Ik en mijn broertje....
Beginnen met jezelf hoort gewoon niet....mijn broertje en ik!
(wij zeiden thuis dan....stront voorop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rije schreef:Maar die hele vraag had dus compleet omgebouwd moeten worden; de oxford-komma zou hier namelijk wel duidelijkheid hebben gebracht, maar was tegelijkertijd ook fout geweest. Dus: omzeilen.
Shadow0 schreef:Rije schreef:Maar die hele vraag had dus compleet omgebouwd moeten worden; de oxford-komma zou hier namelijk wel duidelijkheid hebben gebracht, maar was tegelijkertijd ook fout geweest. Dus: omzeilen.
Tegelijkertijd is het natuurlijk maf als je een verbod op bepaalde komma's je tekst laat bepalen. Ik geloof niet zo in die hele rigide scheiding van goed en fout als het gaat om taal.
Zelfs in de meeste programmeertalen mag je haakjes zetten om ambiguïteit te vermijden. Omschrijven naar een andere formulering zou ik wel overwegen, maar alleen als het daar ook echt beter van wordt. Als het leidt tot wolliger taalgebruik, tot een onlogische volgorde of tot een tekst die niet meer goed leesbaar is, dan zou die komma er bij mij gewoon komen, en een goeie die daar wat tegen begint
Shadow0 schreef:Als je dat heel vaak doet komt het ook op ongepaste momenten naarboven.
"Dat past er echt niet meer bij."
"Bij? Bij...? Bij me!"
...
Schoentje schreef:Knert schreef:Ik zoek een bijrijder. Kreeg een app van een enthousiaste meid.
Dat ze graag mijn ruin wil komen bereiden. Het ijs was gebroken.
Een nachtje marineren en dan in de oven op 200°C
Mensen die 'dalijk' schrijven
pillow schreef:Kennen jullie de Facebook pagina 'Taalvoutjes', die is helemaal geweldig. Op marktplaats vind je ook heel erg veel fouten. Laatst had iemand het over een Rits bek, terwijl ze een Ridge back bedoelde
Mizora schreef:gerpiegorp schreef:'Ik heb net gerede op me lieverdje'
Ik kan deze met jouw smiley erachter niet anders lezen dan in de categorie "talk dirty to me".
Soms lees je dingen op facebook waarvan je denkt dat het beter was geweest als het privé was gebleven.