Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SinneJ schreef:Weleuh ik zit in zo'n situatie, ben 19 en is dus nog niet aan de orde. Ik weet niet wat er in de komende 10 jaar nog gaat verwezenlijkt worden binnen de wetenschap, maar hoogstwaarschijnlijk kan er wel iets geregeld worden met KI als men kan zien welk eitje gendrager is (er is bij mij 50% kans dat ik het gen heb, nog niet getest, en bij mijn kind zou dat dus ook het geval zijn als ik positief ben).
Sammie schreef:Oké.. in het kader van enkele opmerkingen hierboven…
Stel er wordt wetenschappelijk vastgesteld dat al jou nakomelingen 99 jaar worden en dan overlijden binnen drie weken aan kanker.. Zou dat een reden zijn om jezelf dan maar niet voort te planten?
Tazzey schreef:Als wij op vakantie gaan kiezen we vaak voor extra luxe.
SinneJ, mijn vriend en ik zijn dol op films en kijken dan ook bijna dagelijks een goede film. En dat op een bijna 50" TV, zowel in de woonkamer als de slaapkamer. Daar worden wij blij van. Daar gaat het uiteindelijk toch om?
SinneJ schreef:Tazzey schreef:Als wij op vakantie gaan kiezen we vaak voor extra luxe.
SinneJ, mijn vriend en ik zijn dol op films en kijken dan ook bijna dagelijks een goede film. En dat op een bijna 50" TV, zowel in de woonkamer als de slaapkamer. Daar worden wij blij van. Daar gaat het uiteindelijk toch om?
Tuurlijkik heb net hetzelfde, het ging er gewoon om dat mensen vaak te veel focussen op geld en niet doorhebben dat tijd (met elkaar) ook een meerwaarde heeft.
Sammie schreef:Daks schreef:Dit staat niet expliciet in de Bijbel, maar de ene theorie gaat er vanuit dat Adam en Eva ook dochters hebben gehad, maar dat die niet benoemd zijn. Een andere theorie is weer dat het scheppingsverhaal symbolisch is en dat je Adam en Eva niet letterlijk als twee personen moet zien. Adam betekent van oorsprong de mens en Eva de levend gevende of adem van leven.
Dat heb ik wel eens aan een jehova gevraagd en die konden mij geen antwoord geven.
Die wisten het ook niet.
Adam en Eva kregen drie (genoemde) zonen, geen twee! Seth is de derde, Kain en Abel de eerste twee (waarvan de een de ander doodsloeg).
Overigens erg vreemd dat de Jehova’s hier geen antwoord op konden geven
xBerber schreef:Eindeloze vragen..
Maar..
Waarom heet een boom een boom? En een schoen een schoen? Waarom noemen we bomen niet schoenen en schoenen niet bomen?
Welke idioot keek er naar een boom en dacht, laat ik dat een boom noemen?
amkeVH schreef:Zo even heel veel pagina's terug gelezen, wat zijn jullie snel zeg!
Ik vind dat over het tijdreizen echt heel interessant.
Want aan de ene kant: als jij in het verleden je opa dood zou hebben geschoten, dan zou je er nu helemaal niet zijn, en zou je dus ook je opa helemaal niet doodgeschoten kunnen hebben. Maarja.. dan heb je dus je opa niet doodgeschoten omdat dat niet kan, maar dan ben je er nu dus wel..
Chasey schreef:Ik vraag me af hoe het kan dat we weer 'opgeladen' zijn als we even hebben geslapen. Maar als we dat niet doen, dat we dan zo moe zijn.
Hoe komt die energie weer terug na een nacht slapen? Misschien is het antwoord simpel, maar ik vind het altijd nog best wel een wonder
Leffroi schreef:amkeVH schreef:Zo even heel veel pagina's terug gelezen, wat zijn jullie snel zeg!
Ik vind dat over het tijdreizen echt heel interessant.
Want aan de ene kant: als jij in het verleden je opa dood zou hebben geschoten, dan zou je er nu helemaal niet zijn, en zou je dus ook je opa helemaal niet doodgeschoten kunnen hebben. Maarja.. dan heb je dus je opa niet doodgeschoten omdat dat niet kan, maar dan ben je er nu dus wel..
Maar als jij voor de eerste keer terug gaat in de tijd, en je er dus wel bent en je opa dus gewoon geleefd heeft al die tijd, kun je dus terug gaan en je opa dood schieten. Wel heb je dan de pech dat jij ook verdwijnen zal, omdat je opa dus, mits op tij dood geschoten, geen kinderen heeft kunnen verwekken. Schiet jij je opa dood, nadat hij je vader al verwekt heeft, kun je dus gewoon nogsteeds bestaan.
Lestrange01 schreef:Wordt ons bloed stroperiger als we erg uitgedroogd zijn, aangezien bloed voor een groot deel uit water bestaat..
Als je een bloedtransfusie krijgt met een andere bloedgroep gaan we dood, maar waarom kunnen we dan wel andermans bloed drinken?