Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:42

:+ niet te hard van stapel willen

Hmm mijn strakke schema gaat crashen :') , week na sleutel heb ik oprotpremie maar ik moet week daarna erin dan heb ik al logees :=

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:28

Oprotpremie? :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:40

Mijn huis word gesloopt , naast urgentie krijg je de zogenoemde sociaal statuut aka oprotpremie :) . Is woningbouw verplicht tot , moet nog dingen overnemen etc dus ik baal

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:02

aah balen zeg.

heb wel een vraagje,
Onze wasmachine aansluiting zit op zolder. Alleen is hij als je boven komt rechts en ik wil hem graag links.

Heeft iemand een idee of dat mogelijk is, op google word ik niet heel veel wijzer van.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:30

Als je de water toevoer en afvoer kan verleggen kan dat... tot zover mijn kennis.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:33

linn1502 schreef:
aah balen zeg.

heb wel een vraagje,
Onze wasmachine aansluiting zit op zolder. Alleen is hij als je boven komt rechts en ik wil hem graag links.

Heeft iemand een idee of dat mogelijk is, op google word ik niet heel veel wijzer van.

Heel simpel eigenlijk. Je moet de aanvoer en afvoer kunnen (laten) verleggen. Als je dat niet zelf kunt, moet je een loodgieter bellen om eens te komen kijken. Denk ook even aan de stroom die de machine nodig heeft.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:37

Ik ben zo blij met mijn vader, die kan en doet dat allemaal. :D
Nu moet er nog een extra afvoer voor de afwasmachine bijgelegd worden.

Wij gaan vandaag alles (uitzondering keuken) schilderen afwerken.
Dan kan zondag de vloer erin en dan enkel nog de keuken *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:43

Als mijn vader daar aan begint := , de gasslang had hij al met de franse slag hier aan mijn gasstel gehangen

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:17

whaha,

nou als we dit al serieus overwegen dan laten we dit doen.
Vind dit wel iets waar je niet zelf aan moet willen zitten... tenzij je er verstand van heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:14

Idd :j

Hmm straat loopt hard leeg :oo , zijn al stuk of 8 woningen leeg en paar zijn druk aan het verhuizen. Wanneer komt die beloofde anti kraak , ziet er niet uut al die lege huizen ..

Maargoed op 48 valt het mee

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:23

Vandaag bij een goede vriend van me helpen schilderen. Hij heeft zijn eerste eigen appartement gekocht en daar moet een heleboel in gebeuren. De verf die hij gekocht had (via de aannemer) bleek absoluut niet in 1x te dekken, t was net alsof de muur de verf afstootte ofzo, dus maandag gaat er nog n laag overheen, want dinsdag komt het laminaat erin.

Toen het schilderen klaar (nou ja: de verf was op) was zijn we gaan proberen om de deuren schoon te krijgen. Er is 15 jaar fanatiek gerookt in dat huis, en dat is te zien. De plafonds gaan tijdens het schilderen letterlijk van geel naar wit. De deuren zijn we 2 uur mee bezig geweest (2 deuren) en hebben we nog niet helemaal schoon, maar het begint te komen. Hij wilde ze eerst vervangen, maar nu denkt hij er toch over om ze iig nog een jaartje te laten zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:36

Fijn he roken := , ouders hadden ook gerookt en dan broer en zus ook en bezoek. Huis gestript nieuwe gipsplaten , ook op plafond. Later toen ze geld hadden een 2dehands keuken van bekenden overgenomen , de keuken strippen en opbouwen. En nu eindelijk eindelijk de badkamer , niet gerookt maar was helemaal schots en scheef

Foto's zijn niet prettig om te zien , daar hebben we jaren gedoucht . De bouwvakkers zeiden al een paar jaar langer of maanden langer en het hele zooitje was ingestort

Afbeelding

Tochte was niet warm te krijgen de deur kon niet dicht, je kon naar buiten kijken tijdens het douchen. Scheuren bij de cabine , levensgevaarlijk :o

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:08

Rebecca schreef:
Fijn he roken := , ouders hadden ook gerookt en dan broer en zus ook en bezoek. Huis gestript nieuwe gipsplaten , ook op plafond. Later toen ze geld hadden een 2dehands keuken van bekenden overgenomen , de keuken strippen en opbouwen. En nu eindelijk eindelijk de badkamer , niet gerookt maar was helemaal schots en scheef

Foto's zijn niet prettig om te zien , daar hebben we jaren gedoucht . De bouwvakkers zeiden al een paar jaar langer of maanden langer en het hele zooitje was ingestort

[ [url=m/0kKo1m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tochte was niet warm te krijgen de deur kon niet dicht, je kon naar buiten kijken tijdens het douchen. Scheuren bij de cabine , levensgevaarlijk :o

Ik snap je foto niet helemaal. Waar kijken we precies naar?

En ik heb gisteren gordijnen besteld. Zo blij mee :D

Uiteindelijk wordt het een leistenen-laminaatvloer, de muren en plafonds in Ral 9003 en dan deze gordijnen: Afbeelding

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:20

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:25

Wij zijn net verhuisd! Het is nog steeds niet echt ons thuis en we hebben een stroomlek waardoor we geen verlichting hebben in de woonkamer/hal/toilet/berging, maar het is heel erg mooi en heerlijk om in een fijn schoon huis te leven.

Wij hebben deze kleur op 1 muur in de woonkamer: https://www.google.nl/search?q=nevada+k ... B413%3B413

En in de slaapkamer hebben we 1 kleur in een zachte kleur blauw, de rest 9010.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:28

Tink89 schreef:
[naam] schreef:

[ [url=m/0kKo1m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik snap je foto niet helemaal. Waar kijken we precies naar?

En ik heb gisteren gordijnen besteld. Zo blij mee :D

Uiteindelijk wordt het een leistenen-laminaatvloer, de muren en plafonds in Ral 9003 en dan deze gordijnen: [ Afbeelding ]

We kijken naar een scheur in de muur van badkamer, handdoek en zakken proberen het gat op te vullen ^^. Werkte niet maar ok

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:29

kohtje schreef:
https://www.facebook.com/sofapuntcom/ph ... =3&theater

Wel een heftige kleur op de muur maar wel iets om over na te denken .

Hoe bedoel je? De spiegels? Of de rest van de inrichting? Ik vind het eerlijk gezegd nogal kitsch en rommelig ogen.

En het oranje van Nachtlampje zou ik nooit aandurven, wel stoer van je! Ik ken mezelf en hou van licht en ruimte. Wel veel kleuraccenten en persoonlijke spulletjes, maar ik zou zo bang dat ik op dat oranje na drie weken uitgekeken zou zijn. Ik hou de muren dus (voorlopig) neutraal tot ik er een tijdje woon. Misschien dat ik dan wel een stukje muur een kleurtje geef. Ik wil wel een gekleurd kleed op de vloer leggen, alleen nog even kijken welke kleur. De vloer is bijna zwart, de muren wit, de gordijnen lichtgrijs. Misschien turquoise ofzo. De keuken is licht eiken en de eetkamerstoelen (nu nog, komen andere hoezen voor) donkerblauw, dus het moet wel een beetje passen allemaal.

Overigens heb ik in de slaapkamer wel 3 grijze muren, maar da's vooral omdat die er al zitten. De muur achter het hoofdeinde van het bed moet ik nog even over nadenken. Ik denk dezelfde kleur als beneden en dan een mooi groot schilderij boven m'n bed.
Laatst bijgewerkt door Tink89 op 19-06-15 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:30

Dat oranje is goed heftig :=

Ik ben eruit , ik ga voor een lichte mint kleur in de woonkamer en eetkamer die muur helemaal het zelfde. Andere kant bij de tv even wat fels , nog even kijken wat

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:31

Ik vind dat blauw helemaal niet rommelig eigenlijk eerder heel rustig.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:32

Combinatie van een lichtblauwe bank met donkerblauwe muur vind ik erg mooi! Rest is niet mijn stijl.

Pfoeh ik heb net onze verhuizing achter de rug, moet ik met een van de vestigingen van mijn bedrijf in no time ook nog gaan verhuizen. Op zich heel leuk en goed dat we dat gaan doen maar het moet op een dermate korte termijn dat ik amper tijd heb om te ademen, laat staan na te denken over inrichting -O-

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:32

kohtje schreef:
Ik vind dat blauw helemaal niet rommelig eigenlijk eerder heel rustig.

Ik vind de muur ook niet rommelig, maar de spiegels en de glazen tafeltjes en dat laaghangende lampje enzo wel. Niet helemaal goed verwoord, sorry :D

Overigens heb ik qua bank nu wel een uitdaging. Wit, donkergrijs en lichtgrijs. Heb nu een grijze bank, maar die staat niet mooi bij de vloer (net niet dezelfde kleur) en ook niet bij de gordijnen (ook net niet dezelfde kleur). Hij zit qua kleur precies tussen de vloer en de gordijnen in. Nu is het een tweedehandsje van een paar tientjes, maar ik weet niet zo goed wat ik dan wel wil... Zo ingewikkeld!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:48

ok, als jullie dat al rommelig vinden dan wordt je moedeloos van mijn huiskamer nu met ik denk 50 antieke beeldjes. :o :o

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:12

kohtje schreef:
ok, als jullie dat al rommelig vinden dan wordt je moedeloos van mijn huiskamer nu met ik denk 50 antieke beeldjes. :o :o

Dat denk ik ook. Ik heb hier wel wat kaarsjes en foto's staan, maar meer niet. Mijn hoofd is vaak zo vol, dat ik om me heen wel wat rust kan gebruiken :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:27

Mag ik me melden?

Vriendlief en ik gaan over geschat een half jaar verhuizen.
Hij is volop druk bezig met afstuderen (juist nog masterproef verdedigen) en ik werk al anderhalf jaartje. Hij kan direct aan de slag na afstuderen.

Grote vraagstuk is momenteel wat krijgen we mee van thuis uit, wat zal er in het huisje blijven en wat moeten we nog kopen?
Want zijn tweepersoonsbed krijgen we mee, maar de matras moet vervangen worden want de huidige is te hard voor mij.

We zijn wel al druk ideetjes aan 't opdoen (yaaay pinterest!) en daar is dit topic ook ideaal voor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:49

Welkom!

Spannend allemaal :) , eenmaal eruit wil je nooit meer terug :P

Nog 12 dagen :# , ik ben een stress eter en na het verlies van mijn bijbaantje in maart en na alle stress rond huis ben ik weer mega aangekomen ^) . Straks maar weer aan een strakke lijn denken , nu eerst verder stressen :+