Ik hoef alleen maar op maandag en dinsdag met de trein, want de rest van de dagen loop ik stage, maar ik ben maandag én dinsdag te laat gekomen door die zogenaamde ''gladde sporen''.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iejoorr schreef:Jaaa de sprinter tussen Gouda en Leiden, heeeeerlijke verbinding maar niet heus
Ik hoef alleen maar op maandag en dinsdag met de trein, want de rest van de dagen loop ik stage, maar ik ben maandag én dinsdag te laat gekomen door die zogenaamde ''gladde sporen''.Zoals een vriend van mij altijd zegt: #poedersuiker
Inoterry schreef:Iejoorr schreef:Jaaa de sprinter tussen Gouda en Leiden, heeeeerlijke verbinding maar niet heus
Ik hoef alleen maar op maandag en dinsdag met de trein, want de rest van de dagen loop ik stage, maar ik ben maandag én dinsdag te laat gekomen door die zogenaamde ''gladde sporen''.Zoals een vriend van mij altijd zegt: #poedersuiker
Zou jij met een paard wat op ijzers staat over een natte, ijzeren plaat lopen?
Iejoorr schreef:Jaaa de sprinter tussen Gouda en Leiden, heeeeerlijke verbinding maar niet heus
Iejoorr schreef:Hoho, ik zeg ook nergens dat het niet gevaarlijk is. Maar het valt wel op dat het alleen bij dit traject zo vaak voorkomt en dat het om 9 uur BAM opeens voorbij is en alles weer rijdt, en dat dag na dag.
Iejoorr schreef:Hoho, ik zeg ook nergens dat het niet gevaarlijk is. Maar het valt wel op dat het alleen bij dit traject zo vaak voorkomt en dat het om 9 uur BAM opeens voorbij is en alles weer rijdt, en dat dag na dag.
Gloa schreef:Iejoorr schreef:Hoho, ik zeg ook nergens dat het niet gevaarlijk is. Maar het valt wel op dat het alleen bij dit traject zo vaak voorkomt en dat het om 9 uur BAM opeens voorbij is en alles weer rijdt, en dat dag na dag.
Dat komt omdat er op onder andere dat traject 's nachts geen treinen rijden. Gedurende de nacht condenseren vuildeeltjes en vocht op het spoor. De eerste paar treinen in de ochtend moeten dan de spoorstaven als het ware weer schoon en droog rijden waarna er wel weer voldoende grip is. Een neveligge of zonnige ochtend hebben ook veel invloed op het aanhouden of juist snel verdwijnen van gladheid
'S avonds in de schemering hebben we vaak ook nog een glad momentje als er grote temeperatuursverschillen zijn en vocht weer condenseert op het spoor.