FB actie voor vluchtelingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:16

anneliesdj het idee om als gastgezin te fungeren was ook een oproep,miss. niet op FB,maar wel op t.v.
En de organisatie van Vluchtelingenhulp zeiden dus dat het geen goed idee was om vluchtelingen in huis op te nemen.Men kon beter gewoon d.m.v. voedsel en kleding hulp bieden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:18

Gister een gesprek gehad met een dame die als kind WOII mee heeft gemaakt, die na het bombardement op Rotterdam ondergedoken zat omdat haar moeder donker haar had en voor jood werd aangezien terwijl ze dat niet was, waarvan de vader opgepakt werd om in Duitsland te gaan werken, maar die ontsnapte en lopend van de ene kant van nl naar de andere kant ging, niet wetend of zijn gezin nog in leven was.
Die nog steeds bang wordt als er vliegtuigen laag over vliegen, of als mensen beginnen te gillen.... Die haar tante voor haar ogen doodgeschoten heeft zien worden, die haar buurmeisje meegenomen heeft zien worden als pleziermeisje (17 jaar) en nooit meer heeft terug gezien...
En de vreugde in die ene zin..... "En toen kwamen de tommys"....

Oorlog verscheurd een mens...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:33

Volgende week kun je bij Dorcas inklapbare buggy's, slaapzakken, fleecedekens, lichtgewicht tenten en lichtgewicht slaapmatjes inleveren :)
Zie stichting bootvluchteling op facebook.

Lage drempel, groot plezier en gemak :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:56

verootjoo schreef:
Volgende week kun je bij Dorcas inklapbare buggy's, slaapzakken, fleecedekens, lichtgewicht tenten en lichtgewicht slaapmatjes inleveren :)

Ook op internet te vinden:
http://bootvluchteling.nl/inzameling-hulpgoederen/

Mooi idee,jammer dat depots voor mij te ver weg zitten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:05

vuurneon schreef:
verootjoo schreef:

Ook op internet te vinden:
http://bootvluchteling.nl/inzameling-hulpgoederen/

Mooi idee,jammer dat depots voor mij te ver weg zitten.

Woudenberg ligt naast de deur hier, dus ga hier het huis door en als ik wat van dat lijstje vind breng ik wat weg.

Dorcas is trouwens een betrouwbaar en goed doel, geef je daar iets aan weet je zeker dat het goed terecht komt :)

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:27

Sorry maar ik pas ervoor om ze te helpen.
Klinkt misschien wel hard .
Ik snap eigenlijk niet waarom ze persee deze kant op moeten komen?
Als ze zo graag vrij willen zijn ,vecht je daar toch voor in je eigen land.
Ik ben meer voor het feit om ze te helpen vechten voor hun eigen land
Ze hierheen halen wat lost dat op,heel de wereld past niet in europa.
Begrijp me niet verkeerd hoor,snap dat je niet in oorlog wil leven,maar vecht dan voor je eigen land.
Zo loop je voor de problemen weg

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:30

'Geeft peuter een schep in de handen met de medeling; als de is komt, gewoon slaan hoor! Volgens zo'n westerse dame moet je gewoon vechten. Vluchten is voor watjes!'

Lost het probleem ook niet op. Ik zou ook liever vluchten als ik het geld ervoor had. Liever risico van sterven op zee in vrijheid dan risico dood/gemarteld (streep door wat niet van toepassing is) door de IS en de constante dreiging. Liever een mietje met een gezin in veiligheid...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-09-15 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:34

vuurneon schreef:
'Geeft peuter een schep in de handen met de medeling; als de is komt, gewoon slaan hoor! Volgens zo'n westerse dame moet je gewoon vechten. Vluchten is voor watjes!'

het is mijn mening ,en zo erop reageren is dat nu echt nodig

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:39

Die mening mag je ook wel degelijk hebben hoor, dat is fijn aan dit land :) maar denk je nou werkelijk dat je de oorlog kan winnen als je mensen zonder materieel, zonder degelijke opleiding 'dwingt' te vechten tegen een goed georganiseerde organisatie? Zelfs het leger krijgt ze er niet onder. Wat kan een simpele burger betekenen behalve dienen als kanonvoer?
Buiten dat je mensen hebt die niet kunnen vechten; die peuter met een schep in de handen haalt niets uit.

Overigens heb je als het goed is in Syrië ook een dienstplicht.

Ik ben allang blij dat de dienstplicht in ons land is opgeschort :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-09-15 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

saffire schreef:
Begrijp me niet verkeerd hoor,snap dat je niet in oorlog wil leven,maar vecht dan voor je eigen land.

... En je weet wie IS is, wat ze doen en hoe het er nu aan toe gaat in Syrië..? En hoe het in Afghanistan is? Het is net als daar een onbewoonbaar land geworden en waarom? Omdat er elke dag aanslagen worden gepleegd, alles wordt gebombardeerd, grote monumenten worden platgegooid. Alles wat Syrië was, is er niet meer. Loop je over straat is de kans bijna 100% dat je ontvoerd of vermoord wordt. Of je nu moslim, christen, jezidi of atheïst bent.
Het land ligt in puin, en het enige wat je kunt doen om de kans iets te vergroten dat je overleeft, dat je kinderen kans op een toekomst geeft, is lopen naar Turkije, daar een zeer risicovolle en peperdure boottocht maken, verder lopen, lopen, lopen en hopen dat er iemand is die je wil helpen.

Maar goed... Volgens sommigen komt IS er achter aan. We spreken je wel weer als je zelf in zo'n situatie zit.

Oh, en weet je HOE er gevochten wordt daar? Hoeveel mensen dagelijks hun leven op het spel zetten om maar iets van het land te redden? Hoe Nederland en de VN achter de schermen werken aan een oplossing voor dit wereldprobleem?
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 12-09-15 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Als je niet in het straatje praat saffire,ben je niet goed blijkbaar.Als je een andere mening hebt,dan is dat weer verkeerd.De mening van een ander Respecteren is erg moeilijk op Bokt.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:41

Ik zeg toch ook dat ik liever zou hebben dat,we ze helpen om daar te blijven

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:44

Maar waarom dan de mensen die niet kunnen vechten niet een veilige plek gunnen? Kinderen hebben de toekomst immers, maar er valt weinig meer op te bouwen als de kinderen daar maar moeten blijven en sterven. Kun je ze nog beter hier een opleiding gunnen en dan als het veilig is, terug laten gaan zodat ze kennis mee kunnen nemen naar hun thuisland.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:45

saffire schreef:
Ik zeg toch ook dat ik liever zou hebben dat,we ze helpen om daar te blijven

Dat is de afgelopen jaren ook geprobeerd... Daar hebben veel mensen hun leven voor gegeven. Dit probleem speelt al jaren, de legers vechten al jaren. Helaas heeft het niet geholpen. De IS is groot, oncontroleerbaar en nauwelijks georganiseerd. Het is niet gelukt om IS en de andere terroristische organisaties in te dammen zodat de bevolking daar veilig kon leven.
Het enige wat we nu nog kunnen doen is de bevolking hier te helpen zodat ze overlevingskans hebben.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:45

verootjoo schreef:
saffire schreef:

... En je weet wie IS is, wat ze doen en hoe het er nu aan toe gaat in Syrië..? En hoe het in Afghanistan is? Het is net als daar een onbewoonbaar land geworden en waarom? Omdat er elke dag aanslagen worden gepleegd, alles wordt gebombardeerd, grote monumenten worden platgegooid. Alles wat Syrië was, is er niet meer. Loop je over straat is de kans bijna 100% dat je ontvoerd of vermoord wordt. Of je nu moslim, christen, jezidi of atheïst bent.
Het land ligt in puin, en het enige wat je kunt doen om de kans iets te vergroten dat je overleeft, dat je kinderen kans op een toekomst geeft, is lopen naar Turkije, daar een zeer risicovolle en peperdure boottocht maken, verder lopen, lopen, lopen en hopen dat er iemand is die je wil helpen.

Maar goed... Volgens sommigen komt IS er achter aan. We spreken je wel weer als je zelf in zo'n situatie zit.

Oh, en weet je HOE er gevochten wordt daar? Hoeveel mensen dagelijks hun leven op het spel zetten om maar iets van het land te redden? Hoe Nederland en de VN achter de schermen werken aan een oplossing voor dit wereldprobleem?

He sla ff niet zo'n toon aan tegen mij
Ik ben vrij om mn mening uit te spreken hier
Ik maak.zelf uit hoe ik denk
Staat het niet aan kijk dan de andere kant op.
Je hoeft me jouw mening niet op te dringen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:48

En dan zit je nog met politieke kwesties die de boel ook niet helpen. Turkije is daar een mooi voorbeeld van dat Turkije, PKK en IS allemaal elkaar in de haren vliegen.

Was het maar zo eenvoudig als even ingrijpen en klaar...

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:04

Ja oke.
Maar waar is dan de oplossing
Kunnen al die vluchtelingen dan nooit terug,want ingrijpen helpt niet?

En als is hierheen komt? Wie is er dan voor ons?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:29

vuurneon schreef:
Maar waarom dan de mensen die niet kunnen vechten niet een veilige plek gunnen?
Gaat daar nou net niet het hele topic over? Dat ze een veilige plek al hebben en dat ze meer willen. Een specifiek méér iets..... En of ze ooit nog terug gaan is ook maar de vraag. Daar gaan er hier een aantal van uit, maar ik hoor op tv toch beide geluiden. De ene wil ooit terug, de ander zoekt echt een plek om permanent te blijven.

En Saffire gunt hun ook een veilige plek, maar ziet dat liever niet in Nederland of cq Europa. Gelukkig zijn er zat veilige locaties buiten Europa.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:40

Sammie schreef:
vuurneon schreef:
Gaat daar nou net niet het hele topic over? Dat ze een veilige plek al hebben en dat ze meer willen. Een specifiek méér iets..... En of ze ooit nog terug gaan is ook maar de vraag. Daar gaan er hier een aantal van uit, maar ik hoor op tv toch beide geluiden. De ene wil ooit terug, de ander zoekt echt een plek om permanent te blijven.

En Saffire gunt hun ook een veilige plek, maar ziet dat liever niet in Nederland of cq Europa. Gelukkig zijn er zat veilige locaties buiten Europa.

Nee, ze gaf aan dat de mensen in eigen land moesten blijven en vechten voor hun land. Vandaar dat ik de tegenvraag stel; wat te doen met diegene die niet kunnen vechten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:44

saffire schreef:
Ja oke.

Niet elke vluchteling krijgt een verblijfsvergunning; zitten ook een hoop economische vluchtelingen bij en dat is enig maar dat levert geen verblijfsvergunning op. en tja als de IS ooit hier de boel overneemt... Dat is voor mij een te ver 'wat als' scenario die ik overlaat aan de regering.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:44

Dat zegt ze idd ook. Komt daarna.. Maar dan is het afhankelijk van hoe je het leest. Mensen een veilige plek gunnen en aangeven dat mensen ook kunnen vechten. Het is imo dan niet zo dat iedereen maar moet vechten. Dus diegenen die dat niet kunnen...tja.. weg dan maar?

Maar even heel basic.. Er komen hier veel jongere mannen heen. Die kunnen wel degelijk vechten, maar willen vechten is dan een ander verhaal. Ik zou trouwens ook liever voor wegwezen kiezen dan dat ik moet gaan schieten. :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:28

Sammie schreef:
vuurneon schreef:

Nee, het topic gaat over wie er ook mee doet aan de facebook vluchtelingen actie :) niet of we wel of niet moeten helpen, maar helaas komt het daar wel steeds op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:29

Ja, ach als je het zo letterlijk neemt wel ja. Maar het topic gaat al langere tijd met sprongen elders over. Wel sneu voor de actie, want over de rest werd al een heel ander topic geopend. Overigens als je meedoet aan de actie help je al :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:31

saffire schreef:
Ja oke.

Syrië blijft waarschijnlijk nog heel lang een onbewoonbaar land inderdaad... Helaas.

Dat zien wel dan wel weer, het lijkt me een beetje onlogisch om zover vooruit te kijken. Wat als... We zitten nu met dit probleem.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:37

Nou fijn die vluchtelingen..
Mijn schoonvader woont in Wuppertal (duitsland).
Er liep een groepje vluchtelingen die hem om geld vroegen. Dit deed hij niet en liep door. Mijn schoonvader werd bekogeld met stenen en verblijft nu met zwaar letsel in het ziekenhuis.

Fijnn die vluchtelingen.

Vl kan nu met stress naar duitsland.. rasicten worden gemaakt niet geboren.. maar god was mis ik soms onze kkk.