Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
schaduw15 schreef:ik ben het slachtoffer van mijn eigen melding geworden.
purny schreef:Probeerde z'n eigen hachje te redden.
Je wilt het vast niet weten maar probeer je moeder in vertrouwen te nemen en het te melden en erover te praten. Je kunt dit niet alleen
Lielle schreef:ik lees al lang mee, en heb erg veel respect voor je houding. Ik zou je wel sterk aanraden zijn kant van het verhaal weg te halen, dat lijkt me niet handig mocht het toch nog een keer tot verdere actie komen. Verder wil ik je heel veel sterkte wensen!
purny schreef:Zeer zeker. Je krijgt altijd eerst een gesprek en vanuit die positie mag je de aangifte doorzetten. Ben je lid van een bond of heb je evtueel rechtsbijstand?
Cayenne schreef:Voor zijn kant heb ik absoluut geen goed woord over, maar ik herken wel je sympathie-gevoel voor hem, hoewel ik het niet zo zou noemen. Hij heeft ook emotioneel gezien misbruik van je gemaakt en dat werkt op deze manier helaas ook door. Dat hij geen kwaad in de zin had en niet in de gaten had hoe hij overkwam geloof ik absoluut niet. Dan had hij die deur ook niet op slot gedraaid. Dit was dus absoluut moedwillig.
Ik lees dat je toch met hem in gesprek wilt gaan. Doe dit in godsnaam wel met begeleiding en niet alleen met hem!
Heel veel sterkte TS. Heel oneerlijk dat het zo moet gaan
antje_vip schreef:Inderdaad, heel belangrijk. Mocht hij ooit bij een andere school/instantie gaan werken dan zal hij waarschijnlijk een verklaring van onbesproken gedrag moeten laten zien. En dat wordt met een melding/aangifte een stuk minder makkelijk.Je kan melding maken bij de politie, zonder aangifte te doen. Mocht hij later bij jou of iemand anders weer de fout in gaan, staat die melding er.
Joltsje schreef:Hmm.. even een niet leuke reactie misschien.
Maar je hebt daar toch geen contract? Je bent nu uit dienst? Ze hebben nu dus geen verplichtingen qua werk richting jou.
Daarentegen vind ik de straf tegen hem wel laag. Wat je zelf ook al aangeeft. Je was natuurlijk meerder jarig. Maar dan nog vind ik dit verder gaan dan sexuele intimidatie.
Als ik bij de school had gewerkt had ik hem wel ontslagen.