaas hadden ze nog geen beet.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:59

.