In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:40

Tja, je kunt nog zoveel willen navragen, maar dat zegt helemaal niet over het feit dat die persoon ook de waarheid gaat vertellen, zoals uit sommige verhalen in dit topic ook blijkt. Ik had een relatie van 19 jaar met iemand die je kon omschrijven als 'zo betrouwbaar als de Nederlandse Bank'. Ik kreeg ook het vermoeden dat hij iets aan het uitspoken was en uiteraard probeer je daar dan over te praten. Toen ik hem vroeg of hij iemand anders had heeft hij me keihard voorgelogen, kon gewoon in mijn ogen kijken en het ontkennen. En toen dacht ik dat ik het bij het verkeerde eind had, tenslotte vertrouw je je partner en verwacht je dat hij zoiets nooit zou doen etc. Natuurlijk had ik al heel snel weer het gevoel dat er echt iets niet klopte en toen ben ik ook op onderzoek uitgegaan, alhoewel hij dat volgens mij zelf in scène had gezet, hij zat namelijk heel lang achter de pc en liet een messenger scherm openstaan (hij was weggelopen). Ik heb dat gesprek gedeeltelijk gelezen en wist hoe laat het was. Toen heb ik zijn mobiel gecheckt, iets wat ik nog nooit had gedaan, zou niet in me opgekomen zijn voor die tijd. En toen wist ik het 100% zeker. Achteraf was hij een laffe klootzak, ik vermoed dat hij het gesprek expres open heeft laten staan omdat hij zelf te laf was om de relatie te beëindigen. Dit vermoeden wordt gesterkt door het feit dat hij op een gegeven moment voor me stond en riep: toe dan!! stuur me dan weg!!". Dus hij wilde weer dat ik de beslissing nam, blijkbaar kon hij niet kiezen oid. En wat ik nooit verwacht had, ik zei altijd dat ik acuut zou stoppen met een relatie als ik besodemieterd werd, we gingen toch proberen er iets van te maken. Voor mijn gevoel m'n stinkende best gedaan maar een week of 2 later betrapte ik hem weer, toen was ik er wel klaar mee. Ik was zo kapot van alles wat ik toen heb meegemaakt, liep als een bleke zombie met wallen tot m'n knieën rond. Daarom kan ik gewoon niet snappen dat de TS nog op vakantie wil zonder goed uit te vissen wat en of er nou iets aan de hand is, het vreet gewoon aan je als je zo'n vermoeden hebt. Volgens mij is het niet mogelijk om de schijn op te houden gedurende jullie vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:47

Emmaa_ schreef:
Tsja, dan kan je toch zelf ook wel begrijpen dat er met deze specifieke ex iets behoorlijk mis is? Als 26-jarige achter een meisje van 16 aan gaan is al erg genoeg, maar er nog ff drie jaar vanaf halen is al helemaal niet de bedoeling. En strafbaar, overigens.

Tuurlijk is er met die gast van alles mis. Maar als je bij zo iemand bent, dan kom je enkel tot de waarheid door bewijzen te vinden en ja, dan doe je dingen zoals TS. (In mijn geval was er nog geen sprake van gsm of internet, dus ik kon niet gaan neuzen in zijn privé)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:47

Hier ook meerdere keren aan mijn ex gevraagd als hij vreemd ging. Hij ontkende het glashard. Terwijl hij mij recht in de ogen keek.

Meneer is dus mooi meerdere keren vreemd gegaan. En nee het was niet netjes om zijn berichten door te pluizen. Maar liegen is ook niet netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:50

Tuurlijk, als je blijft vermoeden dat iemand liegt vind ik het best begrijpelijk dat je zelf op onderzoek uit gaat. Om zekerheid te krijgen dat je gevoel juist of niet juist is. Maar dit al op voorhand doen zonder ook maar enige communicatie vooraf, vind ik niet netjes. Kinderachtig. Getuigt niet van respect voor de partner.

Misschien heeft vriend wel een hele logische verklaring voor zijn stiekeme gedrag. Maar hij heeft nooit de kans gekregen z'n wazige gedrag uit te leggen. TS is zelf gaan neuzen, heeft iets gezien (hoeft nog niks te betekenen) en trekt onterecht conclusies dat vriend vast wil vreemdgaan.

Kinke

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:59

Dat ben ik helemaal met je eens Kayleigh, eerst erover praten en vragen hoe het zit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:17

Mensen rechten? Kom op zeg!
Wat zijn er hier veel overtrokken reacties zeg!

Vraag van TS: Moet ik hem confronteren of niet?

Ze vraagt niet of ze goed aangedaan heeft om in zijn telefoon te kijken..

Kom op zeg alsof jullie allemaal heiligen zijn zeg.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:21

Natuurlijk kan het ontkend worden, gelogen worden. Maar daar van tevoren al vanuit gaan lijkt mij erg ongezond. Het kan nog altijd een storm in een glas water zijn, geef de ander toch eerst de kans zichzelf te verklaren! Eerst bespreken en kijken hoe de reactie is. Als je het daarna alsnog niet vertrouwt, kan je daar weer mee aan de slag. Wederom bespreken zou ik doen, daarbij zeggen dat ik denk dat hij liegt. De reactie daarop is vaak wel veelzeggend.
Als dat niet te repareren is en ik het niet vertrouw en op zoek zou gaan naar bewijs....is dat voor mij juist al bewijs genoeg om ermee te stoppen. Dat was 1 van de belangrijkste reden dat ik mn ex buiten de deur heb gezet, ik kon hem gewoon niet vertrouwen. Bleek ook terecht hoor, maar ik heb er nooit bewijs voor gehad en had het ook niet nodig. Mijn eigen wantrouwen was echt wel voldoende om te concluderen dat de relatie niet meer verder kon, ongeacht of het terecht was of niet. Jaren later heeft hij het ook toegegeven, daarom weet ik nu dat het dus wel klopte. En dat bewijs heeft voor mij dus niks aan mn gevoel veranderd...dat hij niet te vertrouwen was wist ik allang, dat voelde ik altijd al, bewijs of niet...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:25

Hou het eenvoudig: Gewoon vragen hoe het zit.

Ik kijk ook wel eens in tel van man. Niet dat ik op zoek ga naar iets verdachts. Maar als zijn tel. piept en hij is niet in de buurt, dan kijk ik wie het was en wat hij/zij wilde. En dan geef ik dat even door :). Dat mag hij ook met mijn tel. doen en dat doet hij ook.

Maar ik kan me voorstellen als hij zo geheimzinnig begint te doen en de hele tijd zit te appen, dat je dan eens vraagt waar hij mee bezig is en met wie. Ook ik vraag dat wel eens. Maar ik verwacht dan ook geen vreemde dingen. Zijn meestal zijn mountainbikevrienden die iets proberen af te spreken. Maar ja, als je dan in zo'n groep zit, dan blijft die tel. piepen en wordt ik dus (wel eens) nieuwsgierig :+ .

Ach ja, zolang de sss..relatie nog goed is :oo :D en hij nog regelmatig zegt dat hij van me <3 , dan hoef ik me waarschijnlijk ook nog geen zorgen te maken denk ik dan.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:42

To is veel te bang dat die relatie uit gaat en daarom houdt ze zich stil. Kop in het zand. Ze zegt zelf dat zij meer van hem houdt dan hij van haar, dat er eerder gedoe is geweest en weet dus ook dat het niet lekker zit in die relatie.
Blijkbaar heeft ze liever een slechte relatie en wacht ze tot hij zelf de boel opblaast, dan dat ze zichzelf een leuke relatie gunt(of geen relatie heeft) waar zaken gewoon besproken kunnen worden in plaats dat er van alles in het geniep moet plaatsvinden.
Jammer dat er blijkbaar een hoop zelfvertrouwen mist.
Ik heb niet per se een oordeel over het neuzen in telefoons. Ik kan me voorstellen dat je het doet, ik kan me ook voorstellen dat het een motie van wantrouwen is.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:53

Margee schreef:
Waarom zien zo veel van jullie de telefoon als een ding dat privacy heet? Wat doen jullie allemaal met dat ding en waarom is alles zo privé? Allemaal staatsgeheimen, stiekeme dingen ??? Als alles zo privé aan dat ding is, waarom nemen jullie dan het risico zo veel dingen er in te laten staan zoals sms-jes en allerlei foto's. Het mag toch algemeen bekend zijn dat ze regelmatig gestolen worden en dan ligt blijkbaar je hele hebben en houden op straat als ik dit zo lees.
Als ik b.v. op straat, in winkels, de trein al die mensen hoor telefoneren zou ik best willen dat ze dat ook als privé zouden zien. Als die verhalen die zo vreselijk interessant lijken te zijn dat ze zo hard rond getetterd worden. Hoe belangrijk voel je je dan dat iedereen mee moet genieten!

Ik wil niet dat iemand in mijn telefoon kijkt, omdat dat privé is. Waarom vind ik dat?
Ik voer op die telefoon bijvoorbeeld sms-gesprekken. Met vriendinnen. Die gesprekken moeten toch niet door iemand anders gelezen worden?
Zelfde voor mijn facebook. MIJN facebook. Daar moet mijn vriend zich niet op aanmelden. Niet omdat ik staatsgeheimen te verbergen heb, maar PRIVEgesprekken met vriendinnen. IK heb niks te verbergen, MIJN aandeel zou hij best mogen lezen, maar die vriendinnen verwachten toch helemaal niet dat ik een PRIVEbericht deel met mijn vriend? Dan hadden ze wel een GROEPSgesprek geopend.
Ik verwacht dat hij mij vertrouwt, dat als er ooit een vent me ergens een bericht stuur, ik hem dat dan gewoon zeg. Andersom hetzelfde. Ik moet toch ook niet de privéberichten op zijn PS-account gaan nalezen? Die zijn tussen hem en zijn vrienden, die over weet ik wat l*llen, daar hoef ik me toch niet in te moeien?

Ik vind een telefoon en sociale media-accounts echt wel persoonlijk. Ja, ze kunnen gestolen of gehackt worden. Maar ik zou het persoonlijk erger vinden moest mijn vriend me niet vertrouwen en doelbewust door mijn berichten gaan snuffelen, dan dat een wildvreemde me zou beroven; daar zou ik gewoon kwaad van worden. Dat gebrek aan vertrouwen zou bij mij veel dieper gaan.
Ik heb niks te verbergen, daar kan hij van op aan. Andersom ook. En dat hoeft niet gecontroleerd te worden. Telefoon opnemen: tuurlijk. Maar da's voor mij wel iets anders dan een sms lezen/openen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:25

JunkDeLuxe schreef:
Ik wil niet dat iemand in mijn telefoon kijkt, omdat dat privé is. Waarom vind ik dat?
Ik voer op die telefoon bijvoorbeeld sms-gesprekken. Met vriendinnen. Die gesprekken moeten toch niet door iemand anders gelezen worden?
Zelfde voor mijn facebook. MIJN facebook. Daar moet mijn vriend zich niet op aanmelden. Niet omdat ik staatsgeheimen te verbergen heb, maar PRIVEgesprekken met vriendinnen.

Jeetje wat overdreven ;)

Met welk recht denk jij dat recht te hebben?? :+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:29

Ik begrijp wel dat TS bang is om haar vriend kwijt te raken. Maar als er niets aan de hand is en hij komt er achter dat ze gesnuffeld heeft kan het ook zijn dat ze juist daardoor de relatie opgeblazen heeft. Ook dat kan uitkomen tijdens de vakantie en dan heb je een kapotte relatie en 3 vrienden die boos op je zijn...

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:30

Huertecilla schreef:
JunkDeLuxe schreef:
Zelfde voor mijn facebook. MIJN facebook. Daar moet mijn vriend zich niet op aanmelden. Niet omdat ik staatsgeheimen te verbergen heb, maar PRIVEgesprekken met vriendinnen.

Jeetje wat overdreven ;)

Ik ben een mens. Is dat niet genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:31

HC was behoorlijk sarcastisch, JDL :))

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:44

JunkDeLuxe schreef:
Huertecilla schreef:

Ik ben een mens. Is dat niet genoeg?

Mensenrechten?

Die lever je als individu in wanneer je een duurzame relatie aangaat toch?! ;) :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:03

Whahaha privé gesprekken, maar de hele omgeving kan meegenieten als je aan de telefoon bent.
en toost je mensen hebben niet eens interessen is sms gesprekken met vriendinnen. De interesse komt pas als je gaat verbieden dat er ingekeken mag worden. Dán gaat men denken dat je wat te verbergen hebt.

ik vind het vrij normaal dat je als partners in elkaars telefoon kúnt kijken. Dan is nl er helemaal geen behoefte aan controle. Dat komt pas op het moment dat je geheimzinnig gaat zitten doen.

Maar nogmaals, wat TS betreft, een en ander moet gewoon even doorgesproken. Uitstellen heeft heelmaal geen zin want veranderd niks aan de situatie.

Stel dat de bewuste dame de weddingplanner is en er allerlei verrassingen besproken werden... :+
Zit jij het in je hoofd al uit te maken omdat je denkt dat hij vreemd gaat...

Je weet het gewoon niet tot je vraagt of betreffende nummer belt (wat ik zelf zou doen).

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:04

Wat een overtrokken reacties weer van sommigen. Ik snap best dat als je iets vermoed je bevestiging probeert te vinden voor je vermoedens. Stiekem in iemand's telefoon kijken is niet netjes nee, maar wel een menselijke reactie gezien de omstandigheden. Ik denk dat iedereen erachter zou proberen te komen als je vriend/vriendin ook daadwerkelijk vreemd gaat moest je vermoedens hebben, maakt niet uit op welke manier. Mensen zijn altijd op zoek naar bevestiging bij onzekerheden.
Laatst heb ik nog een artikel gelezen van een kerel die ook 'per ongeluk' een bericht op de GSM van zijn vriendin had gelezen dat niet voor hem bestemd was. Hij heeft toen zijn vriendin ook twee dagen laten schaduwen door een privé detective, bleek ze ook echt vreemd te gaan.

Edit: nu vind ik wel dat TS hem moet aanspreken, het niet aanhalen omdat ze op vakantie wilt is volgens mij niet bepaald een goed plan. Kans is groot dat de bom daar alsnog gaat ontploffen, en dan zit je daar mooi vast.
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 17-08-15 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:05

Als je met elkaars toestemming in elkaars telefoon kijkt vind ik het iets heel anders, Lusitana. TS heeft ongevraagd in partners telefoon gekeken, omdat ze een onbesproken onderbuikgevoel had. Dat vind ik laf.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:09

En ondertussen zijn wij allemaal 'druk' met dit topic en hult de TS zich in stilzwijgen :D :o

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:12

Paradox: Privacy is een modern begrip: vroeger wist heel het dorp hoe het stond met je relatie... nu probeer je dat bij wijze van spreke als enige detail van je leven af te schermen.

Ik wil hier verder niets mee bedoelen, maar ik begrijp TS en ik vind heel deze discussie wat onnodig. We ervaren onze privacy allemaal op een andere manier. Dat is te zien aan facebook: sommigen zetten er hun levensverhaal op, anderen beperken het tot een minimum en een fractie heeft zelfs geen account. Prima.
Iedereen heeft bepaalde standaarden in zijn/haar relatie. Sommigen delen hun gsm, anderen houden die voor zich. Het belangrijkste is: niemand wordt graag bedrogen. Dit gaat om afweging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:19

Kinke schreef:
En ondertussen zijn wij allemaal 'druk' met dit topic en hult de TS zich in stilzwijgen :D :o
Haha, inderdaad. :')

Ik snap werkelijk niet waar mensen zich zo druk om maken. :o
Het is maar een telefoon! Een electronisch apparaatje!
Het is geen dagboek waar je diepste geheimen in staan of een verslag van de rechtbank waar strict privé is.

Wat ik wel snap, is dat het voor sommige mensen om het principe gaat. :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:21

Ik ben zelf niet van in de telefoon kijken van een ander maar als daar een groot onderbuikgevoel bij is dan vind ik dat ts dat best mag. Een ander huurt een prive detective in :D , dat is dan toch ook een soort van schending vd privacy...? En als er niks te vinden is, is er ook niks aan het handje....meneer lokt het zelf uit denk ik dan maar.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 17-08-15 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:21

Het gaat bij mij niet alleen om het principe, er staan ook gewoon dingen in mijn telefoon die niet voor ieders ogen zijn. Dan heb ik het niet per se over mijn partner, maar ik gebruik mijn telefoon gewoon ook voor dingen die bepaalde vriendinnen niet hoeven te zien.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:22

TS heeft toch verder niet gespeurd? Dus ach....en als hij zijn telefoon zonder code laat liggen maakt hij zich er niet zo druk om. Misschien heeft hij nog wel zo'n ouderwetse motorola.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:22

Ik vind het echt sneu voor mensen die zelf meteen op onderzoek uitgaan omdat er blijkbaar niet gecommuniceerd kan worden... Wat is dan de kwaliteit van je relatie nog?