Aankoop die je veel eerder had " moeten " hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Re: Aankoop die je veel eerder had " moeten " hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:54

Wij hebben een centraal stofzuigsysteem en onze robotzuiger doet zijn werk meestal als we weg zijn. Tegen de tijd dat wij terug zijn is alles wel weer neergeslagen lijkt mij. Daarnaast hebben sommige robotzuigers een HEPA filter waardoor dit fijnstof tegen gehouden wordt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:25

Bezig zijnde in de keuken, bedacht ik toch een aantal dingen te hebben die ik veel eerder had moeten hebben, waarvan ik er twee nog niet ben tegengekomen in dit topic.

Het eerste, met dank aan dit topic maar wat ik echt veel en veel eerder had moeten hebben, is Robbie de Robot. Oftewel een LG robotstofzuiger. Wat een geweldig ding, waarom heb ik dat niet eerder gedaan??? (Dat weet ik wel, bang dat het het zoveelste 'technische snufje' zou blijken te zijn, eerder een hebbeding dan iets wat je echt gebruikt, maar dat is dus echt niet zo!)

Tweede zijn mijn gehoekte messen. Sinds ik die heb kan ik weer zelf mijn groentes en vlees snijden, ipv het gesneden kopen of het mijn moeder laten doen. http://nugezond.com/product/888863-Geho ... AoUc8P8HAQ

Het enige nadeel wat ze hebben, is dat ze lastig langs een aanzetstaal te halen zijn.... En daarmee kom ik op mijn derde ding waarvan ik denk: Die had ik eerder moeten hebben. De Aspekt van Ikea. Mes bot? Haal hem er even door en verder kan je weer!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 15:15

Zo'n robotstofzuiger vind ik eigenlijk toch wel heel interessant.... twijfel twijfel.....

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:35

sunshine schreef:
Zo'n robotstofzuiger vind ik eigenlijk toch wel heel interessant.... twijfel twijfel.....

Ja ik twijfel ook enorm. Als we er een zouden kopen, zou het een budget versie zijn (tot € 120). Maar ik weet niet of die het goed genoeg doen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:44

xMarieke schreef:
sunshine schreef:

Ja ik twijfel ook enorm. Als we er een zouden kopen, zou het een budget versie zijn (tot € 120). Maar ik weet niet of die het goed genoeg doen.

Same here. Ik ben hoogzwanger en heb 2 katten en stofzuig in principe iedere dag. Alleen nu lukt t niet meer, en vriendlief heeft er een intense haat aan. Dus wil eigenlijk zo'n ding aanschaffen zodat we zelf maar 1 a 2x hoeven te stofzuigen en de robot elke dag ff rond kruipt. Lijkt me echt heel handig ook met baby zometeen :)

Wat ik eerder had moeten hebben is mijn voedingskussen _O- is een kussen in de vorm van een U en je kan m zo om je heenleggen. Ik houd m zegmaar vast als ik op mijn zij lig en leg mn been eroverheen. Super comfy! Wordt voornamelijk gebruikt bij borstvoeding enzo maar het leek mij lekker om mee te slapen. En óf het lekker slaapt! Het is iedere avond vechten om dat ding :') als ik even naar de wc ben snachts en ik kom terug, heeft mn vriend m snel ingepikt. Dus we hebben maar besloten dat er een tweede komt. Het liefst voor vanavond nog :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:02

Die borstvoedingskussens worden ook juist voor de mama's(to be) aangeraden. Ook na de bevalling kan hij je ondersteunen met pijntjes.

Ik ben zeer tevreden met mijn stoomreiniger! Had ik veel eerder moeten doen. Was niet duur, is alleen voor de vloer, maar de vloer is heerlijk makkelijk te reinigen!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:17

Ja.. daarom heb ik hem ook :Y) Ga hem waarschijnlijk niet gebruiken om te voeden, enkel om mee te slapen :P

Zo'm stoomreiniger, hoe werkt dat precies? Is dat ter vervanging van dweilen?

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:49

Inderdaad mijn voedingskussen echt heerlijk ♡
En mijn waterbed ♡

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 01:29

Ik heb ook een voedingskussen waar ik mee slaap (en vaak ook nog op de bank mee lig O:) ) maar ik ben toch echt nog lang geen mama. Heerlijk ondersteunend, ik zou niet meer zonder kunnen. Heb m overigens wel gebruikt met het voeden van mn neefje, daar vond ik m fijn om dubbel te klappen onder het arm waar ik 'm op had liggen zodat het geen energie meer kostte om baby omhoog te houden, maar is eigenlijk hetzelfde effect als 2 kussens onder je arm, dus alleen daarvoor zou ik m niet aanschaffen.

Robotstofzuiger vind ik ook echt ideaal, die van mij was wel van een iets hogere prijsklasse, we hadden eerst de dirt devil navigator en daar was ik niet helemaal tevreden over, hij botste overal tegenaan (geen afstands-sensoren) dus beschadigd sneller de boel en maakte echt veel herrie. Ook kon hij zn huisje amper vinden, zelfs als je m op 2 meter afstand neerzette reed hij nog de andere kant op. Dus die hebben we teruggestuurd en toen zijn we voor een Samsung Navigator gegaan. Super blij mee, maakt een stuk minder herrie en houd netjes afstand van m'n meubels. Huisje vinden doet hij ook braaf, maar omdat ik het vervelend vond dat hij toch zo nu en dan vastliep bij het zoeken van zn huisje heb ik de programmering uitgezet en zet ik m iedere dag zelf in de keuken en sluit mezelf dan even 30-45 min op in onze slaapkamer, op die manier rijd hij zich automatisch terug naar de logeerkamer waar z'n huisje staat en loopt hij eigenlijk nooit meer vast en heeft ie z'n huisje ook altijd zo weer gevonden. Ik kan dus zeker wel aanraden toch voor een duurder segment te gaan, zeker als je zelf ook nog thuis bent ivm de herrie en ook als je zuinig op je meubels bent ivm het botsen. Botsen gaat natuurlijk niet gigantisch hard, maar ik heb in die 2/3 dagen toch wel wat krasjes op poten ontdekt die daar eerder niet zaten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 01:46

Mijn zitzak. Heerlijk om in te ploffen, hij zit/ligt altijd heerlijk.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:16

Ik had poosje geleden een robotstofzuiger via Groupon gekocht. Heb hem via Marktplaats snel weer verkocht, vond het helemaal niks. Hij bleef over aan hangen en in hoekjes vast zitten. Waarschijnlijk zal er wel kwaliteitsverschil zijn? Voor de liefhebber heb ik hier nog een voedingskussen met hoes liggen voor een zacht prijsje. Mijn dochter heeft die even gebruikt na een buikoperatie, maar ligt nu al een poos ongebruikt in de kast.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:07

Rosie schreef:
Ja.. daarom heb ik hem ook :Y) Ga hem waarschijnlijk niet gebruiken om te voeden, enkel om mee te slapen :P

Zo'm stoomreiniger, hoe werkt dat precies? Is dat ter vervanging van dweilen?

Dat is een stofzuiger, alleen ipv stof zuigen komt er stoom uit waarmee je de grond reinigt (en er zit een soort dwijl onder die de viezigheid meeneemt) Ik doe het ipv dweilen en het gaat zoveel sneller. Stekker erin, even wachten en gaan met die banaan. Geen soppen/uitwringen. En als je klaar bent zet je hem weg, alleen even de "dweil" in de was gooien.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:10

Ik heb zojuist een Airfryer gekocht dus de frietpan kan mooi de deur uit. Had er zo'n hemel aan om dat ding telkens schoon te maken. Daarnaast is de Airfryer natuurlijk veel gezonder!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:53

Ik ben strontverkouden zoals iedereen wel eens heeft. Irritant verstopte neus, slecht slapen, geen smaak meer, traanogen, etc. Totdat iemand zei dat je daar neusspray voor kan gebruiken. Had ik nog nooit gedaan :+
Inmiddels in bezit van een flesje van de apotheek en mijn hemel, wat een goddelijk spul is dat. Drie keer per dag spuiten en ik kan gewoon ademen! En ik slaap lekker.
Ik voel me echt dom dat ik dit nooit eerder heb gebruikt :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:13

_O-

Kan je ook bij de lidl kopen hoor die is ook prima

Hier staat hij ook samen met een xxl pak tissues die gestaagd op gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:51

verootjoo schreef:
Ik ben strontverkouden zoals iedereen wel eens heeft. Irritant verstopte neus, slecht slapen, geen smaak meer, traanogen, etc. Totdat iemand zei dat je daar neusspray voor kan gebruiken. Had ik nog nooit gedaan :+
Inmiddels in bezit van een flesje van de apotheek en mijn hemel, wat een goddelijk spul is dat. Drie keer per dag spuiten en ik kan gewoon ademen! En ik slaap lekker.

Pas op dat je niet verslaafd raakt! 3x per dag is imo echt heel veel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:53

Ik mocht t max 3x P/D en dan een week gebruiken van de apotheek.
Heb de kinderversie omdat ik zwanger ben :) dus als ik me daaraan hou dan raak ik denk ik niet verslaafd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:12

verootjoo schreef:
Ik mocht t max 3x P/D en dan een week gebruiken van de apotheek.
Heb de kinderversie omdat ik zwanger ben :) dus als ik me daaraan hou dan raak ik denk ik niet verslaafd.

Oh dan is het goed. Ben zelf ook verslaafd geweest en had een dikke ontstoken neus eraan over gehouden en dat was geen pretje. :n

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:58

Spoelen met zout water is het beste, ik gebruik nooit meer neusspray!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:01

Mando schreef:
_O-

Kan je ook bij de lidl kopen hoor die is ook prima

Hier staat hij ook samen met een xxl pak tissues die gestaagd op gaan.

Dat is een zoutoplossing. Minder verslavend maar werkt ook veel minder goed.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:41

verootjoo schreef:

Ja, dat is ook mijn redding tijdens een verkoudheid :) Je merkt wel dat het slecht is voor je neus (soms prikt het en soms snuit je wat bloed mee), maar het is letterlijk een verademing. Met die spray kan ik tenminste functioneren met een verkoudheid (wat toch wel twee keer per jaar voorkomt) zonder als een dood vogeltje op de bank te hangen.
Ik spray de hoeveelheid die op het flesje staat, volgens mij is dat een keer per vier uur (dus max 6x per dag) en gebruik het inderdaad maar een week (want het werkt dus erg verslavend).
Zoutoplossing werkt niet afdoende.
Je hoeft trouwens geen Otrivin oid te kopen. Gewoon zoeken op huismerk "xylometazoline".

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:10

Eigen gemaakte hooistomer voor stofgevoelig paard, jarenlang dat gedoe met nat hooi..nu grote plastic ton, half pak hooi erin en klaar is kees, na een uurtje heb ik heerlijk ruikend hooi en volgens onderzoeken is 98% van de schimmels dood en een groot percentagen van de bacterien.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:12

Mando schreef:
Die badstof zijn niet zo warm als deze.

Bij de jola hebben ze ze ook met dikke schapenwol erin, dat is lekker...ook heel blij mee, kostte een tientje..

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:09

Leuk topic! Ik ben blij met mijn elektrische fiets. Door een heftige rugblessure is gewoon fietsen naar werk te zwaar geworden. Maar om toch in beweging te blijven heb ik dus een elektrische gekocht. Echt heel fijn!!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 09:29

Rosie schreef:
xMarieke schreef:

Same here. Ik ben hoogzwanger en heb 2 katten en stofzuig in principe iedere dag. Alleen nu lukt t niet meer, en vriendlief heeft er een intense haat aan. Dus wil eigenlijk zo'n ding aanschaffen zodat we zelf maar 1 a 2x hoeven te stofzuigen en de robot elke dag ff rond kruipt. Lijkt me echt heel handig ook met baby zometeen :)

Wat ik eerder had moeten hebben is mijn voedingskussen _O- is een kussen in de vorm van een U en je kan m zo om je heenleggen. Ik houd m zegmaar vast als ik op mijn zij lig en leg mn been eroverheen. Super comfy! Wordt voornamelijk gebruikt bij borstvoeding enzo maar het leek mij lekker om mee te slapen. En óf het lekker slaapt! Het is iedere avond vechten om dat ding :') als ik even naar de wc ben snachts en ik kom terug, heeft mn vriend m snel ingepikt. Dus we hebben maar besloten dat er een tweede komt. Het liefst voor vanavond nog :')

Ik heb de dirt devil fusion gekocht. Ongeveer € 150 en hij bevalt echt super. We hebben 4 kamers en ik sluit m iedere dag in 1 of meerdere ruimtes op. Werkt super. Hoekjes neemt ie natuurlijk niet mee, maar komt wel onder de kast en het bed. Waardoor ik in het begin heel vaak het bakje moest legen hihi