Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineThera

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:51

Samen met mijn vriend in september een huis gekocht, hij is 21 en ik 22. :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:32

WiancaR schreef:
Wat was bij je schoonouders het probleem? Welk merk was dat?

Even nagevraagd en het gaat om de Histor verf. Was waarschijnlijk een oude pot (wel net pas gekocht) en waarschijnlijk ook niet goed gemengd in de fabriek/bij de bouwmarkt.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 09:48

Seni schreef:
Wij hebben net ons huis gekocht in Leerdam en zijn 22. Wij hebben inderdaad ook de gulden middenweg genomen.

Wauw wat toevallig :P
Is leerdam jullie gulden middenweg?
Waar woonde jullie beide hiervoor?
Staan echt leuke huizen tekoop in leerdam he.
Waar ben je gaan wonen :)

ElineThera schreef:

Oh leuk waar ben je gaan wonen :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:15

Wianca, wat een drama met die verf zeg! :n Bah..
Hoop niet dat wij daar ook last mee krijgen :+

Wij kopen een huis en zijn nu 22 en 23 jaar.
Hebben er echt zooooo veel zin in!! :):)
Moet het huis nog bezichtigen :') Maar vriend heeft er al 5 jaar ingewoond.
Ben er ooit in het begin van de relatie 2 keer geweest, voor ze gingen verhuizen.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:14

Hier weer een update maarja eigenlijk ook weer niet, hadden afgelopen vrijdag weer een bod gedaan, en vandaag weer antwoord dat de verkopers het weer afwijzen..

Jammer maar helaas ze willen schijnbaar nog niet zo graag verkopen ofzo, dus we gaan nu langzaam aan verder kijken en maar afwachten en hopen dat ze het voorlopig niet verkocht krijgen en vanzelf een keer terugbellen :Y)

Dat is het mooie van niet moeten, tuurlijk baal ik want wil zoo graag hahah

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:51

Balen Annika, waarom kwam ze niet met een tegenbod??

Onderhandelen is in mijn geval niet van toepassing, daar ben ik wel blij mee..

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:00

Welkom Caitlin! Leud dat jullie plannen hebben!

Mijn vriend heeft het huis gekocht, is 24, ik ben 21! :)

Wat een gedoe met die verf zeg Wianca. Hopelijk wordt het netjes opgelost!

Nancy, dus hoe ik het begrijp, jullie hebben de sleutel nog niet, maar je vriend heeft er vroeger al gewoond met z'n ouders (of wie dan ook :P)

Van het weekend heb ik een bank gekocht, een hoekbank met relaxfunctie, dus dat je hem net als een slaapbank kunt uitklappen alsware :) Kan niet wachten meer tot dat het huis klaar is en we er kunnen gaan wonen!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:03

annika_s schreef:
Hier weer een update maarja eigenlijk ook weer niet, hadden afgelopen vrijdag weer een bod gedaan, en vandaag weer antwoord dat de verkopers het weer afwijzen..

Jammer maar helaas ze willen schijnbaar nog niet zo graag verkopen ofzo, dus we gaan nu langzaam aan verder kijken en maar afwachten en hopen dat ze het voorlopig niet verkocht krijgen en vanzelf een keer terugbellen :Y)

Dat is het mooie van niet moeten, tuurlijk baal ik want wil zoo graag hahah

Jeetje wat balen zeg, staat het al lang te kort? En geen tegenbod dus? Wel heel jammer maar inderdaad, misschien komen ze erop terug..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:14

Yesterday, ja klopt. Zijn familie (met z'n vijfen) woonden daar voor 5 jaar. Maar omdat hun ouders graag groter en vrijer wilden wonen zijn ze verhuisd :)
Dat huis is verkocht aan hun oom en die zei dat als een van de kinderen dat wilde (in dit geval dus mijn vriend) ze het mochten kopen voor dezelfde prijs als hij het van hun gekocht heeft. Snap? :P
Zijn oom heeft het huis het afgelopen jaar verhuurd, huurders zitten er nog in maar gaan er binnenkort uit, wanneer hun een ander huis gekocht hebben.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:16

Ideale situatie zeg!! Op welke termijn willen de huurders eruit? Fijn dat je vriend al bekend is met de lokatie! Weet je zeker dat het een fijne buurt is :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:38

Nee het huis staat nu "pas " 7 weken te koop dus nog vrij kort . Dat is waarschijnlijk ook de rede dat wij geen tegenbod hebben gehad :) Maarja graag of helemaal niet hahah we kijken rustig verder en wat ik zeg anders proberen we het over een tijdje nog eens

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:11

Wat zijn er veel die al zo jong een huis hebben gekocht! Maar dan neem ik aan dat minstens 1 van jullie werkt? Deze maand wordt mijn vriend 22 en ik 21. Omdat we allebei nog studeren denk ik niet dat het haalbaar is om een huis te kopen. We willen wel zsm kopen omdat huren natuurlijk alleen maar geld kost.

Leuk om te lezen dat er al een aantal net samenwonen!

@Caitlin Heel begrijpelijk dat jullie willen gaan samenwonen :j leuk! Maar wat een gedoe om in houten te huren zeg. Ik wist niet dat ze zo'n voorwaarde kunnen stellen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:57

Yesterday, ja zeker een ideale situatie. Huurders zijn nu bezig met het kopen van een huis, dus wij hopen ergens de komende 3 maanden.. Wij wachten nog op bericht (wat wel erg vervelend is als je erg ongeduldig bent :'))
Omgeving en buurt zijn heel aangenaam, buurvrouw ken ik al en is een leuke vrouw.
Schijnbaar zijn ze daar erg close met elkaar, als in dat ze 1-2x per jaar een barbeque houden oid.

Bij de brand waarover ik eerder vertelde kwam ook iedereen aangerend, wat voor mij wel een goed teken is :)

Annika, oh ja dat is nog niet zo lang inderdaad. Jammer, maar misschien komen jullie wel iets anders tegen wat jullie veeeeeeel mooier vinden! :)

Madelon, ja wij werken allebei, maar ik volg nog een thuisstudie daarbij, dus ik werk niet fulltime. In deze tijd kun je niet echt maar op 1 salaris een huis kopen, helaas.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:41

Zeker een aantal die heel jong een huis hebben gekocht.
Ik ben 26 en woon nog lekker thuis. :)
Maar mijn zusje van 23 heeft sinds november ook samen met haar man een huis gekocht.
Die is overal wat eerder bij, haha, die is afgelopen jaar ook getrouwd.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:43

Wat heerlijk dat een aantal van jullie zo jong een huis kunnen kopen - of ermee bezig zijn.

Voor vriendlief en ik zit er niks anders op dan huren, hij is net afgestudeerd, ik werk al 3 jaar, maar heb geen vast contract. Vrij onmogelijk dus.

Gister zijn we wel bij twee (huur)huizen wezen kijken. We zouden zo snel mogelijk iets horen, daar zitten wij nu op te wachten. En het is echt zenuwslopend. :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:49

marleen_88 schreef:
Wat heerlijk dat een aantal van jullie zo jong een huis kunnen kopen - of ermee bezig zijn.

Voor vriendlief en ik zit er niks anders op dan huren, hij is net afgestudeerd, ik werk al 3 jaar, maar heb geen vast contract. Vrij onmogelijk dus.

Gister zijn we wel bij twee (huur)huizen wezen kijken. We zouden zo snel mogelijk iets horen, daar zitten wij nu op te wachten. En het is echt zenuwslopend. :=

Wij hebben wel een huis kunnen kopen op 1 salaris terwijl dat geen vast contract betrof. Wel met werkgevers/intentieverklaring. Je kunt dus altijd eens advies over een hypotheek inwinnen... Qua woonlasten gaat het oms echt veel geld schelen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:50

Plien91 schreef:
marleen_88 schreef:

Wij hebben wel een huis kunnen kopen op 1 salaris terwijl dat geen vast contract betrof. Wel met werkgevers/intentieverklaring. Je kunt dus altijd eens advies over een hypotheek inwinnen... Qua woonlasten gaat het oms echt veel geld schelen.

Oh, dat is goed om te weten.
Dan gaan we daar maar eens achteraan.

Bedankt voor de tip.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:18

Zo, ik ben verhuisd!

Heb zo'n 1200 euro opgebracht met het verkopen van mijn spullen via marktplaats. Echt supertof! Allemaal mensen blij gemaakt en zelf een mooi bedrag rijker :D

Met een deel van dat geld is in ons nieuwe huisje de muur geschilderd en zijn er een aantal meubels gekocht. Zoals een bureau + stoere bureaustoel en een tweepersoons bed. De rest is opzij gezet.

3 en 4 januari zijn alle spullen verhuisd. Maarliefst 200 kg aan grof vuil + 20 vuilniszakken zijn naar de stort gegaan!! Zo kom je er nog eens achter hoeveel rotzooi je hebt :oo !

Achteraf is het allemaal heel goed en heel snel gegaan (mede omdat we beide zo goed zijn in spullen weg doen :+ ). En gelukkig vinden mijn katten het ook fijn in hun nieuwe huisje.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:25

Super Sabini! Post je ook wat foto's van je nieuwe huisje? :D

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:00

_Caitlinnn schreef:
Seni schreef:
Wij hebben net ons huis gekocht in Leerdam en zijn 22. Wij hebben inderdaad ook de gulden middenweg genomen.

Wauw wat toevallig :P
Is leerdam jullie gulden middenweg?
Waar woonde jullie beide hiervoor?
Staan echt leuke huizen tekoop in leerdam he.
Waar ben je gaan wonen :)

ElineThera schreef:

Oh leuk waar ben je gaan wonen :)

In Beuningen :)

Dat is snel gegaan maar leuk zeg en een mooi centje overgehouden sabini!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:05

Jaa nja er ging al wel een maand aan vooraf met huur opzeggen, spullen verkopen en uitzoeken e.d. Maar de afgelopen dagen gingen snel inderdaad! :D

Ik zal binnenkort foto's maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:50

Jaaa onze plannen beginnen eindelijk vorm te krijgen! :D Ik heb overplaatsing aangevraagd op m'n werk maar gok dat ik daar nog wel een paar maandjes nodig ben. Hoop eigenlijk dat ik na april kan verhuizen want dan ga ik een weekje naar Nederland en daarna komen m'n ouders mee naar Engeland, kunnen ze mooi helpen :=

Keuze is wel beperkt omdat vriendlief dus echt gemeubileerd wil huren en in een heel specifiek gebied (hij werkt veel dus wel echt op loopafstand van zijn kantoor wonen, en dat is DUUR). We zoeken voor ongeveer tussen de 700-900 pond per maand, exclusief. Tweede puntje is dat het daar ontzettend gewild is dus alles is steeds binnen no time weg -O-

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:20

Sabini, lekker verdiend met de verkopen! :D Tikt toch al gauw weer lekker aan he.

Ben stal aan het zoeken in de omgeving, want paardlief moet natuurlijk ook mee verhuizen! :+
Zit er een op loopafstand en eentje iets verderop wat goed te fietsen is.
Beide even duur, dus volgende week maar eens gaan kijken daar!

Wel duurder dan mijn huidige stal :( Maar goed.. Als ik dan de benzine kosten eraf tel, is het ongeveer gelijk!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:25

Fijn sabini dat alles zo vlot is gegaan met verhuizen!

Ik moet ook eens alvast wat spullen gaan uitzoeken, want weer zeker dat er een ligt wat weg kan.
Maar eerst maar eens de paardenspullen schoonmaken en verkopen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:56

Vandaag weer een strijkplank gekocht :') :+
Nog even en het enige wat we nog nodig hebben is het huis om alles in te zetten..

Ik denk dat ik tegen die tijd ook wel een hoop weg kan doen, maar er zal ook wel een hoop mee gaan!
Altijd handig :)
En van ruimte is geen gebrek, dat scheelt.