WhatsApp blauwe vinkjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: WhatsApp blauwe vinkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:16

Ik snap de ophef niet zo goed eigenlijk....:')

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:17

Oh en mensen die whatsapp vergelijken met het echte leven 'in het echt reageer je toch ook ineens niet meer?' Ik zie whatsapp absoluut niet als echt sociaal contact, dus die vergelijking gaat mij ook een brug te ver. Whatsapp is voor mij gewoon een gratis sms functie en in sommige gevallen een gratis chat functie. Meestal bespreek ik snelle zaken voor afspraken of school, of bespreek ik juiste complete onzin.. Voor de serieuze zaken bel ik, omdat ik 'echt' sociaal contact veel belangrijker en fijner vind. Je hoort dan ook hoe iemand zich voelt, terwijl over whatsapp vaak nog misstanden kunnen ontstaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:39

Geryon schreef:
Tijdens autorijden moet je sowieso al niet op je mobiel kijken..

Blijkbaar versta ik dan iets anders onder geen tijd. Als je de tijd hebt een gesprek te openen en te lezen tijdens een etentje, dan kan je vaak echt wel nog twee seconden erbij doen om te antwoorden :+ Die seconden niet daaraan willen besteden is iets anders :P

Ik liep vanmorgen met mijn paard toen ik m'n app hoorde. Ff gekeken wie het was en of het belangrijk was. Nee, dus later in de kantine antwoord gegeven. Verder snap ik niet dat je wil oordelen of iemand waar je een app naar stuurt tijd heeft ja of nee

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:02

Wat wordt er weer lekker geoordeeld in dit topic... Mèn!
Alsof iemand meteen niet belangrijk genoeg voor je is wanneer je niet antwoordt. Riekt naar grooooote onzekerheid moet ik bekennen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:35

AmyII schreef:
Alsof iemand meteen niet belangrijk genoeg voor je is wanneer je niet antwoordt. Riekt naar grooooote onzekerheid moet ik bekennen.

Nou idd :+

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:41

Vaak lees ik ook mijn whatsapp net als iemand begint te praten (in het echt dus). Dan ben ik wel zo beleefd om van degene in het echt prioriteit te maken en whatsapp even weg te klikken. Ja dan staan er blauwe vinkjes vanaf nu, oeeeii :o Denk niet dat mijn vrienden echt last hebben van die blauwe vinkjes :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:06

AmyII schreef:

Je oordeelt zelf ook :')

Het verbaast mij echt, dit topic. Bokkers die mensen negeren, terwijl zij het niet mogen weten. Bokkers die zich meteen verdedigen om het niet terug willen appen en roepen 'ik ben toch niet verplicht blabla gelukkig niet zulke mensen in mijn lijst blabla.'

Waar is de eerlijkheid en het aardig zijn? Wat is er mis met iemand even een app sturen dat je later reageert oid als diegene zo benieuwd is? Misschien is diegene inderdaad wel een beetje onzeker. Beetje rekening houden met elkaar? Niet alleen met jezelf en waar jij wel niet allemaal zin in hebt... en nee ik ben niet zo iemand die meteen appt als ik blauwe vinkjes zie maar geen antwoord zoals hier gedacht word.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:11

Geryon je doet zelf alsof het een grote schande is om niet meteen te antwoorden bij het lezen van een app. Iedereen moet dat lekker voor zichzelf weten.
Als je ziet dat een ander jou bericht leest en niet meteen antwoord kiest diegene zelf om zijn conclusies daaruit te trekken.

Na al jou berichten moet ik wel zeggen dat het mij zeer verbaasd dat jij niet "zo'n iemand" bent.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:13

Ik heb nog geen blauw vinkje gezien. :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:19

PowerReiner schreef:
Geryon je doet zelf alsof het een grote schande is om niet meteen te antwoorden bij het lezen van een app. Iedereen moet dat lekker voor zichzelf weten.
Als je ziet dat een ander jou bericht leest en niet meteen antwoord kiest diegene zelf om zijn conclusies daaruit te trekken.

Na al jou berichten moet ik wel zeggen dat het mij zeer verbaasd dat jij niet "zo'n iemand" bent.

Nee is het niet, reageer vaak zat ook niet meteen. Ik val over het me myself and i hier in dit topic. 'Diegene kiest er zelf voor om conclusies te trekken'. Nou en? Ik zou zo iemand juist helpen van die gedachtes af te komen ipv alleen maar denken IK ben niet verplicht terug te appen, en IK vind het irritamt, dus pech'. Het is zonde hoe mensen zo omgaan met anderen.

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:26

Ik heb het nog maar bij 1 gesprek en een ander gesprek (mijn vriend) niet.. terwijl hij het bij mij wel heeft??? het kan niet gekker worden.... %)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:31

Nou nee, ik ga niet zorgen voor ieders onzekerheden. Als een vriendin naar mij toekomt en zegt dat ik haar onzekerheid voedt door niet meteen te reageren zal ik haar met alle liefde proberen te helpen en haar verzekeren dat ik dat niet doe omdat ik haar niet leuk/belangrijk vind oid.

Het is toch ook een me myself and I forum. Ieder zijn Eigen gedachten en Eigen keuzes en het forum is er om die meningen te delen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:35

_Cowgirl schreef:
Ik heb nog geen blauw vinkje gezien. :+

Mensen vinden jouw berichten niet eens belangrijk genoeg om te lezen blijkbaar. Uit je lijst die mensen, per direct! :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:41

PowerReiner schreef:
Nou nee, ik ga niet zorgen voor ieders onzekerheden. Als een vriendin naar mij toekomt en zegt dat ik haar onzekerheid voedt door niet meteen te reageren zal ik haar met alle liefde proberen te helpen en haar verzekeren dat ik dat niet doe omdat ik haar niet leuk/belangrijk vind oid.

Het is toch ook een me myself and I forum. Ieder zijn Eigen gedachten en Eigen keuzes en het forum is er om die meningen te delen.

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht :+

Gekkigheid, maar dat gaat ook wel voor mij op. Als een vriendin van mij daar onzeker van wordt dan zal ik haar dat dus echt vertellen dat ze haar onzekerheid niet moet laten afhangen van hoe snel ik (of een ander) op haar berichtje reageer.

Dat jij dat niet zo ziet prima, ieder zn ding.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:43

ik dacht save te zijn met mijn windows phone maar helaas ik heb sinds gister avond ook blauwe vinkjes :\ :\

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:43

Je kunt zelfs als je bij bericht op info klikt zien hoe laat iemand het gelezen heeft. Bij groepsgesprekken kun je dan van een bericht zien wanneer iedereen het gelezen heeft := ben er niet blij mee :n en wacht op de optie om het weer uit te zetten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:03

Collie2008 schreef:
Ik snap de ophef niet zo goed eigenlijk....:')

Ik snap de ophef wel. Ik denk dat er veel mensen zijn die dachten bepaalde berichten af te kunnen doen als niet gelezen, zodat de andere partij nog geen antwoord hoeft te verwachten. Ik denk dat er best veel mensen zijn die zich toch wat gecontroleerd voelen en zich dus ook geroepen voelen zich te verantwoorden.
Ik hoor overigens niet bij die mensen. Maar ik snap het wel.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:11

Ik heb gehoord dat er binnenkort een update komt waarbij je dit uit kan schakelen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:39

Ja maar dat wordt dan weer zo'n echte update zeker. En ik kan whatsapp al steeds niet meer echt update door een gebrek aan ruimte. Beetje jammer dat ik deze dan wel kreeg.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 09:34

Ach ik vind het allemaal wel best. Ik heb geen zin om steeds alles te updaten. Dan maar relatieproblemen :')

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 09:48

aan de andere kant is het wel makkelijk om te zien of iemand jouw bericht heeft gelezen.....
bijv. je hebt afgesproken maar red het niet om op tijd te zijn.....dan hoef je je niet af te vragen of die persoon nu wel of niet weet dat je later of helemaal niet komt....

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:12

Ik heb ze ook en kan mij er niet zo druk om maken eigenlijk, al is dat natuurlijk voor iedereen anders.

Ik hoorde op ee radio, dat je door middel vam internet uit voor je gaat lezen en daarna weer aan, de blauwe vinkjes kunt omzeilen.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:11

woofie schreef:
aan de andere kant is het wel makkelijk om te zien of iemand jouw bericht heeft gelezen.....
bijv. je hebt afgesproken maar red het niet om op tijd te zijn.....dan hoef je je niet af te vragen of die persoon nu wel of niet weet dat je later of helemaal niet komt....

In zo'n geval is het wel handig ja, maar dan vind ik het ook wel een beetje raar als de ontvanger dan niet even reageert om dus te laten weten dat je het gelezen hebt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:55

marleen_88 schreef:
Ik heb ze ook en kan mij er niet zo druk om maken eigenlijk, al is dat natuurlijk voor iedereen anders.

Ik hoorde op ee radio, dat je door middel vam internet uit voor je gaat lezen en daarna weer aan, de blauwe vinkjes kunt omzeilen.

Nogal omslachtig.... Maar er zullen heus mensen zijn die dit doen... Triest eigenlijk...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:35

Wat een gedoe om die blauwe vinkjes zeg....

Bij 2 vinkjes denken mensen al vaak dat ze dan ook gelezen zijn, en als je ziet dat degene online is geweest.
Maar wilt niet zeggen dat degene ook daadwerlijk het gesprek heeft gelezen, misschien wel een ander gesprek of even snel en even geen tijd gehad om te reageren!

Mij kan het niks boeien; ik ben niet getrouwd met mijn telefoon, en reageer dus ook wanneer en waar ik dat wil! Hebben ze me echt dringend nodig, dan bellen ze me maar, dan hebben ze me 9 van de 10 wel te pakken!!
En ontstaat er ruzie, tja....dan heeft degene geen geduld! :D :D