Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:23

IsaCalixa schreef:
Ik heb nooit geweten dat de gaatjes in de handvatten van pannen hiervoor bedoeld zijn:

[ [url=m/tIlofs.png]Afbeelding[/url] ]

Alhoewel niet elke spatel in elk handvat past, toch is het wel daarvoor bedoeld :')

en de gaatjes in de deksel zijn om af te gieten.....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:24

wij deden met een heel stel zo'n spel waar je allerlei vragen moet beantwoorden (triviant ofzo?) en ik kreeg de vraag: wat is de hoofdstad van Zweden?
Ha dat wist ik, dus ik roep: IKEA!!!!! *\o/*

Ik moet het na 25 jaar nog horen...... -O- :')

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:27

Amaris schreef:
nee, het is sprinter geworden nadat het type trein dat ze zijn gaan gebruiken ook sprinter heette.

Nu heet in NS-taal alles dat stoptrein is 'sprinter'.

Uit de NS-site:

[ [url=m/t6C2dD.jpg]Afbeelding[/url] ]

meer smaken zijn er dus niet.

Wel...
De stoptrein bestaat nog :j
Afbeelding

Overigens moet ik om heel veel dingen hier smakelijk lachen ik dacht dat ik blond was maar dat viel wel mee schijnbaar

Verder hebben wij veel stagiaires stad en land laten aflopen voor bougie vonkjes
Of compressie poeder en nog veel meer van die dingen
Dat zijn echt grapjes uit de monteurs wereld en eentje die is echt een stuk of 8 bedrijven langs geweest en werd elke x maar door gestuurd en na 2 uur kwam die terug met de melding "ik geloof dat er meer mensen 't nodig hadden,nergens meer te krijgen"
Met een beteuterd gezicht
Tja dan kun je mij opvegen natuurlijk
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 19-12-15 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:27

IsaCalixa schreef:
Ik heb nooit geweten dat de gaatjes in de handvatten van pannen hiervoor bedoeld zijn:

[ [url=m/tIlofs.png]Afbeelding[/url] ]

Alhoewel niet elke spatel in elk handvat past, toch is het wel daarvoor bedoeld :')

Nou, da's ook nieuw voor mij.... Ik zal je nog meer vertellen: ik heb er nog nooit bij stilgestaan!
Morrie schreef:
en de gaatjes in de deksel zijn om af te gieten.....

Ook, maar vooral om overkoken te voorkomen. Waterdamp neemt gigantisch veel ruimte in, dat moet er gewoon uit. :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:29

Pluizebolpum schreef:
Tja, zo leerde ik tijdens Nederlands literatuur dat Kortjakje zeer waarschijnlijk geen kindje was dat ondanks de chronische ziekte toch maar trouw elke zondag in de kerk zat... De deceptie... -O-

om de deceptie nog groter te maken.. waarschijnlijk hield je leraar Nederlands rekening met jullie tere zieltjes en gaf de zedige oplossing (vind het knap als je de hele week zo ziek bent dat het benoemd moet worden, maar je wel elke zondag naar de kerk kunt slepen.. en waar kwam dat zilverwerk vandaan, want ziek is niet kunnen werken, geen werk was toen aan de bedelstaf zijn)

hoogstwaarschijnlijk is kortjakje ook geen chronisch zieke was,
gezien de loop van het liedje was ze een dame van lichte zeden..

altijd is kortjakje ziek > ze ligt dus de hele week op bed
midden in de week, maar zondags niet> werkweek wel, zondags niet
Zondags gaat ze naar de kerk, met een boek vol zilverwerk > aflaat betalen voor de zonde..

ze verdiende haar geld dus op bed, en zondags ging ze boete doen..

sorry voor de tere zieltjes die ik hiermee voorgoed beschadig :')

----

die naam 'kortjakje'
verraad het ook al..
een jakje was een rokje..

het arme deerntje heette dus 'kortrokje'

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:34

het liedje "schuitje varen - theetje drinken" schijnt ook een dubbele betekenis te hebben, heb ik heel vroeger op de lerarenopleiding een keer gehoord van een docent die er een tekening bij maakte op het bord 8-) :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:35

Nog niks nieuws gelezen gelukkig :)

Mijn ex-huisgenootje (waalstraat, rivierenbuurt) zei na 2(!!!) jaar: 'toevallig he, dat de straten hier allemaal de namen hebben van rivieren!'
'Ik: ja tuurlijk, in de rivierenbuurt.... ' En toen viel het kwartje pas :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:36

elenaMM77 schreef:

Loopt wel los denk ik. :)

Toen ik dat hoorde (overigens lang voordat ik dit topic of Bokt ontdekte), dacht ik eigenlijk maar één ding: als Kortjakje van zichzelf al een ondeugend liedje is, dan hebben we vroeger voor niets een rare versie gemaakt:

Citaat:
Altijd rookt Kortjakje wiet
Midden in de week maar 's zondags niet
's Zondags spuit zij heroïne
Met een snuifje cocaïne
Altijd etc.

Overigens is Kortjakje in zijn soort nog een erg braaf lied. Vorig jaar verscheen het boek Vieze liedjes uit de 17e en 18e eeuw. Daar gaat er wel wel even directer aan toe: "Hebt ghij van dat spel gehoord, daer men bij den aers in boort."

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:36

elenaMM77 schreef:
Pluizebolpum schreef:
Tja, zo leerde ik tijdens Nederlands literatuur dat Kortjakje zeer waarschijnlijk geen kindje was dat ondanks de chronische ziekte toch maar trouw elke zondag in de kerk zat... De deceptie... -O-

om de deceptie nog groter te maken.. waarschijnlijk hield je leraar Nederlands rekening met jullie tere zieltjes en gaf de zedige oplossing (vind het knap als je de hele week zo ziek bent dat het benoemd moet worden, maar je wel elke zondag naar de kerk kunt slepen.. en waar kwam dat zilverwerk vandaan, want ziek is niet kunnen werken, geen werk was toen aan de bedelstaf zijn)

hoogstwaarschijnlijk is kortjakje ook geen chronisch zieke was,
gezien de loop van het liedje was ze een dame van lichte zeden..

altijd is kortjakje ziek > ze ligt dus de hele week op bed
midden in de week, maar zondags niet> werkweek wel, zondags niet
Zondags gaat ze naar de kerk, met een boek vol zilverwerk > aflaat betalen voor de zonde..

ze verdiende haar geld dus op bed, en zondags ging ze boete doen..

----

die naam 'kortjakje'
verraad het ook al..
een jakje was een rokje..

het arme deerntje heette dus 'kortrokje'

Oke, nu knapt er echt wat. Dit kan ik niet aan :'( :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:40

Morrie schreef:
het liedje "schuitje varen - theetje drinken" schijnt ook een dubbele betekenis te hebben, heb ik heel vroeger op de lerarenopleiding een keer gehoord van een docent die er een tekening bij maakte op het bord 8-) :=

nu maak je mij nieuwsgierig lol..

veel oude kinderliedjes zijn ook helemaal geen kinderliedjes maar vertellen over een slechte gebeurtenis of zijn uitjouwliedjes

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:47

Ladybird schreef:

:(:) misschien kun je met meneer pastoor erover praten, die wil het vast wel stellig ontkennen voor je en er weer een onschuldig liedje van maken over een arm ziek meisje van een gegoede familie, die trouw haar centjes bracht op zondag, terwijl ze de rest van de week zo ziekjes was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:50

Als student verpleegkunde kom je ook nog leuke dingen tegen in de les, helemaal als je een jongen hebt zitten die niet zo'n groot licht is. Zo ook in onze les pathologie: gynaecologie.

Docent (een gynaecoloog, werkt als arts in een naburig ziekenhuis) had het al een tijdje over prostaatkanker. Ontwikkeling, behandeling, opsporing etc etc, en hij legt dus uit dat mannen zich daar later tijdig op moeten laten controleren.
Gaat plots de hand van onze "grote lamp" de lucht in. Kerel was toen jaar of 20, heeft zoals iedereen het jaar voordien anatomie gehad enz.
Stelt ie bloedserieus de vraag "Dokter, waarom zegt u dat alleen mannen die controle moeten doen? Krijgen vrouwen dan geen prostaatkanker?"

De hele klas in de slappe lach, plaatsvervangende schaamte en de arts heeft de les opgeschort om even een goede kop koffie te gaan drinken. En de vraagsteller begreep het dus écht niet dat vrouwen geen prostaat hebben...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:00

elenaMM77 schreef:
Ladybird schreef:

:(:) misschien kun je met meneer pastoor erover praten, die wil het vast wel stellig ontkennen voor je en er weer een onschuldig liedje van maken over een arm ziek meisje van een gegoede familie, die trouw haar centjes bracht op zondag, terwijl ze de rest van de week zo ziekjes was :')

2 emmertjes water halen.... ook zo eentje :') :x <<)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:00

Je zult die later maar aan je bed krijgen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:03

Hij is afgelopen jaar uit de opleiding gestapt. In België kan je vakken waarvoor je niet slaagt meenemen en dan al stukken opnemen van het jaar nadien en telkens opnieuw examen doen. Hij had echter nog zoveel vakken uit het eerste jaar die niet lukten dat hij ermee gestopt is.
Hij was elke keer nét geslaagd op stage bijvoorbeeld, maar heeft nooit zijn examens anatomie en pathologie gehaald. Toch wel belangrijk denk ik als verpleegkundige :P

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:36

Willemina_L schreef:
In het verkeer terwijl ik er toch al honderdduizenden kilometers op heb zitten.... Mijn vriend rijdt motor en ik vertelde hem van een ervaring waarbij ik extra opzij ga om de motor te laten passeren.

Steekt die man in een soort schopbeweging zijn been uit naar mijn auto. Ik woest zeg, verdorie nog aan toe! Alsof meneer niet al genoeg extra ruimte kreeg! Even met mijn lampen geseind maar hij was natuurlijk al snel uit het zicht.

Vertelt mijn vriend me dat het een bedankje betekent zo'n uitgestoken achterpoot van de motorrijder 8)7

Zelf rij ik ook motor, je ziet dit ook nogal eens als er een drempel op de weg ligt. Als de motor rijder rechts de drempel passeert steken ze linker voet uit, passeren ze de de drempel links, dan wordt de rechter voet uitgestoken.. Soort van 'let op' :) Na ongeveer 2,5 jaar mijn motorrijbewijs te hebben viel mij dit opeens op :D

Sammie

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:39

De normaal fans moet ik teleurstellen want t verhaal is blijkbaar echt gebeurd. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 13:40

Ik kwam er laatst pas achter dat Dolf de Kraai uit Alfred Jodokus Kwak eigenlijk Adolf Hitler moest voorstellen :=
Afbeelding
en Alfred's donkere vriendinnetje Winnie is vernoemd naar Winnie Mandela.
En zo zijn er in die tekenfilmserie nog best een aantal dingen waarvan ik nu pas denk: 'verrek!' :P
Nog best een diepgang :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:42

IsaCalixa schreef:

Are you serious??? Is dat gaatje daarvoor??? Is het niet om de pan op te hangen! Nooit geweten

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:00

Juliette61 schreef:
roxiie schreef:
Dat botje helemaal geen beer is, maar een man die Berend heet -O-
(Beeeeeeeeren botje ging uit varen!!!!)

WHAAAAATT?! -O- Ik was gek op dat liedje, ik zag het al helemaal voor me! Dit doet zeer...

Hahaha dat had ik ook toen we deze zomer door Zuidlaren reden en er een standbeeld stond van een man in een boot... Uhhh het was toch een beer! Hahaha

Ik was 19 toen ik er achter kwam dat Jip en Janneke mensjes zijn, ik dacht altijd biggetjes..... Vind nog steeds dat ze varkensneuzen hebben maar dat schijnen wipneusjes te zijn :') :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:02

Van dat gaatje in de steel van de pan wist ik ook niet. Vind het niet handig trouwens, als je in de soep roert en daarna de lepel zo rechtop zet druipt er altijd wat op je aanrecht/fornuis.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:04

SusanH schreef:
Van dat gaatje in de steel van de pan wist ik ook niet. Vind het niet handig trouwens, als je in de soep roert en daarna de lepel zo rechtop zet druipt er altijd wat op je aanrecht/fornuis.

Ja dat is wel zo, ik leg gewoon een stukje alufolie neer waar de spatels en lepels op worden gelegd.
Klaar, vouw ik het zo in de prullenbak.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:10

Ik pak meestal een bordje uit de kast :j

Dat Berend geen beertje was vind ik wel een deceptie trouwens -O- leek me zo schattig, zo'n beertje in een klein roeibootje :)

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:15

Morrie schreef:
wij deden met een heel stel zo'n spel waar je allerlei vragen moet beantwoorden (triviant ofzo?) en ik kreeg de vraag: wat is de hoofdstad van Zweden?
Ha dat wist ik, dus ik roep: IKEA!!!!! *\o/*

Ik moet het na 25 jaar nog horen...... -O- :')

_/-\o_ _/-\o_ fantastisch!!! Zie het helemaal voor me hahaha

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:25

Ilse_1987 schreef:
Ik was 19 toen ik er achter kwam dat Jip en Janneke mensjes zijn, ik dacht altijd biggetjes..... Vind nog steeds dat ze varkensneuzen hebben maar dat schijnen wipneusjes te zijn :') :')

Daarop inhakend, wisten jullie dat jip en janneke dus zwart waren? Ben ik me als kind nooit bewust van geweest.