Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BB1981

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:10

Echter bij een nieuwe samenstelling van vader - partner vindt ik dat je heel voorzichtig moet zijn richting de kinderen. Die vragen niet om een scheiding en ook niet om een nieuwe partner voor hun vader of moeder.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:21

Amandavd schreef:
Fred_Kroket schreef:
Kijk mijn stiefkinderen zijn veel jonger maar jij bent geen klein kind meer. Ik kan niet verwachten dat ze mij gaan vertellen wat ze in mij zoeken of nodig hebben.

Dus praat tegen haar en zeg dat je het leuk zou vinden om, op wat voor manier dan ook, meer aandacht te krijgen dan ze je nu geeft.

En inderdaad, ik heb een relatie met mijn vriend en niet met zijn kinderen. Ik zorg voor ze en ik ben er voor ze als ze mij nodig hebben maar ik ben niet hun moeder. Want die kan, en wil, ik niet vervangen.

Je hebt een relatie met je vriend maar zijn kinderen zouden het allerbelangrijkst voor hem moeten zijn, dus zal jij ook je allerbeste beentje met ze moeten voorzetten. Jij wil hun moeder niet vervangen maar je zal er wel verdomd dicht in de buurt moeten zitten, jij hebt altijd nog invloed op hoe ze uiteindelijk worden.

In een relatie ben je zelf het belangrijkst. Dan je partner en dan de kinderen. Hij komt uit een relatie waarin de kinderen het belangrijkst waren. Kinderen, zowel je eigen als stief, zijn niet het belangrijkst. Als je kinderen op nummer 1 gaat zetten worden het narcisten.

En geloof me, ik denk dat er weinig vrouwen zoveel doen als ik voor mijn stiefkinderen. Ik voed ze namelijk op, ik troost ze ik verzorg ze en ik laat de ruimte voor ze om zichzelf te kunnen zijn, ik leer ze van alles en geef ze een stukje van mezelf en geef ruimte voor hun vader om ook zijn deel op te pakken. Maar geloof me er valt weinig te doen als ze om de 12 dagen ongeveer 72 uur er zijn en halve vakanties. Tegen de tijd dat je denkt ze te gaan missen zitten ze alweer aan de andere kant van Nederland. Ook voor eigen bescherming houd ik daarom wat meer afstand. Wij hebben er samen weinig aan als we beide gaan lopen jammeren dat we ze missen. Dat veranderd niets aan de situatie.

Maar je kunt van niemand verwachten dat ze kunnen ruiken dat TS meer nodig heeft dan ze nu krijgt. Dus ik zou zeggen TS stop met jammeren maar ga wat doen, maar reageert tot nu toe alleen maar op "aaien over je bol" schrijf je brief en ga niet miepen dat je niet word geknuffeld op straat meer je vader wel arm in arm loopt en dat je moeder daar verbaasd over gaat zijn. Dat zegt niets over je stiefmoeder en jouw relatie met haar.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:13

Fred_Kroket schreef:
In een relatie ben je zelf het belangrijkst. Dan je partner en dan de kinderen. Hij komt uit een relatie waarin de kinderen het belangrijkst waren. Kinderen, zowel je eigen als stief, zijn niet het belangrijkst. Als je kinderen op nummer 1 gaat zetten worden het narcisten.

Jij geeft je mening alsof het een feit is.
In mijn relatie staan onze kinderen op één. Mijn partner is ook heel belangrijk, maar mijn kinderen staan op nummer één, altijd en hoe dan ook. Bij mijn weten zijn het geen narcisten.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:26

Hier staat ook mijn zoon op 1. Heb ook een nieuwe relatie nou ja al tien jaar. Maar die weet dat mijn zoon voor alles gaat en dit is ook zo bij zijn vader. Is geen narcist is een super lief sociaal jongetje wat veel liefde geeft. Dus ben het niet geheel met je eens Fred.

Dat ts zelf moet aangeven waar ze behoefte aan heeft dat dan weer wel. Maar ook ik vind dat de vader hier harder zijn best moet doen om dit in goede banen te leiden. Je bent in mijn ogen eerst vader en dan pas vriendje van een ander

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 20:39

Hoezo jammer ik? Ik moet meschien zelf wat meer gaan vragen maar niet meer zeggen dan een hoi op 1,5 vind ik niet netjes. Ik heb nog gevraagt hoe het ging maar toen was ze alweer weg.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:47

Yenni, probeer nu gewoon eens met haar te praten. Heel hard gezegd, vat het niet gemeen op asjeblieft, maar je kunt op bokt erover blijven "zeuren" maar zolang jij niks zegt kun je ook niet geholpen worden.

Is moeilijk als puber zijnde voorals als je wat introvert bent maar je hebt een heleboel fijne adviezen gehad! :)

De nieuwe vriendin van je vader zal vast geen draak zijn maar ik denk dat jullie elkaar verkeerd begrijpen. En mocht je met haar praten erover en het blijkt dan toch een draak te zijn heb je het tenminste geprobeerd!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 20:49

Ja praten ga ik doen. Ik zie haar zaterdag pas weer.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:51

Top! Hoop dat je je daarna beter voelt!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:18

Fred_Kroket schreef:
Amandavd schreef:

Je hebt een relatie met je vriend maar zijn kinderen zouden het allerbelangrijkst voor hem moeten zijn, dus zal jij ook je allerbeste beentje met ze moeten voorzetten. Jij wil hun moeder niet vervangen maar je zal er wel verdomd dicht in de buurt moeten zitten, jij hebt altijd nog invloed op hoe ze uiteindelijk worden.

En geloof me, ik denk dat er weinig vrouwen zoveel doen als ik voor mijn stiefkinderen. Ik voed ze namelijk op, ik troost ze ik verzorg ze en ik laat de ruimte voor ze om zichzelf te kunnen zijn, ik leer ze van alles en geef ze een stukje van mezelf en geef ruimte voor hun vader om ook zijn deel op te pakken. Maar geloof me er valt weinig te doen als ze om de 12 dagen ongeveer 72 uur er zijn en halve vakanties. Tegen de tijd dat je denkt ze te gaan missen zitten ze alweer aan de andere kant van Nederland. Ook voor eigen bescherming houd ik daarom wat meer afstand. Wij hebben er samen weinig aan als we beide gaan lopen jammeren dat we ze missen. Dat veranderd niets aan de situatie.

Maar je kunt van niemand verwachten dat ze kunnen ruiken dat TS meer nodig heeft dan ze nu krijgt. Dus ik zou zeggen TS stop met jammeren maar ga wat doen, maar reageert tot nu toe alleen maar op "aaien over je bol" schrijf je brief en ga niet miepen dat je niet word geknuffeld op straat meer je vader wel arm in arm loopt en dat je moeder daar verbaasd over gaat zijn. Dat zegt niets over je stiefmoeder en jouw relatie met haar.

Poeh jij hebt er weinig kaas van gegeten. Ze worden geen narcist van het feit dat ze op een staan. Waar ze wel problemen van krijgen is van ouders die alleen aan zichzelf denken en hun eigen behoeften voor dat van hun kinderen zetten. Dan moet je geen kinderen krijgen als de wereld om jezelf draait.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:22

Of ouders die hun kinderen te veel hun zin geven, dat is het ook niet...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:39

Ze hun zin geven heeft niks te maken met aan hun behoeften voldoen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:42

Ik doelde op het "problemen van krijgen".
Ik ken genoeg mensen die enig kind zijn en zelfs op volwassen leeftijd het heel moeilijk hebben om niet alle aandacht voor zich te hebben. Thuis draaide het enkel om hen en dat is ook niet goed.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:44

Dit heeft niks te maken met kinderen die nooit nee te horen krijgen of niet leren af en toe geduldig te zijn wanneer mama bijvoorbeeld aan de telefoon zit. :)

Het gaat er om dat ouders zichzelf niet moeten verliezen na een scheiding en in een nieuwe liefde. Je hebt gekozen voor kinderen dan moet je er in een ook voor hen moeilijke tijd voor ze zijn en een nieuwe liefde hoe leuk ook voor de ouder kan voor de kinderen ook moeilijk zijn.
Ik vind dat daar hier soms wat makkelijk over gedacht wordt.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:45

Ik vind dat jij genoeg je best heb gedaan.
Je wordt van hot naar her gesleept moet alles maar accepteren hoe het nu gaat.
Wat ik vind is dat jij recht heb op een eigen plekje waar jij je even terug kan trekken. Dus ook bij A thuis, heb je dit niet zou ik je vader erop attenderen dat er gezocht moet worden naar een oplossing en zo niet dat je niet meer mee gaat naar A.
Want de oplossing is heel simpel bij jullie thuis is er ruimte zat.

Geef bij je vader goed je grenzen aan. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader heeft een hele tijd zijn vriendin op 1 en wij op 2 gehad. Ook wij werden overal verplicht mee naar toe gesleept. Geloof me daar wordt je niet gelukkig van pas op het moment dat ik weigerde mee te gaan met mijn vader ging er een lampje branden bij hem. Dervoor hadden hij het simpelweg niet door.

Zij is hier de volwassen en moet kunnen begrijpen dat het lastig voor jou is (ze wil immers niet bij jullie slapen vanwege der 2 zoons).
Jij hebt je best gedaan ik vind A zich als een klein kind gedragen een interesse gesprekje is toch zo gedaan.

Wat betreft je vader een kus horen geven ja het zij zo wen eraan. Dat A jou geen kus geeft als ze binnen komt vind ik meer dan logisch.

Maar vooral belangrijk is maak het bespreekbaar zet het op papier of vraag desnoods of je moeder bij het gesprek met je vader wilt zijn ( ik maak op uit je antwoorden dat je ouders nog goed met elkaar omgaan)

Maar sommige punten en leven en laten leven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:01

Dat eigen plekje gaat ze toch krijgen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:13

Ayasha schreef:
Dat eigen plekje gaat ze toch krijgen.

Ik vind het vooral vreemd dat de volwassenen in dit verhaal daar niet zelf aan hebben gedacht. Uit wat ik kan lezen kan ik heel goed begrijpen dat dit meisje zich niet goed voelt in deze situatie. Uiteraard heeft elk verhaal twee kanten maar ik haak al af bij het horen dat deze twee geliefden in haar nabijheid met elkaar bezig waren in bed. Dat doe je gewoonweg niet.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 14:15

Ja een eigenplek ga ik krijgen voor het slapen alleen. En toch gaan we op zaterdag,zondag en donderdag naar A. Niet erg maar ik kan mn ding niet doen. Ik kan niet ff weg naar de pony.. dit ga ik met papa bespreken.

A komt nooit bij ons omdat het ze het dan zo een gesleep vind met de dekbedden en haar eigen spullen ben ik achtergekomen.

:)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:19

Denk dat het om en om dan een goed idee is toch? Voor je stiefbroers ook leuk als ze om de keer thuis kunnen blijven :) en dan slepen jullie ook om en om met spullen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:21

Kun je dan niet lekker bij je vader thuis blijven? 3dagen is wel heel veel denk ik om niks voor jezelf te kunnen doen..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:24

Hoever is het fietsen van je verzorg naar het huis van A?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:25

Eens in de zoveel tijd 3 dagen geen pony is toch geen ramp? :) Neem aan dat je wel wat dingen samen doet in die 3 dagen? maar stiefmoeder mag ook wat moeite doen dus is om en om geen slecht idee. Dit was sowieso de afspraak begreep ik.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:45

Jis gaat TS niet elke week drie dagen? Dan is dat toch best veel.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 14:50

Nee ik ben 2 weken van de maand bij mijn moeder en 2 weken bij mijn vader. In die 2 weken bij ik dus 2 hele dagen weg van huis en een avond. :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 14:51

Om en om was de afspraak maar deze is nooit nagekomen. Dit ga ik zeker eens met papa bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:00

Yenni schreef:
Ja een eigenplek ga ik krijgen voor het slapen alleen. En toch gaan we op zaterdag,zondag en donderdag naar A. Niet erg maar ik kan mn ding niet doen. Ik kan niet ff weg naar de pony.. dit ga ik met papa bespreken.

A komt nooit bij ons omdat het ze het dan zo een gesleep vind met de dekbedden en haar eigen spullen ben ik achtergekomen.

:)

Je bent nu 15 toch? Past zo'n strakke omgangsregeling nog wel bij je? Ben je onderhand ook niet op een leeftijd dat je zelf wat meer gaat bepalen waar je zijn wilt?

De dochter van een vriendin van mij is zestien. Zij hebben ook co-ouderschap, maar dat gaat nu ze ouder is veel flexibeler dan vroeger. Als ze zich verveelt bij haar vader, fietst ze even langs haar moeder. En als haar moeder moet werken in het weekend, gaat ze naar haar vader, ook al is het niet "zijn" weekend.
Ze gaat zelden mee naar de vriendin van haar vader. Heeft ze geen zin in, zegt ze. Ze vindt haar wel aardig, maar ze verveelt zich daar. Snap ik wel: Haar pony en haar vriendinnen zijn hier. Soms is ze dus ook een nachtje alleen in haar vaders huis, of samen met haar beste vriendin. Of ze blijft gewoon bij haar moeder.