Ik leef in een zwijnenstal.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 02:22

Heb dat vaak met flesjes chocomel gehad, gooi je ze in je kamer neer. Na een lange tijd draai je het flesje open en ga je half over je nek :')

Ik zal ook maar eens beginnen met mijn kamer opruimen.. Oooit.. Mijn kleren raken op :')

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 02:32

Pfoe, eerste stap gezet.
Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Zo, en die keuken doe ik morgen wel :'(

Snoraly

Re: Ik leef in een zwijnenstal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 02:34

Scheelt al veel! *D

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 02:35

Moet je ook gewoon niet doen hè.. Flesjes opendraaien die er al drie weken liggen xD

Ja, ik ben ook erg.. Dr zit wel een soort structuur in bij mij.. Ik heb 3-4 bulten was: 1 met paardenkleren die nog wel een dagje kunnen, 1 met vieze kleren, 1 met gewone kleren die nog wel een dagje kunnen en 1 met kleren waarin ik slaap/de krant bezorg, naja die laatst is meestal alleen een trainingsbroek, die er dan snachts ligt..

Verder zit ik altijd op de bank en daar omheen is dus echt een ruimte met alle dingen die ik vaak gebruik/lege etensverpakkingen en borden. Trouwens DE tactiek om geen beschimmelde glazen te krijgen is om gewoon altijd uit hetzelfde glas te drinken.. Zit er max 1 dag een restje in en dan spoelt dat weer weg :Y)

Als ik opruim (wat opzich best regelmatig is) dan haal ik eerst een afvalzak en stop daar al het afval in.. Dan stop ik de vieze was in de wasmachine en daarna pleur ik mn schoolboeken/papieren op een stapel en breng ik de vaat naar de keuken.
Daarna ga ik schoonmaken en ben ik dus met een middagje klaar :) Dus het klinkt erger dan het is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 07:02

Doraly netjes!

Dit topic blijft me verbazen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:15

Bij mijn vriend thuis staat er melk in de koelkast die tot begin september houdbaar was :') Niet van hem dus hij wil het niet aanraken. Maar gadverdamme :+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:36

Tip van een ervaren rotzooi maker :P Kijk eens kritisch naar al je spullen. Wat gebruik je echt wat gebruik je af en toe, en wat gebruik je niet.. Die laatste categorie geef/gooi je weg. Ik heb een regel dat alles wat ik langer dan 2/3 jaar niet gebruik dat gaat weg. Enkel wat dingetjes van vroeger bewaar ik wel. 2de catergorie kan in afgesloten bakken onder je bed bv of in een doos bij je ouders op zolder?

Kleding hetzelfde, wat heb je aan 3 kasten vol kleding... Maak het jezelf niet te moeilijk, en hou overzicht. Ik was ook zoals jij. Nog steeds geen poetsfreak, maar het is wel heel veel beter geworden.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:54

Na 2 dagen weer eens thuis, en letterlijk elke kamer is een zooi :') normaal hou ik mn eigen kamer en de studeerkamer wel bij.. Dus time for some serious cleaning.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:58

De poetsfreak en 'op de bank hangen zit zoveel gezellig als het opgeruimd is & kaarsjes aan' in mijn word echt onpasselijk bij sommige kamers hier :o :D Stof is mijn vijand :Y)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:07

Jullie zijn wel erg inspirerend.
Net zoals Lieveli ben ik erg goed in verplaatsen en stapeltjes maken.
Maar waar die dan weer heen moeten :')

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:16

In ons huis hebben we standaard een fruitvliegjes en torretjes plaag iedere zomer, ben dus met etensresten heel voorzichtig, die zal je in mijn zooi niet vinden, afgezien van af en hier en daar een lege koffie beker. Mijn troep is vooral te danken aan 'even' snel iets op de tafel zetten, of op m'n bed gooien, of in een kastje flikkeren. Als ik dan niet iedere avond voor het slapen gaan zorg dat alle oppervlakten in mijn huis leeg zijn, is het binnen de kortste keren een catastrofe, zoals hier boven.. dit is echt maar van anderhalve week ofzo.

Ik moet echt heel streng zijn voor mezelf om het schoon te houden. Ik heb nogal de neiging om kleine beeldjes en speelgoedjes te verzamelen, en die moeten allemaal ergens staan zodat ik ze kan zien, maar de helft ervan zijn gewoon prullen zonder waarden, heb dus laatst met veel pijn en mooie een groot deel van die zooi weg gegooid (mijn complete collectie my little pony's van mcdonalds :'( snik) Want als ik ga opruimen wil ik niet na hoeven denken over wat moet blijven staan en wat niet, gewoon hup, alles er af. Ziet er een stuk rustiger uit ook.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:11

Ik ben een wandelende ramp en zonder huishoudelijke hulp veranderd mijn huis binnen een paar dagen in een complete chaos. :o
Nu moet ik van mezelf de avonden voor de hulp komt (zondag en woensdag) m'n was verzamelen, de afwas in de keuken zetten en m'n rotzooi opruimen.
Scheelt een hoop en geeft me ook een beetje extra structuur. :)
Maandag en donderdag doen we dan samen het huishouden en tussendoor draai ik m'n wassen weg en mik het na het drogen in de wasmand.
Bij mij is het probleem gewoon dat ik het overzicht mis en niet weet hoe op te starten (naast m'n lichamelijke klachten) dus vandaar ondersteuning via thuiszorg. ;)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:16

Afbeelding

Afbeelding

Voor en na. Er lag een hele hoop troep, maar heb alles uitgezocht, weggegooid, 6 kilo aan oud papier (bijna) weggebracht en schoongemaakt. Hoop dat de foto's willen meewerken, en anders denken jullie het er maar bij :+

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:07

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:17

Mijn kamer is nu ook netjes. Maar ik ben nu aan het wassen en nu is de was klaar maar ik heb geen zin om het nu uit de wasmachine te pakken en op te hangen :')

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:58

Uit de wasmachine pakken en ophangen zou ik toch zeker wel doen, anders gaat je was stinken, en dan kan je het weer op nieuw wassen.

Ik dacht altijd dat mijn kamer een rommeltje was, maar na sommige foto's hier gezien te hebben valt het toch best wel heel erg mee

magiclove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:05

Mijn slaapkamer is ook altijd een zwijnenstal. M'n vriend word er op dit moment zo gestoord van dat ik maar gevraagd heb of hij dan een lijstje voor me wil maken met wat ik moet doen als hij aan het werk is in de avond haha .. Is opzich wel handig, hoef ik zelf niet na te denken haha :Y)

Nu heb ik het wel over m'n kamer maar m'n auto is net zo erg. Lege zakken paardenvoer, 3 paar schoenen, 1 paar stalschoenen, dekens, borstels en ga zo maar door. Soms vergeet ik dat ik maar een Citroen C1 heb hahaha Dat arme ding zakt bijna door z'n veren heen :(:) . Dit staat dus ondertussen ook op het lijstje om op te ruimen -O-

Overigens ruimt m'n vriend ook heel vaak m'n kamer op, omdat ik er anders zo lang over doe haha <3

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:48

Hahaha, wat een heerlijk topic! Ik had al wel een foto gezien van de kamer van TS, via het topic voor Bloggers, maar dat is zowaar nog beter :D

Hier in huis is het ook heel vaak een bende... Niet vies, maar gewoon heel veel troep. Ik ben zo'n chaoot die aan 1 ding begint, halverwege wat anders bedenkt en dan ding 1 ergens laat liggen, tijdens ding 2 ook een 3e ding gaat doen en dan uiteindelijk ligt er overal wat. Vaak is het best wel snel weer op te ruimen, maar omdat het er snel zo "vol" uitziet, heb ik niet altijd zin om er aan te beginnen. Maar ik moet zeggen dat ik het beneden wel vaak netjes probeer te houden, omdat ik anders helemaal onrustig word van de troep.

Een van de ergste verzamelplekken bij ons is de badkamer, daar slingert heel veel kleding (kleding voor bij de paarden, "gewone" kleding, werkkleding van m'n vriend, huispak, slaapshirt en ook alle vuile was, maar vaak ook nog schoenen e.d.). Schone kleding dump ik vaak in het bad, vuile kleding in de wasmand en als de wasmand vol is, leg ik het op stapeltjes zoals ik het in de wasmachine wil hebben en dan sparen we vaak nog ff door op die stapeltjes. Gevolg: hink-stap-sprong naar de wastafel/douche/toilet :D en dan opeens krijg ik schoonmaakwoede en moet alles weer gewassen worden en opgeruimd zijn, haha.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:56

Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar oooohh wat fijn dat ik niet de enige ben! Mijn studentenkamer is ook verschrikkelijk!
Ik heb wel een tijdje als huishoudelijke hulp gewerkt en dat ging best goed. Maar zodra ik voor mezelf moet, zit dat schoonmaaktalent weer ergens diep verstopt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:01

Nienkex schreef:
Uit de wasmachine pakken en ophangen zou ik toch zeker wel doen, anders gaat je was stinken, en dan kan je het weer op nieuw wassen.

Ik dacht altijd dat mijn kamer een rommeltje was, maar na sommige foto's hier gezien te hebben valt het toch best wel heel erg mee

Ik doe weleens het deurtje open en ga gerust nog uurtje wachten , maar zonder deurtje open doe ik net niet :')

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:19

Van sommige verhalen word ik echt ontoepasselijk.
Ik ben niet mega schoon , maar borden en rondslingerend afval zal je hier niet vinden.. :')

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:30

De periode van overal rondslingerende zooi is hier gelukkig wel voorbij en inmiddels is mijn schoonmaakster bijna klaar met poetsen voor deze week.
Kan slecht tegen zooi en vuil, maar het wordt het wel heel snel hier!

Overigens zag mijn studentenkot er ook vreselijk uit, echt absurd!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:38

Hier net ook terug even opgeruimd, heel erg was het niet maar toch wat zooi van broertje en zusjes en was. Direct ook even het bed ververst en enkele schoolboeken te koop gezet :).

Heb het dan over mijn eigen kamer trouwens over de rest van het huis spreek ik mij verder niet uit :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:56

chocobroodje schreef:
Tip van een ervaren rotzooi maker :P Kijk eens kritisch naar al je spullen. Wat gebruik je echt wat gebruik je af en toe, en wat gebruik je niet.. Die laatste categorie geef/gooi je weg. Ik heb een regel dat alles wat ik langer dan 2/3 jaar niet gebruik dat gaat weg. Enkel wat dingetjes van vroeger bewaar ik wel. 2de catergorie kan in afgesloten bakken onder je bed bv of in een doos bij je ouders op zolder?

Kleding hetzelfde, wat heb je aan 3 kasten vol kleding... Maak het jezelf niet te moeilijk, en hou overzicht. Ik was ook zoals jij. Nog steeds geen poetsfreak, maar het is wel heel veel beter geworden.

Kleding heb je nooit genoeg. :+:

Goed bezig geweest al Em, komt wel goed met jou en je kamer. {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:58

Rebecca schreef:
Nienkex schreef:

Ik doe weleens het deurtje open en ga gerust nog uurtje wachten , maar zonder deurtje open doe ik net niet :')

Juist dan gaat je was stinken omdat hij half op gaat drogen in de wasmachine door het open deurtje. :r