Nou sommigen van onze dames hebben best dikke tieten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:Ik heb t echt nog nooit bij melkkoeien gezien dat ze er bij blijven. Maar ben ook zeer benieuwd naar se uitleg van jouw buurman die dat schijnnbaar wel doet. Weet je zeker dat het melkkoeien zijn en niet koeien die wit/zwart gevlekt zijn (maar niet melkkoe zijn)?
WildWings schreef:1. Evolutionair wel interessant, áls dit waar zou zijn: hoe is het ooit in het fokprogramma zo gekomen dat we kalfjes hebben gefokt die zichzelf dood drinken?
__Elizabeth schreef:Maar waarom niet opzoek gaan naar een bedrijf die hun koeien op een natuurlijke dus diervriendelijke manier houd? Of gaat het dan nog steeds echt om het doden van een dier?
Shadow0 schreef:Maar wij als mens hebben die beperking van de omgeving weggehaald - we hebben niet de rem op het drinken bij de kalfjes weggehaald, maar de rem op het aanbod bij de koe. En dan krijg je problemen want dan is het systeem niet meer in balans.
__Elizabeth schreef:Wat ik niet helemaal begrijp is dat mensen vegetarier/veganist worden omdat het eten van vlees zielig is. Ok een bedrijf zoals een feedlot (google) kan ik mij voorstellen dat je het daar niet mee eens bent. Maar waarom niet opzoek gaan naar een bedrijf die hun koeien op een natuurlijke dus diervriendelijke manier houd? Of gaat het dan nog steeds echt om het doden van een dier?
WildWings schreef:__Elizabeth schreef:Maar waarom niet opzoek gaan naar een bedrijf die hun koeien op een natuurlijke dus diervriendelijke manier houd? Of gaat het dan nog steeds echt om het doden van een dier?
Voor mij persoonlijk wel: een dier doden voor mijn plezier (want vlees eten is geen must, maar een luxe) gaat voor mij persoonlijk tegen gevoel en principe in. Net als dat ik tegen plezierjagen of het dragen van bont ben bijvoorbeeld, en daar zelf niet aan mee zou willen doen.
Maar voor wie dan toch om welke reden dan ook vlees eet en dat wilt blijven doen, kan ik natuurlijk alleen maar hopen dat ze het bij een bedrijf als dat van jullie vandaan halen en niet gaan voor de kiloknaller uit de supermarkt.Shadow0 schreef:Maar wij als mens hebben die beperking van de omgeving weggehaald - we hebben niet de rem op het drinken bij de kalfjes weggehaald, maar de rem op het aanbod bij de koe. En dan krijg je problemen want dan is het systeem niet meer in balans.
Ja precies, ik heb hem nu, dat was ook een beetje de conclusie die ik een paar posts geleden trok inderdaadMaar ik wilde even zeker weten dat ik het goed begreep. Want alsnog vind ik het dus niet echt een prettige verantwoording, dat we uiteindelijk door ons menselijk toedoen nu kalf en moeder 'moeten' scheiden.
Bowen schreef:http://www.louisbolk.org/downloads/1756.pdf
Hier een stuk over kalfjes bij de koe, maar er staat niets over de risico's van dooddrinken/teveel drinken. Ook niets over hoe je een kalf dan moet beperken in eten.
Even een gedachtespinsel, geen idee dus of dit waarheid bevat...
Zou het niet zo kunnen zijn dat door het scheiden het teveel drinken wordt veroorzaakt. Door een behoefte waar niet in wordt voorzien? De kalveren die ik heb gekend (degene zonder mams) hadden enorme zuigbehoefte, sabbelde op alles wat voor handen kwam. Heb het idee dat dat bij kalveren die bij de moeder zijn minder is.
Maartje1990 schreef:Ik eet geen vlees vanwege mijn plezier maar omdat het voor mij als mens natuurlijk is om óók vlees te eten. En dat ik het dan lekker vind is dan extra.
Maartje1990 schreef:Ik eet geen vlees vanwege mijn plezier maar omdat het voor mij als mens natuurlijk is om óók vlees te eten. En dat ik het dan lekker vind is dan extra.
Bowen: bedoel je sabbelen op vingers/handen? Is dat niet eerder vergelijkbaar met paarden die aan je hand likken vanwege het zouttige?
WildWings schreef:Maartje1990 schreef:Ik eet geen vlees vanwege mijn plezier maar omdat het voor mij als mens natuurlijk is om óók vlees te eten. En dat ik het dan lekker vind is dan extra.
Het gaat er niet om wat wel of niet 'natuurlijk' is (overigens ook discutabel, gezien de hoeveelheden van wat 'natuurlijk' is versus wat de gemiddelde mens eet aan vlees en de kwaliteit hiervan). Het gaat erom of je zonder kan: en ja, dat kan dus, bewijzen vele mensen en onderzoeken. Dus wat dan overblijft van je argument, is dat laatste: je vind het lekker.
WildWings schreef:Ik vind het argument 'het is natuurlijk' als verantwoording van het eten van vlees in de mate waarin mensen dat vaak doen (meerdere malen per dag consumeren van vleesproducten) inderdaad discutabel, jij niet?
WildWings schreef:Maartje1990 schreef:Ik eet geen vlees vanwege mijn plezier maar omdat het voor mij als mens natuurlijk is om óók vlees te eten. En dat ik het dan lekker vind is dan extra.
Het gaat er niet om wat wel of niet 'natuurlijk' is (overigens ook discutabel, gezien de hoeveelheden van wat 'natuurlijk' is versus wat de gemiddelde mens eet aan vlees en de kwaliteit hiervan). Het gaat erom of je zonder kan: en ja, dat kan dus, bewijzen vele mensen en onderzoeken. Dus wat dan overblijft van je argument, is dat laatste: je vind het lekker.
Hier een stuk over kalfjes bij de koe, maar er staat niets over de risico's van dooddrinken/teveel drinken. Ook niets over hoe je een kalf dan moet beperken in eten.
Zou het niet zo kunnen zijn dat door het scheiden het teveel drinken wordt veroorzaakt. Door een behoefte waar niet in wordt voorzien? De kalveren die ik heb gekend (degene zonder mams) hadden enorme zuigbehoefte, sabbelde op alles wat voor handen kwam. Heb het idee dat dat bij kalveren die bij de moeder zijn minder is.
Kinke schreef:Bowen schreef:http://www.louisbolk.org/downloads/1756.pdf
Nope…die van ons zuigen je vingers ook kapot bij wijze van spreken. Is gewoon een reflex.
pmarena schreef:Bowen schreef:http://www.louisbolk.org/downloads/1756.pdf
Misschien heb je daar wel een punt
Bij mensenbabies zeggen ze ook dat babies die borstvoeding krijgen, veel vaker aan de tiet hangen en veel meer sabbelen zonder te drinken, dan flesgevoede babies, waardoor flesgevoede babies meer zuigbehoefte hebben en meer behoefte aan een speen zouden hebben.
Aan de andere kant: ze zeggen zoveel....
Maar het klinkt wel logischVan nature zijn babies er natuurlijk op gemaakt om veel te zuigen om zo de melkgift te stimuleren. Ze hebben die zuigbehoefte dan ook heel erg in het systeem zitten en als dat niet aan de tiet (mens of dier) kan dan hebben ze toch nog steeds die behoefte die ze ergens op moeten botvieren.
Koe die simpelweg te veel geeft is natuurlijk ook een prima verklaring
Citaat:Ik ben een omnivoor en zie niet in waarom ik tegen mijn natuur in mijzelf zou moeten voordoen als een herbivoor.