verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:47

Ik wil TS heel veel sterkte toewensen. Vind jou zo ontzettend dapper TS!

Ik hoop dat de, in mijn ogen, egoïstisch mensen die het niet kunnen laten de discussie te laten rusten, het topic willen laten verlaten.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:56

Ell_en schreef:
Ik hoop dat de, in mijn ogen, egoïstisch mensen die het niet kunnen laten de discussie te laten rusten, het topic willen laten verlaten.

Je hebt gelijk, ik ga mijn berichtje nog even deleten :D Ik heb eigenlijk ook geen zin meer in de discussie, ik blijf toch bij m'n punt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:05

TS, ik vind het superknap en dapper van je dat je het je ouders hebt verteld!
Daar is enorm veel kracht voor nodig. :j
Laatst bijgewerkt door Paisano op 16-03-15 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht.

NatasjavE

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:24

Wat goed TS,...heel dapper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:37

Knap van je TS! :j Je ouders zijn er om je te steunen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:02

Even nog een paar puntjes, zonder in herhaling te willen vallen:

- Het is geen geval van 'eigen schuld' en volgens mij is dat ook nergens gezegd, maar jouw tegenstand tegen die jongen was zwak, doordat je al slaapmedicijnen had genomen etc.. Wist hij dat je medicijnen nam of niet? Het zou naar mijn idee best mogelijk kunnen zijn dat hij helemaal niet het idee heeft dat hij iemand heeft verkracht, maar dat jij het ook best wilde. Zeker omdat ik nergens lees dat hij geweld tegen je heeft gebruikt, alleen jij stribbelde niet (meer) tegen. Misschien dacht hij gewoon dat je een spelletje speelde en uiteindelijk hem toeliet. Dat rechtvaardigt het niet, maar bedenk dat het misschien helemaal niet zijn opzet was om jou pijn te doen.

- Je weet zelf het beste wat er wel en niet is gebeurd en of het voorgaande wel of geen optie is. In het geval dat hij wist dat jij 100% niet wilde, dan zou ik wel aangifte doen bij de politie. Niet (alleen) voor jezelf, maar ook om andere meisjes te beschermen en herhaling bij potentiële slachtoffers te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:03

Ze heeft nee gezegd, naar wat ik lees meerdere keren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:09

Lieve ts ik ben enorm blij voor je dat je ouders dit nu weten.
En hoe begrijpelijk de reactie van je vader ook ik ben blij voor jou dat hij in zag dat die man opzoeken en nakijken jou niet gaat helpen.

Ik ben ook trots op je dat je het hebt aangedurfd je ouders dit topic te lezen.
Nu kunnen jou ouders jou steunen door puur een luisterend oor te bieden.
Ik hoop dat dit jou ook verder kan helpen.

Je bent goed bezig TS, ga zo door.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:10

Ik lees al de hele tijd mee maar vond het moeilijk om een goed beeld te krijgen.
Begreep net als velen dat boven en beneden verhaal in het begin totaal niet.

Eigenlijk is alles wel gezegd en ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen met de verwerking van deze hele ellendige gebeurtenis :(:)
Ik ben blij dat je ouders hier nu van weten en hoop ook dat je baas stappen onderneemt tegen deze man, vrees dat hij dit gedrag heus niet alleen bij jou uitprobeerd.

Verder kan ik alleen maar zeggen.
Let goed op jezelf :(:)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:26

KoudbloedKim schreef:

Dat heb ik ook gelezen en hij ís ook fout, maar misschien dacht hij dat ze 'hard to get' speelde? Zijn vast genoeg vrouwen die 'nee' zeggen, maar vervolgens wel met een man naar bed gaan, vrijwillig dus. Ik was er niet bij, weet niet hoe de situatie was en hoe ts overkwam op haar collega. Maar het zou me niks verbazen als hij zich er niet bewust van was dat ts écht niet wilde, zeker omdat hij meteen aan zijn baas toegeeft dat ze naar bed zijn geweest. Ik ga er tenminste niet vanuit dat hij meteen heeft gezegd: 'jep, ik heb haar verkracht. Anders nog wat, of kan ik weer aan het werk?'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:34

Wauw, ben je nu serieus excuses aan het verzinnen voor die l*l? :?
Op die manier kun je elke verkrachting goed praten! "Ze zei wel nee, maar ik dacht dat ze ja bedoelde." 8)7

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:36

Science90 schreef:
KoudbloedKim schreef:

Dat heb ik ook gelezen en hij ís ook fout, maar misschien dacht hij dat ze 'hard to get' speelde? Zijn vast genoeg vrouwen die 'nee' zeggen, maar vervolgens wel met een man naar bed gaan, vrijwillig dus. Ik was er niet bij, weet niet hoe de situatie was en hoe ts overkwam op haar collega. Maar het zou me niks verbazen als hij zich er niet bewust van was dat ts écht niet wilde, zeker omdat hij meteen aan zijn baas toegeeft dat ze naar bed zijn geweest. Ik ga er tenminste niet vanuit dat hij meteen heeft gezegd: 'jep, ik heb haar verkracht. Anders nog wat, of kan ik weer aan het werk?'

Die discussie is hier al gevoerd. En hij zal dat best ter verdediging opwerpen.

Alleen ik geloof ik hem dan niet als hij dat zegt.. Iemand die hard to get speelt gedraagt zich echt in bed echt anders dan iemand die verkracht wordt.
En ik denk dat iedereen zich wel een voorstelling kan maken hoe ik dat bedoel zonder op details in te gaan.

Als hij echt zich van geen kwaad bewust is dan mag hij wel eens echt goede seksuele voorlichting krijgen,...want dan weet hij echt niet hoe het bij vrouwen werkt.

Dus nee,...ik geloof dat niet zo.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 16-03-15 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:37

Ik denk dat het goed is dat deze discussies nu even achterwegen gelaten worden. Deze zijn al een aantal keer gevoerd en denk niet dat het heel veel toe gaat voegen nu nog.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:56

Die man heeft toch ook een vrouw en kinderen? Het meisje zegt nee, hij weet echt wel wat dat betekent hoor. Hij gaat niet alleen vreemd, hij gaat ook gewoon dwars door de grenzen van TS heen. Bah. Valt niet goed te praten.

TS je hebt een dappere keuze gemaakt! Heel knap van je! Negeer alle mensen die zijn gedrag goed proberen te praten of je willen waarschuwen voor fouten die je de volgende keer niet moet maken. Dat gaat echt te ver, zo zou je toch ook niet reageren als je eigen dochter of vriendin met zo'n verhaal aan komt zetten??? Nee is nee! Die man zit fout, klaar! Ik zou er ook niet vanuit gaan dat een collega/vriend van mij die zelfs een vrouw en kinderen heeft zo onbetrouwbaar blijkt te zijn.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:09

FennaK schreef:
Ik denk dat het goed is dat deze discussies nu even achterwegen gelaten worden. Deze zijn al een aantal keer gevoerd en denk niet dat het heel veel toe gaat voegen nu nog.

Lijkt me wel als het tot een politieverhoor gaat komen. Hij zal niet braaf toegeven en ik kan me ook niet voorstellen dat hij aan zijn baas heeft toegegeven dat hij een collega heeft verkracht. 8)7

Het is inderdaad niet meer te veranderen en vreemdgaan is sowieso al een no-go, maar ik vind het een vreemd verhaal hoor. Een werkgever heeft toch ook persoonsgegevens? Die kent misschien zijn vrouw ook wel of weet op z'n minst waar hij woont. Daarnaast lijkt het me alleen maar goed om 'de andere kant' ook te bespreken, de vervolgstappen voor ts zijn ook niet allemaal appeltje eitje...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:14

Science90 schreef:
FennaK schreef:

Lijkt me wel als het tot een politieverhoor gaat komen. Hij zal niet braaf toegeven en ik kan me ook niet voorstellen dat hij aan zijn baas heeft toegegeven dat hij een collega heeft verkracht. 8)7

Het is inderdaad niet meer te veranderen en vreemdgaan is sowieso al een no-go, maar ik vind het een vreemd verhaal hoor. Een werkgever heeft toch ook persoonsgegevens? Die kent misschien zijn vrouw ook wel of weet op z'n minst waar hij woont. Daarnaast lijkt het me alleen maar goed om 'de andere kant' ook te bespreken, de vervolgstappen voor ts zijn ook niet allemaal appeltje eitje...

Ik denk persoonlijk niet dat ts bokt nodig heeft voor de vervolgstappen. De politie en eventueel een latere advocaat ed zijn prima in staat daar op een heldere en eerlijke wijze duidelijkheid in te verschaffen betreffende de kansen die ts heeft als de zaak voorkomt en waar ze zich dan op voor moet bereiden. verder zijn die ook echt op de hoogte van hoe dat gaat en niet een stel huis/tuin en keukendokters die weleens wat hebben gelezen of gehoord.

Verder de tip even een paar pagina pagina,'s.door te lezen in dit topic.dan kun je zien dat jou vragen en opmerkingen al ruim de revue gepasseerd zijn. :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:41

TS.. Echt heel veel sterkte. :(:) Zeker nadat je na al die klote reacties hier het nog steeds volhoudt om te reageren, ik begrijp echt dat je je nog veel ellendiger voelt door deze reacties. Toen ik hier zat te lezen kreeg ik echt de neiging om mijn kop tegen de muur aan te slaan van woede.. TS heeft het verdomd zwaar en jullie gaan haar nog even dieper de grond in boren.
Het is hier nu gelukkig al verschillende keren gezegd, maar nee is nee. Dat iemand dronken is of onder de pillen/drugs wilt ook niet zeggen dat je toestemming hebt.. Laten we het erop houden dat als het geen spontane 'ja' is je verdomme met je flikken van iemand afblijft.
En wat doen de verdomde kleren van TS er nu toe? Kunnen kleren tegenwoordig praten en roepen ze het uit voor seks? Ik dacht het niet..
Het uur is nog zo een belachelijk punt, ik hoop dat de meeste mannen na middernacht niet in een of ander monster veranderen, als een van mijn vrienden 's nachts hadden aangebeld zou ik ook gewoon open doen. Je vertrouwt hen en je gaat er vanuit dat zij jouw vertrouwen niet misbruiken... Wat nu helaas wel gebeurt is.
Maarja.. Helaas is het in de maatschappij zo dat ze tegen vrouwen zeggen "Kijk uit dat je niet verkracht wordt, doe dit niet, doe dat niet." In plaats van die klootzakken misschien eens te leren wat toestemming is? Nee, slachtoffers moeten maar beter uitkijken, dader kan er niks aan doen 'want...' En zo zijn de rollen al snel omgedraaid.

Het is echt al een enorme stap dat je dit topic aan je ouders hebt laten zien meid. Je zal dit je hele leven mee moeten dragen en meneer wordt hier nog goed gepraat ook.. Ik hoop dat je je niet laat ontmoedigen door die rot reacties om aangifte te doen en hulp te zoeken, niemand verdient dit en jij ook niet, in wat voor toestand je ook was. :(:)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:42

Heel veel sterkte ts!

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:42

Science90 schreef:
KoudbloedKim schreef:

Maar bij een "hard to get" is er uiteindelijk toch een echte ja. En geen nee en wegduwen vooraf, dat is een (dom) spelletje van aantrekken en afstoten, hier mist het stukje aantrekken en dat maakt het gewoon een keiharde nee.
Dat is geen gespeelde en overduidelijke nep nee waarbij er gelijk weer aangehaald wordt, gelokt wordt.

Kom op zeg, geen enkele gezonde man zit te wachten op een vrouw die alleen maar "nee" zegt en niet meedoet of erger. Bij elke gezonde man verdwijnt de lust dan. Misschien niet als je elkaar al goed kent en een spelletje op die manier afspreekt met elkaar, maar normaliter levert een "nee" gewoon een stop op.

Wat me een beetje schokt aan dit soort reactie's is dat mensen zoiets ergs opvatten als "uit de hand gelopen" seks. Dit is geen seks, dit is verkrachting. Verkrachting is een geweldsdelict, het heeft weinig met gewone seks(ook uit de hand gelopen seks) te maken. Er is geen wederkerigheid en de man in kwestie in zo'n geval kan dat heel erg prima aanvoelen, daar heeft geen enkele normale man problemen mee.

Ook deze dader wist dit heel erg prima, die wist heel prima wanneer hij over de grens is gegaan van seksuele toespelingen en evt zelfs wat aandringen, wanneer hij op het terrein van verkrachting kwam, geen boodschap meer had aan of de ander wilde. Zelfs als het wel compleet uit lust was en niet uit boosheid e.d. wist hij prima dat hij over die grens ging.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:58

Top dat je het je ouders heb verteld. Veel sterkte toegewenst :(:)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:57

Geweldig ts dat je het aan je ouders hebt durven vertellen!
Laatst bijgewerkt door Paisano op 17-03-15 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ruzie

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:46

Super van je ts!
Ik ben in ieder geval trots op je <3
Laatst bijgewerkt door Paisano op 17-03-15 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ruzie

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 01:14

Dit is zo'n geval waar je beter je mening voor je kan houden.

Als iemand zojuist te horen heeft gekregen dat hij/zij longkanker heeft, ga je ook niet meteen vragen of diegene misschien gerookt heeft en of het dan misschien wel eigen schuld dikke bult zou kunnen zijn 8)7 los van het feit of diegene daadwerkelijk gerookt heeft, en of het dan daardoor veroorzaakt zou zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 02:08

Ik kan niet anders dan het eens te zijn met dezenaam bowen en thesserd. sjonge wat reageren hier een paar ijskoude mensen, ik zou bijna zeggen; laat je eens nakijken want dit is niet gezond.

Ts dit was niet jouw schuld! Wat er ook gezegd wordt. Natuurlijk mag je midden in de nacht een biertje drinken met een vriend, natuurlijk mag je een trainingsbroek aan (veel mensen rennen daarmee over straat?! :s) en natuurlijk kan een vriend zichzelf wel uitlaten. Nee is duidelijk genoeg, het zou niet nodig moeten zijn dat je dat uberhaupt vaker dan eens hebt moeten zeggen.
Kom nou zeg! Je hebt het goed gedaan hoor, top dat je ouders het nu ook weten. Veel sterkte ermee! :(:)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 02:13

TS erg dapper van je dat je het tegen je ouders hebt verteld! Sterkte :(:)