Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:23

Magrathea schreef:
Ik vraag me af hoeveel mensen in dit topic wel eens daadwerkelijk een man hebben afgewezen die een vriendin/vrouw had.

Nou,..ik dus. :)

Maar niet om allerlei morele redenen die er heus wel voor te verzinnen zijn.

Ik heb gewoon geen zin om "de andere vrouw" te zijn.
Daar ben ik het type niet voor. Ik zou me oh zo zielig alleen voelen met kerstmis.

En ja ik ben ooit zelf een vreemd gegaan. Niet in mijn huidige relatie.(ik zou niet eens weten waar ik de tijd vandaan moet halen, laat staan dat ik het niet eerlijk vind.)
In een vorige langdurige relatie. maar dat deed ik echt om mijn gevoel voor mijn ex om zeep te helpen.
Maakte het voor mij makkelijker om uit die relatie te stappen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:24

Huertecilla schreef:
quera schreef:
Maar sneaky buiten de boot snoepen zonder dat vrouw of kinderen het weten vind ik niet normaal.

...of man het weet :)*

Wat IK niet normaal vind is dat zo vaak het niet besproken KAN worden omdat het taboe is door een fundamenteel verkeerd verwachtingspatroon.
Wat IS nu eigenlijk de norm van onze westerse samenleving wanneer de meerderheid van de partners in 'duurzame' (en dat is nog kort ook!) de ander bedriegt? Hypocrisie?

Het gaat in deze casus toch om een man die vreemd gaat :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:24

Het stiekeme is inderdaad voor mij wat het 'm doet.

En ik denk dat in de kern ik dan gewoon 'verdrietig' ben dat het in deze samenleving blijkbaar niet anders kan. Zoals er is gezegd, taboe, dat het niet kan worden besproken. Dat is jammer.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:25

Ik snap alle reacties niet over hoe erg dat het voor de TS moet zijn dat ze een relatie kapot maakt, ik vind dat nog altijd de keuze van de man in het verhaal en niet van een vrijgezel die geen verantwoording hoeft af te leggen, aan niemand niet. Het is zijn gezin en het zijn zijn kinderen.
Dat gezegd hebbende; ik heb in de situatie gezeten waarin ik zowel de getrouwde man kende en de vrouw met wie hij vreemdging, en dat wil ik zelf liever niet meer meemaken als buitenstaander. Ik heb dan ook gezegd dat ik het een andere keer niet mee wil weten als ze met zo iemand in zee gaat. En dat heeft alles te maken met de integriteit waar je [ik] mee worstel. Dan kan je wel zeggen; jij zit niet in het verhaal en hou je er dus buiten, maar ik weet er nu wel van af.
Helaas zit ik nu in een andere, vergelijkbare situatie, waarbij zij het wel eerlijk heeft opgebiecht richting haar man, maar hij niet. En dat laatste vind ik wel erg, want zijn vrouw weet van niets en nou voel ik me wel enigszins opgedragen zoiets voor me te houden als ik haar zie (wat zeker gaat gebeuren).
Het gaat mij dus om de integriteit, van 'is het liegen als je iets 'niet' zegt, waar ik me worstel, verder laat het mij koud wie wat met wie doet, we maken allemaal onze keuzes en het leven is gewoon niet zwart-wit/éénprinsophetwittepaard. Geniet nou maar van de gemiddeld 90 jaar die je op deze wereld hebt en het liefst met een hoop gezonde integriteit. Niemand wil gekwetst worden door iemand waar je veel van houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:26

Huertecilla schreef:
jessdaniels schreef:
dus omdat heel veel mensen het doen is het niet erg ofzo? :+

Omdat heel veel mensen 'het doen' is er DUS iets fundamenteels verkeerd. Dat is fundamenteel nog veel erger dan 'het doen' op zich. Fundamenteel voorgeprogrammeerd falen/ongeluk.

@xEmily: kan je iets meer uitleggen wat je bedoelt?
In het geval van de ts houdt zij het gezin bij elkaar dus juist +:)+ voor 'de kinders'.

Wat betreft 'arme kinders' bij barsten is het eigenlijk nooit een kwestie van enkelzijdige 'schuld' van de vreemsgaander/ster.

Maar vroeg of laat komt het bedrog uit en dan valt de vaderfiguur beoorlijk van zijn voetstuk. Dan blijkt het veilige leventje van deze kinderen gebaseerd te zijn op een leugen. Wat denk je dat dat voor consequenties zal hebben voor hun eigen relaties in de toekomst?
Wat ik nog het kwalijkst vind is dat het voor beide een spelletje is. Als er nu nog sprake was van liefde dan kon ik e te nog enigzins begrip voor opbrengen. Gevoelens heb je niet altijd in de hand dus als je dan besluit samen verder te gaan oké. Ook niet leuk voor de achter blijvende partij maar beter dan dat je huwelijk kapot gaat alleen maar om dat twee mensen hun lust niet kunnen bedwingen en daar anderen in mee trekken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:28

anneliesdj schreef:
Ben het met het eerste deel van je reactie wel eens overigens, maar dat maakt deze hele situatie niet correct, er zijn ook andere manieren om het op te lossen.

Ja; bespreken.

Als dat niet kan, zoals zoveel reacties op dit onderwerp illustreren, WAT is er dan fout?
Hint: Verandering is een zekerheid :)*

PRAAT!
En als je daarwerkelijk van je partner houdt dan ben je VOOR diens geluk.

Niet willen/kunnen bespreken is puur egoisme. Geldt voor m en v.

De trieste conclusie is dat in onze westerse samenleving egoisme en hypocrisie in de weg staan van harmonieus samenleven in welk verband ook.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:29

Huertecilla schreef:
Sicayes schreef:
Dat is zo, maar ik zou het zelf toch wel gek hebben gevonden als mijn pappa er naast mijn mamma een vrouw op na hield maar wel bij ons thuis woonde := of andersom natuurlijk.

Dat kan je niet beoordelen omdat je in een andere situtaie op een andere manier bent opgegroeid/opgevoed.
In andere culturen met andere opvattingen denken de mensen net zo over westerse normen en waardes. Met goede reden ook, want we houden onszelf er niet aan.

Tja... ik ken wel zo iemand met zo'n vader. Ik maak het van redelijk dichtbij mee.

Huis is van vader. Moeder gaat niet weg, die vindt het wel handig zo.
Vader wilt geen problemen, want wilt dat dochter in haar vertrouwde huis opgroeit.
Moeder dreigde met 'als jij weg gaat zie je dochter nooit meer'.

En dus blijven vader en moeder en dochter samenwonen, maar heeft vader wel een nieuwe vriendin.
Tja...

Het leven loopt nou eenmaal niet altijd rechttoe rechtaan.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 13-01-15 17:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:30

Orchidee14 schreef:
Maar vroeg of laat komt het bedrog uit en dan valt de vaderfiguur beoorlijk van zijn voetstuk.

Of de moeder die pa het huis uit heeft gejaagd om zijn geluk te vinden.

Anoniem

Re: Relatie met een getrouwde man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:32

Als pa moeder bedriegt betekent dat niet automatisch dat pa van een voetstuk valt. Ik ken een situatie waarin pa niet trouw was, ma vond het prima, pa stond en staat nog steeds op hetzelfde voetstuk. Het kan dus echt wel.

Als ma geen intimiteit meer wil in de vorm van seksueel contact en ze vindt het prima als pa dat buiten de deur zoekt, hartstikke mooi! Of dat dan komt omdat er zoveel van de ander gehouden wordt, of omdat er maar weinig liefde meer over is maar er wordt samengebleven voor de kinderen, maakt in mijn ogen dan niet zo heel veel uit.
Zolang beide ouders gelukkig zijn en ze de kinderen een stabiele basis mee geven, vind ik het een prima oplossing.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:32

Amaris schreef:
Tja... ik ken wel zo iemand met zo'n vader. Ik maak het van redelijk dichtbij mee.

Vader wilt geen problemen, want wilt dat dochter in haar vertrouwde huis opgroeit.

En dus blijven vader en moeder en dochter samenwonen, maar heeft vader wel een nieuwe vriendin.
Tja...

Ma kiest dus voor het materiele en chanteert.
Egoisme en hypocrisie :)*

Kan ook in goed overleg en in harmonie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:33

Ja dat kan natuurlijk ook. Soms kiezen mensen ervoor om ondanks alles bij elkaar te blijven voor de kinderen. Maar dan kan de vrouw ook verwachten dat er ooit een ander in het spel komt. Maar volgens mij was dat hier niet het geval, heeft ts ergens in het begin geschreven dat het huwelijk best goed is.

Amaris

Huertecilla schreef:
Amaris schreef:

Tja...

Ma kiest dus voor het materiele en chanteert.
Egoisme en hypocrisie :)*

Kan ook in goed overleg en in harmonie.

HC, ik zeg het niet snel, maar in dit topic ben ik het alleen maar met je eens.

Ook met bovenstaande reactie.

Sgr1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 17:33

Euhm.... ten eerste:
IK heb niet om eenslotje gevraagd aan de modjes !!!!
IK heb ook niet om weer opengooien gevraagd aan de modjes. ik wist het nog niet eens dat het weer open was.
De insinuatie dat ik dit allemaal "bespeel" raakt dus kant noch wal !!!

Verder roept iedereen dat HIJ mij gebruikt..... komt het wel in jullie op dat we misschien ELKAAR gewoon "gebruiken"zoals jullie het noemen.... ik voel me niet gebruikt, ik voel me gewoon goed hierbij.
Ik heb gewoon EERLIJK mij gevoel op schrift geprobeerd te zetten en mensen lezen vaak "bewust verkeerd" merk ik.

Steeds dezelfde opmerkingen en pb's zit ik niet op te wachten.
De vraag waarom dit topic heeft iedereen een antwoord op... dat gaf ik zelf notabene aan in dit topic:
ik wil graag mensen via pb waarmee ik hierover kan praten die in hetzelfde schuitje zitten.... gwwoon over onze situatie niet om "lekker te lachen over hoe we de vrouw belazeren..."
Mijn verhaal heb ik zo eerlijk mogelijk verteld om JUIST mensen te bereiken in dezelfde situatie
Dat is gelukt, ik heb een pb - box met een hoop berichten waar ik nu mee kan praten.

En onder mijn eigen naam "??
Dan was het nu al bekend geweest, een aatal mensen hier ken ik persoonlijk en ik denk dat ze anders reageerden als ik het ze zelf verteld hadf dus JA een SA gevraagd om ellende te voorkomen anders hadden ze nu al het verhaal de wereld in geholpen en was er werkelijk ellende geweest.

Voor iedereen die via pb een preek stuurt of nogmaals uitlegt hoe erg het is..... dat hoeft niet per pb !!! Dat was niet de insteek hiervan.

Hij heeft 3 jaar een vriendin gehad, dat is ook niet uitgekomen en waarom zou dit wel uitkomen ?
We letten erg goed op.
Verder, wáárom moeten er eerst blijkbaar modjes ingrijpen voor mensen normaal durven te reageren ??? Omdat idereen zo agressief reageert ipv normaal te reageren dat niemand meer iets durft te plaatsen !!!
Ik krijg ook pb's van mensen die enigszins wel normaal durven reageren maar niet hier.... omdat ze dan ook afgeschoten worden....

lislki; ik heb al gezegd in de op dat ik wist dat er negatieve reacties zouden komen maar dit is gewoon op het onbeschofte af geweest....
Laatst bijgewerkt door Sgr1972 op 13-01-15 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Kayleigh_ schreef:
Als pa moeder bedriegt betekent dat niet automatisch dat pa van een voetstuk valt. Ik ken een situatie waarin pa niet trouw was, ma vond het prima, pa stond en staat nog steeds op hetzelfde voetstuk. Het kan dus echt wel.

Als ma geen intimiteit meer wil in de vorm van seksueel contact en ze vindt het prima als pa dat buiten de deur zoekt, hartstikke mooi! Of dat dan komt omdat er zoveel van de ander gehouden wordt, of omdat er maar weinig liefde meer over is maar er wordt samengebleven voor de kinderen, maakt in mijn ogen dan niet zo heel veel uit.
Zolang beide ouders gelukkig zijn en ze de kinderen een stabiele basis mee geven, vind ik het een prima oplossing.

Dan is het voor mij prima, zolang partner er maar wel van af weet. En dat is in deze niet zo. En ik denk dat daar juist de meeste bokkers over vallen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:34

Huertecilla schreef:
anneliesdj schreef:
Ben het met het eerste deel van je reactie wel eens overigens, maar dat maakt deze hele situatie niet correct, er zijn ook andere manieren om het op te lossen.

Ja; bespreken.

Als dat niet kan, zoals zoveel reacties op dit onderwerp illustreren, WAT is er dan fout?

PRAAT!

De trieste conclusie is dat in onze westerse samenleving egoisme en hypocrisie in de weg staan van harmonieus samenleven in welk verband ook.

Wie zegt dat er in deze relatie niet gepraat kan worden? Dat kan aan beide liggen, dat kan aan één van beide liggen, dat kan wel heel onbenullig zijn, koppigheid of gewoon egoisme.
Uiteindelijk zijn er ook gewoon kerels die voor de makkelijke weg kiezen, wie zegt dat meneer daar niet bij hoort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:35

Kayleigh_ schreef:

Maar dan is de vroyw dus op de hoogte en vind het blijkbaar prima. Maar dat is in dit verhaal niet het geval.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:36

R12312 schreef:
IOverigens is vreemdgaan iets wat duizenden jaren al gebeurd en het zal altijd blijven gebeuren. Heel veel huwelijken blijven juist in stand doordat een van de twee af en toe even wat spanning buiten de deur opzoekt.

Dat is allemaal leuk en aardig maar wat is dan de verdere waarde van zo'n relatie. Je hebt geen relatie omdat dat leuk is om aan de buren te vertellen ofzo mag ik toch hopen?

Ik vind het trouwens een beetje inconsistent dat aan de ene kant de natuur erbij wordt gehaald om te stellen dat het toch heel normaal is dat maar gewoon lekker buiten de deur neukt en het eigenlijk maar een klein beetje jammer is als je daar dan over moet liegen. Maar als het dan om de kinderen gaat is het blijkbaar wel belangrijk dat we het sociale construct van 2 ouder een gezin voor het leven in stand houden. Dat is dan toch ook niet erg natuurlijk, waarschijnlijk mag je "in het wild" papa dus na een paar jaar gewoon uitzwaaien :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:37

Kayleigh_ schreef:

Sterker nog: DAT zou het hoogste goed moeten zijn. Niet de manier waarop we het zouden moeten invullen; dat zou een AFGELEIDE moeten zijn.

Helaas.
Zie de werkelijkheid hier in de reacties en dan moet je daarbij bedenken dat de ergsten gewist zijn 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:39

Ik ben het met iedereen eens dat ik het niet netjes vind dat zulke dingen stiekem gebeuren. Dat zou niet moeten hoeven. Ik vind dat een trieste situatie voor beiden: voor degene die bedriegt, maar ook voor degene die bedrogen wordt (man of vrouw maakt in deze niet uit).
Maar het is in veel relaties wel de hele trieste waarheid dat er inderdaad niet gesproken kan worden over 'pleziertjes' buiten de deur. En het komt ook heel vaak voor dat een van de twee (vaak de vrouw) geen seks meer wil, maar wel verwacht dat man trouw blijft aan haar. Ik vind, net als HC, dat puur egoïsme. Ik vind het dan ook menselijk (!!!) dat degene aan wiens behoefte geen gehoord wordt gegeven, het stiekem buiten de deur zoekt.

Ik weet niet hoe de relatie van deze man is. Niemand weet dat. We weten alleen wat hij TO vertelt. Hij kan zijn huwelijk best goed vinden (vrouw zorgt voor hem, zorgt voor eten, doet z'n was, ze is lief voor hem, maar geeft hem geen seks), waardoor hij niet wil scheiden. Maar ik kan me ook voorstellen dat alle goede zaken in zijn huwelijk, niet opwegen tegen het gebrek aan seks. Een mens heeft ook behoeften.

Als het dan zo is dat man niet kan bespreken met vrouw dat hij dit gemist te groot vindt, kan ik er wel begrip voor opbrengen dat man dit buiten de deur zoekt.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:40

Zahlina schreef:
Percy, Je zult eens moeten weten hoeveel Mensen vreemd gaan, Ik sprak nu over een periode van 16 jaar geleden die in totaal 6 maanden heeft geduurt.
IK heb geen idee of Mijn vriend vreemd gaat of niet, hij weet in elk geval wel wat k allemaal heb uitgespookt, daar heb Ik echt geen geheim van gemaakt omdat dit mij om gevormt heeft tot de persoon die Ik nu Ben.

Maar kom op in dit topic lijkt iedereen in eens roomser Dan de paus, Ik kom er eerlijk voor uit, Ik vraag me eerlijk af hoeveel moraalridders in dit topic daadwerkelijk eerlijk zijn.

Wij begrijpen elkaar....

Ik vind een aantal reacties ook wat kortzichtig.
Wellicht is deze man thuis wel een stuk gezelliger nu hij TS aan de haak heeft geslagen. En vindt de bijbehorende mevrouw dit ook een stuk aangenamer.
We vullen situaties en gevoelens in, maar het daadwerkelijke antwoord kan alleen gegeven worden door de betrokken personen

Anoniem

Re: Relatie met een getrouwde man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:42

Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat de vrouw thuis niet in de gaten heeft dat haar man er pleziertjes buiten de deur op nahoudt.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:43

Huertecilla schreef:
anneliesdj schreef:

Ja; bespreken.

PRAAT!

Maar als je er na het bespreken nogsteeds nogsteeds te erg mee zit? Ben je dan nogsteeds egoïstisch?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:44

Huertecilla schreef:
Kayleigh_ schreef:

Sterker nog: DAT zou het hoogste goed moeten zijn. Niet de manier waarop we het zouden moeten invullen; dat zou een AFGELEIDE moeten zijn.

Alleen vraag ik me dan af of je echt gelukkig bent of een soort schijngelukkigheid aan het creeren bent, simpelweg omdat je niet weet wat je anders moet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:44

lilskie schreef:
dat je aan niemand kunt uitleggen omdat er een taboe op rust (en niet voor niets)

Leg jij eens uit waarom er terecht een taboe op rust?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:47

Magrathea schreef:
Ik vraag me af hoeveel mensen in dit topic wel eens daadwerkelijk een man hebben afgewezen die een vriendin/vrouw had.

Zat niet in dit topic (zag wel opeens mijn boktnaam voorbij komen?) maar ik heb inderdaad een zeer leuke, knappe, grappige collega afgewezen. Zijn vrouw was notabene zwanger. Ik wilde er niet mee leven om haar mee te belazeren en ik wilde ook al zeer zeker niet de tweede vrouw zijn.

Zelf ben ik ook nog nooit vreemd gegaan, ook niet toen mijn vorige huwelijk echt over en uit was. Tenzij je meetelt dat we al uit elkaar waren maar nog niet officieel gescheiden want mijn nieuwe vriend/huidige man kwam in die periode op mijn pad.

Heb het net weer in mijn omgeving gezien. Man krijgt ernstig ongeluk, vrouw moet tussen zijn papieren en in zijn computer zoeken om belangrijke gegevens te verzamelen en ontdekt dat man al bijna drie jaar een relatie heeft. Ze heeft het kind en haar boeltje gepakt en is vertrokken en het kind is hiervan zo erg de dupe en de vrouw voelt zich met recht zo belazerd.

Kan het nog zoveel voorkomen. Dat praat toch niet goed dat het gebeurt?

Ik kan en wil het niet begrijpen en ik weet niet wat erger is. Dat deze vrouw bedrogen wordt zonder het te weten of dat deze vrouw achter de waarheid komt en haar eigen conclusie's daaruit kan trekken.

TS: jij zegt dat je het zo wel goed vindt maar aan de andere kant wil je nu meer. Is dat niet een teken dat je wel toe bent aan een relatie met een man die voor jou gaat? Ik geloof niet dat je een slecht mens bent maar je zit nu in een situatie die allesbehalve ideaal is en misschien moet je eens echt voor jezelf kiezen want ik heb nu niet het idee dat je dat ook daadwerkelijk doet.