Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:12

ik zou de vloeistoffen even nalopen voor je ermee gaat rijden, straks is deze ook aan gort

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 10:17

Polly schreef:
ik zou de vloeistoffen even nalopen voor je ermee gaat rijden, straks is deze ook aan gort

Heb helaas vandaag de mogelijkheid niet, tegen de tijd dat ik thuis ben vanavond is het weer donker.. dus het is even op de gok en dan morgen ochtend in het daglicht alles bekijken. Mag toch hopen dat ze wel alle vloeistoffen even nagekeken hebben, al zou het me ook niet verbazen als ze dat niet hebben gedaan..

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:42

Ben je op wereldreis gegaan met je bolide GC?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 18:03

luxje schreef:
Ben je op wereldreis gegaan met je bolide GC?

Nee wereldreis durf ik er niet mee aan hoor. :D Het is ontzettend fijn om hem weer terug te hebben.

Ik vind wel dat ze de auto ontzettend slordig hebben afgeleverd. In mijn achterbak lag een deel van de krik los en een paar boutjes, waaronder zo'n dopje om je wielen mee los te halen (weet de naam niet!).

Daarnaast heb ik gisteren even alle vloeistoffen nagelopen. Wat meteen opviel was dat de koelvloeistof ver onder het minimum zat! Erg slordig als je het mij vraagt, of hij is weer lek. Dat laatste ga ik even goed wekelijks in de gaten houden. Ik heb hem nu weer bijgevuld tot max, hopelijk loopt hij niet leeg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:18

Grumpy nog steeds niet goed dus. Gewoon weer teruggaan laat ze alles maar fatsoenlijk vastzetten en opruimen, maar koelvloeistof weer onder nivo. Zal toch niet nog steeds stuk zijn.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:22

Je bent echt veel te lief voor ze hoor GrumpyCat.... Aan mij hadden ze echt een hele verkeerde gehad kan ik je zeggen! Dit bedrijf is echt een goede voor Kanniewaarzijn.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 19:29

Heel eerlijk gezegd ben ik er gewoon een beetje klaar mee. Sinds november, of wat zeg ik, sinds de aankoop in september is het alleen maar ellende geweest met de auto. Ik heb er gewoonweg geen energie meer voor om wéér terug te moeten. Mocht de koelvloeistof nou wel langzamerhand leeglopen, dan ga ik uiteraard wel terug. Maar voor die kleine dingetjes heb ik zoiets van: wijze les voor de volgende keer. Hier koop op nóóit meer een auto en ik zal anderen het ook absoluut afraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:37

Tja de kans is groot dat je op deze manier wéér je motor volledig stuk rijdt. Ik had hier toch echt eens met de vuist op tafel geslagen. Je kan nu gaan wachten tot er weer wat mee is.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 19:55

Yvank_ schreef:
Tja de kans is groot dat je op deze manier wéér je motor volledig stuk rijdt. Ik had hier toch echt eens met de vuist op tafel geslagen. Je kan nu gaan wachten tot er weer wat mee is.

Hoezo de motor weer stuk rijden? Ik heb de koelvloeistof bijgevuld en zal deze nauwlettend in de gaten houden. Meer kan ik op dit moment niet doen. Als ik terug ga naar de dealer zullen hun ook niks gaan doen, ze hebben het nu in principe opgelost, want de auto rijdt weer naar behoren.

Ik ben er gewoon echt even klaar mee, ik ben er de afgelopen maanden dag in, dag uit zoet mee geweest.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:13

GrumpyCat schreef:
Yvank_ schreef:

Hoezo de motor weer stuk rijden? Ik heb de koelvloeistof bijgevuld en zal deze nauwlettend in de gaten houden. Meer kan ik op dit moment niet doen. Als ik terug ga naar de dealer zullen hun ook niks gaan doen, ze hebben het nu in principe opgelost, want de auto rijdt weer naar behoren.

Ik ben er gewoon echt even klaar mee, ik ben er de afgelopen maanden dag in, dag uit zoet mee geweest.

Wekelijks is echt te weinig. Voor elke rit kap open en kijken wat de status is. Zorg ook dat je kannetjes vloeistoffen aan boord hebt!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 22:27

ikke schreef:
Wekelijks is echt te weinig. Voor elke rit kap open en kijken wat de status is. Zorg ook dat je kannetjes vloeistoffen aan boord hebt!

Ook als de auto stil staat? Ik rijd alleen doordeweeks met de auto, meestal tussen de 40 en de 60 km per dag. Als het nodig is, zal ik hem zeker dagelijks even checken. :j

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:32

Ik zou hem na ieder gebruik checken :) het kan zoals je inmiddels weet snel gaan!

Edit: niet direct na gebruik overigens! Dan zit er nog teveel hitte en druk op. Auto even laten afkoelen en dan checken ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:22

GrumpyCat schreef:
ikke schreef:

Ook als de auto stil staat? Ik rijd alleen doordeweeks met de auto, meestal tussen de 40 en de 60 km per dag. Als het nodig is, zal ik hem zeker dagelijks even checken. :j

Dat is nodig, tenzij de auto bewijst met minder af te kunnen.......

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:56

Als er een lek in zit, maakt het niet uit of je wel/niet rijdt ;)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 11:12

De afgelopen dagen heb ik de koelvloeistof goed in de gaten gehouden, maar er is zo te zien niets uitgelekt (even afkloppen). Ik zal hem wel in de gaten blijven houden, maar ik denk dus dat er geen lek is, gelukkig! Hopelijk houd mijn autootje het dit keer wat langer vol dan de vorige keer. :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:03

Mag ik uit pure benieuwdheid vragen om wat voor model + merk het gaat? :o (misschien heb ik er overheen gelezen trouwens!)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 17:36

Ik heb je een PB gestuurd. :)

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:46

En, rijd ie nog? :+

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 21:34

Dionnetjuuh schreef:
En, rijd ie nog? :+

Leuk dat je er aan denkt. :D
Jij hij rijdt als een zonnetje! {:} Na lang zeuren hebben we eindelijk deze week alle papieren van de dealer ontvangen (facturaties en papieren waar op staat dat de motor is vervangen etc.), dus ben er wel nog even zoet mee geweest. Nu hopen dat hij blijft rijden!

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:12

Nou, dat klinkt al een heel stuk beter dan eerst! Fijn dat het zo gelopen is, uiteindelijk :)

Nog veel plezier met de aankomende kilometers!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:46

Fijn dat hij nog rijd, hopelijk blijft het zo.