Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:07

Ik bedacht me laatst dat we een virus voor onze wereld zijn, en dat we hoogstwaarschijnlijk als de aarde op is overgaan op andere planeten. Wat nou, dat het een grote cirkel is.
Dat de wereld een cel is en het universum een ander levend wezen is die dus ziek is, en dat als wij een virus of kanker hebben dat ook levende wezens zijn en wij het universum??

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:10

SinneJ schreef:
Weleuh ik zit in zo'n situatie, ben 19 en is dus nog niet aan de orde. Ik weet niet wat er in de komende 10 jaar nog gaat verwezenlijkt worden binnen de wetenschap, maar hoogstwaarschijnlijk kan er wel iets geregeld worden met KI als men kan zien welk eitje gendrager is (er is bij mij 50% kans dat ik het gen heb, nog niet getest, en bij mijn kind zou dat dus ook het geval zijn als ik positief ben).

Als bekend is welk gen en op welke locus enzo dan is dat nu al mogelijk. :)
Tenminste, 13 jaar geleden waren ze er al mee bezig aangezien mijn vader en stiefmoeder daar ook aan mee wilden doen.
Bij hen is het niet doorgegaan omdat mijn vader ziek werd en m'n stiefmoeder de zorg voor mijn vader belangrijker vond dan een kind.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:12

Sammie schreef:
Oké.. in het kader van enkele opmerkingen hierboven…

Stel er wordt wetenschappelijk vastgesteld dat al jou nakomelingen 99 jaar worden en dan overlijden binnen drie weken aan kanker.. Zou dat een reden zijn om jezelf dan maar niet voort te planten?

nee, wel als blijkt dat de kans heel groot is dat ze op jongere leeftijd kanker kunnen krijgen.
Is bij mij het geval en ik 'neem' daarom ook geen kinderen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:15

Wat een interessant topic!! waarom zie ik die nu pas :P

Ik heb ook een vraag voor jullie:
Waarom proberen wij mensen zoveel mogelijk een luxe leven te leiden en het hele jaar door te werken om vervolgens in de vakanties 2 weken lang zo primitief mogelijk te leven.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:16

Inderdaad :D en waarom werken veel mensen een hele dag lang om dan 1 uurtje voor een zo groot mogelijke tv te gaan zitten? Het herkennen van geluk blijft toch een moeilijke zaak.

lilydj

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:20

Of, wat als de matrix echt is? En hoe komen we er dan uit?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:22

Als wij op vakantie gaan kiezen we vaak voor extra luxe.

SinneJ, mijn vriend en ik zijn dol op films en kijken dan ook bijna dagelijks een goede film. En dat op een bijna 50" TV, zowel in de woonkamer als de slaapkamer. Daar worden wij blij van. Daar gaat het uiteindelijk toch om?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:24

Tazzey schreef:

SinneJ, mijn vriend en ik zijn dol op films en kijken dan ook bijna dagelijks een goede film. En dat op een bijna 50" TV, zowel in de woonkamer als de slaapkamer. Daar worden wij blij van. Daar gaat het uiteindelijk toch om?

Tuurlijk :D ik heb net hetzelfde, het ging er gewoon om dat mensen vaak te veel focussen op geld en niet doorhebben dat tijd (met elkaar) ook een meerwaarde heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:26

Kun je hikken in je slaap?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:26

SinneJ schreef:
Tazzey schreef:

Tuurlijk :D ik heb net hetzelfde, het ging er gewoon om dat mensen vaak te veel focussen op geld en niet doorhebben dat tijd (met elkaar) ook een meerwaarde heeft.

Ik denk dat dat een groot probleem in deze maatschappij is. Ik ken iemand die dus serieus zijn, net nieuwe TV heeft vervangen omdat hij erachter kwam dat wij er twee hebben die groter zijn.
Als je niet blij bent met wat je hebt kun je ook nooit gelukkig zijn denk ik.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:28

Sammie schreef:
Daks schreef:

Dat heb ik wel eens aan een jehova gevraagd en die konden mij geen antwoord geven.
Die wisten het ook niet.
Dit staat niet expliciet in de Bijbel, maar de ene theorie gaat er vanuit dat Adam en Eva ook dochters hebben gehad, maar dat die niet benoemd zijn. Een andere theorie is weer dat het scheppingsverhaal symbolisch is en dat je Adam en Eva niet letterlijk als twee personen moet zien. Adam betekent van oorsprong de mens en Eva de levend gevende of adem van leven. ;)

Adam en Eva kregen drie (genoemde) zonen, geen twee! Seth is de derde, Kain en Abel de eerste twee (waarvan de een de ander doodsloeg).

Overigens erg vreemd dat de Jehova’s hier geen antwoord op konden geven :')

Ze worden wel benoemd..

De meesten krijgen echter alleen een zeer basic christelijk onderwijs tegenwoordig (oplossing, dat hele boekwerk een keer lezen)..

ik moest het even nazoeken hoe het ook al weer zat, want wist dat er Adam en Eva veel meer kinderen zouden hebben gehad, er waren er slechts 3 benoemd, kain en abel en seth, zij behoorden tot de eerste generatie kinderen na de zondeval (behoorden tot, dus niet vormden)... er zijn er echter behoorlijk wat meer verwekt.. zoals ook de opdracht was .

gestolen goed gedijt prima.. heb daarom gewoon maar even een tekst genomen waarin de versen vermeld staan

Kaïns broers en zussen

Kaïn was het eerste in de Schrift vermelde kind van Adam en Eva (Genesis 4:1). Hij en zijn broers, Abel (Genesis 4:2) en Seth (Genesis 4:25) behoorden tot de eerste generatie kinderen ooit op deze aarde geboren.

Hoewel deze drie mannen met name genoemd worden, hadden Adam en Eva nog andere kinderen. In Genesis 5:4 lezen we het gedeelte dat het leven van Adam en Eva opsomt. “En de dagen van Adam nadat hij Seth verwekt had waren achthonderd jaar, en hij verwekte zonen en dochters.” Dit zegt niet wanneer zij geboren zijn. Velen kunnen geboren zijn in de 130 jaar (Gen. 5:3) voordat Seth geboren is.

Gedurende hun leven kregen Adam en Eva een aantal mannelijke en vrouwelijke kinderen. De Joodse historicus Josephus schreef: “Het aantal kinderen van Adam was volgens de oude traditie, 33 zonen en 23 dochters.” [11]

De Bijbel vertelt ons niet hoeveel kinderen Adam en Eva hebben gekregen. Als we echter kijken naar hoe lang Adam en Eva leefden (Adam leefde 930 jaar, Genesis 5:5) is het redelijk aan te nemen dat het er veel waren. Vergeet niet dat hun was opgedragen ”vruchtbaar en talrijk te zijn” (Genesis 1:28).
----

idd dat is inteelt proest..

die vraag heb ik een keer aan een priester gesteld:

Noach en zijn familie gingen aan boord en zij planten zich weer voort (in het kort de zondvloed), dat is toch incest.(immers neefjes en nichtjes moesten samen verder). adam en eva is nog zwaardere incest natuurlijk

maar zijn antwoord was kort en bondig: Toen had god incest nog niet uitgevonden :') :') :')
weljaaaaaaaaaaa..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:30

elenaMM77 schreef:
...

maar zijn antwoord was kort en bondig: Toen had god incest nog niet uitgevonden :') :') :')
weljaaaaaaaaaaa..

Serieus? Hij zei er zeker nog net geen "lekker puh" achteraan :')

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:32

xBerber schreef:
Eindeloze vragen..
Maar..
Waarom heet een boom een boom? En een schoen een schoen? Waarom noemen we bomen niet schoenen en schoenen niet bomen?
Welke idioot keek er naar een boom en dacht, laat ik dat een boom noemen?
:')

Precies ook mijn gedachte _/-\o_ En hoe hebben we alle verschillende talen ooit aan elkaar kunnen matchen zodat we elkaar toch kunnen begrijpen? Moet toch echt iemand met handen en voeten voor elkaar hebben gekregen :')

Ps misschien is het antwoord al gegeven maar heb nog niet alle pagina's gelezen :+

flappiex1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:43

Laatst vroeg ik mij dus af of schildpadden drinken? :o (of vissen)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:52

Zo even heel veel pagina's terug gelezen, wat zijn jullie snel zeg!
Ik vind dat over het tijdreizen echt heel interessant.
Want aan de ene kant: als jij in het verleden je opa dood zou hebben geschoten, dan zou je er nu helemaal niet zijn, en zou je dus ook je opa helemaal niet doodgeschoten kunnen hebben. Maarja.. dan heb je dus je opa niet doodgeschoten omdat dat niet kan, maar dan ben je er nu dus wel..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:54

Ik vraag me af hoe het kan dat we weer 'opgeladen' zijn als we even hebben geslapen. Maar als we dat niet doen, dat we dan zo moe zijn.
Hoe komt die energie weer terug na een nacht slapen? Misschien is het antwoord simpel, maar ik vind het altijd nog best wel een wonder :P

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:01

amkeVH schreef:
Want aan de ene kant: als jij in het verleden je opa dood zou hebben geschoten, dan zou je er nu helemaal niet zijn, en zou je dus ook je opa helemaal niet doodgeschoten kunnen hebben. Maarja.. dan heb je dus je opa niet doodgeschoten omdat dat niet kan, maar dan ben je er nu dus wel..

Maar als jij voor de eerste keer terug gaat in de tijd, en je er dus wel bent en je opa dus gewoon geleefd heeft al die tijd, kun je dus terug gaan en je opa dood schieten. Wel heb je dan de pech dat jij ook verdwijnen zal, omdat je opa dus, mits op tij dood geschoten, geen kinderen heeft kunnen verwekken. Schiet jij je opa dood, nadat hij je vader al verwekt heeft, kun je dus gewoon nogsteeds bestaan.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:02

Dit topic gaat veel te snel. :+

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:03

hier denk ik al een poosje over na :+ , als wij water kunnen zien kunnen vissen dan lucht zien?

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:03

Chasey schreef:
Ik vraag me af hoe het kan dat we weer 'opgeladen' zijn als we even hebben geslapen. Maar als we dat niet doen, dat we dan zo moe zijn.
Hoe komt die energie weer terug na een nacht slapen? Misschien is het antwoord simpel, maar ik vind het altijd nog best wel een wonder :P

Dat vraag ik me ook af.
Het heeft er denk ik wel mee te maken dat onze organen hebben kunnen 'uitrusten'. Niet totaal natuurlijk, je kan je darmen moeilijk stilleggen. Daarnaast verbruiken je spieren ook amper wat. Maar dat 'opgeladen', dat weet ik ook niet.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:04

Leffroi schreef:
amkeVH schreef:

Maar als jij voor de eerste keer terug gaat in de tijd, en je er dus wel bent en je opa dus gewoon geleefd heeft al die tijd, kun je dus terug gaan en je opa dood schieten. Wel heb je dan de pech dat jij ook verdwijnen zal, omdat je opa dus, mits op tij dood geschoten, geen kinderen heeft kunnen verwekken. Schiet jij je opa dood, nadat hij je vader al verwekt heeft, kun je dus gewoon nogsteeds bestaan.

Ja, maar denk eraan dat dat dan in het verleden is gebeurt, dus ja jij verdwijnt dan, maar dat doodschieten is dus gebeurd voordat jij of je vader uberhaubt geboren was, dus hebben jullie nooit bestaan..

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:06

Ik had laatst een ontzettend mindblowing vraag...

Ben je wel écht de gene die in de spiegel kijkt, en niet het spiegelbeeld?

Ik kan ontzettend slecht formuleren, dus sorry als niemand hem begrijpt :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:07

Lestrange01 schreef:
Wordt ons bloed stroperiger als we erg uitgedroogd zijn, aangezien bloed voor een groot deel uit water bestaat..

Als je een bloedtransfusie krijgt met een andere bloedgroep gaan we dood, maar waarom kunnen we dan wel andermans bloed drinken?

Je bloed wordt bij uitdroging inderdaad stroperig. Dat wordt ook wel gezegd bij de waarschuwingen over honden in te hete auto's. Dat stroperige bloed kan door het hart niet goed worden rondgepompt en dan ga je dood.

Bloed transfusie is wat anders dan bloed drinken. Als je het drinkt moet het via je darmen worden opgenomen voordat het bloed ook echt in de bloedbaan komt. De maag heeft het meeste dan al kapot gemaakt en niet alle stofjes gaan door de darmwand. Daarom kan dat gewoon.
Een transfusie met een verkeerde bloedgroep zorgt voor een reactie in je bloedbaan. Je bloedcellen gaan kapot en dan is het al snel einde verhaal omdat je geen zuurstof meer in je bloed kan vervoeren.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:09

Ik snap het niet meer zo goed, maar:

Jazeker heb je dan wel bestaan. Jij gaat terug in de tijd en er is dus als het ware een 2e tijdslijn, ofzo. Als jij je opa dan dood schiet, nog voordat hij je vader (of moeder) verwekt heeft, dan zal jij wellicht je eigen tijdslijn 'verdwijnen' en dus zelfs nooit bestaan hebben. Is je vader wel al verwekt, dan veranderd er in dat opzicht niks, dan (denk ik) kon het net zo goed iemand anders zijn geweest die je opa dood schiet in de huidige tijd.........

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:12

Ik heb er nog een: Zou het kunnen dat iedereen kleuren anders ziet? Bijvoorbeeld dat persoon 1 paars ziet maar het oranje noemt, terwijl persoon 2 misschien wel blauw ziet maar het oranje noemt en dat alles op de een of andere manier precies goed zit met verschillende tinten enzo? Weer excuses voor de slechte formulering :+