Sammie schreef:Tja.. Zoveel mensen zoveel wensen..
Let's eat grandpa.. Of Let's eat, grandpa..
Opa zal blij zijn met die komma.
Al zei mijn opa altijd over mijn oma; vroeger kon ik haar wel opeten
, had ik dat toen maar gedaan
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
PowerReiner schreef:Oude testament, nieuwe testament, die kerk, zus kerk.
Iedereen die gelooft, gelooft toch in God? Hoe kunnen daar zo verschrikkelijk veel stromingen in zijn. Alles stamt toch immers van 1 boek af? Dat mensen hun eigen opvattingen hebben kan ik enigzins begrijpen, wat ik minder snap, is dat de bijbel schijnbaar zo is geschreven dat het op onwijs open staat voor al die verschillende opvattingen.

) schrijft in het Nieuwe Testament zelfs, dat hij vindt dat je niet moet trouwen > alleen moet blijven. Ik weet zo gauw niet meer wat er precies staat, maar daar komt het op neer. Vervolgens is het aan de gelovige om dit te zien als een mening van hem, of om dit te zien als een soort goed advies van God, want... het staat immers in de Bijbel.
PowerReiner schreef:Dat is niet zo'n leuke opmerking. Heb al vaker aangegeven dat iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Ik zal het wellicht nooit gaan begrijpen, niet omdat ik het niet wil, maar blijkbaar omdat ik een andere gedachtegang heb.
Ook al eerder gezegt dat ik meer dan eens de bijbel heb opgepakt om mij er verder in te verdiepen, ik geloof niet, maar ben wel degelijk geinteresseerd. Maar nee, ik kom er echt niet door.
De meeste kennis die ik heb opgedaan is praktijkkennis. Ik heb vroeger op christelijke scholen gezeten en heb er dus voldoende over meegekregen om mijn keuze hierin te maken.
Het was zeker niet de bedoeling om dit helemaal open te gooien omdat dit topic hier niet voor bedoeld is en ik het daarom niet wilde vervuilen.
Zoals eerder gezegt, ik wil wel begrijpen, maar ik zie de dingen anders, misschien komt dat omdat ik niet geloof. Who knows.
Zo lang iedereen maar gelukkig is juich ik het allemaal toe.
Sja... Dan kom je echt op meningen uit. Want als ik de broek die ik draag een vrouwenbroek vindt, maar een ander vindt broeken sowieso helemaal niet vrouwelijk. Dan kom je alweer op een andere mening over één stuk in de Bijbel uit.
PowerReiner schreef:O dat is wel iets ander schuitje. Mijn familie was niet gelovig en ben dus niet gelovig opgevoed. Alleen op Christelijke scholen gezeten en dus ook Christelijke vriendjes en vriendinnnetjes gehad.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik niet zo ben opgevoed. De kans was groot geweest dat ik in plaatst van stoepranden dan in de kerk had gezeten op zondag![]()
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook bij hele leuke (jongeren)kerken geweest. Maar de meesten die ik gezien heb waren maar stoffig, saai en erg lang van stof.
Ik zal je tip eens proberen, om het scannend te doen in plaats van echt lezen.
Nouja, ik vond de zondag inderdaad niet leuk. Want dan mochten we geen TV kijken (want dat deden we de hele week al) en moest ik inderdaad 2 keer naar de kerk. Inmiddels zijn mijn ouders niet meer zo streng, en buiten dat zijn ze sowieso luchtig hoor. Regelmatig bezoeken we metal concerten, mijn pa, wat familieleden en ik... haha.
Sammie schreef:Overigens een zin waar het hele celibaat van de Rooms-Katholieke kerk op is gebaseerd. Een opmerking in een brief van Paulus. Terwijl ie verderop stelt dat je beter wel kunt trouwen als je niet alleen kan / wil / etc. blijven (oid - branden van onbegeerte)