Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:02

Ik zou juist nu wel aangifte gaan doen. Hij komt er nu ongestraft vanaf. Wat hij heeft gedaan is niet juist.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:07

schaduw15 schreef:
ik ben het slachtoffer van mijn eigen melding geworden.

Dit heb ik helaas ook een keer meegemaakt. Is ook de laatste keer geweest dat ik melding heb gemaakt. Dat keerde zich ook tegen me uiteindelijk. Ben er niks mee opgeschoten.

Heel veel sterkte. Ik vind het echt belachelijk dat je er niet meer mag komen en hij met een waarschuwing mag blijven.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:08

TS volgens mij was jou laatste verhaal dat hij de deur op slot deed en toen handtastelijk werd.
Dat versta ik niet onder vriendelijk benaderen, dat gaat 10 stappen te ver!

Triest dat de school er eigenlijk zo gemakkelijk mee omgaat en uit jou reactie blijkt ook dat je de ernst van de situatie nog niet inziet.
Ik zou toch aangifte doen, al was het maar om te verkomen dat hij weer in de fout gaat want je kunt mij niet wijs maken dat hij dit niet vaker gedaan heeft of wil doen.

TS :(:) :(:) :(:)

purny

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:10

Of we gaan gewoon een kleine bokt meeting houden waar hij niet vrolijk van word. Sorry voor me uitspraak maar ik moet hier gewoon van koken

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 19:23

Mijn probleem is vooral dat ik niet terug mag komen, voor de rest kan het me allemaal wat. Tuurlijk snap ik dat dit te ver is gegaan, zeker voor een school, zeker om professionele redenen. Maar ik denk echt dat ik hem onbewust heb aangemoedigd door mijn gedrag en vooral door het niet stellen van grenzen. Ik ben meerderjarig, dat maakt een groot verschil.

Ik heb wel de vertrouwenspersoon geappt dat ik haar begin volgende week graag wil spreken. Ik wil hierover praten, ik moet dit kwijt. Ik baal er ontzettend van dat ik dit bericht op vrijdagmiddag heb gekregen, ik trek dit niet alleen.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 19:29

x
Laatst bijgewerkt door schaduw15 op 18-09-15 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:35

Probeerde z'n eigen hachje te redden.
Je wilt het vast niet weten maar probeer je moeder in vertrouwen te nemen en het te melden en erover te praten. Je kunt dit niet alleen

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 19:41

purny schreef:
Probeerde z'n eigen hachje te redden.
Je wilt het vast niet weten maar probeer je moeder in vertrouwen te nemen en het te melden en erover te praten. Je kunt dit niet alleen

Dat kan, maar ik wil daarom ook nog graag in gesprek. Dan kan ik zien en voelen of hij het meent of niet.

Ik heb er ook nu weer aan gedacht mijn moeder inderdaad in vertrouwen te nemen, maar door de schrik zal ze in de eerste plaats ook alleen maar mijn werkgever uitmaken voor van alles en nog wat. Daar zit ik nu niet op te wachten, dat is niet mijn gevoel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:43

ik lees al lang mee, en heb erg veel respect voor je houding. Ik zou je wel sterk aanraden zijn kant van het verhaal weg te halen, dat lijkt me niet handig mocht het toch nog een keer tot verdere actie komen. Verder wil ik je heel veel sterkte wensen!

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 19:48

Lielle schreef:
ik lees al lang mee, en heb erg veel respect voor je houding. Ik zou je wel sterk aanraden zijn kant van het verhaal weg te halen, dat lijkt me niet handig mocht het toch nog een keer tot verdere actie komen. Verder wil ik je heel veel sterkte wensen!

Heb ik gedaan, ik ben niet helder op dit moment, dus ik moet inderdaad even voorzichtig zijn met wat ik doe. Dank je wel!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:53

Eens met Liele. Het is dan wel een schaduw account, moet het is wel een overgenomen verslag.
TS, het is moeilijk en een emotionele achtbaan, maar je doet het goed!
Het zou m.i. wel beter zijn om iemand in je omgeving in vertrouwen te nemen Als je het nog niet aandurft om het je moeder te vertellen, misschien iemand anders? . Sterkte.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 20:07

Ik heb maandagmiddag in ieder geval een gesprek met mijn vertrouwenspersoon geregeld, dus ik hoop dat ik dan wat tot rust kan komen...

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 21:40

Oké, ik ben nu iets rustiger. Heeft iemand een idee of het zin heeft om de politie hierbij te betrekken voor advies, zonder aangifte te doen? Want de mededeling dat ik niet terug mag komen staat gewoon in de 'eindnoot' in plaats van in de 'gevolgen'. En de school heeft de term seksuele intimidatie in de mond genomen, mij als slachtoffer erkent en toch word IK zo hard gestraft. HIJ hoeft van mij niet ontslagen te worden, dat is mijn punt niet, maar ik vind het wel absurd dat ik zo keihard gestraft wordt. Mag dat überhaupt wel? Dit is voor slachtoffers van seksuele intimidatie toch te gek voor woorden? Dit leidt er in veel gevallen toe dat mensen hun mond houden (had ik ook moeten doen...).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:43

Zeer zeker. Je krijgt altijd eerst een gesprek en vanuit die positie mag je de aangifte doorzetten. Ben je lid van een bond of heb je evtueel rechtsbijstand?

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:45

Dat lijkt mij van wel. De enige die bepaald of je aangifte doet ben jij

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 21:46

purny schreef:
Zeer zeker. Je krijgt altijd eerst een gesprek en vanuit die positie mag je de aangifte doorzetten. Ben je lid van een bond of heb je evtueel rechtsbijstand?

Tja, ik verzet me dus niet per sé tegen de persoon zelf, maar tegen het handelen van de school. Ik vind het te gek voor woorden dat ze mij eruit gooien voor het melden van iets wat een werknemer (tevens leidinggevende) niet mag doen... Of is dat echt een keuze van de school?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:51

Eventueel de politiek inschakelen? Ik kan het wel voor je melden bij een bepaalde partij. Je kan een klacht bij de directie indienen en eventueel anoniem bij het nieuws je verhaal doen. Want nu word jij gestraft voor iets waar je zelf niet verantwoordelijk bent

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:52

Voor zijn kant heb ik absoluut geen goed woord over, maar ik herken wel je sympathie-gevoel voor hem, hoewel ik het niet zo zou noemen. Hij heeft ook emotioneel gezien misbruik van je gemaakt en dat werkt op deze manier helaas ook door. Dat hij geen kwaad in de zin had en niet in de gaten had hoe hij overkwam geloof ik absoluut niet. Dan had hij die deur ook niet op slot gedraaid. Dit was dus absoluut moedwillig.

Ik lees dat je toch met hem in gesprek wilt gaan. Doe dit in godsnaam wel met begeleiding en niet alleen met hem!
Heel veel sterkte TS. Heel oneerlijk dat het zo moet gaan :\

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:02

Je kan melding maken bij de politie, zonder aangifte te doen. Mocht hij later bij jou of iemand anders weer de fout in gaan, staat die melding er.

Zwaar poedersuiker voor je die uitkomst :( Niet zoals het zou moeten. Nu word je 2x de dupe van die man.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 22:21

Cayenne schreef:
Voor zijn kant heb ik absoluut geen goed woord over, maar ik herken wel je sympathie-gevoel voor hem, hoewel ik het niet zo zou noemen. Hij heeft ook emotioneel gezien misbruik van je gemaakt en dat werkt op deze manier helaas ook door. Dat hij geen kwaad in de zin had en niet in de gaten had hoe hij overkwam geloof ik absoluut niet. Dan had hij die deur ook niet op slot gedraaid. Dit was dus absoluut moedwillig.

Ik lees dat je toch met hem in gesprek wilt gaan. Doe dit in godsnaam wel met begeleiding en niet alleen met hem!
Heel veel sterkte TS. Heel oneerlijk dat het zo moet gaan :\

Dat sowieso!

Ik weet nog niet wat ik wil. Wel ben ik hier nog niet over uitgepraat en wil ik aankaarten dat ik het niet eerlijk vind dat ik gestraft wordt (dat moet ik nota bene lezen in de eindnoot!). Het voelt vreselijk onrechtvaardig, dat kan toch niet??

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:28

antje_vip schreef:
Je kan melding maken bij de politie, zonder aangifte te doen. Mocht hij later bij jou of iemand anders weer de fout in gaan, staat die melding er.
Inderdaad, heel belangrijk. Mocht hij ooit bij een andere school/instantie gaan werken dan zal hij waarschijnlijk een verklaring van onbesproken gedrag moeten laten zien. En dat wordt met een melding/aangifte een stuk minder makkelijk.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:45

Hmm.. even een niet leuke reactie misschien.

Maar je hebt daar toch geen contract? Je bent nu uit dienst? Ze hebben nu dus geen verplichtingen qua werk richting jou.

Daarentegen vind ik de straf tegen hem wel laag. Wat je zelf ook al aangeeft. Je was natuurlijk meerder jarig. Maar dan nog vind ik dit verder gaan dan sexuele intimidatie.

Als ik bij de school had gewerkt had ik hem wel ontslagen.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 22:50

Joltsje schreef:
Hmm.. even een niet leuke reactie misschien.

Maar je hebt daar toch geen contract? Je bent nu uit dienst? Ze hebben nu dus geen verplichtingen qua werk richting jou.

Daarentegen vind ik de straf tegen hem wel laag. Wat je zelf ook al aangeeft. Je was natuurlijk meerder jarig. Maar dan nog vind ik dit verder gaan dan sexuele intimidatie.

Als ik bij de school had gewerkt had ik hem wel ontslagen.

Dat klopt, maar er waren wel (mondelinge) afspraken dat ik terug mocht komen komend jaar. En het feit dat het mij niet persoonlijk, maar in een eindnoot wordt meegedeeld doet flink pijn. En er staat letterlijk dat de samenwerking tussen [school] en mij wordt beëindigd vanwege bovengenoemde gebeurtenissen. Alsof ik dader ben. Nee, ze zijn niet verplicht mij weer te vragen, maar in het gesprek maandag is nog benoemd dat ik mijn werkzaamheden (ondanks alles) ook dit jaar voortreffelijk heb uitgevoerd. En nu krijg ik medegedeeld dat ik door de gebeurtenissen tussen mij en mijn werkgever, waarin ik passief ben geweest, niet meer welkom ben. Omgedraaide wereld voor mijn gevoel en vanuit de school erg krom beredeneerd.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:16

TS ontzettend zuur, maar ik vrees dat het niet anders wordt. Juridisch kan school waarschijnlijk weinig.
Wel goed dat je opkomt voor jezelf en niet laat afschepen. Maar de wereld is veel groter, ook voor jou.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:46

Ik zou zeker nog op gesprek gaan bij de politie over wat je verder kan en ik moet zeggen dat ik het 'fijn' vind om te lezen dat je een keer boos wordt.

hij is degene die die zou moeten boeten, niet jij. Kom maar voor jezelf op ts en laat je niet zo makkelijk afschepen.