Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:Volgende week kun je bij Dorcas inklapbare buggy's, slaapzakken, fleecedekens, lichtgewicht tenten en lichtgewicht slaapmatjes inleveren![]()
Zie stichting bootvluchteling op facebook.
Lage drempel, groot plezier en gemak
vuurneon schreef:verootjoo schreef:Volgende week kun je bij Dorcas inklapbare buggy's, slaapzakken, fleecedekens, lichtgewicht tenten en lichtgewicht slaapmatjes inleveren![]()
Zie stichting bootvluchteling op facebook.
Lage drempel, groot plezier en gemak
Ook op internet te vinden:
http://bootvluchteling.nl/inzameling-hulpgoederen/
Mooi idee,jammer dat depots voor mij te ver weg zitten.
maar denk je nou werkelijk dat je de oorlog kan winnen als je mensen zonder materieel, zonder degelijke opleiding 'dwingt' te vechten tegen een goed georganiseerde organisatie? Zelfs het leger krijgt ze er niet onder. Wat kan een simpele burger betekenen behalve dienen als kanonvoer?
saffire schreef:Sorry maar ik pas ervoor om ze te helpen.
Klinkt misschien wel hard .
Ik snap eigenlijk niet waarom ze persee deze kant op moeten komen?
Als ze zo graag vrij willen zijn ,vecht je daar toch voor in je eigen land.
Ik ben meer voor het feit om ze te helpen vechten voor hun eigen land
Ze hierheen halen wat lost dat op,heel de wereld past niet in europa.
Begrijp me niet verkeerd hoor,snap dat je niet in oorlog wil leven,maar vecht dan voor je eigen land.
Zo loop je voor de problemen weg
saffire schreef:Ik zeg toch ook dat ik liever zou hebben dat,we ze helpen om daar te blijven
verootjoo schreef:saffire schreef:Sorry maar ik pas ervoor om ze te helpen.
Klinkt misschien wel hard .
Ik snap eigenlijk niet waarom ze persee deze kant op moeten komen?
Als ze zo graag vrij willen zijn ,vecht je daar toch voor in je eigen land.
Ik ben meer voor het feit om ze te helpen vechten voor hun eigen land
Ze hierheen halen wat lost dat op,heel de wereld past niet in europa.
Begrijp me niet verkeerd hoor,snap dat je niet in oorlog wil leven,maar vecht dan voor je eigen land.
Zo loop je voor de problemen weg
... En je weet wie IS is, wat ze doen en hoe het er nu aan toe gaat in Syrië..? En hoe het in Afghanistan is? Het is net als daar een onbewoonbaar land geworden en waarom? Omdat er elke dag aanslagen worden gepleegd, alles wordt gebombardeerd, grote monumenten worden platgegooid. Alles wat Syrië was, is er niet meer. Loop je over straat is de kans bijna 100% dat je ontvoerd of vermoord wordt. Of je nu moslim, christen, jezidi of atheïst bent.
Het land ligt in puin, en het enige wat je kunt doen om de kans iets te vergroten dat je overleeft, dat je kinderen kans op een toekomst geeft, is lopen naar Turkije, daar een zeer risicovolle en peperdure boottocht maken, verder lopen, lopen, lopen en hopen dat er iemand is die je wil helpen.
Maar goed... Volgens sommigen komt IS er achter aan. We spreken je wel weer als je zelf in zo'n situatie zit.
Oh, en weet je HOE er gevochten wordt daar? Hoeveel mensen dagelijks hun leven op het spel zetten om maar iets van het land te redden? Hoe Nederland en de VN achter de schermen werken aan een oplossing voor dit wereldprobleem?
vuurneon schreef:Gaat daar nou net niet het hele topic over? Dat ze een veilige plek al hebben en dat ze meer willen. Een specifiek méér iets..... En of ze ooit nog terug gaan is ook maar de vraag. Daar gaan er hier een aantal van uit, maar ik hoor op tv toch beide geluiden. De ene wil ooit terug, de ander zoekt echt een plek om permanent te blijven.Maar waarom dan de mensen die niet kunnen vechten niet een veilige plek gunnen?
Sammie schreef:vuurneon schreef:Gaat daar nou net niet het hele topic over? Dat ze een veilige plek al hebben en dat ze meer willen. Een specifiek méér iets..... En of ze ooit nog terug gaan is ook maar de vraag. Daar gaan er hier een aantal van uit, maar ik hoor op tv toch beide geluiden. De ene wil ooit terug, de ander zoekt echt een plek om permanent te blijven.Maar waarom dan de mensen die niet kunnen vechten niet een veilige plek gunnen?
En Saffire gunt hun ook een veilige plek, maar ziet dat liever niet in Nederland of cq Europa. Gelukkig zijn er zat veilige locaties buiten Europa.
saffire schreef:Ja oke.
Maar waar is dan de oplossing
Kunnen al die vluchtelingen dan nooit terug,want ingrijpen helpt niet?
En als is hierheen komt? Wie is er dan voor ons?
Sammie schreef:vuurneon schreef:Gaat daar nou net niet het hele topic over? Dat ze een veilige plek al hebben en dat ze meer willen. Een specifiek méér iets..... En of ze ooit nog terug gaan is ook maar de vraag. Daar gaan er hier een aantal van uit, maar ik hoor op tv toch beide geluiden. De ene wil ooit terug, de ander zoekt echt een plek om permanent te blijven.Maar waarom dan de mensen die niet kunnen vechten niet een veilige plek gunnen?
En Saffire gunt hun ook een veilige plek, maar ziet dat liever niet in Nederland of cq Europa. Gelukkig zijn er zat veilige locaties buiten Europa.
niet of we wel of niet moeten helpen, maar helaas komt het daar wel steeds op.
saffire schreef:Ja oke.
Maar waar is dan de oplossing
Kunnen al die vluchtelingen dan nooit terug,want ingrijpen helpt niet?
En als is hierheen komt? Wie is er dan voor ons?