Het 'get out of your comfort zone' topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xChanelx

Re: Het 'get out of your comfort zone' topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:10

Oh! Succes Jolandaa, spannend.

Goed bezig Mell!

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:44

Heel veel succes Jolanda,
mag ik vragen waar je een sollicitatiegesprek hebt?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:52

Stellen jullie jezelf per week/ maand een doel of hoe werken jullie hierheen.
Ik doe dingen soms bijna ongemerkt of ik lees veel hierover. Bv de website van sochicken.

ZilfstarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:59

Hey meld me hier ook! Ik heb vooral last met telefoongesprekken moeten doen... Ik heb wat gehoorbeschadiging en kan daardoor niet altijd goed verstaan wat men zegt. Funny thing: Ik heb 5 a 6 jaar op een inbound callcenter gewerkt en daar had ik er geen probleem mee. Headsets waren prima te versterken en het ging niet om MIJ maar het bedrijf waarvan ik op de klantenservice zat. maar zelf thuis ergens voor gaan bellen?? Brrrrr schuif het altijd voor me uit.

Verder loop ik ook wel dagelijks/ wekelijks tegen dingen aan. Ik heb echter een klein 'voordeel'. Ik zit op een theaterschool en speel al jaren toneel. Ik kijk dus soms daadwerkelijk welk karakter dat ik ooit gespeeld heb zoiets WEL zou doen en stap dan in die rol erop af... Misschien een tip voor anderen hier: als je een rol aanneemt gaat het soms veel makkelijker. (in de supermarkt, vragen waar iets staat... BRRRR... dus speel ik de hoge status klant die koningin is)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:50

xMell schreef:
Heel veel succes Jolanda,
mag ik vragen waar je een sollicitatiegesprek hebt?

Verpleeghuis in hoofddorp

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:42

eroslover schreef:
Stellen jullie jezelf per week/ maand een doel of hoe werken jullie hierheen.
Ik doe dingen soms bijna ongemerkt of ik lees veel hierover. Bv de website van sochicken.

Die site ken ik :p
Ik doe inderdaad ook heel veel dingen ongemerkt en ik lees inderdaad ook ontzettend veel, bijvoorbeeld websites, maar ook gratis ebooks.
Ik merk vooral dat dingen waar ik echt tegen aanliep (bijv. niet durven bellen of iets vragen) me nu makkelijk afgaan. En dat vind ik erg fijn.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:47

Afgelopen zaterdag voor de eerste keer een echte dag gewerkt op de markt. En wat was het SPANNEND! Maar het ging super goed, ze vonden dat ik het super snel leerde!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:55

Zometeen mijn eerste werkdag bij mijn nieuwe baan. Spannend

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:57

Ennn, hoe is je werkdag gegaan?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:05

Het was erg leuk. Straks op naar de 2e werkdag!

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:11

Wat fijn! Heel veel plezier met je nieuwe baan.

Ik ga vannacht voor het eerst zonder mijn ouders op vakantie.
Samen met mijn beste vriendin gaan we Griekenland onveilig maken,
doodeng, maar ik heb er onwijs veel zin in.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:49

Mooi zo eroslover en heel veel plezier Mell.
Gaat vast helemaal goed komen!

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 03:55

Zit nu op het vliegveld, mag er met 5 minuten in..

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 08:50

Veel plezier Mell!
Mijn nieuwe baan vind ik gelukkig erg leuk

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:40

Hoe gaat het hier?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:31

Ik ga in augustus weer twee weken lesgeven op een ponykamp, net als vorig jaar. Maar ondanks dat ik het vorig jaar ook heb gedaan, is dat weer een gigantische stap (sprong :) ) uit mijn comfortzone.
Hoe gaat het met je nieuwe baan?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:27

Mag ik me ook melden..?!
Bellen vind ik vaak eng, naar een nieuwe plek toe gaan (richtingsgevoel van een goudvis, zelfs met navigatie gaat dat fout), mensen ontmoeten vind ik eigenlijk niet eng, maak wel makkelijk een praatje altijd. Maar toch is er dan iets wat me wel tegenhoudt.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:29

Ik wil mij ook melden :)
Ik heb QVS waardoor ik meer thuis zit helaas dan leuke dingen doe, echter als ik een keer iets leuks kan doen kunnen mijn vrienden vaak niet.. Alleen gaan? Nee dat zie ik niet zo zitten :D Maar als ik nieuwe mensen, nieuwe vrienden wil leren kennen dan zal ik toch iets moeten gaan ondernemen. Hebben jullie tips, of is het een kwestie van gewoon gaan? Ik ga niet zo snel een gesprekje met een onbekend iemand aan. Ik ben vroeger veel gepest waardoor ik best gesloten ben naar vreemde. Op stal bij de paarden en met fotografie heb ik er geen problemen mee en kan ik ook een praatje maken.

xChanelx Wat leuk lesgeven op een ponykamp. Dat zou voor mij ook een grote sprong zijn uit comfortzone, maar super dat je het gaat doen.

xMell veel plezier op vakantie!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:18

@horsieslii
Ik heb dat ook wel een beetje hoor. Heb geen grote vriendengroepen ofzo, en als ik tijd en energie heb dan kunnen anderen weer vaak niet, of gaan ze dingen doen die ik niet kan op dit moment (nacht stappen in arnhem/nijmegen is geen goed idee, 12 weken geleden had ik m'n been gebroken).
Nistelrode is niet erg ver hier vandaan trouwens, dus wie weet is er eens wat leuks te doen O:)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:35

@xchanelx: gaaf dat je meegaat een kamp begeleiden. Hou je gewoon voor dat het vorig jaar ook leuk was. Succes en veel plezier!

Lief dat je vraagt hoe het met mijn nieuwe baan gaat. Vandaag was de eerste dienst helemaal alleen. En het ging echt goed. Heb keihard gewerkt, om iedereen op tijd klaar voor dagbesteding te hebben maar het is me gelukt!

Welkom suikermuisje en horsieslii

@ horsieslii, ik weet niet wat je wel of niet kan, maar ik zou zeggen gewoon gaan. Super eng, maar werkt wel. En anders iets van een clubje, sport waar het niet uitmaakt als je een keer niet komt.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:48

suikermeisje, auw je been gebroken.. Balen! Hopelijk gaat het nu goed? En dat lijkt mij uiteraard gezellig :D

Eroslover ik heb heel even de sportschool geprobeerd, maar ik vond het niet leuk en geen motivatie. Dus daar ben ik uit eindelijk gestopt. Het is inderdaad een eng idee om alleen te gaan, maar het is dan wel weer goed voor de comfortzone.
Wat goed dat het zo goed ging, de eerste dienst helemaal alleen! Dat geeft ook weer een goede motivatie. Ga zo door :D

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:16

Ik zit komende vakantie weer in my comfort zone :P Ja i know het is slecht haha. Ik ga dit jaar niet op vakantie en heb vrij weinig te doen (ik voer alleen nu meerdere dagen per week in het asiel). Rest van de dagen zit ik gewoon thuis.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:25

Ook ik zit redelijk in mijn comfortzone.
7 weken bij mijn vriend, geen werk maar wel verzorgpaarddn. Voor de rest niks te doen

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:01

Soloro: wel leuk dat je in het asiel werkt/helpt!

Colien: lastig zeg! Je vriend werkt veel?

Ik vind ook lastig om alleen iets te ondernemen hoor Horsieslii. Vind dat ook niet zo gek, praat best makkelijk maar toch houdt dat me wel erg tegen.

Lastig voor de mensen die in de vakantie thuis zitten. Ik heb ook 6 weken vakantie, maar ga wel vaak zwemmen in m'n eentje (uit m'n comfortzone), of durf eindelijk mensen mee te vragen.
Durfde dat beide eerst echt niet.

Been gaat nu goed hoor, thanks for asking. Maar een nacht stappen sla ik over. Sowieso heb ik daar de energie niet voor.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:07

suikermeisje schreef:
Soloro: wel leuk dat je in het asiel werkt/helpt!

Colien: lastig zeg! Je vriend werkt veel?

Ik vind ook lastig om alleen iets te ondernemen hoor Horsieslii. Vind dat ook niet zo gek, praat best makkelijk maar toch houdt dat me wel erg tegen.

Lastig voor de mensen die in de vakantie thuis zitten. Ik heb ook 6 weken vakantie, maar ga wel vaak zwemmen in m'n eentje (uit m'n comfortzone), of durf eindelijk mensen mee te vragen.
Durfde dat beide eerst echt niet.

Been gaat nu goed hoor, thanks for asking. Maar een nacht stappen sla ik over. Sowieso heb ik daar de energie niet voor.

Zwemmen moet ik ook minstens 1x per week. Dat is wel even uit de comfort zone.. aangezien ik mij niet zo comfortabel voel in een bikini in een zwembad met vreemde mensen :). Asiel werk ik nu 1 jaar vrijwillig, ik voer er voornamelijk.
Verder wil ik wel dingen, maar niet in mijn eentje.. maar helaas